Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 10-05-2024, 04:34

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 811 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 03-05-2015, 17:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-04-2015, 13:08
Posty: 69
macioo pisze:
Widzę, że "vitarowców" będzie całkiem spora paczka! ;)
kto, jakie auto z jakim silnikiem i skąd.

Trochę późno znalazłem ten wątek na stronie, bo on jest przypisany do SX!

Vitara: turkusowa (cała). Wersja premium.
Bez all gripa bo:
Pan w salonie po konsultacji z centralą przekazał, że nie będę czuł różnicy w trakcie jazdy.
Drugi pan zadał mi dwa pytania:
- czy mieszkam na wysokiej skarpie
- czy zimą muszę się wykopywać ze śniegu.
Obie odpowiedzi negatywne.
Skąd: okolice Gdańska.

Dodatkowo dokupiłem w promocji pakiet:
kolorki nakładek na tablicy we wnętrzu do koloru karoserii
zegarek Kanji
wzornictwo Outdoor

W zestawie był też "pakiet kolorystyczny" biały albo czarny.
W trakcie przeglądu 1K wróciły szare nakładki.

Mam też podłokietnik.
Halszka pisze:
Tym razem ja zapytam jeszcze raz o podłokietnik. Chciałam go również domówić, ale podczas jazdy próbnej nie byłam w stanie oprzeć na nim łokcia, był za nisko. Dlatego zrezygnowałam. A jak jest w waszym wypadku, dajecie radę się o niego oprzeć wygodnie?

:szok:
na jeździe próbnej miałaś auto z podłokietnikiem?

Jeżdżę na wysokiej pozycji fotela. Mam długie ręce. Podłokietnik wygodny.
Dla porównania mam służbowego golfa VII z podłokietnikiem. Nie czuję różnicy w podparciu.

Powód Vitary?
1. Pozycja za kierownicą. Ja lubię siedzieć wysoko i widzieć daleko.
2. Podoba mi się bryła.
3. Cena.
4. Nie potrzebuję auta rodzinnego.

I jak się okazuje, jest to autko ekonomiczne.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-05-2015, 06:46 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
kanu1 pisze:
Drugi pan zadał mi dwa pytania:
- czy mieszkam na wysokiej skarpie
- czy zimą muszę się wykopywać ze śniegu.
Dawno nie czytałem tak bzdurnej argumentacji 2WD. 4WD to nie tylko wykopywanie się ze śniegu któego coraz mniej, ale też zupełnie inne zachowanie na śliskiej drodze np. po deszczu. Ale w Gdańsku może być faktycznie rzadziej potrzebne :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-05-2015, 06:58 
Offline

Rejestracja: 21-09-2010, 08:00
Posty: 117
Lokalizacja: Kraków
No, też mi się wydaje, że bzdurna.

Mieliśmy możliwość porównania S-crossa 2WD z naszym 4WD (dostaliśmy 2WD jako auto zastępcze), była zima, drogi śliskie (ale czarne). Przy wyjeździe z naszego osiedla jest taka górka (taka najmniejsza możliwa przy której już trzeba ruszać z ręcznego w normalnym aucie), zimą generalnie wszyscy się ślizgają poza tymi co mają 4WD. No i S-cross 2WD też się ślizgał. Różnica dla nas była wyraźnie wyczuwalna, nie trzeba było mega skarpy czy wykopywania się ze śniegu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-05-2015, 13:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-04-2015, 13:08
Posty: 69
rezon pisze:
Ale w Gdańsku może być faktycznie rzadziej potrzebne :]


Enooo!
Wieżyca-najwyższe wzgórze pasma morenowych Wzgórz Szymbarskich o wysokości 328,7 m n.p.m.
A to tylko 40 km od Gdańska.
Na zachód od miasta są już ładne górki. I nawet wyciągi narciarskie :P

Wracając do Viatry 4x2.
Wjechałem, dla sprawdzenia, w bardzo błotnistą drogę terenową.
Przy tak lekkim samochodzie i szerokich kapciach Vitarę woziło na boki.
No i tyle.

