Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 10-05-2024, 08:45

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 615 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 1525 Następna
Autor Wiadomość
Post: 13-08-2016, 08:52 
Offline

Rejestracja: 21-09-2010, 08:00
Posty: 117
Lokalizacja: Kraków
Na wakacje pojechaliśmy pojeździć i pozwiedzać Pomorze - spalanie z 300 km poza autostradą wyszło nam około 6 (CVT, 4x4), bardzo ładnie :) Dla równowagi dodam, że typowe krakowskie spalanie mamy w okolicach 9, bo są robione krótkie trasy po parę km i non stop się gdzieś stoi w korkach.

Co do zdychania pod górę na autostradzie nie zaobserwowaliśmy.


Na górę
Post: 13-08-2016, 11:00 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
zulos pisze:
Poza tym trochę rozczarował mnie S-Cross na autostradzie pod jednym względem - nie spodziewałem się, że jadąc te 125 km/h autostradą, przy wzniesieniach będzie zdychał na tej piątce i żeby móc utrzymać prędkość przy 120 km/h będę musiał wpinać czwórkę...:-(
Aż strach pomyśleć co by się działo, gdybym jeszcze targał przyczepę za sobą...

Zdychał jak jechałeś na tempomacie czy sam cisnąłeś pedał w podłogę i zwalniał?

Pisałem trochę wcześniej że tempomat wyraźnie odpuszcza pod stromą górkę żeby chwilowe spalanie nie szło powyżej 12-13 l/100km.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 13-08-2016, 11:06 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
zulos pisze:
Dlatego ten nowy 140 konny 1.4 BoosterJet zdaje się być idealną opcją do tego samochodu.
Zresztą wrażenie robi porównanie chociażby tych dwóch wartości:
- moc: Stary 1.6 - 120 KM przy 6.000 obr. vs. Nowy 1.4 - 140 KM przy 5.500 obr,
- moment: Stary 1.6 - 156 Nm przy 4.400 obr. vs. Nowy 1.4 - 220 Nm i to dostępny już od 1.500 obr do 4.000.
Zwłaszcza ta druga wartość i różnica robi wrażenie...

To fakt
Moment tego silnika to jedyna rzecz którą bym chciał mieć z poliftowej wersji ;-)

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 14-08-2016, 09:43 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Joozwa pisze:
Zdychał jak jechałeś na tempomacie czy sam cisnąłeś pedał w podłogę i zwalniał?

Pisałem trochę wcześniej że tempomat wyraźnie odpuszcza pod stromą górkę żeby chwilowe spalanie nie szło powyżej 12-13 l/100km.

Oczywiście jechałem na tempomacie - jak mi zdychał to mniej więcej przy 110 km/h wrzucałem czwórkę i jak dostawał ponad 4 tys. obrotów to jakoś tam żółwiowato się zbierał... Raz chyba wbiłem pedał w podłogę (właściwy) jak mi zaczął zwalniać, ale raczej żadnej różnicy nie było...


Na górę
Post: 14-08-2016, 09:46 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Joozwa pisze:
To fakt
Moment tego silnika to jedyna rzecz którą bym chciał mieć z poliftowej wersji ;-)

No i tu jest zasadnicze pytanie i odpowiedź w kwestii zakupu.
Ja niby pospieszyłem się, żeby zdążyć z silnikiem 1.6, ale teraz zadaję sobie pytanie - skoro zamierzam nim pojeździć 3-5 lat, a tym samym zrobić jakieś 75-125 tys. przebiegu (w moim przypadku) i go odsprzedać, to czy w ogóle powinienem brać pod uwagę aspekt bezawaryjności silnika, czy jednak dać pierwszeństwo komfortowi użytkowania...


Na górę
Post: 14-08-2016, 11:09 
Offline

Rejestracja: 09-07-2015, 14:54
Posty: 73
Lokalizacja: Podlaskie
Suzuki: S-Cross
zulos pisze:
Joozwa pisze:
To fakt
Moment tego silnika to jedyna rzecz którą bym chciał mieć z poliftowej wersji ;-)

No i tu jest zasadnicze pytanie i odpowiedź w kwestii zakupu.
Ja niby pospieszyłem się, żeby zdążyć z silnikiem 1.6, ale teraz zadaję sobie pytanie - skoro zamierzam nim pojeździć 3-5 lat, a tym samym zrobić jakieś 75-125 tys. przebiegu (w moim przypadku) i go odsprzedać, to czy w ogóle powinienem brać pod uwagę aspekt bezawaryjności silnika, czy jednak dać pierwszeństwo komfortowi użytkowania...


Dokładne takie samo pytanie zadałem sobie przed zakupem auta, ale odpowiedź szybko nadeszła sama: mam nadzieję, że przy odsprzedaży ktoś z takimi samymi doświadczeniami i upodobaniami jak ja będzie szukał pojazdu i wtedy ta nudna wolnossąca jednostka będzie atutem a nie wadą.


Na górę
Post: 14-08-2016, 20:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Zamula S-cross w trybie Auto ;) .


Na górę
Post: 15-08-2016, 20:29 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Bandit1 pisze:
Zamula S-cross w trybie Auto ;) .

No właśnie teraz żałuję, że nie spróbowałem przełączyć na tryb SPORT - ciekawy jestem, czy by to coś dało i czy jazda autostradą w trybie SPORT przełożyłaby się na zużycie paliwa??? Może ktoś przeprowadził już takowy eksperyment???


Na górę
Post: 15-08-2016, 20:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 323
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Zapewne by dało. Na tym forum podawano, że tryb auto obniża moc silnika o kilka (8?) procent. Nominalna moc 120 km z silnika 1,6 uzyskiwana jest w trybie sport. A na zużycie paliwa przy jednostajnej jeździe z dużymi prędkościami musi się nieco przekładać. Przejście z trybu sport w auto przy prędkości 130 km/h daje spadek obrotów o niemal tysiąc. Jeżeli nie zanosi się na szybkie wyprzedzanie lub jazdę pod stromą górę używam trybu auto, bo jest po prostu ciszej (czort z oszczędnością ;) ). Tak to w każdym razie działa przy przekładni CVT.

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 15-08-2016, 21:19 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ciekawe to co piszesz. Jak nie zapomnę to jutro sprawdzę te obroty. Aż wydaje mi się nieprawdopodobne żebym przez 52kkm i ponad dwóch latach eksploatacji tego nie zauważył. Jedyne co czuć wyraźnie to jadąc na AUTO, kiedy włączę SPORT wrażenie jest takie jakby coś się odetkało auto kopa dostaje wyczuwalnego.
A tak kontynuując temat: to jeżeli AUTO zabiera tyle KM, to jak to się ma do deklarowanych 120KM w autach 2WD?

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 16-08-2016, 06:33 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
macioo pisze:
Aż wydaje mi się nieprawdopodobne żebym przez 52kkm i ponad dwóch latach eksploatacji tego nie zauważył.

Może dlatego że:
tarant2 pisze:
Tak to w każdym razie działa przy przekładni CVT.
:]

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 16-08-2016, 11:52 
Offline

Rejestracja: 04-05-2015, 13:22
Posty: 72
zulos pisze:
No właśnie teraz żałuję, że nie spróbowałem przełączyć na tryb SPORT - ciekawy jestem, czy by to coś dało i czy jazda autostradą w trybie SPORT przełożyłaby się na zużycie paliwa??? Może ktoś przeprowadził już takowy eksperyment???
Sprawdzałem różnicę między SPORT i AUTO i bez względu na miasto czy trasę wychodziło mi jakieś 0,2l/100km więcej dla trybu SPORT. Jazda trybem SPORT to naprawdę zauważalna różnica, w mieście to może nawet i wolę jazdę na AUTO bo "przymulonym" autem jeżdżę płynniej, a tryb SPORT powoduje, że auto staje się jak dla mnie zbyt "narowiste". O ile w trasie to bardzo przydatne to w mieście powoduje jednak zbyt dużo szarpnięć i mocniejszych hamowań, które na dłuższą metę są dla mnie męczące ;)

_________________
S-Cross Elegance AllGrip 1.6 benzyna (rocznik 2014)


Na górę
Post: 16-08-2016, 13:26 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
macioo pisze:
A tak kontynuując temat: to jeżeli AUTO zabiera tyle KM, to jak to się ma do deklarowanych 120KM w autach 2WD?

