Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://suzukiklub.pl/forum/

GV Hdi brak mocy
http://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=6777
Strona 1 z 1

Autor:  Zbys25 [ 19-08-2010, 15:38 ]
Tytuł:  GV Hdi brak mocy

Witam posiadam autko Suzuki Grand Vitara 2.0 HDI 109km 2004r. Mój problem polega na spadku mocy tego autka, pomiar na hamowni pokazał, że zamiast 109 są tylko 82km. Po za tym autko nie wykazuje żadbych problemów nie kopci, odpala na zimnym i ciepłym silniku. Diagnostyka komputerowa nie wykazuje błędów, turbo ok. przepływomierz ok. ciśnienie paliwa na listwie 1300 . Wtryskiwacze sprawdzone i też ok. Proszę o poradę gdzie szukać utraconych koni. Dołączam wykres z hamowni. Pozdrawiam
Obrazek

Autor:  mrk2607 [ 19-08-2010, 19:39 ]
Tytuł: 

Pokazałeś "jakiś" wykres bez żadnego opisu np. co to jest Pmax? A co powiedzieli fachowcy z hamowni? A jeździłeś innym z takim samym silnikiem? Zmierz ile masz do setki zwykłym stoperem (porównywalnie z katalogiem?) może ktoś zmierzy swój i porównamy:).

Autor:  Zbys25 [ 19-08-2010, 20:21 ]
Tytuł: 

Pmax- moc max. 82,5 Km przy 3205 obr/min
Mmax- max Moment obrotowy 233,9 Nm przy 2047 obr/min
wszystkom jest w opisie na dole wykresu więc uwążałem że nie potrzeba tego dodatkowo pisać. Co do czasu do setki to jakie to ma znaczenie, jeśli autu brakuje 26 KM i 17 Nm to napewno przyspieszenie będzie słabsze niż w "zdrowej" wersji. Prędkość max. z dwoma osobami jaką osiągnełem to 150 km/h. Na hamowni powiedzieli to co napisałem wcześniej ciśnienie doładowania ok. przepływomierz ok. co do spadku mocy to nie wiedzą co jest. Przepływomierz był zamieniony na taki sam nowy i żadnych zmian. Filtr powietrza i paliwa wymieniony więć to też odpada.

Autor:  marirus [ 20-08-2010, 18:16 ]
Tytuł: 

Podepnij auto pod komputer, może mogły się parametry pozmieniać.

Autor:  Zbys25 [ 20-08-2010, 20:55 ]
Tytuł: 

Tylko o które parametry chodzi? Pomyślałem sobie że może ktoś wsadził wtryski od słabszej wersji tego silnika np. berlingo 90km, więć prośiłbym kogoś kto ma takie suzuki jak ja o podanie numerów wtrysków jakie są u niego. Mój układ zasilania jest Bosch (pompa i wtryski), a przepływomierz Siemensa

Autor:  mrk2607 [ 21-08-2010, 14:38 ]
Tytuł: 

Napisałeś, że auto jeździ bez problemów, więc tylko po papierku-wykresie z hamowni stwierdzasz że coś jest nie tak?
"Co do czasu do setki to jakie to ma znaczenie, jeśli autu brakuje 26 KM i 17 Nm to napewno przyspieszenie będzie słabsze niż w "zdrowej" wersji." na pewno byś odczuł różnice. Forumowicz Imbryk ma za dużo KM w takim samym silniku ale tylko na papierku-dowód rej (na 99%) i tez nic nie pisze różnicach w jeździe.
Zobacz przykładowy wykres z hamowni http://img237.imageshack.us/img237/549/hamownia1pj9.jpg i określ swój parametr Pmax w stosunku do mocy tam wymienionych. Napisałeś "...wszystkom jest w opisie na dole wykresu więc..." tak naprawdę nic tam nie ma. Mnie uczyli: zrobić doświadczenie, wykres i najważniejsze wnioski a wnioski może ten wyciągnąć kto robił test i się na tym zna. Jeżeli dali ci tylko tą kartkę i nic nie powiedzieli może warto zrobić test na innej hamowni.
Aczkolwiek może być różnie :?
Jak znajdę to napiszę jakie tam są wtryski.

Autor:  Cordoba_2004 [ 21-08-2010, 22:29 ]
Tytuł: 

Nie ma cudów trzeba sprawdzić ciśnienie sprężania.
Potem trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa. potem turbinę

Autor:  Zbys25 [ 22-08-2010, 22:39 ]
Tytuł: 

Dziś zmierzyłem czas 0-100 km/h - 20s

Autor:  dan911 [ 24-08-2010, 21:57 ]
Tytuł:  dan

Zbys25 pisze:
Dziś zmierzyłem czas 0-100 km/h - 20s

no tak 20s to stanowczo za dużo, zdrowy silnik powinien przyspieszać katalogowo 14s,ale przy umiejetnym ruszaniu i zmianie sadze że 12sekund jest realne żeby osiagnąć licznikowe 100, poszukaj dobrego speca od Diesli-najlepiej francuskich HDI, zdrowy w pełni sprawny silnik niemoże mieć 70% swojej nominalnej mocy(nowe Diesle w wiekszości mają nawet wiecej niz podaje fabryka), możliwe że coś w silniku było kombinowane zmieniane/zamieniane

Autor:  Zbys25 [ 25-08-2010, 12:01 ]
Tytuł: 

Jeszcze jedno pytanie mam system wtryskowy bosch (pompa, wtryski) a obudowę filtra paliwa dedykowaną do siemensa.
Filtr jaki mam założony to filtron PE 916/4. Czy jeszcze ktoś może tak ma?

Autor:  meloni [ 09-07-2014, 20:51 ]
Tytuł: 

jak,rozwiązaleś problem ? co było przyczyną? mam taki sam problem, vitara 2005 r komputer nie wykazuje żadnych bledów poza małym przeplywem powietrza, ale przepływka ok, doloty ok, turbo też najgorzej jest tak do 2200 obrotów potem się buja, czuc ze turbo sie uruchamia, auto zapala bez problemów cieple czy zimne,nie kopci, pomóżcie

Autor:  Yossarian [ 19-04-2022, 20:40 ]
Tytuł:  Re: GV Hdi brak mocy

Dlatego fora odchodzą do lamusa, nikogo nie stać na podsumowanie i opisu przyczyn. Dla potomnych Grand Vitary HDI (nie wiem czy inne też) miały na rynki zachodnie zmniejszaną moc ze względów podatkowych do ok. 85 koni.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/