Obnizenie poziomu plynu hamulcowego w zbiorniczku nie musi automatycznie wskazywac na jego wyciek.
W miare zuzywania sie klockow hamulcowych poziom plynu w zbiorniczku bedzie sie rowniez obnizal, aczkolwiek jego ilosc w ukladzie hamulcowym
nie ulegnie zmianie. Tloczki musza sie po prostu dalej wysunac aby zapewnic hamowanie kola, wiec ten "brakujacy" plyn bedzie sie znajdowal w cylinderkach hamulcowch.
Plyn w zasadzie nie paruje, przynajmniej w zauwazalnym stopniu, a jego zuzycie polega na wchlanianiu wilgoci z powietrza, wiec teoretycznie
w miare jego zuzywania powinno go nawet przybywac.
Naturalnie jez to rowniez niezauwazalne, gdyz juz przy ok. 4% zawartosci wody nie nadaje sie do dalszej bezpiecznej eksploatacji.
Jezeli klocki hamulcowe nie sa jeszcze kompletnie zuzyte, mozna uzupelnic nieco plynu w zbiorniczku, ale nie nalezy dolewac do poziomu maksymalnego, gdyz
po wymianie klockow tloczki hamulcowe musza wejsc znow glebiej w cylinderki i plyn zostanie cofniety do zbiorniczka powodujac jego przelanie.
|