Dołączam się do pytania - może ktoś odpowie?
Skoro rzeczywiście ten tryb AUTO zabiera 8% mocy to by znaczyło, że 2WD albo ma nominalnie 111 KM, albo silnik w 2WD jest skonfigurowany tak jak w przypadku 4WD w trybie SPORT.
A co do sprawdzenia pod pełnym obciążeniem na autostradzie różnicy między trybami AUTO i SPORT to będę niestety musiał poczekać do następnych wakacji...:-(


Na górę
Post: 16-08-2016, 14:33 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jeśli idzie o 2WD, to jeździ jak 4WD w trybie AUTO. Sprawdzone na 100% , bo testówkę miałem 2WD na cały weekend i przejechałem nim ponad 500km a mój jest 4WD.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 17-08-2016, 14:22 
Offline

Rejestracja: 04-05-2015, 13:22
Posty: 72
Moim zdaniem tryb Sport zmienia jedynie dynamikę pracy, ale parametry docelowe (moment obrotowy i moc) pozostają te same.
Gdzieś czytałem, że przełączenie w tryb sport zmienia skład wtryskiwanej mieszanki i stąd większa dynamika i gwałtowniejsza reakcja na gaz.
Natomiast muszę stwierdzić, że nie w każdym przełożeniu jest to tak samo odczuwalne (czasami wręcz brak różnicy) i stąd moje wrażenie, że zmianie ulega jedynie mapa pracy silnika, ale nie jego docelowe parametry. Jadąc na AUTO też pewnie osiągnie się te 120KM tyle że duuuużo później ;)

Zresztą tak na chłopski rozum (aczkolwiek może i trochę naiwnie), ale zastanówcie się, gdyby w wersji 2WD był "wykastrowany" silnik to producent nie mógłby w Danych Technicznych podawać tych samych wartości obrotu i mocy co w wersjach 4WD.

_________________
S-Cross Elegance AllGrip 1.6 benzyna (rocznik 2014)


Na górę
Post: 17-08-2016, 16:44 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
To samo mi się wydaje. Według mnie np. jak silnik jest zimny, to ta różnica pomiędzy AUTO a SPORT jest niemal nieodczuwalna. Pewnie dla tego, że mieszanka jest bogata. Po rozgrzaniu już można "oszczędzać" i kosztem osiągów w trybie AUTO uzyskuje się ekologiczne parametry spalania, przy mapowaniu SPORT pewnie tych norm nie spelnia.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 17-08-2016, 20:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
4WD nawet w trybie Sport jest wolniejszy od 2WD. Zarowno w przyspieszeniu jak i predkosci maksymalnej. W wersji 1.6 120KM.
W CVT w trybie Sport skrzynia dluzej trzyma silnik w wyzszym zakresie obrotow, przez co jazda jest dynamiczniejsza.

Co do zmiany map silnika to w przypadku wolnossacych jednostek nie ma to wiekszego sensu (w praktyde nic sie nie zyskuje- np. Civic 9gen 1.8 )
W turbo juz tak, bo mozna efektywniej sterowac doładowniem turbiny i wtedy ma to sens i producenci to stosuja.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 17-08-2016, 20:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Remote pisze:
4WD nawet w trybie Sport jest wolniejszy od 2WD. Zarowno w przyspieszeniu jak i predkosci maksymalnej. W wersji 1.6 120KM.
W wersji 1.0 jest tak samo.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 19-08-2016, 21:15 
Offline

