Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 10-05-2024, 01:30

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 511 Następna
Autor Wiadomość
Post: 07-04-2015, 21:10 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Zacznę od tego, że się tak jakoś rozczarowałem. S-cross już jest taki po japońsku plastikowy ale Vitara jeszcze bardziej. Nie wiem, może to przez duży płat twardego plastiku na drzwiach, nie przełamany żadnym przetłoczeniem. No i brak podłokietnika :( podobno ma się znaleźć w katalogu akcesoriów. Obstawiam, że cena będzie w okolicy 1kpln, skoro popielniczka kosztuje 290pln.
Pytałem (zaprzyjaźnionego) sprzedawcę o wrażenia ze świecenia lamp LED w odniesieniu do ksenonów w S-cross. Nie musiał ściemniać, bo wiedział, że nie jestem potencjalnym klientem. Stwierdził, że D... ledy nie urywają. świecą porównywalnie z małym plusem na ksenony w S-cross. Sam nie miałem okazji porównać, bo za jasno było.
Miałem okazję trochę (w oczekiwaniu na odbiór auta) pojeździć Vitarą. Mają w Toruniu kawałek fajnego terenu z kopnym piachem i kilkoma podjazdami, w sam raz do małego testowania. Moje wrażenia są takie:
1. Vitara jest sprawniejsza od S-crossa podczas wyżej wspomnianej próby. Głównie z uwagi na krótszy rozstaw osi i krótsze zwisy. Dwóch przeszkód bym tam S-crossem nie pokonał, bo zaryłbym zderzakiem.
2. Trochę lepsza sprawność Vitary w terenie, moim zdaniem nie rekompensuje mniejszej pewności prowadzenia na asfalcie.
3. Teraz rozumiem (kiedyś się dziwiłem), że Suzuki bez obawy mogło wpuścić na rynek Vitarę obok S-crossa. To są samochody dla różnych odbiorców. Moim zdaniem, vitara jest dla ludzi, którzy częściej jeżdżą w terenie, a S-cross dla jeżdżących głownie po twardym, sporadycznie zjeżdżających z ubitej drogi.
4. Jak na początku prezentacji nowej Vitary trochę, żałowałem, że nie poczekałem, to teraz jestem pewien, że dobrze wybrałem i dzisiaj wybralbym tak samo. :D
Chcę przypomnieć, że to tylko i wyłącznie moja własna opinia i przemyślenia ale chętnie poznam opinie szanownego forum koleżanek i kolegów. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-04-2015, 17:27 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
Fajny opis, dzięki że nie musiałem sam sprawdzać ;)

macioo pisze:
Teraz rozumiem (kiedyś się dziwiłem), że Suzuki bez obawy mogło wpuścić na rynek Vitarę obok S-crossa


Ale czy uda im się to sprzedać marketingowo? Bo Ty jesteś wymagającym klientem, obytym z marką i byłeś w stanie zweryfikować w czasie jazdy oba samochody, stwierdzić różnice i ładnie je wypunktować. A zwykły Kowalski?

Nie chcę się czepiać, bo fajnie, że jest taki producent samochodów jak Suzuki, który produkuje niezłe auta za rozsądne pieniądze ale mam nadzieję, że ogarną to jakoś marketingowo i nie zwiną się z rynku z którymś z modeli. Ja niestety muszę poczekać kilka lat na swoją używkę :) i chciałbym mieć tę przyjemność z problemem - vitara czy s-cross :D

