Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://suzukiklub.pl/forum/ |
|
Vitara 3D - jedno koło się kręci w śniegu http://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7275 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | grafiksaba [ 13-12-2010, 19:11 ] |
Tytuł: | Vitara 3D - jedno koło się kręci w śniegu |
Witam, Ostatnio zakopałem się w koleinie tak ze jedno tylnie koło mi się kręciło (zapadło się w śniegu) a reszta się nie ruszała i niestety unieruchomiłem auto. Jak można wyjść z takiej sytuacji bez pomocy pchających sąsiadów:) Mam Vitare 3D z 2008 na benzyne, nie mam żadnych przełączników w aucie. Gdyby włączyły się te pozostałe 3 koła to bym wyjechał bez problemu. Może jest sposób jak sobie radzić mimo ograniczeń auta, jakaś technika jazdy? Licząc na jakieś wskazówki pozdrawiam. |
Autor: | Karwoś [ 13-12-2010, 20:48 ] |
Tytuł: | |
Ro zumiem że masz 4x4 automatyczne? |
Autor: | grafiksaba [ 13-12-2010, 20:59 ] |
Tytuł: | |
tak, mam cały czas napęd 4x4 w tym modelu się go nie wyłącza ani nie włącza |
Autor: | KozioŁ [ 13-12-2010, 21:00 ] |
Tytuł: | |
Jest stały napęd. Reduktora nie ma, ale blokada dyfra centralnego chyba jest, czy też nie ma? |
Autor: | grafiksaba [ 13-12-2010, 22:39 ] |
Tytuł: | |
w samochodzie nie ma zadnych przelacznikow, chyba raczej nie ma |
Autor: | SX4ever [ 13-12-2010, 23:25 ] |
Tytuł: | |
Jestes pewien ze nie masz takiego przelacznika? |
Autor: | grafiksaba [ 14-12-2010, 10:35 ] |
Tytuł: | |
mam zaslepke, nie ma przelacznika |
Autor: | Sebastian [ 14-12-2010, 10:53 ] |
Tytuł: | |
Z tego co ja się orientuję, to wersje trzydrzwiowe miały skromniejsze możliwości sterowania napędem 4x4 niż wersje pięciodrzwiowe. Odnosiłem wrażenie, że jest to bezpośredni odpowiednik trzydrzwiowej Toyoty RAV4, przy czym tamci w wersji pięciodrzwiowej nie wzbogacili układu sterowania 4x4, w przeciwieństwie do pięciodrzwiowej Vitary. Rzut oka na najbliższe mi linki dla Vitary 3d i 5d wyraźnie pokazuje, że różnice są. Chociaż jest teraz lepiej dzięki wersji 2.4 VVT, która ma podobny (bądź identyczny) system sterowania 4x4 w obu wersjach "drzwiowych". Wracając do pytania autor tego tematu - musi Pan nauczyć się z tym żyć i dostosowywać technikę swojej jazdy do ograniczonych możliwości auta. |
Autor: | Cordoba_2004 [ 14-12-2010, 12:05 ] |
Tytuł: | |
Co to Suzuki wyczynia to tak jak by zrobić ciągnik rolniczy bez tylnego zaczepu |
Autor: | marirus [ 14-12-2010, 18:23 ] |
Tytuł: | |
Podobno 1,9DDIS 3d ma reduktor + 5-biegowa skrzynia http://www.motoforum.pl/Magazyn/200515/grand_vitara.html |
Autor: | Burcys [ 14-12-2010, 23:33 ] |
Tytuł: | |
W europie wszystkie GV oprócz wersji krótkiej 3d 1.6 miały pokrętło do sterowania napędem co za tym idzie możliwość zblokowania centralnego dyfra albo włączenia reduktora. Natomiast w USA była to opcja, serwisuję w swoim warsztacie długą 2.7 V6 w automacie i tegoż pokrętła nie ma. |
Autor: | Cordoba_2004 [ 18-12-2010, 21:30 ] |
Tytuł: | |
mhm na stronie suzuki polska jest specyfikacja z której wynika że 3d bez napędu na obie osie nie ma |
Autor: | kedar [ 27-12-2010, 17:36 ] |
Tytuł: | |
mój ojciec ma ten sam model, kiedyś wjechaliśmy w półmetrowy śnieg i też się zakopaliśmy, ale u nas buksowało jedno koło z przedniej osi i jedno z tylnej. takie też powinno być moim zdaniem działanie tego napędu. dziwne zatem dla mnie jest to, że tylko jedno koło buksowało:) następnym razem gaz do dechy;D |
Autor: | Cordoba_2004 [ 27-12-2010, 18:46 ] |
Tytuł: | |
no a w takiej rav4 wszystkie 4 się obracają |
Autor: | KozioŁ [ 27-12-2010, 22:21 ] |
Tytuł: | |
W półmetrowym śniegu w rav4 żadne się już nie obraca. Wracając do tematu, GV3d 1.6 benzyna nie ma reduktora i blokady centralnego dyfra, czyli jak tylko 1 koło się kręciło to wszystko w porządku. |
Autor: | Cordoba_2004 [ 27-12-2010, 22:23 ] |
Tytuł: | |
i tam może się zdarzyć |
Autor: | KozioŁ [ 27-12-2010, 22:26 ] |
Tytuł: | |
W zimie najważniejszy jest szpadel, a szufla do śniegu to już wypas. |
Autor: | Cordoba_2004 [ 27-12-2010, 22:35 ] |
Tytuł: | |
szpadel lepsiejszy bo podkopie do żywej ziemi |
Autor: | KozioŁ [ 27-12-2010, 22:46 ] |
Tytuł: | |
Ale szufla lepsza jak trzeba tonę śniegu spod auta wydobyć. |
Autor: | fansuzi [ 16-02-2011, 06:35 ] |
Tytuł: | grand vitara 3d naped |
Owszem 3d GV 1,6 reduktora nie posiada.ale wyjedzie wszędzie.kwestia dobrania biegu i rpm.Posiada natomiast takie coś jak LCD i ta blokada dyfra sprawdza się ale przy przynajmniej czesciowym obciążeniem auta.Sam podróżując w pojedynkę w zimie woziłem mały worek starego cementu,alle 20-ka kanister z paliwem jest w zimie rozsądniejsza.Efekt tył nie pływa,koła są pod kontrolą, bo tył nie ucieka,nie trzeba już miękko tak wchoddzić na sniegu w zakręty.i autko ciągnie jak trzeba.A prace mam w terenie i na dokładkę mieszkam w górach.Reduktor dobry pod górę do pełzania ,ia przyczepy oza drogą oraz do dokładnego zakopania sę w piachu lub snegu.Głowa do góry i pojeżdzic poza miastem. |
Autor: | leniwiec [ 16-02-2011, 10:59 ] |
Tytuł: | Re: grand vitara 3d naped |
fansuzi pisze: LCD i ta blokada dyfra
Chyba LSD tak czy siak nazywanie tego mechanizmu blokadą,to lekka przesada,to jest po prostu mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem,prawdziwa blokada -jak dla mnie to np ARB |
Autor: | Motórzysta [ 16-05-2011, 12:21 ] |
Tytuł: | |
A jak dla mnie ARB, to firma, nie blokada;) Pozdrawiam;) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |