Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 01-05-2024, 00:57

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 30-08-2009, 21:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-10-2007, 21:38
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
OK dzięki za wyczerpujące informacje, mimo wszystko wczoraj trochę na ten temat poszukałem i przyznaję kolegom rację: jest mech. różnicowy w przednim moście. Zrozumiałem też dlaczego nie wolno śmigać po czarnym na 4H - brak mechanizmu różnicowego międzyosiowego.

Mam teraz inne pytanie: co oznaczają skróty 4WD, 2WD i 4x4...?

_________________
Adam


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-08-2009, 22:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-11-2007, 15:10
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa
killer78 pisze:
Mam teraz inne pytanie: co oznaczają skróty 4WD, 2WD i 4x4...?
A więc:
4WD = 4 Wheel Drive, czyli 4 koła napędzane
2WD = 2 Wheel Drive, czyli tylko 2
4x4 = 4 koła z 4 napędzane, czyli to samo co 4WD


Na górę
 Tytuł: sprzengiełka
Post: 21-11-2009, 07:22 
Offline

Rejestracja: 20-11-2009, 22:00
Posty: 4
Lokalizacja: Chrzanów
Witam kolegów!!! :poklon: :poklon: Jestem nowy. :sciana: Tzn dopiero wczoraj wieczór przyjechałem swoją Vitarką. Zalogowałem się na forum i teraz 1000 pytań. Np. o co chodzi ze sprzęgiełkami? Jak sie je włącza i czy każda Vicia je ma? Nadmienie że jest to Vitara z 92r. z silnikiem 1.6. Pozdrawiam i czekam na wyjaśnienia.


Ostatnio zmieniony 23-11-2009, 07:59 przez sebaaa, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 22-11-2009, 11:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-11-2007, 15:10
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa
Sprzęgiełka służą do zesprzęglenia kół z przednim dyferencjałem. Są po to aby przy jeździe z napędem tylko na tył oszczędzić nieco benzyny i nie obracać półosiami, dyferencjałem i przednim wałem napędowym. Jak wybierasz się w teren to przestawiasz sprzęgiełka i wajchą od reduktora uruchamiasz napęd przedniej osi. Obsługa jest zależna od tego czy są to automatyczne czy ręczne sprzęgiełka.


Na górę
 Tytuł: sprzęgiełka
Post: 23-11-2009, 07:58 
Offline

Rejestracja: 20-11-2009, 22:00
Posty: 4
Lokalizacja: Chrzanów
A po czym poznać czy są automatyczne czy nie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-11-2009, 11:50 
Offline

Rejestracja: 29-11-2007, 08:52
Posty: 106
Podejdź do koła i popatrz. Jeśli masz napisy Free/Lock lub 4x2/4x4 to masz manualne.

Inaczej są automaty(pneumaty), no chyba że są zaspawane.


Na górę
 Tytuł: sprzęgiełka
Post: 24-11-2009, 09:08 
Offline

Rejestracja: 20-11-2009, 22:00
Posty: 4
Lokalizacja: Chrzanów
bardzo dziękuję za odpowiedź. U mnie wygląda na to że są automaty :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-01-2010, 11:42 
Offline

Rejestracja: 31-01-2010, 11:25
Posty: 2
Witam doświadczonych użytkowników.
Myślę poważnie nad zakupem auta z napędem na obie osie. Jak czytam GV:
- ma tzw. wolne koło na przedniej osi (super - oszczędność paliwa),
- brak między osiowego dyferencjału (ok, a nawet to lepiej).
Mam pytanie co do tylnej osi. A mianowicie czy posiada blokadę mechanizmu różnicowego? Jeśli tak to w jaki sposób jest ona realizowana, jeśli nie to czy są do nabycia i zastosowania dyferencjały o ograniczonym tarciu, które potrafią przenieść część momentu obrotowego także na koło z lepszą przyczepnością?