Rejestracja: 21-04-2015, 10:39
Posty: 372
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Suzuki: S-Cross 1.6 Pb
Wracając do spalania w S-Crossie - ostatni mój przebieg był rekordowy: jakieś 750 km do zapalenia rezerwy (761 km w momencie tankowania), co przełożyło się na 5.48 l/100 km. To najniższe średnie spalanie jakie miałem od kupna S-Crossa. Trasa to jakieś 500 km w trybie mieszanym (wakacje więc w miarę bezkorkowo) + 250 km to wypad w górki (w jedną stronę po krajówkach do 90 km/h, często wolniej; w druga stronę końcowe 40 km po A4 i obwodnicy Wrocławia - około 100~110 km/h wg. GPS). Byłoby jeszcze lepiej, ale "pomarańczowi" uparli się żeby "wahadło" zrobić mi na drodze do pracy więc trochę straciłem w ciągu pierwszych 500 km no i ta końcówka na autostradzie, gdy auto żłopało nieco więcej też się dołożyła (rezerwa zapaliła się nieco wcześniej - weszło 41.75 l, podczas gdy normalnie wbijam jakieś 42.5).


Na górę
Post: 19-08-2016, 21:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
zulos pisze:
Joozwa pisze:
Moment tego silnika to jedyna rzecz którą bym chciał mieć z poliftowej wersji ;-)

No i tu jest zasadnicze pytanie i odpowiedź w kwestii zakupu.
Ja niby pospieszyłem się, żeby zdążyć z silnikiem 1.6, ale teraz zadaję sobie pytanie - skoro zamierzam nim pojeździć 3-5 lat, a tym samym zrobić jakieś 75-125 tys. przebiegu (w moim przypadku) i go odsprzedać, to czy w ogóle powinienem brać pod uwagę aspekt bezawaryjności silnika, czy jednak dać pierwszeństwo komfortowi użytkowania...


Auto kupujesz dla siebie, a nie dla osoby, ktora odkupi od Ciebie auo uzywane po tych 3-5 latach.
Jaki ma sens jezdzic tak dlugo samochodem , z ktorego jest sie "jako tako" zadowolonym ale tak naprawde odliczasz czas kiedy w koncu sie go pozbedziesz i kupisz np. cos dynamczniejszego co w pełni Cie zadowoli ...

Wywalic na auto 70-80tys i nie byc zadowolonym to jakas abstrakcja lub niedorzecznosc.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 20-08-2016, 16:47 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Remote pisze:
4WD nawet w trybie Sport jest wolniejszy od 2WD. Zarowno w przyspieszeniu jak i predkosci maksymalnej. W wersji 1.6 120KM.
W CVT w trybie Sport skrzynia dluzej trzyma silnik w wyzszym zakresie obrotow, przez co jazda jest dynamiczniejsza.

Co do zmiany map silnika to w przypadku wolnossacych jednostek nie ma to wiekszego sensu (w praktyde nic sie nie zyskuje- np. Civic 9gen 1.8 )
W turbo juz tak, bo mozna efektywniej sterowac doładowniem turbiny i wtedy ma to sens i producenci to stosuja.


Co do przyspieszenia, to się zgodzę, jeżeli 4WD będzie w trybie AUTO. Jak bedzie na SPORT, to przyspiesza zdecydowanie dynamiczniej. To nie podlega dyskusji, bo potwierdzi każdy, kto testował oba tryby. Dane katalogowe (tak sądzę) podawane są zapewne w 4WD dla trybu AUTO.
To prawda, że zmianą mapy cudów się nie uzyska ale coś zawsze. Każdy kto jeździł poczciwą WSK wie, że regulując śrubką skład mieszanki w gaźniku, czuło się różnice mocy. (oczywiście kosztem zużycia paliwa, bo nic za darmo).
W porównywaniu CVT i MT różnicy dynamiki nie będzie niezależnie od trybu. CVT w trybie sport "dłużej kreci silnik" - OK , a co stoi na przeszkodzie, żeby w MT kręcić wysoko silnik?
PS
silnik 1,8 140KM od Hondy, osobiście uważam za jeden z najlepszych silników benzynowych z jakimi miałem do czynienia. Uważam, że S-cross z tym silnikiem tworzyłby idealne połączenie. Połączenie bezawaryjności, z oszczędnością i przyzwoitą dynamiką.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 20-08-2016, 18:49 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Remote pisze:
Auto kupujesz dla siebie, a nie dla osoby, ktora odkupi od Ciebie auo uzywane po tych 3-5 latach.
Jaki ma sens jezdzic tak dlugo samochodem , z ktorego jest sie "jako tako" zadowolonym ale tak naprawde odliczasz czas kiedy w koncu sie go pozbedziesz i kupisz np. cos dynamczniejszego co w pełni Cie zadowoli ...

