Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 06-05-2024, 02:52

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 22-08-2011, 21:48 
Offline

Rejestracja: 04-07-2011, 19:24
Posty: 34
Witam wszystkich,
Kupiłem ostatnio GV 2.0 z 2006 roku przebieg (70 000 km ?). Nie przypuszczałem, że emocje przy zakupie tego samochodu mogą być tak wielkie. Niestety nie pomogło to w dokładnym przyjrzeniu się i sprawdzeniu stanu samochodu. Mam prośbę do wszystkich czy macie jakieś sposoby do sprawdzenia faktycznego brzebiegu samochodu? Czy w waszych GV wydech też jest tak skorodowany, że odpadła osłona katalizatora? 1/4 skraplacza (chłodnicy) klimatyzacji jest bez lamelek. Czy to normalne w 5 letnim samochodzie? Praszę o opinię i dziękuję za pomoc.

[/img]Obrazek

Obrazek


Obrazek


Na górę
Post: 22-08-2011, 22:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
kufel pisze:
Czy w waszych GV wydech też jest tak skorodowany, że odpadła osłona katalizatora?

Co prawda nie mam GV, ale generalnie w każdym samochodzie elementy wydechu (włączając w to tłumik) rdzewieją najszybciej. Znaczy nie doszukiwałbym się tutaj oznak kręcenia licznika.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-08-2011, 07:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-09-2010, 06:24
Posty: 125
Zależy też skąd auto pochodzi... chodzi mi o klimat , no i jak było użytkowane przez poprzedniego własciciela.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-08-2011, 08:48 
Offline

Rejestracja: 03-04-2011, 11:36
Posty: 67
Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Witam mam dokładnie takie samo auto kupione w kwietniu b/r z przebiegiem 95tys. ja przed zakupem wjeżdżałem na podnośnik i pierwsza rzecz która rzuciła mi się w oczy to potworna korozja wydechu i nie tylko(elementy podwozia) ale to auto ma już 5 lat i jeżdziło w Dani a tam klimat jest jaki jest więc nie zraziło mnie to,a co do tych lamelek to też ich sporo brakuje i to jest dziwne-czyżby wada modelu?
Bardziej martwi mnie to że jadąc na pierwszym lub drugim biegu po odpuszczeniu gazu coś ,,wyje,, w układzie napędowym,ktoś pisał że po zmianie oleju ustąpiło,lecz nie w moim przypadku czy u ciebie też tak jest?


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-08-2011, 22:36 
Offline

Rejestracja: 04-07-2011, 19:24
Posty: 34
Witam, samochód był sprowadzony z Niemiec. Sokół, jeżeli chodzi o twoje pytanie to nie zauważyłem żadnych dziwnych dźwięków z przekładni podczas jazdy. Ogólnie słychać trochę bardziej przekładnie w porównaniu ze zwykłym samochodem z napędem na jedną oś, ale to chyba normalne. Przeglądając forum znalazłem wiele informacji o tym, że należy dbać o poziom oleju w przekładni i mechanizmach różnicowych oraz często tam zaglądać. Osobiście od razu po zakupie wymieniłem olej w silniku, płyn z układu chłodzenia, hamulcowy, klocki, filtr powietrza, kabinowy, pasek wielorowkowy i świece. Umówiłem się w serwisie Suzuki na wymianę oleju w skrzyni biegów (300 PLN). Zastanawiam się nad konserwacją podwozia i profili. Wszystko dlatego, że nie jestem pewny przebiegu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-08-2011, 05:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Autko może pochodzić z górzystych terenów,a tam drogi często są posypywane solą,stąd pewnie nadmierna ilość rdzy w Twoim egzemplarzu...
Nie uzależniałbym tutaj poziomu korozji od przebiegu :roll:
Trzeba sobie powiedzieć,że ogólnie samochody suzuki nie są zbyt dobrze zabezpieczone przed korozją...
Nie chciałbym straszyć,ale może to jakiś egzemplarz po powodziowy :szok:
Poza tym era długo wiecznych samochodów już dawno się skończyła.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-08-2011, 09:44 
Offline

Rejestracja: 24-02-2011, 22:10
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
Ja kupilem z 2007 ( czteroletnia ). Przebieg 41.000. Udokumentowany w ksiazce serwisowej wiec raczej bez przekrecania licznika. Nosi pewne slady zuzycia ( wytarta krawedz konsoli od strony kierowcy ), lekkie rysy na lakierze od kurzu i kamieni, ale podwozie (poza lekkim brazowawym nalotem rdzy ) nie jest skorodowane. Jestem trzecim wlascicielem. Pierwszy byl Niemcem, drugi uzytkowal w Polsce. Zastanawial mnie ten przebieg 41.000 ale z drugiej strony ja sam wyjezdzam rocznie 7 - 8 tysiecy. Poza tym podobno w Niemczech terenowka bywa czesto drugima utem i jest eksploatowana glownie w zimie - stad maja niewielkie przebiegi. Szkoda bowiem niemieckich autostrad ( bez ograniczenia szybkosci ) na pedzenie 150 km/h i spalanie 14 litrow ropy. GV nie jest do takich rekordow :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-08-2011, 10:06 
Offline