Muszę ogarnąć samochód do zimy.
Wtedy zobaczę.
Ale: 38 lat jeździłem bez napędu na cztery, może dam radę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-05-2015, 13:49 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
kanu1 pisze:
38 lat jeździłem bez napędu na cztery, może dam radę.
też jeździłem 1,3Mkm w ciągu 26 lat bez napędu na cztery ;), ale jak przesiadłem się 250kkm temu na czterołapa to już nie chcę wracać do ośki - ani FWD, ani RWD. Żona też nie dałaby sobie zamienić SX4 na ośkę, a niby tylko na miejscu jeździ.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-05-2015, 21:42 
Offline

Rejestracja: 20-03-2015, 08:48
Posty: 3
rezon pisze:
kanu1 pisze:
Drugi pan zadał mi dwa pytania:
- czy mieszkam na wysokiej skarpie
- czy zimą muszę się wykopywać ze śniegu.
Dawno nie czytałem tak bzdurnej argumentacji 2WD. 4WD to nie tylko wykopywanie się ze śniegu któego coraz mniej, ale też zupełnie inne zachowanie na śliskiej drodze np. po deszczu. (...)

To co piszesz (dobre trzymanie na śliskiej drodze) dotyczy tylko samochodów ze stałym napędem 4WD, czyli np. Subaru, czy Grand Vitary. Te niby-4WD (90% rynku) włączają tylny napęd tylko chwilowo, np. w razie uślizgu. Na śliskiej nawierzchni przy szybszej jeździe w zakręcie to nie tylko nie pomaga, ale jest nawet niebezpieczne, bo przy załączeniu tylnej osi nagle zmienia się charakterystyka prowadzenia auta (podsterowność / nadsterowność). Wiem z praktyki - podczas ostrzejszej jazdy testowej auto po prostu wyleciało z zakrętu. To było dawno, teraz auta mają ESP które jakoś ratuje sytuację (i z zakrętu raczej nie wylecisz).

Ale na pewno pisanie o zaletach tego pseudo-4WD w deszczu to gruba pomyłka (bo 4WD wtedy nie działa!). Wyjazd z błota, śniegu - jak najbardziej. Ale nic więcej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-05-2015, 21:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12232
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Też cię witamy ;)

Proponuję zapoznać się z tematem (AllGrip) przed oświeceniem nas na temat tego jak to działa w S-Crossie i Vitarze. :)
A kolegów proszę o nie "znęcanie się" nad nowym forumowiczem :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-05-2015, 22:05 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
alek.l pisze:

To co piszesz (dobre trzymanie na śliskiej drodze) dotyczy tylko samochodów ze stałym napędem 4WD, czyli np. Subaru, czy Grand Vitary. Te niby-4WD (90% rynku) włączają tylny napęd tylko chwilowo, np. w razie uślizgu. Na śliskiej nawierzchni przy szybszej jeździe w zakręcie to nie tylko nie pomaga, ale jest nawet niebezpieczne, bo przy załączeniu tylnej osi nagle zmienia się charakterystyka prowadzenia auta (podsterowność / nadsterowność). Wiem z praktyki - podczas ostrzejszej jazdy testowej auto po prostu wyleciało z zakrętu. To było dawno, teraz auta mają ESP które jakoś ratuje sytuację (i z zakrętu raczej nie wylecisz).

Ale na pewno pisanie o zaletach tego pseudo-4WD w deszczu to gruba pomyłka (bo 4WD wtedy nie działa!). Wyjazd z błota, śniegu - jak najbardziej. Ale nic więcej.


Poczytaj o All Gripp trochę więcej. Bo widzę, że nie miałeś okazji porównać w praktyce "dawnego" napędy 4x4 z SX4 z allgripp w S-cross. Zapewniam cię że różnica jest bardzo wyraźna. Działanie o którym piszesz jest w trybie AUTO, w trybie SPORT napęd w pewnym stopniu jest przekazywany również na tył. Więc nie tylko "wyjazd z błota i śniegu" jak piszesz. Podobnie jest w trybie SNOW. W trybie LOCK do ok 60km/h napęd jest na obie osie 50/50. Zapewniam cię, że 4x4 w S-cross i Vitarze działa i pomaga również w deszczu śniegu i czego tam jeszcze chcesz. Fakt, nie jest to AWD od Subaru, ale też nie jest to stare, dopinane w tylko w trybie auto 4x4. Było o tym trochę na tym forum.

