Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://suzukiklub.pl/forum/

GV 2.0 HDI i desperat...
http://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7010
Strona 1 z 1

Autor:  imerkaba [ 21-10-2010, 20:13 ]
Tytuł:  GV 2.0 HDI i desperat...

Witam

Goszczę tu ponownie ponieważ to znamienite forum wydaje się być moją ostatnią deska ratunku. Jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki Grand Vitara 2.0 HDI z 2002 roku, tzn. byłem dopóki nie zaczął mi szwankować napęd na 4H a właściwie zasilanie sprężarki, która załącza owy napęd. Po wizycie w autoryzowanym serwisie Suzuki gdzie po 7h testowania stwierdzono, że jest zwarcie w przewodach elektrycznych i czasami sprężarka się załącza a czasami nie, zaproponowano mi wymianę całej wiązki przewodów gdyż oni nie zajmują się lokalizacją zwarcia z powodu braku czasu (a jak to określono mogłoby to zająć kilka dni!!!!), za o zgrozo 5600zł .
Podziękowałem serwisowi, który się na mnie tak naprawdę wypiął i postanowiłem, że skorzystam z usług poleconego mi elektryka.
Niestety z książki serwisowej do modeli GV2.0 z silnikiem benzyny , którą posiadam nie możemy korzystać gdyż schematy elektryczne różnią się znacznie od tego w dieselu (po całym dniu dłubania w komputerze doszliśmy do tego wniosku).
A więc mam WIELKĄ PROŚBĘ o link do schematu elektrycznego do GV 2.0 HDI z roku 2002.
Jesteście moją jedyną nadzieją bo nie wiem już gdzie mam szukać pomocy a elektryk powiedział, że bez właściwego schematu może więcej zepsuć niż naprawić a wydaje mi się, że wie co mówi.
Bardzo proszę osoby , które mają dostęp do owego schematu lub całej książki serwisowej lub znają strony www na których to mogę znależć o nie ignorowanie tego postu.
Z gory serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

Autor:  imerkaba [ 23-10-2010, 19:17 ]
Tytuł: 

Naprawdę nikt nie ma dostępu do Service Manual z dodatkiem do silnika RHW?
Po kilkugodzinnym surfowaniu po necie doszedłem do wniosku, że potrzebuję manual o numerze 99560-65D50-015 (Edition: November, 2003).

Pozdrawiam

Autor:  marirus [ 23-10-2010, 19:55 ]
Tytuł: 

Może tu znajdziesz co ci potrzeba
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=22&t=3549

Autor:  imerkaba [ 24-10-2010, 10:20 ]
Tytuł: 

Dzięki za link , ale z tego co widzę nie ma tam suplementu do SQ420 WD z silnikiem RHW. Jestem w fazie zasysania wszystkich GV manuals z Rapidshare'a ale niestety jeszcze nic dla mnie...
Szukam dalej ...

Autor:  Mcube [ 24-10-2010, 19:07 ]
Tytuł: 

Może tu: Suzuki Grand Vitara, XL_7 (SQ series, JA series).rar W tym service manualu są schematy elektryczne i dotyczy on również diesla.

Autor:  oskar [ 24-10-2010, 20:29 ]
Tytuł: 

A potwierdziłeś gdzieś, że to na 99% wiązka. Bo znając ASO(wybrane) i ich wiedzę na temat napędu 4x4 to może być różnie.

Autor:  imerkaba [ 26-10-2010, 22:22 ]
Tytuł: 

Ok

Znalazłem schemat do elektryki właściwy do mojego auta:)
Elektryk zaczyna pojutrze więc moze coś z tego będzie a co do potwierdzenia czy to elektryka... powiedzmy, ze wykluczyłem inne możliwości.
Dam znać jak poszło
Pozdrawiam

Autor:  Cordoba_2004 [ 27-10-2010, 21:30 ]
Tytuł: 

nie kabelki tylko pompka i przewody w zwarcie nie wierzę poczytaj w manualu o pompce i zmierzcie jej ciśnienie

Autor:  imerkaba [ 22-11-2010, 20:18 ]
Tytuł: 

Witam ponownie
Dzięki za wszystkie pomysły i spostrzeżenia.
a więc tak...wiązka sprawdzona i jest wszystko OK (co dowodzi kompletnemu braku kompetencji ASO, gdyż mogłem zapłacić 5600zł za coś co zupełnie by nic nie zmieniło), uszkodzona była pompka.
Zakupiłem nową i sprawdziłem czy daje wymagane ciśnienie ( ok 0,5 bar)
zamontowałem i ...dalej klapa.
Pompka się załącza gdy przesuwam dzwignie na 4WD i po ok. 10 sekundach się wyłącza gdyż nie może stworzyć odpowiedniego ciśnienia w przednim moście. Więc wiedząc,że ucieka mi gdzieś to powietrze sprawdziłem po kolei chyba wszystkie możliwości zaczynając od pompki po przewody i szczelność w moście. Wszystko oddzielnie jest OK i połączone szczelnie a tu dalej nic.
Intryguje mnie jeszcze jeden przewód ( wydaje mi się,że powietrzny), który idzie w kierunku dżwigni 4WD.
Jest jeszcze coś czego nie sprawdziłem?
Może ktoś miał podobny problem? Proszę o pomoc bo mi już ręce opadają a zimą z napędem tylko na tył to trochę nie bardzo się jeżdzi.

Dzięki wielkie

Autor:  bst [ 23-11-2010, 11:39 ]
Tytuł: 

Sciagnij sobie serwisowke, bo bez tego bedzie Ci ciezko. Ta mysl aby zapinanie napedu bylo w dyfrze jest niespotykana..
anyway, pompka ma dzialac tylko przez sekunde, jezeli jest to 10 sekund to znaczy ze nie jest ona w stanie osiagnac wymaganego cisnienia.
W manualu masz cala procedure diagnozy problemow, ale najprosciej sprawdzic czy dmuchajac ustami zapnie Ci sie naped :) bo tam jest wymagane male cisnienie.

Autor:  Mcube [ 23-11-2010, 12:53 ]
Tytuł: 

Pompka jest wyłączana jeżeli w układzie będzie odpowiednie ciśnienie, więc coś musi to ciśnienie mierzyć i do tego czujnika też muszą być podłączone przewody. Może to one są nieszczelne albo sam czujnik szwankuje? Sprawdzałeś go jakoś? W momencie działania pompki i dobijania ciśnienia wskaźnik 4x4 na desce powinien migać. Dzieje się tak?

Autor:  bst [ 23-11-2010, 14:13 ]
Tytuł: 

Jeszcze mi sie przypomnialo, w XL7 byl problem smarowania tego mechanizmu, szczegolnie po wycieku oleju z przedniego mostu bywalo ze to sprzegielko sie przycinalo.
Biuletyn suzuki wskazywal nalanie wyzszego poziomu oleju do przedniego mostu:
http://paulaxford.com/grandvitara/images/bt01b7ru.jpg
http://paulaxford.com/grandvitara/images/bt03c7pt.jpg
http://paulaxford.com/grandvitara/images/bt03c7pt.jpg

Dolej/wymien olej wg. w.w. procedury, przejedz sie, moze sie odblokuje

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/