Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://suzukiklub.pl/forum/

Vitara 3D - jedno koło się kręci w śniegu
http://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7275
Strona 1 z 1

Autor:  grafiksaba [ 13-12-2010, 19:11 ]
Tytuł:  Vitara 3D - jedno koło się kręci w śniegu

Witam,

Ostatnio zakopałem się w koleinie tak ze jedno tylnie koło mi się kręciło (zapadło się w śniegu) a reszta się nie ruszała i niestety unieruchomiłem auto. Jak można wyjść z takiej sytuacji bez pomocy pchających sąsiadów:) Mam Vitare 3D z 2008 na benzyne, nie mam żadnych przełączników w aucie.
Gdyby włączyły się te pozostałe 3 koła to bym wyjechał bez problemu.
Może jest sposób jak sobie radzić mimo ograniczeń auta, jakaś technika jazdy?
Licząc na jakieś wskazówki pozdrawiam.

Autor:  Karwoś [ 13-12-2010, 20:48 ]
Tytuł: 

Ro zumiem że masz 4x4 automatyczne?

Autor:  grafiksaba [ 13-12-2010, 20:59 ]
Tytuł: 

tak, mam cały czas napęd 4x4 w tym modelu się go nie wyłącza ani nie włącza

Autor:  KozioŁ [ 13-12-2010, 21:00 ]
Tytuł: 

Jest stały napęd. Reduktora nie ma, ale blokada dyfra centralnego chyba jest, czy też nie ma? :szok:

Autor:  grafiksaba [ 13-12-2010, 22:39 ]
Tytuł: 

w samochodzie nie ma zadnych przelacznikow, chyba raczej nie ma

Autor:  SX4ever [ 13-12-2010, 23:25 ]
Tytuł: 

Jestes pewien ze nie masz takiego przelacznika?

Obrazek

Autor:  grafiksaba [ 14-12-2010, 10:35 ]
Tytuł: 

mam zaslepke, nie ma przelacznika

Autor:  Sebastian [ 14-12-2010, 10:53 ]
Tytuł: 

Z tego co ja się orientuję, to wersje trzydrzwiowe miały skromniejsze możliwości sterowania napędem 4x4 niż wersje pięciodrzwiowe. Odnosiłem wrażenie, że jest to bezpośredni odpowiednik trzydrzwiowej Toyoty RAV4, przy czym tamci w wersji pięciodrzwiowej nie wzbogacili układu sterowania 4x4, w przeciwieństwie do pięciodrzwiowej Vitary.

Rzut oka na najbliższe mi linki dla Vitary 3d i 5d wyraźnie pokazuje, że różnice są. Chociaż jest teraz lepiej dzięki wersji 2.4 VVT, która ma podobny (bądź identyczny) system sterowania 4x4 w obu wersjach "drzwiowych".

Wracając do pytania autor tego tematu - musi Pan nauczyć się z tym żyć i dostosowywać technikę swojej jazdy do ograniczonych możliwości auta.

Autor:  Cordoba_2004 [ 14-12-2010, 12:05 ]
Tytuł: 

Co to Suzuki wyczynia to tak jak by zrobić ciągnik rolniczy bez tylnego zaczepu

Autor:  marirus [ 14-12-2010, 18:23 ]
Tytuł: 

Podobno 1,9DDIS 3d ma reduktor + 5-biegowa skrzynia
http://www.motoforum.pl/Magazyn/200515/grand_vitara.html

Autor:  Burcys [ 14-12-2010, 23:33 ]
Tytuł: 

W europie wszystkie GV oprócz wersji krótkiej 3d 1.6 miały pokrętło do sterowania napędem co za tym idzie możliwość zblokowania centralnego dyfra albo włączenia reduktora.
Natomiast w USA była to opcja, serwisuję w swoim warsztacie długą 2.7 V6 w automacie i tegoż pokrętła nie ma.

Autor:  Cordoba_2004 [ 18-12-2010, 21:30 ]
Tytuł: 

mhm na stronie suzuki polska jest specyfikacja z której wynika że 3d bez napędu na obie osie nie ma

Autor:  kedar [ 27-12-2010, 17:36 ]
Tytuł: 

mój ojciec ma ten sam model, kiedyś wjechaliśmy w półmetrowy śnieg i też się zakopaliśmy, ale u nas buksowało jedno koło z przedniej osi i jedno z tylnej. takie też powinno być moim zdaniem działanie tego napędu. dziwne zatem dla mnie jest to, że tylko jedno koło buksowało:)
następnym razem gaz do dechy;D

Autor:  Cordoba_2004 [ 27-12-2010, 18:46 ]
Tytuł: 

no a w takiej rav4 wszystkie 4 się obracają :)

Autor:  KozioŁ [ 27-12-2010, 22:21 ]
Tytuł: 

W półmetrowym śniegu w rav4 żadne się już nie obraca. :lol:


Wracając do tematu, GV3d 1.6 benzyna nie ma reduktora i blokady centralnego dyfra, czyli jak tylko 1 koło się kręciło to wszystko w porządku. 8)

Autor:  Cordoba_2004 [ 27-12-2010, 22:23 ]
Tytuł: 

i tam może się zdarzyć :)

Autor:  KozioŁ [ 27-12-2010, 22:26 ]
Tytuł: 

W zimie najważniejszy jest szpadel, a szufla do śniegu to już wypas. :D

Autor:  Cordoba_2004 [ 27-12-2010, 22:35 ]
Tytuł: 

szpadel lepsiejszy bo podkopie do żywej ziemi :)

Autor:  KozioŁ [ 27-12-2010, 22:46 ]
Tytuł: 

Ale szufla lepsza jak trzeba tonę śniegu spod auta wydobyć.

Autor:  fansuzi [ 16-02-2011, 06:35 ]
Tytuł:  grand vitara 3d naped

Owszem 3d GV 1,6 reduktora nie posiada.ale wyjedzie wszędzie.kwestia dobrania biegu i rpm.Posiada natomiast takie coś jak LCD i ta blokada dyfra sprawdza się ale przy przynajmniej czesciowym obciążeniem auta.Sam podróżując w pojedynkę w zimie woziłem mały worek starego cementu,alle 20-ka kanister z paliwem jest w zimie rozsądniejsza.Efekt tył nie pływa,koła są pod kontrolą, bo tył nie ucieka,nie trzeba już miękko tak wchoddzić na sniegu w zakręty.i autko ciągnie jak trzeba.A prace mam w terenie i na dokładkę mieszkam w górach.Reduktor dobry pod górę do pełzania ,ia przyczepy oza drogą oraz do dokładnego zakopania sę w piachu lub snegu.Głowa do góry i pojeżdzic poza miastem. :o

Autor:  leniwiec [ 16-02-2011, 10:59 ]
Tytuł:  Re: grand vitara 3d naped

fansuzi pisze:
LCD i ta blokada dyfra

Chyba LSD :P tak czy siak nazywanie tego mechanizmu blokadą,to lekka przesada,to jest po prostu mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem,prawdziwa blokada -jak dla mnie to np ARB :szalony:

Autor:  Motórzysta [ 16-05-2011, 12:21 ]
Tytuł: 

A jak dla mnie ARB, to firma, nie blokada;) Pozdrawiam;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/