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-01-2010, 13:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Tylnej blokady nie ma ale można kupić, tyle że to ostatnia rzecz potrzebna w vitarze. :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-01-2010, 23:50 
Offline

Rejestracja: 31-01-2010, 11:25
Posty: 2
koziou pisze:
Tylnej blokady nie ma ale można kupić, tyle że to ostatnia rzecz potrzebna w vitarze. :lol:

Momentu obrotowego na kole zawsze potrzeba więcej.
A tak serio (można kupić), tzn. że wymienia się cały mechanizm różnicowy czy tylko dokupuje się część, którą "dokłada się" na most? Mnie osobiście bardziej interesowałby mechanizm o ograniczonym tarciu.
I jeszcze jedna sprawa nie związana z tym wątkiem. Wypatrzyłem na motogratce GV 2.5 na automacie. Czy automatyczna 4 biegowa skrzynia to dobre i sprawdzone rozwiązanie napędu Suzuki GV?


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-02-2011, 20:13 
Offline

Rejestracja: 26-02-2011, 19:15
Posty: 2
Witam Wszystkich

Właśnie stałem się właścicielem Vitary long 2.0 V6 z 1996roku.

Proszę o info jak zmieniać napędy?
O co chodzi z tym cofaniem przy redukcji z napędu na 4 na sam tył.
Ja kliknięcia nie syszałem...

Może ktoś ma instrukcje w fomie elektronicznej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-02-2011, 22:21 
Offline

Rejestracja: 02-01-2011, 22:40
Posty: 23
AZAZEL1975 pisze:
Witam Wszystkich

Właśnie stałem się właścicielem Vitary long 2.0 V6 z 1996roku.

Proszę o info jak zmieniać napędy?
O co chodzi z tym cofaniem przy redukcji z napędu na 4 na sam tył.
Ja kliknięcia nie syszałem...

Może ktoś ma instrukcje w fomie elektronicznej.


Też mam Suzę z tego rocznika tyle że 2.0TD w automacie.
Pierwsza sprawa to rodzaj sprzęgiełek w kołach - automatyczne czy manualne? Można to poznać po napisach na "dekielkach"tychże sprzęgiełek i po samym ich wyglądzie.Te manualne będą miały pokrętło do przełączania na funkcję LOOCK(zapięte) lub FREE(rozpięte).Inaczej jest przy automatach -tam widać tylko plastikowy dekielek z napisem AUTOMATIC i podejrzewam , że z silnikiem , który jest w twoim autku będą właśnie automaty.
Co do sposobu załączania:
-jazda na tylnym moście - dżwignia reduktora (mała) połozenie 2H(max do tyłu)
-jazda 4x4 - dżwignia reduktora położenie 4H(z położ.2H przesuń do przodu na desce zapali się kontrolka włączonego napędu)
-jazda 4x4 +reduktor - położenie dźwigni 4L(z położ.4H-dźwignie do siebie i max. do przodu po drodze jest jezcze neutral ) auto jest mocniejsze ale wolniejsze. Z załączonym reduktorem jeździmy w trudnym terenie (jeżeli sytuacja tego wymaga) i z niewielkimi prędkościami.
Praktyka u mnie wygląda tak - jeżeli jadąc drogą widzę , że za chwilę będę potrzebował napędu na wszystkie koła to nie czekam aż auto stanie i zacznie grzebać tylnymi kołami tylko odpowiednio wcześniej zatrzymuję auto nie gasząc go i przestawiam sprzęgiełka z FREE na LOOCK wsiadam włączam 4H lub 4L i powoli ruszam do przodu (delikatne ruszanie=dłuższa żywotność sprzęgiełek)
W aucie z automatycznymi sprzęgiełkami jest trochę wygodniej (nie trzeba wysiadać z auta).Skrzynia biegów w poz.neutral reduktor na 4H lub 4L i powoli ruszamy.Jak opuścisz szybę to usłyszysz charakterystyczne kliknięcie oznacające że sprzęgiełka zostały załączone.Można bawić się w terenie.
Przełączenie z powrotem na tylny napęd - zatrzymujemy pojazd ,wrzucamy na "luz",
reduktor przełączamy na 2H, włączamy wsteczny bieg i delikatnie cofamy do momentu aż usłyszymy charakterystyczne kliknięcia oznaczające rozpięcie sprzęgiełek.Przy manualnych sprzęgiełkach po wrzuceniu na "luz"przesuń dźwignie na 2H cofnij sprzęgiełka na FREE , daj lekko do tyłu żeby rozpiąć sprzęgiełka.
To by było na tyle.Mam nadzieję , że dobrze wszystko wytłumaczyłem i mogłem pomóc.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-02-2011, 19:27 
Offline

