Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 10-05-2024, 01:32

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 12-10-2015, 22:11 
Offline

Rejestracja: 09-10-2015, 23:09
Posty: 76
W tym roku szukałem z żoną minivana z bagażnikiem przyzwoitej wielkości i 3 niezależnymi fotelami w drugim rzędzie, więc odwiedziłem różne salony, nawet tych marek, które poszukiwanego auta w ofercie nie miały. Po prostu, chciałem przy okazji obejrzeć nowości rynkowe różnych producentów. Trafiłem m.in. do salonu Suzuki, aby obejrzeć S-Crossa i Vitarę. Moje wrażenia są bardzo powierzchowne, bo nawet nie odbyłem jazd próbnych tymi modelami. W środku trochę bardziej spodobał mi się S-Cross, zarówno jeśli chodzi o wykończenie i układ konsoli, jaki i przestronność. Vitara w środku przypadł mi do gustu trochę mniej, ale pamiętam, że byłem pozytywnie zaskoczony faktyczną pojemnością bagażnika, która (zmierzyłem sobie centymetrem) w stosunku do danych deklarowanych przez producenta okazała się większa (po wyjęciu dolnej pułki - znacząco). Jeśli natomiast chodzi o wygląd zewnętrzny, to tu Vitara jest zdecydowanym zwycięzcą. Ma dużo bardziej atrakcyjną dla oka sylwetkę niż S-Cross. Moim zdaniem Vitara jest obecnie - obok Mazdy CX-3 - najlepiej wyglądającym miejskim crossoverem/SUV'em na rynku. Przy czym Vitara ma bardziej klasyczny design, a CX-3 trochę bardziej sportową sylwetkę. S-Cross natomiast na tle innych kompaktowych crossoverów/SUV'ów wypada blado. Podkreślę, że to tylko moja opinia. Mówi się, że auta często kupuje się oczami, więc pod tym względem wybrałbym Vitarę. Dodać jednak trzeba, że obecnie na S-Cross są dobre promocje, więc pewnie jest to konkretny argument przemawiający za zakupem tego modelu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-10-2015, 07:48 
Offline

Rejestracja: 23-06-2015, 11:13
Posty: 19
No a ja wybrałem S-crossa bo mi podobał się bardziej od Vitary...bo jest od niej większy, wygodniejszy i lepiej się prowadzi - to oczywiście moje zdanie.
S-cross podoba mi się też znacznie bardziej od opla mokki, który moim zdaniem wygląda jak tandetna zabawka. S-cross wygląda też lepiej (oczywiście moim zdaniem) niż skoda yeti, nissan Juke...
Zapisany byłem w salonie na Vitarę ale po bliższemu przyjrzeniu się obydwu samochodom wybrałem S-crossa. Jeżdżę S-crossem 4 wd od ponad trzech miesięcy i jestem bardzo zadowolony.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-10-2015, 08:12 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
S-Cross to nie jest jakieś sukces w dziedzinie design, ale na tle takich pojazdów z segmentu compactSUV/crossover jak Yeti, Cactus czy Juke nie wygląda jakoś szczególnie źle. Błędem stylistów było poprowadzenie zbyt nisko linii przodu, bo nabywcy tej klasy aut często szukają zdaje się potwierdzenia ich rzekomej "terenowości" w cm prześwitu czy agresywnym grillu, no wiec po co im tego żałować:).

Co do tego kupowania oczami – jakiś czas temu właśnie wyprowadzałem koleżankę z pracy z tego typu oczarowania wizualnego, konkretnie pojazdem typu Captur. Ach jaki ładny, dwukolorowy, fajne lusterka i na dodatek półka-szuflada z przodu od strony pasazera, do której wchodzi duża torebka (!).
No to rzut oka na silnik – 0,9 litra, turbo, 3 cylindry, Start&Stop, i mówię jej trzymaj się od tego z daleka.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-10-2015, 13:07 
Offline

Rejestracja: 16-09-2015, 20:42
Posty: 4
Tez się przejechałem Vitarą, a po niej S-crossem i moje wrażenia były takie, że silnik w vitarze chodzi jakoś kulturalniej, poza tym jakoś tak lepiej pracował układ kierowniczy. Dodając, że vitara ładniejsza (chociaż, co kto lubi), zdecydowaliśmy się z żoną na vitarę.
Być może zaważyło to, że jechaliśmy vitarą 2wd, a s-crossem 4wd. Może ze zwykłym napędem jeździ się płynniej, nie wiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-10-2015, 17:02 
Offline

Rejestracja: 04-05-2015, 13:22
Posty: 72
Wizualnie Vitara mnie osobiście bardziej się podoba. S-cross to zwykły podniesiony hatchback, Vitara ma zdecydowanie bardziej wygląd crossovera. Dodatkowo zbyt nisko "zwieszony" nos powoduje, że S-cross ma słabe kąty natarcia i jako pogromca krawężników słabo się spisuje, ostatnio zaszurałem błotnikiem tam gdzie spokojnie parkowałem oplem astrą. Trochę rozczarowująco. A dlaczego wybrałem jednak s-crossa? Cena i wymiary :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-10-2015, 17:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12232
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Wszystko OK, ale Vitara ma wygląd SUVa, a S-Cross crossovera. 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-10-2015, 17:41 
Offline

Rejestracja: 23-06-2015, 11:13
Posty: 19
[quote="dekar"]Wizualnie Vitara mnie osobiście bardziej się podoba. S-cross to zwykły podniesiony hatchback, Vitara ma zdecydowanie bardziej wygląd crossovera.quote]

Wszystkie crossovery to podniesione hatchbacki, a większość z nich nie ma nawet napędu na 4 koła...
Vitara ma wygląd suva i jako suv jest sprzedawana, natomiast S-cross to crossover. Osobiście nie rozumiem jak można kupić vitarę bez 4 wd - moim zdaniem to trochę "obciach".


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-10-2015, 17:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12232
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Takie czasy. Wizerunek ważniejszy od wnętrza ;)

Jednak każdy ma swój gust i wymagania. To nie powód, żeby mówić, że są "obciachem" :|
Dziesiątki tysięcy ludzi kupuje SUVy bez napędu na 4 koła, a co tu mówić o crossoverach, nawet udających SUVy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-10-2015, 18:12 
Offline

Rejestracja: 23-06-2015, 11:13
Posty: 19
Vitara to nazwa przywołująca na myśl ściśle terenowe skojarzenia, dlatego nie kupiłbym vitary bez napędu na 4 koła bo uważam, że akurat w przypadku tego samochodu to trochę nieporozumienie. Inne suvy czy crossovery bez 4 wd mogą być ale nie vitara. Przepraszam za słowo "obciach" - nie chciałem nikogo urazić.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-10-2015, 18:25 
Offline

Rejestracja: 09-10-2015, 23:09
Posty: 76
Jarl pisze:
S-Cross to nie jest jakieś sukces w dziedzinie design, ale na tle takich pojazdów z segmentu compactSUV/crossover jak Yeti, Cactus czy Juke nie wygląda jakoś szczególnie źle.


Zgodzę się, że S-Cross wygląda lepiej niż Yeti i Juke. Cactus jest ciekawszy, choć jeszcze bardziej - z uwagi na mniejszą niż S-Cross wysokość - przypomina hatchbacka, a nie crossovera i to jest jego największa wada.

Pisząc, że S-Cross wypada blado na tle konkurencji miałem na myśli kompaktowe crossovery/SUV'y w rozmiarze 430 cm - 445 cm, a więc m.in. Sportage, Tiguan, ASX, ix35, C4 Aircross, Qashqai, Kadjar. Wymienione - moim zdaniem - prezentują się lepiej. Vitarę, jako miejskiego SUV'a/crossovera porównywałem do aut mniejszych gabarytowo (410 - 429 cm), a więc m.in. Soul, Captur, Juke, 2008, CX-3, Yeti, 500X. Tutaj - w mojej ocenie - tylko CX-3 dorównuje designem. Może po prostu Vitara ma brzydszych rywali ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2015, 08:32 
Offline

Rejestracja: 26-08-2015, 09:55
Posty: 34
Tak się zastanawiam gdzie tkwi różnica w pojemności bagażnika pomiędzy S-Cross'em a Vitarą. Większość zgodnie pisze, iż Vitara nie dla rodzin bo między innymi mniejszy bagażnik. Jednak zarówno głębokość jak i szerokośc bagażnika są identyczne w obu pojazdach, różnica zapewne tkwi w wysokości mocowania górnej półki (?) U mnie i tak półka bagażnika zawsze idzie do piwnicy, szkoda tylko, iż nie można domówić siatki oddzielajacej przestrzeń bagazową...
Jeżeli chodzi o przestronność wnętrza to również nie odnotowałem wielkiej różnicy, ale może to kwestia jedynie kilkuminutowych jazd testowych. Generlanie lepiej jechało mi się Vitarą, w S-Cross'ie strasznie nie pasowała mi gałka skrzyni biegów, aczkolwiek w XLED jest podobno inna?
Stosunek cena/wyposażenie przemawia niestety na niekorzyść Vitary, wersja XLED jest za droga i jak dla mnie ma fatalne felgi, z kolei w PREMIUM brakuje kilku rzeczy... Na tym tle S-Cross XLED wpasowywuje się idealnie (no i ma biksenonony a to kolejny +) .


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2015, 10:17 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Zbój pisze:
Pisząc, że S-Cross wypada blado na tle konkurencji miałem na myśli kompaktowe crossovery/SUV'y w rozmiarze 430 cm - 445 cm, a więc m.in. Sportage, Tiguan, ASX, ix35, C4 Aircross, Qashqai, Kadjar. Wymienione - moim zdaniem - prezentują się lepiej.



Jeśli chodzi o design to zgadzam się, ze Qashqai i ASX biją Q-Crossa; Sportage i ix35 tak sobie mi się podobają, natomiast Kadjar nie podoba mi się w ogóle. Ja w ogóle jestem niedoszłym nabywca ASX-a, gdyby nie niesłowność dilerów z W-wy pewnie bym dziś nim jeździł, są jednak sytuacje gdy jedynym honorowym wyjściem jest trzaśniecie drzwiami. A na tłuczenie się gdzieś po Polsce żeby go od innego dealera kupować nie miałem ochoty, aż tak wyjątkowy to ten ASX nie jest.
Przy czym tak już na zimno, kandydat drugiego wyboru S-Cross przegrywa z ASX-em tylko w kategoriach 1) "design a la SUV" (+1cm prześwitu), 2. charakterystyka wspomagania kierownicy, plus 3) gwarancja 5 lat bez dopłaty w Mitsu (przy czym trzeba się wczytać w jej warunki a ja do tego etapu nie doszedłem). Bo w pozostałych (jakość/cena, wyposażenie, zwinność prowadzenia, wygłuszenie, elastyczność silnika, pojemność bagażnika, ilość miejsca nad głową na tylnym siedzeniu…) górą jest Suzuki, moim zdaniem.

Qashqai – design fajny (jego kopii technicznej Kadjara już niekoniecznie imo), ale silniki 1,2 z turbo, plus seryjny Start/stop to są sprawy trudne do przyjęcia, przynajmniej jeśli ktoś ma elementarne doświadczenia w eksploatacji pojazdu prywatnego w okresie dłuższym niż gwarancyjny. Osobiście wole mieć mniej atrakcyjny design fury i prosty silnik wolnossący niż modne nadwozie i niepotrzebnie skomplikowany silnik. Ze statystyk widać, ze jestem w mniejszości, ok, mamy wolny rynek (chociaż w kwestii tego szajsu Start/Stop wolnego wyboru coraz mniej).

Sportage i H. ix35 – samochody duże (głównie zewnętrznie), powiedziałbym zwaliste (ciężar chyba ok. ćwierć tony kg więcej niż S-Cross), i w związku z tym z prostymi silnikami benzynowymi jeżdżą rozczarowująco ospale. Moim zdaniem grają w kategorii gabarytowej oczko wyżej niż S-Cross, i warto raczej sięgać po jednostki mocniejsze niż podstawowe (ale wtedy cena rosnie i znajdujemy się blisko np. pułapu Mazdy CX-5 czy CRV).