PS
Avalanche! No przecie nic nie napisałem, że nawet "Cześć" nie napisał :] Widocznie mu umknęło, tak szybko chciał nas oświecić :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-05-2015, 22:21 
Offline

Rejestracja: 20-03-2015, 08:48
Posty: 3
macioo pisze:

Poczytaj o All Gripp trochę więcej. Bo widzę, że nie miałeś okazji porównać w praktyce "dawnego" napędy 4x4 z SX4 z allgripp w S-cross. Zapewniam cię że różnica jest bardzo wyraźna. Działanie o którym piszesz jest w trybie AUTO, w trybie SPORT napęd w pewnym stopniu jest przekazywany również na tył. Więc nie tylko "wyjazd z błota i śniegu" jak piszesz. Podobnie jest w trybie SNOW. W trybie LOCK do ok 60km/h napęd jest na obie osie 50/50. Zapewniam cię, że 4x4 w S-cross i Vitarze działa i pomaga również w deszczu śniegu i czego tam jeszcze chcesz. Fakt, nie jest to AWD od Subaru, ale też nie jest to stare, dopinane w tylko w trybie auto 4x4. Było o tym trochę na tym forum.

PS
Avalanche! No przecie nic nie napisałem, że nawet "Cześć" nie napisał :] Widocznie mu umknęło, tak szybko chciał nas oświecić :]


Mieliście się nie znęcać. ;-)

Wiem co pisze Suzuki w materiałach reklamowych, ale w tej sytuacji chyba łamią prawa fizyki - stały napęd 4x4 bez centralnego mechanizmu różnicowego. Albo ten napęd jednak nie jest taki stały...


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-05-2015, 22:31 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12232
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
:)

W starszych rozwiązaniach było tak jak piszesz.
Sam jeżdżę SX4 z iAWD, które jest trochę "protezą" napędu 4x4, ale są sytuacje, w których bardzo się sprawdza.
Są też takie, w których nie liczyłbym na pomoc (efekt opóźnionego załączenia w trybie AUTO).
Nowy system jest bardziej zaawansowany i przenosi napęd na tył nawet w czasie jazdy na suchym, że o mokrym nie wspomnę. A to podnosi bezpieczeństwo i pewność prowadzenia.

Ale i tak poczytaj tutaj: viewtopic.php?t=11443 ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-05-2015, 22:38 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
W którym miejscu łamią prawa fizyki? Fakt, nie ma Centralnego m. różnicowego ale jest sprzęgło wielopłytkowe, przez które dołaczany jest napęd tylnej osi. Co stoi na przeszkodzie, żeby to funkcjonowało załączone na stałe?

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-05-2015, 08:40 
Offline

Rejestracja: 20-03-2015, 08:48
Posty: 3
O jejku... W zakręcie koła przedniej osi mają do przejechania inną drogę, niż koła osi tylnej. Centralny mechanizm różnicowy jest właśnie po to, żeby te różnice niwelować.

Proponuję tutaj nie ciągnąć tematu, bo robimy duży off-topic. Możemy się przenieść do tematu podlinkowanego przez Avalanche (BTW: dzięki za tego linka!).


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-05-2015, 13:52 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
alek.l pisze:
O jejku... W zakręcie koła przedniej osi mają do przejechania inną drogę, niż koła osi tylnej. Centralny mechanizm różnicowy jest właśnie po to, żeby te różnice niwelować.

Proponuję tutaj nie ciągnąć tematu, bo robimy duży off-topic. Możemy się przenieść do tematu podlinkowanego przez Avalanche (BTW: dzięki za tego linka!).


Kolega to czym jeździ tak generalnie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-05-2015, 17:27 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
alek.l pisze:
O jejku... W zakręcie koła przedniej osi mają do przejechania inną drogę, niż koła osi tylnej. Centralny mechanizm różnicowy jest właśnie po to, żeby te różnice niwelować.

