Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 17-05-2024, 22:43

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: 30-06-2023, 21:18 
Offline

Rejestracja: 07-11-2015, 21:29
Posty: 37
Czynnik mam nowy


Na górę
Post: 02-07-2023, 19:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 173
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Ja mam ten nieszczęsny 1234yf, czyli nowy czynnik. Pierwszy raz uzupełniali mi 400g po czterech latach od zakupu auta w salonie - wykonywałem to w warszawskim ASO Suzuki. Teraz minęły kolejne cztery lat i znów prawie cały czynnik zniknął.


Na górę
Post: 03-07-2023, 10:35 
Offline

Rejestracja: 23-01-2023, 07:41
Posty: 15
Suzuki: SX4 S-Cross
piotrdab pisze:
Ja mam ten nieszczęsny 1234yf, czyli nowy czynnik. Pierwszy raz uzupełniali mi 400g po czterech latach od zakupu auta w salonie - wykonywałem to w warszawskim ASO Suzuki. Teraz minęły kolejne cztery lat i znów prawie cały czynnik zniknął.


Ewidentnie masz nieszczelny układ. Nie jeździj do ASO bo oni tylko zdzierają kasę z Ciebie. Po co mają sprawdzić i znaleźć miejsce w którym ucieka czynnik, jak mogą uzupełnić i znowu do nich przyjedziesz. Dla mnie biznes idealny.

Jedź do niezależnego serwisu klimatyzacji, który zajmuje się tylko naprawami klimatyzacji. Zostawia się samochód na dwa dni i sprawdza gdzie jest nieszczelność. Wymienia się wadliwe elementy i koniec z uciekającym czynnikiem. To, że masz pieczątkę ASO, to nie znaczy, że jest to dobrze naprawione.

Z prawidłowo działającego systemu klimatyzacji czynnik nie ucieka, bądź ucieka w minimalnych ilościach, a to ze względu na warunki w jakich pracuje (od-30stC do +40stC otoczenia). Dla porównania lodówka ma taki sam układ chłodzenia, a czynnika się nie uzupełnia (dobre i stałe warunki pracy, temp. otoczenia 20-30 stC).


Na górę
Post: 03-07-2023, 11:03 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 241
Suzuki: S-Cross
Generalnie podobno ten nowy czynnik faktycznie paruje bardziej niż stary R134a więc ciężko powiedzieć.
Ja się z ciekawości przejadę zobaczyć ile po 2 latach uciekło.


Na górę
Post: 03-07-2023, 11:25 
Offline

Rejestracja: 23-01-2023, 07:41
Posty: 15
Suzuki: SX4 S-Cross
prebenny pisze:
Generalnie podobno ten nowy czynnik faktycznie paruje bardziej niż stary R134a więc ciężko powiedzieć.
Ja się z ciekawości przejadę zobaczyć ile po 2 latach uciekło.


Co to znaczy "paruje bardziej"?


Na górę
Post: 04-07-2023, 19:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 173
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Mi mówili w warsztatach, gdzie już posiadają urządzenia do uzupełniania 1234yf, że ten nowy czynnik jest tak lotny, że ucieka nawet przez mikropory nawet w gumowych uszczelkach i znalezienie takowych miejsc jest prawie niemożliwe. Co innego freon, ten był znacznie lepszy w klimatyzacjach i nie działy się takie "cuda", że czynnik ucieka, ale nie można znaleźć gdzie. (i to prawda - mam u siebie w piwnicy i wciąż używam lodówki z freonem zakupionej w 1988r. - nadal świetnie działa, w zamrażalniku wciąż stabilne -18 stopni). A tu auto zaraz po gwarancji traci czynnik i nie potrafią znaleźć, gdzie 'ucieka', bo testy kilkugodzinne nie wskazały miejsca wycieku. Bo podobno ciśnienie utrzymuje się wysokie, etc. A potem mówią ci, że 100g na rok musi uciekać, bo tak został zaprojektowany 1234yf, aby DuPonr wciąż zarabiał...


Na górę
Post: 05-07-2023, 10:16 
Offline

Rejestracja: 23-01-2023, 07:41
Posty: 15
Suzuki: SX4 S-Cross
piotrdab pisze:
Mi mówili w warsztatach, gdzie już posiadają urządzenia do uzupełniania 1234yf, że ten nowy czynnik jest tak lotny, że ucieka nawet przez mikropory nawet w gumowych uszczelkach i znalezienie takowych miejsc jest prawie niemożliwe. Co innego freon, ten był znacznie lepszy w klimatyzacjach i nie działy się takie "cuda", że czynnik ucieka, ale nie można znaleźć gdzie. (i to prawda - mam u siebie w piwnicy i wciąż używam lodówki z freonem zakupionej w 1988r. - nadal świetnie działa, w zamrażalniku wciąż stabilne -18 stopni). A tu auto zaraz po gwarancji traci czynnik i nie potrafią znaleźć, gdzie 'ucieka', bo testy kilkugodzinne nie wskazały miejsca wycieku. Bo podobno ciśnienie utrzymuje się wysokie, etc. A potem mówią ci, że 100g na rok musi uciekać, bo tak został zaprojektowany 1234yf, aby DuPonr wciąż zarabiał...


Wszystko rozumiem, ale....

Czy wspomnieli coś więcej o lotności, układzie izotermicznym I izobarycznym? Porównując karty charakterystyki dla obu czynników (R134 a i R1234yf) można wywnioskować, że oba czynniki mają bardzo podobną lotność.

Dlaczego w jednym S-Cross z nowym czynnikiem "ucieka" 15g w rok, a w Twoim 100g w rok? Czynnik ten sam, lotność ta sama.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]