Rejestracja: 26-02-2011, 19:15
Posty: 2
Witam ponownie
WIELKIE DZIĘKI lesnik06
Sprawdziłem - na kołach jest napis AUTO znaczy wysiadać nie muszę
:D
Pozwolę sobię na zadanie jeszcze kilku pytań.

Napisałeś " Skrzynia biegów w poz.neutral reduktor na 4H lub 4L i powoli ruszamy."
Znaczy na luz i potem dźwignią wybieram 4H lub 4L
Czy na luz potem do pozycji neutral i dopiero 4H lub 4L
???

Kolejna sprawa to dobór opon.
Co wybrać?
Oto moi faworyci

opony letnie terenowe 215/65/16 Continental CROSSCONTACT AT [98] T

BF Goodrich AT

BF Goodrich MT KM2

GOODYEAR WRANGLER AT

Teraz jest rozmiar 215/65R16 czy można dać rozmiar 70 ??


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-02-2011, 21:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Hejka. Lesnik miał pewnie na myśli skrzynię automatyczną, jak masz manualna to nie musisz się zatrzymywać zmieniając z 2H na 4H i odwrotnie i można zmieniac do 100km/h natomiast z 2H i 4H zmieniając na 4L zatrzymać trzeba się bezwzględnie zarówno z automatem jak i manualna skrzynią. Jezeli więcej po czarnym to A/T proponuję, daja spoko radę w lekkim i cięższym terenie a 215/70R16 powinno wejść bez bez problemów i obcierania. jezeli potrzebujesz więcej to poczytaj tuhttp://suzuki.a-ng.eu/forum/index.php?sid=6a1fe9ba821395f9810a043be1400fe5 jest wszystko o Vitarach


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-03-2011, 11:51 
Offline

Rejestracja: 02-01-2011, 22:40
Posty: 23
marirus pisze:
Hejka. Lesnik miał pewnie na myśli skrzynię automatyczną, jak masz manualna to nie musisz się zatrzymywać zmieniając z 2H na 4H i odwrotnie i można zmieniac do 100km/h natomiast z 2H i 4H zmieniając na 4L zatrzymać trzeba się bezwzględnie zarówno z automatem jak i manualna skrzynią. Jezeli więcej po czarnym to A/T proponuję, daja spoko radę w lekkim i cięższym terenie a 215/70R16 powinno wejść bez bez problemów i obcierania. jezeli potrzebujesz więcej to poczytaj tuhttp://suzuki.a-ng.eu/forum/index.php?sid=6a1fe9ba821395f9810a043be1400fe5 jest wszystko o Vitarach


Witam kolegę.
Szczerze mówiąc to nawet nie wiedziałem , że z manualem w starej Vitarze można załączać przodek przy tak dużej prędkości.Myślałem że ten przywilej ma tylko Pajero super select.
Szerokiej drogi.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-03-2011, 12:27 
Offline

Rejestracja: 02-01-2011, 22:40
Posty: 23
..


Ostatnio zmieniony 04-03-2011, 15:10 przez lesnik06, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 03-03-2011, 12:35 
Offline

Rejestracja: 02-01-2011, 22:40
Posty: 23
[quote="AZAZEL1975"]Witam ponownie
WIELKIE DZIĘKI lesnik06
Sprawdziłem - na kołach jest napis AUTO znaczy wysiadać nie muszę
:D
Pozwolę sobię na zadanie jeszcze kilku pytań.

