Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://suzukiklub.pl/forum/

Wyskakiwanie biegu 4H - Vitara Long
http://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=4148
Strona 1 z 1

Autor:  bysiek_s_k [ 02-01-2009, 10:48 ]
Tytuł:  Wyskakiwanie biegu 4H - Vitara Long

Witam.
Mam taki problem, gdy jeżdżę na napędzie 4H to niekiedy wyskoczy mi napęd 4WD i wskakuje na 2WD.
Innym razem gdy pojeżdżę na 4H i przełożę na 2H to po przejechaniu jakis 200 metrów bardzo mocno szarpnie autem.
Niekiedy mogę jeździć na tych napędach i nic się nie dzieje a niekiedy są takie objawy jak opisałem wcześniej, wie ktoś może co się dzieję?
Z góry dziękuje.

Autor:  Danio BB [ 04-01-2009, 15:18 ]
Tytuł: 

Wyskakiwanie 4H to zwykle objaw zużycia reduktora. Najpierw sprawdź jednak poduszki pod zespołem napędowym (silnik, skrzynia) może się zdarzyć że zespół napędowy się rusza i "wybija" lewarek o otwór w podłodze i gumowy mieszek .
Szarpanie jest spowodowane nie wypięciem się napędu półosi.
Po wyłączeniu napędów (4H-> 2H) musisz cofnąć 2-3m żeby się sprzęgiełka piast rozłączyły (oczywiście jeżeli masz "automaty"). Jeżeli szarpanie nie ustąpi to czeka Cię naprawa lub wymiana sprzęgiełek piast.

Autor:  bysiek_s_k [ 05-01-2009, 01:36 ]
Tytuł: 

Dzięki za odpowiedź.
Jak można sprawdzić czy mam owe "automaty" czy nie.
Vitara jest moim pierwszym samochodem terenowym.
Dzisiaj przejechałem jakieś 60 km na 4H i wszystko śmigało aż miło, ale chyba dla pewności oddam to pod ręce mechanika żeby to sprawdził.
Duże mogą być koszty tych usterek które opisałeś?

Autor:  KozioŁ [ 05-01-2009, 07:38 ]
Tytuł: 

a te 60 km to po asfalcie na 4h?

Autor:  bysiek_s_k [ 05-01-2009, 15:28 ]
Tytuł: 

Śnieg, asfalt, trochę pól, asfalt...

Autor:  KozioŁ [ 05-01-2009, 20:49 ]
Tytuł: 

noo to jak po asfalcie jeździsz na 4h to nic dziwnego, że napęd się buntuje ;)

Autor:  bysiek_s_k [ 05-01-2009, 21:09 ]
Tytuł: 

Ale dlaczego? O ile się nie mylę [jeżeli tak to proszę mnie poprawić] 4H to napęd na 4 koła szosowy a 4L jest typowo w teren.
Oczywiście asfalt pokryty był śniegiem, lodem, warunki trudne. Na czarnym asfalcie jeżdżę na 2H.
P.S.
Można zmieniać z 2H na 4H w trakcie jazdy?
Ja zawsze się zatrzymuję na luz, sprzęgło i wtedy zmiana.

Autor:  Avalanche [ 05-01-2009, 21:14 ]
Tytuł: 

Poczytaj, zapamiętaj i wykonaj, a i napęd będzie sprawny i właściciel Vitary zadowolony ;)

viewtopic.php?t=3084

viewtopic.php?t=2649

Autor:  KozioŁ [ 05-01-2009, 21:16 ]
Tytuł: 

vitara nie ma centralnego dyferencjału, także przy napędzie na 4 koła, podczas jazdy po łuku powstają naprężenia między przednią i tylną osią - na luźnej nawierzchni (piach, błoto, śnieg, lód) naprężenia te idą w poślizg, ale na asfalcie (nawet mokrym) nie mają się gdzie podziać i w efekcie najsłabsza część przeniesienia napędu dostaje po tyłku, także masz szczęście jeśli tylko wyrzuca ci napęd, gorzej jak coś poważniejszego się ukręci ;)

Autor:  bysiek_s_k [ 05-01-2009, 22:18 ]
Tytuł: 

Dzięki za wszelkie informacje.
Oczywiście się do nich zastosuje:]

Autor:  wieniovitara [ 06-01-2009, 11:25 ]
Tytuł: 

Kolego przy takich objawach to już chyba 'troche po czasie' na nauke. miejmy nadzieje, że nie załatwiłeś.....w tej biednej wiertarce:) pozdrawiam.

Autor:  bysiek_s_k [ 06-01-2009, 12:09 ]
Tytuł: 

Kolego ja myślę, że w czasie, bo dopiero co kupiłem vitarę, nie wiem jak poprzedni właściciel się obchodził, ale ja już będę wiedział co i jak :D

Autor:  Danio BB [ 06-01-2009, 21:43 ]
Tytuł: 

W vitarach występują dwa rodzaje sprzęgieł piast : z przełączaniem ręcznym ( na piaście przedniego koła jest przełącznik "free->lock") lub automaty ( w piaście jest pokrywka bez przełącznika).
Koszt sprzęgiełka to ok. 150-200pln za używane, sprawne, naprawa reduktora to już zwykle kilkaset złotych (300-600pln).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/