A teraz czekam na kolejne testy :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-04-2015, 18:04 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nic nie wskazuje na to, żeby mieli wycofać któryś z modeli. Jak napisałem, oba z nich są adresowane do innych odbiorców. Podobnie chyba było z "krótką" i "długą" starą Vitarą.
Jedyne co pewnie będą robić, to manipulować ceną. Puki co cenniki są podobne, z tym że za podobne pieniądze (cennikowo) jest mniejsza ale lepiej wyposażona Vitara i większy, wygodniejszy ale uboższy (np. o szyberdach) S-cross. Kwestia tylko co kto potrzebuje. Ogólnie oceniam Vitarę bardzo pozytywnie. Dla dwojga ludzi w zupełności wystarczający. Sprzedawca mówił mi, że zainteresowanie jest dość duże, jednak importer założył że większość nabywców będzie celować w 4x4. Tymczasem więcej zainteresowanych jest wersją 4x2 i niestety trzeba na tą wersję trochę czekać.
I tutaj jest ten wspomniany "Kowalski". Kupuje on "oczami", a auto prezentuje się okazale za ok. 60kpln ma "terenófkę" (całkiem fajnie wyposażoną) , a do tego jaki szacun na dzielni :] A kto tam będzie mu sprawdzał napędy ? :]
Według mojego rozmówcy różnica 8kpln to przepaść w tym segmencie. Często ludzie kupując auto nie chcą dopłacać tyle za coś czego nie widać i (w ich przekonaniu) nie czuć w czasie jazdy. Moim zdaniem, takie auto bez 4x4 nie ma sensu poza pojedynczymi przypadkami kiedy wystarczy komuś większy prześwit.
Co do nabycie używanego, to za 2-3 lata powinny się pojawiać na wtórnym rynku takie z pierwszych rąk z PL.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-04-2015, 20:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12232
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie, no. Mnie by było wstyd "jeździć" Vitarą 2WD w miejscu gdy spadnie trochę śniegu :] :]


Ostatnio zmieniony 09-04-2015, 06:55 przez Avalanche, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 08-04-2015, 21:10 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Wstyd to by było Vitarą nie wygrzebać się z zaśnieżonego parkingu razem z innymi Golferami :]
Tak, poza tym to mogli pomyśleć chociaż o jakiejś elektronicznej szperze jak u VW, jako tanią alternatywę 4x4


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-04-2015, 21:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 323
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Taa. Jako dodatkowe akcesorium. Piasek i łopatka w firmowym kubełku. Za tysiąc.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-04-2015, 04:44 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
macioo pisze:
Moim zdaniem, takie auto bez 4x4 nie ma sensu poza pojedynczymi przypadkami kiedy wystarczy komuś większy prześwit.


Ile ja się nastrzępiłem jęzora, jaki brat się uparł na kaszkaja 4x2. Ale na szczęście przeszło mu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-04-2015, 08:19 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
macioo pisze:
Tak, poza tym to mogli pomyśleć chociaż o jakiejś elektronicznej szperze jak u VW, jako tanią alternatywę 4x4


Nie ma nadrabiania hamulcami, zamiast pełnej szpery ?

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-04-2015, 16:02 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nic mi nie wiadomo o innych formach napędu poz a zwykłym 4x2 i AllGripp (czyli suzukowym 4x4).
Jak szukałem nowego samochodu, to ogladałem Tiguana i tam było coś takiego właśnie. We Fiacie 500 L-Treking też było. To taka proteza pomagająca z zaspy wyjechać. Elektronika przyhamowuje ślizgające się koło, dzięki czemu moment przekazywany jest na to z większą przyczepnością. I tyle! Z resztą dopłata była do tego chyba 900pln. Więc to chyba nie jest jakś zaawansowana kosmiczna technologia. :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-04-2015, 17:35 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12232
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jakiś Grip był do dokupienia za dopłatą w Peugeocie 3008.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-04-2015, 17:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
MarekC pisze:
Nie ma nadrabiania hamulcami, zamiast pełnej szpery ?

Jest - od wersji podstawowej "System stabilizacji toru jazdy ESP® z kontrolą trakcji TC". Oczywiście kontrola trakcji będzie na podstawowym poziomie (zapewne jak w trybie Auto przy All Grip)


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-04-2015, 19:59 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
kontrola trakcji to w większości przypadków zaledwie ASR czyli dławienie silnika, do elektronicznej szpery to jeszcze daleko. BTW w wielu autkach grupy VW elektroniczna szpera właściwie już jest - nawet jak nie ma jej w zestawieniu. Wystarczy aktywować kompem opcję ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-04-2015, 05:36 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
rezon pisze:
kontrola trakcji to w większości przypadków zaledwie ASR czyli dławienie silnika, do elektronicznej szpery to jeszcze daleko. BTW w wielu autkach grupy VW elektroniczna szpera właściwie już jest - nawet jak nie ma jej w zestawieniu. Wystarczy aktywować kompem opcję ;)


W GVII taka 'szpera" (nie mylić z mechaniczną blokadą centralnego dyfra) działa naprawdę sprawnie na wykrzyżach. A jak jest w Vitarze, czy S-Cross ?

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2015, 07:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Tez jezdziłem juz nową Vitarą. Wnetrze plastikowe, takie niezbyt urodziwe. Prostota s-crossa moim zdaniem lepsza. Kokpit jest bardziej uporzadkowany.

Charakter aut rozny. S-cross jak dla mnie to auto dla emeryta, Vitara z kolei to takie autko lifestylowe jak to teraz marketingowcy określają. Dla młodych ludzi.
Silnik i tu i tu nie daje rady ale miałem wrazenie ze w Vitarze start jest lepszy...źwawiej auto rusza do tych 70-80km/h. Spalanie w miescie jak na tak stary konstrukcyjnie silnik bardzo dobre. W trasie brak 6 podnosi spalanie i hałas do bardzo wysokiego poziomu jak na kompakty.

W ASO mówili ze kobiety szaleją za Vitarą. To ponoc grupa docelowa. S-cross kupuja głownie ludzie po 50tce (opinia handlowca).

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2015, 10:37 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Czyli opinia podobna do mojej. :)
do S-crossa się odniosę ;)
Co do silnika, to już dawno mówiłem, że 20-30KM by mu się jeszcze przydało. Ale dramatu nie ma. Zwłaszcza w obliczu czekających nas zmian w kontrolach i wysokościach mandatów :] silnik niezachęcający do deptania gazu może okazać się pomocny w utrzymaniu PJ w portfelu :]
"szóstka" fakt, przydała by się, ale spalanie poniżej 6l (jadąc przepisowo) to niezły wynik. Na autostradzie trochę więcej ale to nie demon na autostrady. Jadąc do 120-130km/h spalanie nie najgorsze a i hałas nie taki straszny ) można radia sluchać i rozmawiać swobodnie półgłosem można. W kompaktach wiele lepiej nie jest. Wszyscy oszczędzają na wygłuszeniach.
No i ostatnia uwaga! Chyba się starzeję mentalnie szybciej niż metrykalnie :] , bo trochę mi do 50 brakuje , a S-cross spodobał mi się od pierwszej przejażdżki w odróżnieniu od Vitary, która mnie nie odepchnęła ale i nie powaliła na kolana. Ale coś jest w tym co napisałeś, bo kiedyś lubiłem "nisko i twardo i szybko", a teraz wolę wygodnie i funkcjonalnie.
Do tej pory nie znalazłem nic lepszego od S-crossa. Z premier, to może być nowa Mazda CX3. Głównie z uwagi na silnik. Za 4 lata będzie jak znalazł i po jakimś lifcie :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2015, 12:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Do jazdy zgodnej z przepisami to i Swift 1.2 wystarczy. W praktyce do setki jedzie identycznie jak Scross.
Do Vitary idealnie by pasował 1.4T o którym Suzuki mówi. Te 140-150 koni i moment ok. 200nm to idealne parametry do takiego nadwozia.

Kolega dostał w pracy nową Fabię 1.2 TSI 110 KM. Skok jaki zrobiła Skoda jest niesamowity. Silnikowo i zawieszeniowo nie mozna nic zarzucić. Super zestrojona i dynamiczna. Tylko wygląd nadal biedny...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2015, 12:41 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
Remote pisze:
Do Vitary idealnie by pasował 1.4T o którym Suzuki mówi.


Nie, tylko bez turbopopierdółek... Moim zdaniem wolnossąca benzyna to zaleta Suzuki. Jak ktoś chce turbo niech bierze Yeti...


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2015, 14:00 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Dokładnie tak! Przydałoby się jakieś 2.0 150KM wolnossące...

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2015, 15:13 
Offline

Rejestracja: 21-09-2010, 08:00
Posty: 117
Lokalizacja: Kraków
Rany, to my wybitnie mentalni emeryci, nawet 40-tki na karku nie mamy, a tu proszę, wybieramy S-crossa ;)
Ale wolnossącą benzynę 2.0 z większą liczbą kucyków też bym chciała.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2015, 08:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Nie wiem skąd u was awersja do turbodoładowanych silników ?
Mniej palą, szybciej jezdzą.