Wywalic na auto 70-80tys i nie byc zadowolonym to jakas abstrakcja lub niedorzecznosc.


Zanim zarzucisz mi abstrakcję czy niedorzeczność, to wczytaj się w tekst, bo nigdzie nie napisałem, że nie jestem zadowolony i odliczam czas do sprzedaży - jest wręcz odwrotnie.
Auta nie kupowałem w ciemno i wiedziałem dobrze jakie są jego plusy dodatnie i plusy ujemne;-)
Nie można oczekiwać rakiety od wolnossącego silnika i wcale tego nie oczekiwałem.
Po prostu zdziwił mnie brak zapasu mocy w takich okolicznościach, kiedy silnik kręci powyżej 3 tys. obrotów (wiem jaka jest krzywa mocy i momentu) i wyraziłem swoje wątpliwości. W zasadzie to był to jedyny dyskomfort jazdy w trasie na jaki napotkałem (cały czas biorąc pod uwagę charakterystykę silnika i brak oczekiwań cudów od niego). W każdym razie konieczność zredukowania do czwórki na powiedzmy 3-4 podjazdach na autostradzie na trasie ponad 1 tys. km. nie jest żadną okolicznością, która mogłaby mnie do samochodu zniechęcić.
I nikt nie kupuje samochodu z myślą "no kiedy wreszcie ja go sprzedam". To jest kwestia wyboru. Ja doszedłem do tego etapu, że uważam, że biorąc pod uwagę m.in. jakość i trwałość obecnie montowanych w samochodach podzespołów, czy też charakter rynku wtórnego, w obecnych czasach - zwłaszcza gdy prowadzi się własną działalność gospodarczą i można wziąć samochód w leasing - najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest właśnie wymiana samochodu co 3-4 lata, a w przypadku tak tanich (relatywnie) samochodów, strata związana z utratą wartości przez te lata, biorąc pod uwagę korzyści optymalizacji finansowej (podatkowej) jest niewielka. A utrata wartości samochodu na przestrzeni lat i tym samym możliwość łatwej i w korzystnej cenie odsprzedaży już na rynku wtórnym, jest jednym z oczywistych kryteriów jakie się bierze pod uwagę przy zakupie samochodu.
Przepraszam za przydługi post i nieco poza wątkiem, ale nie mogłem przejść obojętnie obok zarzutu niedorzeczności czy abstrakcyjności mojego działania.


Na górę
Post: 20-08-2016, 20:55 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Sorry za dociekliwość ;) ale na której autostradzie musiałeś redukować? No chyba, że nie w PL, bo ja trochę jeździłem po naszych autostradach i nigdzie nawet przez myśl mi nie przeszła redukcja z powodu braku mocy. Nawet na trójmiejskiej obwodnicy jest kilka podjazdów ale bez najmniejszego problemu na piątce wjeżdżam. :niewiem:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 20-08-2016, 21:38 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
jadąc np 120 na 5 biegu w 5 osób....... jest parę górek w PL ,a taka Góra św Anny - jak auto nie rozbujane to i 3 może być potrzebna :roll: ( choć mi 5 zawsze starczyła tylko prędkość początkowa to min 140 :] )


Na górę
Post: 20-08-2016, 21:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
macioo pisze:
Dane katalogowe (tak sądzę) podawane są zapewne w 4WD dla trybu AUTO.


Wszystkie dane w katalogu sa podawane w trybie Sport z kierowcą o wadze max 75 kg i bakiem wypelnionym w 25%. Taka informacje dostalem kiedys od SMP.

Niewazne jakbysmy zaklinali rzeczywistość 1.6 jest bardzo dobry jesli chodzi o trwałość, natomiast bardzo słaby jeśli chodzi o osiągi. I to właśnie jest głowny powod wycofania go z oferty.
To po prostu jednostka z poprzedniej epoki motoryzacji...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 615 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 1525 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]