Proponuję tutaj nie ciągnąć tematu, bo robimy duży off-topic. Możemy się przenieść do tematu podlinkowanego przez Avalanche (BTW: dzięki za tego linka!).


Mój topic to pociągnę :]
Co do pierwszej części wypowiedzi to zgoda: lewe i prawe koła pokonują w zakręcie inną drogę, ale w 2WD też tak jest. W obu wypadkach (4WD i 2WD) każda oś ma mechanizm różnicowy (dyferencjał). W napędach stricte terenowych, stosuje się blokady tychże mechanizmów, ale to inna bajka.
Co do drugiej kwestii, to masz rację, o mechanizmach różnicowych i ich działaniu to ludzie prace inżynierskie piszą. :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2015, 22:35 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
Madzik pisze:
Avalanche pisze:
Lubię to ;)
Witamy!

Jaka wersja i kolor?

AllGrip, XLED, kolor orange/biały + personalizacja dostępnego wnętrza: orange + pakiet miejski + srebrną listwę drzwi bagażnika i nakładki klamek drzwi + podłokietnik + dojazdówka.
Wybrałam wyposażenie miłe dla oka kobiecego :-)


Czy Koleżanka dysponuje kartą SD z fabryczną mapą?


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-05-2015, 18:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-01-2015, 15:58
Posty: 43
Różnica w wyposażeniu:
S-CROSS w odróżnieniu od Vitary posiada w standardzie Premium między innymi:
- koło dojazdowe
- podłokietnik
- schowek na okulary
- kierunkowskazy w lusterkach


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-05-2015, 19:10 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12232
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
I najważniejsze - nie ma potrzeby używania kluczyka :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-05-2015, 19:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 323
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
A czy koło dojazdowe w modelach z tego roku nie wymaga dopłaty?

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-05-2015, 19:36 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
W ubiegłym roku w elegance, koło dojazdowe było w standardzie.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-05-2015, 19:37 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
W ubiegłym roku w elegance, koło dojazdowe było w standardzie.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 05:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-01-2015, 15:58
Posty: 43
macioo pisze:
W ubiegłym roku w elegance, koło dojazdowe było w standardzie.

Na stronie Suzuki pisze że koło jest już w wersji Premium


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 08:19 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Warto się zastanowić, czy kierunkowskazy w lusterkach to w ogóle jest element podnoszący wartość pojazdu. No bo co one zmieniają na plus? Gdybym miał wybór, to chyba zrezygnowałbym z kierunkowskazów w lusterkach na rzecz jakiegoś zwykłego "migacza" na błotniku + zwykłe lusterko. Podejrzewam, ze w razie jakiejś parkingowej zbitki koszt mógłby być znacząco niższy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 09:29 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Po to mam ac :) A kierunki w lusterkach ładnie wyglądają :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 10:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-01-2015, 15:58
Posty: 43
macioo pisze:
Po to mam ac :) A kierunki w lusterkach ładnie wyglądają :-)

Jak wielu ludzi tak wiele opinii :) Nie mniej jednak mogli by w przyszłych latach produkcyjnych wzbogacić wersję Premium Vitary o te kilka rzeczy ;)

Lub ewentualnie zejść z ceny niektórych akcesoriów. Zakup nowego auta planuje na przyszły rok bądź za 2 lata. Najbardziej zależy mi na obu nowych modelach Suzuki czyli S-Crossie i Vitarze choć nie ukrywam że raczej rozsądek każe mi kupić inne auto nad któym również się zastanawiam... Dacie Duster.

Przykładowe porównanie cen kilku dodatków:

1. Spoiler dachowy: Cena w Vitarze - 1 403,69 zł / cena w S-Cross - 795,23 zł / cena w Daci Duster - 491 zł
2. Koło dojazdowe w Vitarze - 650 zł / Koło pełnowymiarowe w Daci Duster - 310 zł


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 12:44 
Offline

Rejestracja: 03-03-2015, 20:46
Posty: 181
Jak usiadłem, w Dusterze to odpuściłem. Recenzje użytkowników na autocentrum też nie są zachęcające. Dobre auto do zakupu w przetargu dla straży leśnej czy gminnej, nie chciałbym nim jechać cały dzień ma wakacje.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 811 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]