Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://suzukiklub.pl/forum/ |
|
Grand Vitara I lift - mała wyprawówka http://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=5977 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | turin [ 06-03-2010, 21:02 ] |
Tytuł: | Grand Vitara I lift - mała wyprawówka |
Chcę zamienić swojego Samuraja na coś, czym się sensownie jeździ po czarnym (komfort, prędkość, spalanie, bagażnik) i, dość naturalnie, moje oczy zwracają się ku Grand Vitarze w pierwszej wersji. W zamierzeniach miałaby to być jedyny samochód, który na cywilnych kołach służyłby do śmigania na co dzień i po Polsce, a na urlopie włóczyć się po bezdrożach. Jazda z głową, zero upalania w błocie, ale dzielnością terenową porównywalny z niemodowanym Jimnym. Zero szpanu, maksimum funkcjonalności. Z przeszukiwania forum wynika, że kilka osób nie boi się zjechać z drogi swoimi GV, lecz poza kilkoma zdjęciami, nie ma żadnych szczegółów. Czy ktoś może mnie odesłać do jakiegoś źródła na temat przygotowywania tego samochodu w teren i problemów z jego eksploatacją? Mam wrażenie, że praktycznie nikt nie moduje swoich GV i nie wiem dlaczego - mały samochodzik, więc powinien być lekki, zwrotny i nie powalać spalaniem. Google światowy dał kilka fajnych rezultatów: http://www.freewebs.com/theswampmonster/apps/photos/ http://bbs.zuwharrie.com/content?P=6dff ... 8261.0;all Cały czas jednak jest tego strasznie mało, w porównaniu np. do Cheeroke'go. Ale chciałbym mieć możliwość pogadania osobiście z kimś z doświadczeniem. Ogólnie najbardziej polecane są chyba lift kity OME. Do tego obowiązkowa osłona przedniej osi, ewentualne zderzaki i nie wiem, czy coś jeszcze. Jakie istotne z punku widzenia jazdy w terenie są różnice między Vitarą, Vitarą Long, Grand Vitarą 1, Grand Vitarą 1.5 (2003-2005) ? |
Autor: | KozioŁ [ 07-03-2010, 09:11 ] |
Tytuł: | |
Jak na czarne i wyprawy to pomyśl nad firmą Dobinsons - mają dobre ceny i dobre opinie. Do tego osłony spodu, jakieś większe MTki i już. PS. Uzupełnij profil skąd jesteś, tak będzie łatwiej kogoś polecić. |
Autor: | turin [ 07-03-2010, 17:24 ] |
Tytuł: | |
Przepraszam, uzupełnione - jestem z Warszawy. Na stronie MTM nie widzę cen, zadzwonię w tygodniu, ale celowałem raczej w 50mm liftu, nie 30mm. Miałem również nadzieję na bardziej szczegółową odpowiedź niż 'MTki, osłony i jazda' Po pierwsze, chciałbym skompletować zestaw lift kit (lub same sprężyny i amorki) + największe opony, które na 100% nie będą obcierać przy maksymalnym skręcie - głupio się o tym przekonać po kupieniu nowego kompletu... Co wymaga osłonienia poza przednim mostem? Z tego, co słyszałem, GV ma nieuszczelnione sprzęgło, skrzynię i reduktor - jak duży jest to problem, w jakich okolicznościach, i czy da się coś z tym zrobić? Po drugie, jak tam jest z elektryką? Którędy idzie? Wymaga specjalnych przeróbek, by w ogóle móc przejechać przez wodę? Nie ukrywam, że jestem ograniczony budżetem (w przeciwnym wypadku pewnie w ogóle bym nie patrzył na Suzę) i nie chcę płacić niepotrzebnie, ale jak już robić, to porządnie z głową (czyli np. oczekiwałbym od warsztatu pomocy w doborze twardości sprężyn i amorków). |
Autor: | dan911 [ 11-03-2010, 11:09 ] |
Tytuł: | lift |
50MM liftu to dużo mi sie wydaje na taką niezbyt dużą terenówke jeszcze na wiekszych kapciach to bedzie +70mm jeśli zamierzasz jeździć "po polsce po czarnym", auto odrazu bedzie mniej stabilne zwłaszcza że tylni napęd tylko na czarnym-wiec bedzie męczące na trasie-w lekkim terenie bez szaleństw i upalania to Grand Vitara radzi sobie bez przeróbek na dobrych oponach-może to jest odp. dlaczego rzadko jest przerabiana , mimo ramy niejest to auto w ciężki teren extremalny ze wzgledy na dość lekką jednak konstrukcje-(takie słyszałem opinie niektórcyh)ale napewno da sie to zamotać |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |