AZAZEL1975 pisze:
Witam Wszystkich
Właśnie stałem się właścicielem Vitary long 2.0 V6 z 1996roku.
Proszę o info jak zmieniać napędy?
O co chodzi z tym cofaniem przy redukcji z napędu na 4 na sam tył.
Ja kliknięcia nie syszałem...
Może ktoś ma instrukcje w fomie elektronicznej.
Też mam Suzę z tego rocznika tyle że 2.0TD w automacie.
Pierwsza sprawa to rodzaj sprzęgiełek w kołach - automatyczne czy manualne? Można to poznać po napisach na "dekielkach"tychże sprzęgiełek i po samym ich wyglądzie.Te manualne będą miały pokrętło do przełączania na funkcję LOOCK(zapięte) lub FREE(rozpięte).Inaczej jest przy automatach -tam widać tylko plastikowy dekielek z napisem AUTOMATIC i podejrzewam , że z silnikiem , który jest w twoim autku będą właśnie automaty.
Co do sposobu załączania:
-jazda na tylnym moście - dżwignia reduktora (mała) połozenie 2H(max do tyłu)
-jazda 4x4 - dżwignia reduktora położenie 4H(z położ.2H przesuń do przodu na desce zapali się kontrolka włączonego napędu)
-jazda 4x4 +reduktor - położenie dźwigni 4L(z położ.4H-dźwignie do siebie i max. do przodu po drodze jest jezcze neutral ) auto jest mocniejsze ale wolniejsze. Z załączonym reduktorem jeździmy w trudnym terenie (jeżeli sytuacja tego wymaga) i z niewielkimi prędkościami.
Praktyka u mnie wygląda tak - jeżeli jadąc drogą widzę , że za chwilę będę potrzebował napędu na wszystkie koła to nie czekam aż auto stanie i zacznie grzebać tylnymi kołami tylko odpowiednio wcześniej zatrzymuję auto nie gasząc go i przestawiam sprzęgiełka z FREE na LOOCK wsiadam włączam 4H lub 4L i powoli ruszam do przodu (delikatne ruszanie=dłuższa żywotność sprzęgiełek)
W aucie z automatycznymi sprzęgiełkami jest trochę wygodniej (nie trzeba wysiadać z auta).Skrzynia biegów w poz.neutral reduktor na 4H lub 4L i powoli ruszamy.Jak opuścisz szybę to usłyszysz charakterystyczne kliknięcie oznacające że sprzęgiełka zostały załączone.Można bawić się w terenie.
Przełączenie z powrotem na tylny napęd - zatrzymujemy pojazd ,wrzucamy na "luz",
reduktor przełączamy na 2H, włączamy wsteczny bieg i delikatnie cofamy do momentu aż usłyszymy charakterystyczne kliknięcia oznaczające rozpięcie sprzęgiełek.Przy manualnych sprzęgiełkach po wrzuceniu na "luz"przesuń dźwignie na 2H cofnij sprzęgiełka na FREE , daj lekko do tyłu żeby rozpiąć sprzęgiełka.
To by było na tyle.Mam nadzieję , że dobrze wszystko wytłumaczyłem i mogłem pomóc.
Pozdrawiam.