Chyba za dużo sie naczytaliscie o problemach z Volkswagenowskim TSI sprzed kilku lat i teraz na opinii jedziecie.
W Japonii od zawsze Suzuki sprzedaje swoje turbodoładowane kei cary i ma duze doswiadczenie z takimi silnikami wiec nie powinni wypuscic awaryjnego modelu na europe.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2015, 10:49 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jak się normalnie jeździ to wcale mniej nie palą. Jak to mówią fachowcy "torbo żyje - turbo pije" :] Mam do czynienia z trzema takimi silnika mi: 1,2VW 1,4VW i 1,2 Renault Wszyscy równo twierdzą, że mało to pali jak się ledwo toczysz i biegami wachlujesz, żeby obrotów nie przekroczyć. W innym przypadku różnicy nie ma. Jak dla mnie w takich silnikach zaletą jest wysoki moment obrotowy. Do przyjęcia (ale nie nad wspomniane 2.0 :] ) jest turbodoładowany 1,4, byle miał 4 cylindry. Te 2-3 cylindrowe mają takie koszmarne brzmienie, że stale wk...y bym z niego wysiadał. Już tak mam :] Imho, jedyny gorszy dźwięk ma silnik VW 1.4TDI :szalony: Co do trwałości się nie boję, bo nigdy nie trzymałem samochodu ponad 150kkm a tyle to raczej każdy przejedzie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2015, 10:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12232
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Mniej palą przy "ekodrajwingu", więcej przy dynamicznej jeździe.
Jechałem tylko raz kilkadziesiąt km samochodem z takim wynalazkiem jak 3-cylindrowy benzyniak z turbiną.
Na podstawie wskazań komputera (które wiadomo, że nie są za dokładne), kulając się 80-90 km/h na najwyższym biegu uzyskiwał wartości "katalogowe". Przy próbie szybkiej jazdy i dynamicznej w mieście pod względem spalania nie wygrywał z niewysilonym R4 o większej pojemności, a nawet spalał nieco więcej.

Nie porównuję z 1.6 w SX4, bo tu opory robią swoje.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2015, 11:00 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
S-crossem jadąc "z głową" przy znikomym ruchu na drodze też uzyskałem "katalogowe" Nawet trochę poniżej (5,3l), a nawet gdybym przełączył na AUTO i wyłączył to pewnie bym te dwie setki jeszcze urwał. Ale tylko raz tak zrobiłem dla wiedzy czy "czy się da?" Teraz wiem, że się da :] i już jeżdżę normalnie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2015, 14:14 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
Remote pisze:
Nie wiem skąd u was awersja do turbodoładowanych silników ?
Mniej palą, szybciej jezdzą.


Z turbobenzyną do czynienia nie miałem. I chętnie bym pojeździł jakimś 1.8 czy 2.0 turbo :)
Ale żyłowanie turbinką litrowych motorków to perwersja, wymuszona ekonormami.
Mam peżota 1,4 hdi równocześnie z SX4, miałem wcześniej 2 inne diesle. Owszem, moment jest fajny. Ale do tego dochodzi cyckanie się z turbiną (ja się cyckam - pilnuję obrotów na zimnym, nie gaszę od razu) a wymiana sprzęgła do tanich nie należy (dwumas).

Może i turbobenzyny szybciej jeżdżą ale ja się nigdzie nie spieszę :) Szybka jazda crossoverem? Bez żartów.
Czy mniej palą? Mi SX4 bierze niecały litr benzyny więcej niż astra 1,7 CDTI na tej samej trasie... Ciekawe ile by wzięła 1,6 turbo :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2015, 15:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2008, 20:07
Posty: 61
Lokalizacja: Płock
Jezdzilem Fiatem Bravo 1.4 t-jet 120KM. Benzyna z turbosprezarka. Auto jest moze troszke szybsze of zwyklej benzyny (bez Turbo) czy diesla ale nie ma szalu. Najwazniejsza cecha jest elastycznosc silnika czyli mozliwosc szybkiego wyprzedzania np. tira. Nie trzeba do tego kilometrow drogi - PO prostu bajka.
Wyzylowane sa wszystkie silniki. Z litra pojemnosci osiagaja 100-125 KM i w dieslach i w benzynie. Take czasy. Trzeba sie z tym pogodzic. I nauczyc jezdzic z takimi silnikami Bo niestety wiekszosc kierowcow nie ogarnia ...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 511 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]