Rejestracja: 03-04-2011, 11:36
Posty: 67
Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Witam kufel jakbyś mógł jeszcze napisac jaki olej do silnika wlałeś tzn.klasę lepkości i producenta, pytam ponieważ co telefon do serwisu to inna odpowiedź,jedni shela drudzy castrola wlewają i ja sam nie wiem na jaki zmienic a na aucie nigdzie nie znalazłem żadnej karteczki jaki dotąd był stosowany no i jak poradziłeś sobie z wymianą filtra oleju bo jak zdążyłem się zoriętowac jest on w koszmarnym miejscu.Ta serwisowa cena wymiany oleju w skrzyni to trochę przesada,kup olej i sam go wymień nie jest to trudne dostęp też nie zły,a co do konserwacji podwozia też to rozważam.Przebiegiem się nie przejmuj myślę że twoje auto może rzeczywiście taki miec, a kolega ben ma rację na zachodzie często taki samochód jest drugim autem w rodzinie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-08-2011, 11:25 
Offline

Rejestracja: 04-07-2011, 19:24
Posty: 34
Witaj ben, też słyszałem takie opinie, że w Niemczech nie kupuje się GV z dwulitrową benzyną aby robić dziesiątki kilometrów rocznie. Przeraził mnie tylko stan podwozia, podłogi pod wykładziną i wydechu w tym samochodzie. Porównywałem z Clio, którym jeździ żona od 12 lat i prawie nie ma różnicy. Możliwe, że to jest związane z eksploatacją, szanowaniem samochodu i ew. garażowaniem. Zastanawiałem się też nad brakującymi lamelami w skraplaczu klimatyzacji. Przyczyną wyrwania lamelek mogło być też mycie pod wysokim ciśnieniem. Większość kawałków lamelek znalazłem na spodzie silnika po odkręceniu osłon do wymiany płynu w chłodnicy i oleju w silniku.

Sokół, na oleju nie oszczędzałem wlałem Castrol EDGE 5W-30. Bolało bo trzeba było kupić 6 litrów. Jest to syntetyczny olej do wszystkich nowoczesnych silników i mieszany ze wszystkimi olejami. Na wymianę pojechałem do teścia, ma kanał, dostęp do filtra po zdjęciu osłony z tworzywa. Z konserwacją muszę trochę poczekać ponieważ gość przed sprzedażą trochę go spryskał, niestety bez umycia, czekam aż wszystko odpadnie.
Dziękuję wam za odpowiedzi. Pozdrawiam
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-08-2011, 20:49 
Offline

Rejestracja: 12-10-2010, 13:46
Posty: 36
Ja rok temu kupiłem Grand Vitarę z 2006 r. przebieg 103000 km i jest w Dieslu. Auto pochodzi z Danii i też jest podwozie trochę skorodowane. Tym raczej bym się nie przejmował. Jak silnik chodzi bez zastrzeżeń i zawieszenie jest w porządku to nic tylko śmigać. Sprawdzić przebieg można podłączając się do komputera auta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-08-2011, 20:59 
Offline

Rejestracja: 04-07-2011, 19:24
Posty: 34
Cześć wolk13, czy jesteś pewny, że w pamięci jest zapisywany stan licznika?


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-08-2011, 21:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
Drobna sugestia. Usuwajcie najmniejsze ogniska korozji bo
- oszczędzi to wydatków
- spowoduje że auto da się sprzedać w przyszłości bo z korozją cieżko
- brak usuwania małych ognisk to murowane problemy za rok dwa trzy

To co widać na zdjęciach to małe piweczko żadna tragedia ale trzeba to usuwać i najlepiej brać rachunek za to wtedy kupujący widzi, że auto było konserwowane, a nie zapaprane przed sprzedażą .


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-08-2011, 06:49 
Offline

Rejestracja: 12-10-2010, 13:46
Posty: 36
kufel Jestem 100% pewny bo robiłem mod silnika i wszystko się zgadzało. Po za tym miałem wszystkie dokumenty od poprzedniego właściciela. Książka serwisowa. Tak wiem ktoś napisze że można podrobić. Tak ale do książki serwisowej były wszystkie faktury po przeglądach z wpisanym przebiegiem kilometrów. Do tego była pełna dokumentacja jak przerobił osobówkę na ciężarowy a tam myślałem że padnę. Z przodu były trzy siedzenia :) w miejscu gdzie jest podłokietnik było takie małe siedzenie dla dziecka. Rodzinka 2 + 1 czy aby na pewno Duńczycy kupują ciężarówki do firm? Czy może chodzi o podatki. Tak czy inaczej korozji trochę jest i zamierzam z tym zrobić porządek przed zimą. Miasto w którym poruszało się auto jest położone nad samym morzem a tutaj rdza robiła swoje :) Taki klimat i tak jak ktoś tutaj napisał lepiej zakonserwować i mieć spokój


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-08-2011, 11:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
wolk13 pisze:
czy aby na pewno Duńczycy kupują ciężarówki do firm? Czy może chodzi o podatki.

(offtopic) tak, jak najbardziej chodzi o podatki. Na przykład:
http://www.joemonster.org/art/7949/Jak_zrobic_superszybkiego_pick_up_a_


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]