Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://suzukiklub.pl/forum/ |
|
GV 2.0 HDI i desperat... http://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7010 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | imerkaba [ 21-10-2010, 20:13 ] |
Tytuł: | GV 2.0 HDI i desperat... |
Witam Goszczę tu ponownie ponieważ to znamienite forum wydaje się być moją ostatnią deska ratunku. Jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki Grand Vitara 2.0 HDI z 2002 roku, tzn. byłem dopóki nie zaczął mi szwankować napęd na 4H a właściwie zasilanie sprężarki, która załącza owy napęd. Po wizycie w autoryzowanym serwisie Suzuki gdzie po 7h testowania stwierdzono, że jest zwarcie w przewodach elektrycznych i czasami sprężarka się załącza a czasami nie, zaproponowano mi wymianę całej wiązki przewodów gdyż oni nie zajmują się lokalizacją zwarcia z powodu braku czasu (a jak to określono mogłoby to zająć kilka dni!!!!), za o zgrozo 5600zł . Podziękowałem serwisowi, który się na mnie tak naprawdę wypiął i postanowiłem, że skorzystam z usług poleconego mi elektryka. Niestety z książki serwisowej do modeli GV2.0 z silnikiem benzyny , którą posiadam nie możemy korzystać gdyż schematy elektryczne różnią się znacznie od tego w dieselu (po całym dniu dłubania w komputerze doszliśmy do tego wniosku). A więc mam WIELKĄ PROŚBĘ o link do schematu elektrycznego do GV 2.0 HDI z roku 2002. Jesteście moją jedyną nadzieją bo nie wiem już gdzie mam szukać pomocy a elektryk powiedział, że bez właściwego schematu może więcej zepsuć niż naprawić a wydaje mi się, że wie co mówi. Bardzo proszę osoby , które mają dostęp do owego schematu lub całej książki serwisowej lub znają strony www na których to mogę znależć o nie ignorowanie tego postu. Z gory serdecznie dziękuję i pozdrawiam. |
Autor: | imerkaba [ 23-10-2010, 19:17 ] |
Tytuł: | |
Naprawdę nikt nie ma dostępu do Service Manual z dodatkiem do silnika RHW? Po kilkugodzinnym surfowaniu po necie doszedłem do wniosku, że potrzebuję manual o numerze 99560-65D50-015 (Edition: November, 2003). Pozdrawiam |
Autor: | marirus [ 23-10-2010, 19:55 ] |
Tytuł: | |
Może tu znajdziesz co ci potrzeba http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=22&t=3549 |
Autor: | imerkaba [ 24-10-2010, 10:20 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za link , ale z tego co widzę nie ma tam suplementu do SQ420 WD z silnikiem RHW. Jestem w fazie zasysania wszystkich GV manuals z Rapidshare'a ale niestety jeszcze nic dla mnie... Szukam dalej ... |
Autor: | Mcube [ 24-10-2010, 19:07 ] |
Tytuł: | |
Może tu: Suzuki Grand Vitara, XL_7 (SQ series, JA series).rar W tym service manualu są schematy elektryczne i dotyczy on również diesla. |
Autor: | oskar [ 24-10-2010, 20:29 ] |
Tytuł: | |
A potwierdziłeś gdzieś, że to na 99% wiązka. Bo znając ASO(wybrane) i ich wiedzę na temat napędu 4x4 to może być różnie. |
Autor: | imerkaba [ 26-10-2010, 22:22 ] |
Tytuł: | |
Ok Znalazłem schemat do elektryki właściwy do mojego auta:) Elektryk zaczyna pojutrze więc moze coś z tego będzie a co do potwierdzenia czy to elektryka... powiedzmy, ze wykluczyłem inne możliwości. Dam znać jak poszło Pozdrawiam |
Autor: | Cordoba_2004 [ 27-10-2010, 21:30 ] |
Tytuł: | |
nie kabelki tylko pompka i przewody w zwarcie nie wierzę poczytaj w manualu o pompce i zmierzcie jej ciśnienie |
Autor: | imerkaba [ 22-11-2010, 20:18 ] |
Tytuł: | |
Witam ponownie Dzięki za wszystkie pomysły i spostrzeżenia. a więc tak...wiązka sprawdzona i jest wszystko OK (co dowodzi kompletnemu braku kompetencji ASO, gdyż mogłem zapłacić 5600zł za coś co zupełnie by nic nie zmieniło), uszkodzona była pompka. Zakupiłem nową i sprawdziłem czy daje wymagane ciśnienie ( ok 0,5 bar) zamontowałem i ...dalej klapa. Pompka się załącza gdy przesuwam dzwignie na 4WD i po ok. 10 sekundach się wyłącza gdyż nie może stworzyć odpowiedniego ciśnienia w przednim moście. Więc wiedząc,że ucieka mi gdzieś to powietrze sprawdziłem po kolei chyba wszystkie możliwości zaczynając od pompki po przewody i szczelność w moście. Wszystko oddzielnie jest OK i połączone szczelnie a tu dalej nic. Intryguje mnie jeszcze jeden przewód ( wydaje mi się,że powietrzny), który idzie w kierunku dżwigni 4WD. Jest jeszcze coś czego nie sprawdziłem? Może ktoś miał podobny problem? Proszę o pomoc bo mi już ręce opadają a zimą z napędem tylko na tył to trochę nie bardzo się jeżdzi. Dzięki wielkie |
Autor: | bst [ 23-11-2010, 11:39 ] |
Tytuł: | |
Sciagnij sobie serwisowke, bo bez tego bedzie Ci ciezko. Ta mysl aby zapinanie napedu bylo w dyfrze jest niespotykana.. anyway, pompka ma dzialac tylko przez sekunde, jezeli jest to 10 sekund to znaczy ze nie jest ona w stanie osiagnac wymaganego cisnienia. W manualu masz cala procedure diagnozy problemow, ale najprosciej sprawdzic czy dmuchajac ustami zapnie Ci sie naped bo tam jest wymagane male cisnienie. |
Autor: | Mcube [ 23-11-2010, 12:53 ] |
Tytuł: | |
Pompka jest wyłączana jeżeli w układzie będzie odpowiednie ciśnienie, więc coś musi to ciśnienie mierzyć i do tego czujnika też muszą być podłączone przewody. Może to one są nieszczelne albo sam czujnik szwankuje? Sprawdzałeś go jakoś? W momencie działania pompki i dobijania ciśnienia wskaźnik 4x4 na desce powinien migać. Dzieje się tak? |
Autor: | bst [ 23-11-2010, 14:13 ] |
Tytuł: | |
Jeszcze mi sie przypomnialo, w XL7 byl problem smarowania tego mechanizmu, szczegolnie po wycieku oleju z przedniego mostu bywalo ze to sprzegielko sie przycinalo. Biuletyn suzuki wskazywal nalanie wyzszego poziomu oleju do przedniego mostu: http://paulaxford.com/grandvitara/images/bt01b7ru.jpg http://paulaxford.com/grandvitara/images/bt03c7pt.jpg http://paulaxford.com/grandvitara/images/bt03c7pt.jpg Dolej/wymien olej wg. w.w. procedury, przejedz sie, moze sie odblokuje |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |