Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://suzukiklub.pl/forum/ |
|
Wyskakiwanie biegu 4H - Vitara Long http://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=4148 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bysiek_s_k [ 02-01-2009, 10:48 ] |
Tytuł: | Wyskakiwanie biegu 4H - Vitara Long |
Witam. Mam taki problem, gdy jeżdżę na napędzie 4H to niekiedy wyskoczy mi napęd 4WD i wskakuje na 2WD. Innym razem gdy pojeżdżę na 4H i przełożę na 2H to po przejechaniu jakis 200 metrów bardzo mocno szarpnie autem. Niekiedy mogę jeździć na tych napędach i nic się nie dzieje a niekiedy są takie objawy jak opisałem wcześniej, wie ktoś może co się dzieję? Z góry dziękuje. |
Autor: | Danio BB [ 04-01-2009, 15:18 ] |
Tytuł: | |
Wyskakiwanie 4H to zwykle objaw zużycia reduktora. Najpierw sprawdź jednak poduszki pod zespołem napędowym (silnik, skrzynia) może się zdarzyć że zespół napędowy się rusza i "wybija" lewarek o otwór w podłodze i gumowy mieszek . Szarpanie jest spowodowane nie wypięciem się napędu półosi. Po wyłączeniu napędów (4H-> 2H) musisz cofnąć 2-3m żeby się sprzęgiełka piast rozłączyły (oczywiście jeżeli masz "automaty"). Jeżeli szarpanie nie ustąpi to czeka Cię naprawa lub wymiana sprzęgiełek piast. |
Autor: | bysiek_s_k [ 05-01-2009, 01:36 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za odpowiedź. Jak można sprawdzić czy mam owe "automaty" czy nie. Vitara jest moim pierwszym samochodem terenowym. Dzisiaj przejechałem jakieś 60 km na 4H i wszystko śmigało aż miło, ale chyba dla pewności oddam to pod ręce mechanika żeby to sprawdził. Duże mogą być koszty tych usterek które opisałeś? |
Autor: | KozioŁ [ 05-01-2009, 07:38 ] |
Tytuł: | |
a te 60 km to po asfalcie na 4h? |
Autor: | bysiek_s_k [ 05-01-2009, 15:28 ] |
Tytuł: | |
Śnieg, asfalt, trochę pól, asfalt... |
Autor: | KozioŁ [ 05-01-2009, 20:49 ] |
Tytuł: | |
noo to jak po asfalcie jeździsz na 4h to nic dziwnego, że napęd się buntuje |
Autor: | bysiek_s_k [ 05-01-2009, 21:09 ] |
Tytuł: | |
Ale dlaczego? O ile się nie mylę [jeżeli tak to proszę mnie poprawić] 4H to napęd na 4 koła szosowy a 4L jest typowo w teren. Oczywiście asfalt pokryty był śniegiem, lodem, warunki trudne. Na czarnym asfalcie jeżdżę na 2H. P.S. Można zmieniać z 2H na 4H w trakcie jazdy? Ja zawsze się zatrzymuję na luz, sprzęgło i wtedy zmiana. |
Autor: | Avalanche [ 05-01-2009, 21:14 ] |
Tytuł: | |
Poczytaj, zapamiętaj i wykonaj, a i napęd będzie sprawny i właściciel Vitary zadowolony viewtopic.php?t=3084 viewtopic.php?t=2649 |
Autor: | KozioŁ [ 05-01-2009, 21:16 ] |
Tytuł: | |
vitara nie ma centralnego dyferencjału, także przy napędzie na 4 koła, podczas jazdy po łuku powstają naprężenia między przednią i tylną osią - na luźnej nawierzchni (piach, błoto, śnieg, lód) naprężenia te idą w poślizg, ale na asfalcie (nawet mokrym) nie mają się gdzie podziać i w efekcie najsłabsza część przeniesienia napędu dostaje po tyłku, także masz szczęście jeśli tylko wyrzuca ci napęd, gorzej jak coś poważniejszego się ukręci |
Autor: | bysiek_s_k [ 05-01-2009, 22:18 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za wszelkie informacje. Oczywiście się do nich zastosuje:] |
Autor: | wieniovitara [ 06-01-2009, 11:25 ] |
Tytuł: | |
Kolego przy takich objawach to już chyba 'troche po czasie' na nauke. miejmy nadzieje, że nie załatwiłeś.....w tej biednej wiertarce:) pozdrawiam. |
Autor: | bysiek_s_k [ 06-01-2009, 12:09 ] |
Tytuł: | |
Kolego ja myślę, że w czasie, bo dopiero co kupiłem vitarę, nie wiem jak poprzedni właściciel się obchodził, ale ja już będę wiedział co i jak |
Autor: | Danio BB [ 06-01-2009, 21:43 ] |
Tytuł: | |
W vitarach występują dwa rodzaje sprzęgieł piast : z przełączaniem ręcznym ( na piaście przedniego koła jest przełącznik "free->lock") lub automaty ( w piaście jest pokrywka bez przełącznika). Koszt sprzęgiełka to ok. 150-200pln za używane, sprawne, naprawa reduktora to już zwykle kilkaset złotych (300-600pln). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |