Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 05-05-2024, 19:20

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 28-01-2010, 08:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3911
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Mcube pisze:
Nie wiem jak w wersji 3-drzwiowej ale w 5-drzwiowej Grand Vitarze I na przednią oś przypada 50,4% masy a na tylną 49,6%.

Jest odwrotnie :) Jeśli dobrze pamietam to przód 47% tył 53%.

Mcube pisze:
Mimo tego na śliskiej nawierzchni ciężko utrzymać kontrolę nad kierunkiem przy przyspieszaniu i napędzie na tylną oś. Wydaje mi się, że w maluchu i Skodzie przypieszanie szło trochę wolniej więc był czas na opanowanie. :lol:

Ale jaka radocha pozamiatać sobie tyłem ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-01-2010, 20:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-11-2007, 15:10
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa
czoboki pisze:
Mcube pisze:
Nie wiem jak w wersji 3-drzwiowej ale w 5-drzwiowej Grand Vitarze I na przednią oś przypada 50,4% masy a na tylną 49,6%.

Jest odwrotnie :) Jeśli dobrze pamietam to przód 47% tył 53%.
Nie, nie jest odwrotnie bo policzyłem to z nacisku przedniej i tylnej osi, który mam zmierzony. Nie są to wartoście ze specyfikacji tylko z pomiaru mojego auta. Mam pierwszą wersję GV. Pewnie wpływ na rozkład masy ma jeszcze paliwo w baku ale nie pamiętam ile wtedy miałem litrów. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-01-2010, 10:10 
Offline

Rejestracja: 05-01-2009, 10:42
Posty: 17
czoboki pisze:
Ale jaka radocha pozamiatać sobie tyłem ;)

szczegolnie jak tyl wyprzedzi przod i wyladuje sie w zaspie/rowie... dziekuje, przezylem to we srode wieczorem i dziekuje za takie "porzadki"....


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-01-2010, 12:22 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3911
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
szahid pisze:
czoboki pisze:
Ale jaka radocha pozamiatać sobie tyłem ;)

szczegolnie jak tyl wyprzedzi przod i wyladuje sie w zaspie/rowie... dziekuje, przezylem to we srode wieczorem i dziekuje za takie "porzadki"....

Znaczy za mało ćwiczyłeś ;) Albo z lekka przegiąłeś ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-01-2010, 21:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 19:34
Posty: 160
Lokalizacja: Limanowa
taki "drift" jest najlepszy 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-01-2010, 21:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 19:34
Posty: 160
Lokalizacja: Limanowa
a tak nawiasem to mam dwa filmiki z moja vitara w małym śniegu ale za to w bardzo zmrożonym i jeździ się jak po piasku jest tam tez fragmęt jak jade tylko na 2wd wiec możecie sprawdzic ile potrafi vitarka na samym tyle
http://www.youtube.com/watch?v=DHhKAfKTACk
http://www.youtube.com/watch?v=XQiKu86RHsU
a tak nawiasem do Cordoba_2004 to to jest vitara z sulechowa
:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-01-2010, 10:35 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Próbowałem pooglądać, ale filmy ładują się jakby miały po 5 GB każdy :zly:
10 razy szybciej wczytują mi się odcinki Top Gear, więc zmieniłem kanał :|


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-01-2010, 19:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 19:34
Posty: 160
Lokalizacja: Limanowa
no ja tez nie wiem czemu one tak wolno sie laduja


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-02-2010, 19:43 
Offline

Rejestracja: 05-10-2009, 16:57
Posty: 23
Lokalizacja: W.D. koło Krakowa
Avalanche napisał -
A w BMW nie można, więc tyle ich wala się w rowach i na przydrożnych drzewach jak jest choć trochę ślisko zrobi.

A jednak w BMW jest 4x4 , nawet w starszych wersjach i jest znacznie lepiej rozwiązane niż w wielu autach pseudo 4x4. Posiadały stały napęd na 4 koła 170 kM/216 Nm w modelu e30 325 ix, oraz 190 kM e modelu e34.
Wrażenia z jady są niesamowite , wiem co mówię bo sam taką do niedawna posiadałem.
A tylny napęd jest dla twardzieli i jakoś wolę go od przedniego.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-02-2010, 21:02 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
No coś ty? BMW 4x4? ;)
Tak, wiem xDrive jest jednym z najbardziej zaawansowanych systemów napędu na 4 koła.

A widziałeś test X6 w Top Gear?
http://www.youtube.com/watch?v=_DuOztuZDiM
:D


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-02-2010, 18:28 
Offline

Rejestracja: 05-10-2009, 16:57
Posty: 23
Lokalizacja: W.D. koło Krakowa
Wrzuć w wyszukiwarkę e30 325ix, sam zobaczysz.
Wyszło tego około 18 tyś sztuk, Ja byłem szczęśliwym posiadaczem przez 2 lata, gdyby żona nie rozwaliła :zly:


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-02-2010, 18:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dopiero do mnie dotarło, że piszesz E30 :o
To niezły klassik.