Napisałeś " Skrzynia biegów w poz.neutral reduktor na 4H lub 4L i powoli ruszamy."
Znaczy na luz i potem dźwignią wybieram 4H lub 4L
Czy na luz potem do pozycji neutral i dopiero 4H lub 4L
???

Kolejna sprawa to dobór opon.
Co wybrać?
Oto moi faworyci

Znaczy na luz i potem dźwignią wybieram 4H lub 4L
Czy na luz potem do pozycji neutral i dopiero 4H lub 4L
???

Nie da się najpierw do poz. neutral na redukt.a potem na 4H.
Zeby wrzucić neutral lub 4L na redukt.chcąc niechcąc musisz najpierw włączyć 4H potem dźwignię do siebie i dalej do przodu nie zatrzymując się na neutralu[N] od razu na 4L płynnym ruchem .Potem sprzęgło jedynka i do przodu np.wyciągnąć sąsiada z zaspy
Marirus napisał w swoim poście jak to jest w manualach , co szczerze mówiąc bardzo mnie zdziwiło i wydało się wręcz nieprawdopodobne aby z dużymi prędkościami można było załączać przedni most w aucie z tego rocznika.Nigdy bym sie nie odważył.Przecież to nie Pajero ze skrzynią super select.Nie mam takiej wiedzy więc nie będę oponował przeciw temu twierdzeniu.
Uważam że lepiej robić to ostrożnie i dłużej cieszyć się działającymi podzespołami.Parenaście sekund nikogo nie zbawi.
Moje auto każdego dnia jest w terenie z racji wykonywanego przeze mnie zawodu (jak w nicku).Jeżdże tak jak opisałem i od trzch lat nie miałem żadnej awarii.
Co do opon mam u siebie założone takie 216-tki A/T jak napisałeś tyle , że MATADOR.Jedno co mogę o nich powiedzieć , to omijaj je z daleka - tragedia , zero trakcji na byle błotku nie mówiąc już o twardym śniegu.Myślę , że jeżeli stać Cię na BF GOODRICH , to będzie to dobry zakup.Z profilem 70 moim zdaniem może być problem jeżeli twoje auto jest z plastikowymi (tymi ozdobnymi zewnętrznymi)nakładkami na błotniki.Przy skręcie i dużym wykrzyżu mogą po prostu zostać uszkodzone albo zniszczone.Natomiast do rekraacyjnej jazdy w lekkim terenie gdzie zawieszenie nie będzie pracować w skrajnych położeniach powinny się nadać tyle tylko , że teren jak to teren jest nieprzewidywalny.

Jeżeli założysz takie kapcie napisz o wrażeniach z jazdy.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-09-2011, 18:29 
Offline

Rejestracja: 04-01-2011, 16:05
Posty: 2
Lokalizacja: Kutno łodzkie
WITAM,
KOLEDZY PROBLEM PROBLEM PROBLEM
BYŁEM U MECHANIKA PODNIOSŁEM SAMOCHÓD WŁACZYŁEM NAPĘD I KRĘCĄ SIE 4KOŁA TRZYMAM GV 2000r NA OBROTACH ROWNO SOBIE JEDZIE I PO 3SEKUNDACH ODPINA SIE PRZÓD I KRECI SIE SAM TYŁ
CO JEST??
RUSZAJĄC LEWARKIEM I PRZERZUCAJĄC NA 4H SŁYCHAĆ POMPKE ALE NIE ZAPALA SIE KONTROLKA...
MECHANIK POWIEDZIAŁ ZE ZACISNĄŁ PALCAMI WĘŻYK OD POMPKI TO ONA STANĘŁA A PRZECIEZ TROCHE CHYBA SIŁY POWINNO TO URZĄDZONKO MIEĆ ABY ROZSZERZYĆ POŁOSIE I PODPIĄĆ TYŁ??
MARTWIE SIE TYLKO CZY TO TA POMPKA BO JAKBY JAKAŚ MEMBRAMKA TO PODOBNO DROGOoooo
POMOŻCIE:))