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-10-2015, 10:38 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
piorun pisze:
Tak się zastanawiam gdzie tkwi różnica w pojemności bagażnika pomiędzy S-Cross'em a Vitarą. Większość zgodnie pisze, iż Vitara nie dla rodzin bo między innymi mniejszy bagażnik. Jednak zarówno głębokość jak i szerokośc bagażnika są identyczne w obu pojazdach, różnica zapewne tkwi w wysokości mocowania górnej półki (?) U mnie i tak półka bagażnika zawsze idzie do piwnicy, szkoda tylko, iż nie można domówić siatki oddzielajacej przestrzeń bagazową...

Z mojego porównania na oko (nie mierzyłem miarką) to bagażnik w vitarze jest krótszy o jakieś 10-20 cm a szerokość i wysokośc raczej podobna i stąd pewnie różnica w pojemności.

Można zamówić kratkę oddzielającą bagażnik.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-10-2015, 18:26 
Offline

Rejestracja: 04-05-2015, 13:22
Posty: 72
piorun pisze:
Tak się zastanawiam gdzie tkwi różnica w pojemności bagażnika pomiędzy S-Cross'em a Vitarą. Większość zgodnie pisze, iż Vitara nie dla rodzin bo między innymi mniejszy bagażnik. Jednak zarówno głębokość jak i szerokośc bagażnika są identyczne w obu pojazdach, różnica zapewne tkwi w wysokości mocowania górnej półki (?)
Moje pomiary które robiłem w salonie. S-Cross 102cm szerokość, 84cm głębokość (po podłodze), 53cm wysokość (do półki). Vitara 102cm szerokość, 78cm głębokość, 51cm wysokość. Pewnie kąt nachylenia tylnego oparcia trochę "zjada" pojemności.
piorun pisze:
Jeżeli chodzi o przestronność wnętrza to również nie odnotowałem wielkiej różnicy, ale może to kwestia jedynie kilkuminutowych jazd testowych.
Kiedy usiadłem z tyłu za fotelem przednim odsuniętym "pode mnie" to w S-Crossie miałem jeszcze wolną przestrzeń między kolanami a oparciem. W Vitarze dotykałem kolanami już oparcia, ale lekko. Na minus Vitary było niewygodne wchodzenie przez tylne drzwi.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-10-2015, 07:08 
Offline

Rejestracja: 26-08-2015, 09:55
Posty: 34
dekar pisze:
Moje pomiary które robiłem w salonie. S-Cross 102cm szerokość, 84cm głębokość (po podłodze), 53cm wysokość (do półki). Vitara 102cm szerokość, 78cm głębokość, 51cm wysokość. Pewnie kąt nachylenia tylnego oparcia trochę "zjada" pojemności.

Rozumiem, iż pomiary robiłeś z wyjętą ruchomą podłogą bagażnika? Przy okazji muszę sprawdzić jaka jest głębokość mierząc po ruchomej podłodze...

Joozwa pisze:
Można zamówić kratkę oddzielającą bagażnik.

No właśnie, ale to stalowa kratka montowana na stałe a nie siatka, którą mogę w dowolnym momencie zwinąć. Szkoda, że Suzuki nie pomyślało o takim rozwiązaniu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-10-2015, 16:23 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Joozwa pisze:
Przy krawężnikach różnicę zrobi kąt natarcia który w s-crossie (przez ten nawis z przodu) jest tak mały że nawet nie jest podawany w danych.


Tak, robi różnicę, pod warunkiem, że... ktoś najeżdża na takowy prostopadle! :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-10-2015, 23:30 
Offline

Rejestracja: 04-05-2015, 13:22
Posty: 72
piorun pisze:
Rozumiem, iż pomiary robiłeś z wyjętą ruchomą podłogą bagażnika? Przy okazji muszę sprawdzić jaka jest głębokość mierząc po ruchomej podłodze...
Z tego co pamiętam to przy podłodze w najniższym położeniu. Na pewno nie wyjętej i odłożonej gdzieś na boku. Pewnie gdyby wyjąć to jeszcze z 0,5cm na wysokości by się zyskało.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-10-2015, 07:18 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
macioo pisze:
Joozwa pisze:
Przy krawężnikach różnicę zrobi kąt natarcia który w s-crossie (przez ten nawis z przodu) jest tak mały że nawet nie jest podawany w danych.