A jak tam twoja Vitara na śniegu ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-02-2010, 19:05 
Offline

Rejestracja: 05-10-2009, 16:57
Posty: 23
Lokalizacja: W.D. koło Krakowa
Za Vitarą się dopiero rozglądam, bo ciężko znaleźć e30 4x4 w dobrym stanie


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-02-2010, 10:02 
Offline

Rejestracja: 04-02-2008, 21:54
Posty: 81
Lokalizacja: Piaseczno
O ile w Vitarze sam tylny napęd na lodzie to w zasadzie każda przednionapędówka jest lepsza i bezpieczniejsza, o tyle w takim śniegu jak dziś z dołączonym przodem to muszę powiedzieć że wózek jak ta la la :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-02-2010, 15:46 
Offline

Rejestracja: 15-02-2010, 15:09
Posty: 1
Tydzień temu zrobiłem sobie mały offroad Vitarką na pobliskim poligonie, a konkretniej po zasypanych leśnych ścieżkach. Trochę się napociłem machając bezustannie kierownicą aby utrzymać się na drodze , ale muszę przyznać że jeździło się wybornie ;]


Na górę
Post: 24-03-2010, 20:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-03-2010, 23:02
Posty: 149
musze przyznać że Grand Vitara1 jest świetna na warunki zimowe,wiadomo że na tylny napęd trzeba uważać i uczy pokory-ale to nawet dobrze :), możliwość włączenia napędu przedniej osi podczas jazdy(do 100km/h) jest super sprawą-tylko trzeba sie nauczyć z tego korzystać-wiadomo że gdy wpadniemy w poślizg to bedzie już zapuźno(zwłaszcza że niema tam żadnych wspomagaczy elektronicznych liczą sie tylko umiejętności i doświadczenie kierującego),ale jak widać ze droga biała,albo co gorsza błoto pośniegowe to wystarczy przełączyć wajche i już jest napęd 4x4:),a co do tylnego napędu na zaśnieżone drogi to jest znacznie leprzy od przedniego, ojciec miał ładnych pare lat temu poldka na zwykłych zimówkach (Dębica chyba frigo) szedł pod góre jak czołg podobnie przez zaspy,zapewne to też zasługa prześwitu poldka,który jest wiekszy od dzisiejszych plaskaczy na autostrady których w polsce niema :)-w przeciwieństwie do przedniego napedu w których przy każdej górce przednia oś sie odciąża, mam porównanie z golfem 4-serdecznie niepolecam na wysoki śnieg


Na górę
Post: 25-03-2010, 01:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
dan911 pisze:
...wiadomo że na tylny napęd trzeba uważać i uczy pokory...

Jezdze juz "od zawsze" prywatnie samochodami z przednim a sluzbowo silnie zmotoryzowanymi samochodami z tylnym napedem
i calkowicie sie z tym stwierdzeniem zgadzam...
Cytuj:
...a co do tylnego napędu na zaśnieżone drogi to jest znacznie leprzy od przedniego, ojciec miał ładnych pare lat temu poldka na zwykłych zimówkach (Dębica chyba frigo) szedł pod góre jak czołg podobnie przez zaspy...
...w przeciwieństwie do przedniego napedu w których przy każdej górce przednia oś sie odciąża...

Ciekawa teza..., przy czym te doswiadczenie z poldkiem Ojca przed laty, zakwalifikowal bym jako bardzo subjektywne, bo raz: to juz dawno...,
dwa: brak jakiejkolwiek mozliwosci porownania z innym samochodem etc...

Bardziej interesowaly by mnie jakies wymierne wartosci porownania obydwu konceptow napedowych,
np. na ile odciaza sie ta przednia os na wzniesieniu,, czy jest to moze jakas zaleznosc liniowa...
i moze jeszcze od jakiej wartosci nachylenia samochod z przednim napedem "przegrywa" takie bezposrednie porownanie...
jednym slowem pare namacalnych faktow, ktore mnie laika przekonaly by do tego co opisales.
Cytuj:
... mam porównanie z golfem 4-serdecznie niepolecam na wysoki śnieg

Z tym sie rowniez zgadzam, powiedzialbym nawet wiecej, na wysoki snieg nie polecam zadnego konwencjonalnego samochodu osobowego.


Na górę
 Tytuł: dan
Post: 25-03-2010, 22:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-03-2010, 23:02
Posty: 149
"Ciekawa teza..., przy czym te doswiadczenie z poldkiem Ojca przed laty, zakwalifikowal bym jako bardzo subjektywne, bo raz: to juz dawno...,
dwa: brak jakiejkolwiek mozliwosci porownania z innym samochodem etc... "
Porównanie mam to niebyło aż tak dawno temu, jadąc pod górke do dziadka mieszkającego przy bocznej nieodśniezonej drodze,poldek dawał rade a "obecne przednionapedówki" niedają-wiec porównanie jest proste, tylnonapędowe auto z odpowiednim dozkładem mas jest leprze na podjazdy pod zaśniezone górki-to wiem napeno, zwłaszcza jak kierownik jest dobry i wie jak sie jeździ po białym lub napotykając zaspe,dla kogoś kto tego niewie zazwyczaj kończy sie lądowaniem w fosie niezaleznie jakim autem:),prześwit ma poldek mniejwiecej taki jak obecnie produkowane SUVy :) hehe,jesli tylko rylne resory niesa klapnięte, do tego sztywna tylna oś, pod przyczepke też sobie radził(tylko silniczek troche słaby i mulasty), np. polecam wyjazd utrardzoną żwirowa,szutrową drogą z przyczepką z ładunkiem i przednim napedem:)- tam widać który napęd lepiej sie sprawdza-przedni do d..., tylny leprzy, 4x4 the best!! drugi przykład czy ktoś widział ciężarówke z samym przednim napędem :)?? albo ciągnik rolniczy?? :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]