Na górę
Post: 21-11-2011, 07:05 
Offline

Rejestracja: 17-11-2011, 01:08
Posty: 6
Lokalizacja: Norwegia
Witam wszystkich serdecznie
Jezdze suzuki vitara 2.0D inntercooler 98.
Przez dwie zimy uzywalam, w miare potrzeby, napedu 4x4 i bylo ok.
Niestety w tym sezonie zalaczylam naped na przod i od razu przy ruszaniu uslyszlam terkot z kola L przedniego. Po rozlaczeniu przodu terkot ustal. po tygodniu sprobowalam i znow to samo - w dodatku po rozlaczeniu przez chwile jeszcze cos tam slyszalam. Z tego co sie dowiedzialam to przwdopodobnie polos do wymiany.
Czy moze to by inna przyczyna? Pytam, poniewaz nie znalazlam w zamiennikach poloski wiec czeka mnie zakup oryginalnej czesci i jesli okazalyby sie, ze to nie to to pewnie bym sie zezlila :zly:
Prosze o pomoc, bo bez 4x4 po prostu leze


Na górę
Post: 21-11-2011, 08:57 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
sylvia73 pisze:
Witam wszystkich serdecznie
Jezdze suzuki vitara 2.0D inntercooler 98.
Przez dwie zimy uzywalam, w miare potrzeby, napedu 4x4 i bylo ok.
Niestety w tym sezonie zalaczylam naped na przod i od razu przy ruszaniu uslyszlam terkot z kola L przedniego. Po rozlaczeniu przodu terkot ustal. po tygodniu sprobowalam i znow to samo - w dodatku po rozlaczeniu przez chwile jeszcze cos tam slyszalam. Z tego co sie dowiedzialam to przwdopodobnie polos do wymiany.
Czy moze to by inna przyczyna? Pytam, poniewaz nie znalazlam w zamiennikach poloski wiec czeka mnie zakup oryginalnej czesci i jesli okazalyby sie, ze to nie to to pewnie bym sie zezlila :zly:
Prosze o pomoc, bo bez 4x4 po prostu leze


Przy jezdzie na wprost czy przy skrecaniu?
Padajaca polos rzadko terkocze przy jezdzie do przodu. Generalnie przy skrecaniu. I pada niemal wylacznie jak peknie gumowa oslona.
Bardziej bym wierzyl, ze po prostu nie zapina Ci sie ten badziew w przednim niby-moscie. I dlatego terkocze..


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-11-2011, 19:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Jeżeli terkocze jednostajnie przy jeździe na wprost z załączonym 4x4 to nie półoś tylko sprzęgiełka w piastach przednich. Na początek rozebrać wyczyścić przesmarować zamontować jeżeli dalej będzie terkotać zostaje wymiana na takie jak są czyli automatyczne lub manualne. Luknij tutaj http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6519&sid=2027ade0562272afa0acdc7aa07469c8 i tutaj http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=1124&sid=2027ade0562272afa0acdc7aa07469c8


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-11-2011, 08:31 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
marirus pisze:
Jeżeli terkocze jednostajnie przy jeździe na wprost z załączonym 4x4 to nie półoś tylko sprzęgiełka w piastach przednich. Na początek rozebrać wyczyścić przesmarować zamontować jeżeli dalej będzie terkotać zostaje wymiana na takie jak są czyli automatyczne lub manualne. Luknij tutaj http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6519&sid=2027ade0562272afa0acdc7aa07469c8 i tutaj http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=1124&sid=2027ade0562272afa0acdc7aa07469c8


Tylko GV I nie ma sprzęgiełek w piastach przednich, polosie kreca sie caly czas.


Na górę
Post: 22-11-2011, 14:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
sylvia73 pisze:
Jezdze suzuki vitara 2.0D inntercooler 98.

Czytaj uważniej :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2011, 21:03 
Tak dla zabawy polecam odlaczyc przedni most. Sprobowac jazdy na tylnim napedzie z reduktorem:D:D:D:D


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]