Chodzi o coś innego. Skoro moduł TPMS resetuje się u mnie nie wg "przepisów" dla europejskich Vitar, a wg "przepisu" dla japońskich modeli Suzuki, to zastanawiam się, czy nie było jakiejś partii samochodów, która również potrzebuje nieco inaczej działających czujników.
Dla przykładu tutaj znalazłem ciekawe info:
https://www.ateq-tpms.com/en-us/article ... a-corolla/"When selecting the Make, Model and Year of your vehicle, you will notice there are two options for the Year from 2006 to 2011: USA or Japan. It is very important to select the correct selection of “2008 USA” or “2008 JAPAN” with the VT56, Quickset, or your diagnostic scan tool since there is a slight difference in the way the TPMS information is transferred to the vehicle’s ECU."
Ten opis sugerowałby, że w zależności od tego, jak aktywowany jest czujnik (jaka sekwencja aktywująca), on przesyła nieco inne dane do modułu tpms (być może różnica jest niewielka, ale jest). Oczywiście w tym linku jest zupełnie inny samochód, ale toyota też stosuje system continentala, a zarówno w USA jak i w Japonii, o ile się nie mylę, częstotliwość radiowa nadawania jest ta sama (dokładniej Japonia ma 315 a w USA są stosowane obie 315/433 choć chyba częściej też chyba 315MHz). Nie chodzi tutaj więc o inną częstotliwość, a o coś innego. Może jakieś dodatkowe pole danych, może czas co jaki odzywa się czujnik itp. Poza tym to, że te czujniki nie chcą się aktywować przy dużym spadku ciśnienia lub dużym wzroście również sugeruje, że może być więcej niż jeden tryb aktywacji i pracy. Większość się aktywuje, a te nie chcą. Jeśli jest więcej niż 1 tryb, to naturalne jest, że nie wiadomo w jakim miałyby się aktywować. Oczywiście to tylko zgadywanie...