Tak, robi różnicę, pod warunkiem, że... ktoś najeżdża na takowy prostopadle! :]


Nie za bardzo wiem jak inaczej mógłbym wjechać na krawężnik.
Koła w samochodzie nie są skrętne o 90 stopni żeby wjechać na niego bokiem a nawet przy parkowaniu równoległym trzeba ten krawężnik zmieścić najpierw pod częścią nawisu. Pomijam fakt że mając oponę 205/50 trzeba taki wjazd robić z prędkością zerową żeby jej nie uszkodzić.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2015, 18:31 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Joozwa pisze:

Nie za bardzo wiem jak inaczej mógłbym wjechać na krawężnik.
Koła w samochodzie nie są skrętne o 90 stopni żeby wjechać na niego bokiem a nawet przy parkowaniu równoległym trzeba ten krawężnik zmieścić najpierw pod częścią nawisu. Pomijam fakt że mając oponę 205/50 trzeba taki wjazd robić z prędkością zerową żeby jej nie uszkodzić.


No nie żartuj. Kurde, miałem Golfa GTI i jakoś dawałem radę bez problemu. Jasne, że nie najeżdżałem na te 20cm krawężniki ale na wszystkie normalne jak najbardziej. Podjeżdżam "z ukosa", skręcam koło i delikatnie najeżdżam, ot co. Gdyby możliwe było najechanie na krawężnik tylko niższy niż zwis auta, to na chodnikach parkowałyby tylko toyoty LC ;-)
Nawet jakbym miał "nawis" 30cm na ziemią to najeżdżanie prostopadłe na 20cm krawężniki z czasem zabiłyby sprzęgło.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2015, 22:24 
Offline

Rejestracja: 04-05-2015, 13:22
Posty: 72
macioo pisze:
No nie żartuj. (...)
Mnie niski i długi nawis przedni nie tyle utrudnia najeżdżanie (bo to faktycznie można robić "z ukosa") co parkowanie. Wiele parkingów wymusza prostopadłe parkowanie i niestety krawężnik potrafi wtedy "przytrzeć nosa" S-crossowi. Zauważam to z przykrością bo zdarzyło mi się to w miejscu gdzie nawet starym autem dawałem radę a nie był to żaden suv czy crossover tylko zwykły hatchback.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-12-2015, 22:58 
Offline

Rejestracja: 22-12-2015, 08:51
Posty: 41
Zmierzyłem w salonie prześwit pod zderzakiem z przodu: Vitara 26cm, s-cross 23cm. Różnica jest. Dlatego mimo lepszego wyposażenia i niższej ceny s-crossa wybiorę chyba Vitarę.Ciekawe, czy będą jakieś nowe promocje wyprzedaży rocznika w styczniu 2016?


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2015, 00:26 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12232
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ten prześwit nic nie znaczy, jeżeli będziesz szorować tłumikiem albo tylnym dyfrem.

Vitara ma w sumie większy, ale myślę, że na normalnych oponach bliżej 17 cm, a S-Cross 15.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2015, 10:00 
Offline

Rejestracja: 22-12-2015, 08:51
Posty: 41
Ten prześwit coś znaczy, bo można go powiązać z kątem natarcia.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2015, 13:11 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Piitubski, zamierzasz jeździć w terenie ? przemyśl Jimny-ego :pejcz: Mój wybór S-cross, na polną drogę do domu wystarcza, i jednak to większe auto od vitary, bo technicznie to, to samo :pejcz:


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2015, 22:21 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Dokładnie! S-crossem spokojnie jeżdżę po polnych-leśnych drogach (na grzyby-ryby) i spokojnie daje radę. Vitarą bym się nie zapuszczał dalej niż s-crossem. I faktycznie w teren prawdziwy (bezdroże) wybrałbym Jimni! :ok:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]