Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://suzukiklub.pl/forum/

Błedy, problem z 4WD - C1213, C1223, C1224
http://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10006
Strona 1 z 1

Autor:  GremliN [ 05-09-2012, 08:43 ]
Tytuł:  Błedy, problem z 4WD - C1213, C1223, C1224

Witam
Przy ruszaniu, niskich obrotach zapalaja się diody od napędu i wyskakują następujące błedy:
C1213 - przerwa obwodu wyłącznika 4WD - nieciągły
C1223 - przerwa obwodu wyłącznika widełek - nieciągły
C1224 - zwarcie obwodu wyłacznika widełek - nieciągły

Opis samochodu:
Suzuki Grand Vitara
2.0 benzyna + lpg
Rok - 2006
Przejechane - 11000km

Co z tym zrobić?

Autor:  kostuch [ 05-09-2012, 13:56 ]
Tytuł:  Re: Błedy, problem z 4WD - C1213, C1223, C1224

GremliN pisze:
Witam
Co z tym zrobić?

1. Naprawić - samemu, albo oddać do warsztatu.
2. Zlekceważyć, jeżeli nie potrzebujesz 4x4

ps.
Przy przebiegu 11000 km od nowości to musiało się zepsuć od "niejeżdżenia" :)

Autor:  GremliN [ 16-10-2012, 10:33 ]
Tytuł: 

Hmmm to ktos mi pomoze z tymi bledami ???

Autor:  bluedog [ 16-10-2012, 14:54 ]
Tytuł: 

Na logikę - przerwa znaczy uszkodzenie mechaniczne... brak kontaktu elektrycznego... liczba błędów sugeruje jakby przerwę na masie :roll:

Z napędów mocny nie jestem ale tę masę sprawdziłbym na wszelki wypadek

Autor:  GremliN [ 17-10-2012, 12:22 ]
Tytuł: 

a tak jasniej....co trzeba zrobic ??;D

Autor:  bluedog [ 17-10-2012, 15:27 ]
Tytuł: 

Jeżeli pytasz, to lepiej daj to jakiemuś elektrykowi do sprawdzenia... i upewnij się, że najpierw odpina akumulator :idea:

Autor:  MarekC [ 17-10-2012, 19:28 ]
Tytuł: 

GremliN pisze:
a tak jasniej....co trzeba zrobic ??;D


W samochodach "masa" to miejsce gdzie z "minusem" akumulatora łączy się największa ilość metalu.. czyli silnik, buda, itd.. Jest to zwykle albo gruby przewód, albo gruba plecionka łączące "minus" z .. "masą".

Po odpięciu obu biegunów akumulatora i znalezieniu takich kabli "masy", odkręca się je z obu stron. Później czyści miejsca styku przy aku i "masie" do metalicznego blasku, później zabezpiecza przed utlenianiem jakimiś mazidłami i mocno skręca.

Brak styku aku z masą może nawet doprowadzić do uszkodzenia elektroniki, czy nawet pożaru samochodu. Jak pisze bluedog - nie ma z tym żartów i jeśli nie jesteś pewien, że poradzisz sobie z tym - zleć to elektrykowi.

Autor:  bluedog [ 17-10-2012, 19:44 ]
Tytuł: 

Ja miałem na myśli raczej masę w kostkach i złączkach w obwodzie napędów...

Autor:  GremliN [ 20-10-2012, 09:28 ]
Tytuł: 

Bylem u mechanika zeby mi sprawdzil co z tymi bledami. Takie jakby specie slychac w przekazniku? z prawej strony kolo nadkola slychac. Odczepilismy wszystkie kable przeczyscilismy i nic...ciagle to samo.
Tak jak pisaliscie - musze jechac do jakiegos dobrego elektryka.

Autor:  Szpeniek [ 16-03-2015, 18:28 ]
Tytuł: 

Dołączam się do tematu
Błąd c1213 , c1223 i c1235
Oco chodzi?
Macie jakiegoś dobrego elektryka?

Gdzie z tym jechać?

Dodam, że od niskich obrotów zaczynają mrygać kontrolki napędów.
Po przejechani kilometra wszystko znika i nic się już nie dzieje.
Napędy działają prawidłowo...

Jakby coś delikatnie zachodziło wilgocią, potem wysychało i przestawało ....

Nie wiem czy dobrze dedukuje ... :)

Autor:  Szpeniek [ 22-03-2015, 15:17 ]
Tytuł: 

Ogarnie mi ktoś ten temat ?

Autor:  andrzejdabek [ 09-08-2016, 08:20 ]
Tytuł:  Re: Błedy, problem z 4WD - C1213, C1223, C1224

mam ten sam problem, czy udało się komuś tą sprawe rozwiązać. Na razie przeczysciłem czujniki na reduktorze, minimalnie zmniejszyla się aktywność diod od napędu ale nie jestem pewien czy to dobry trop. Chciałem je wymienić, nie wiem czy brnąc w koszty czy to cos innego.
Ma ktoś rozwiązanie tego problemu? Z góry dziekuję.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/