Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://suzukiklub.pl/forum/ |
|
[GVII 2.0B 2007] BRC Seq 24 - LPG vs Pb95 http://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=10772 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | MarekC [ 03-02-2013, 20:47 ] |
Tytuł: | [GVII 2.0B 2007] BRC Seq 24 - LPG vs Pb95 |
Po ok 1100km (Wawa <> Podhale) na instalce jak w temacie zauważyłem dziwną rzecz. Srednio pali 12..13 l/100 LPG. Deczko więcej w górach, deczko mniej na nizinach, na trasie. Dziwne, są wskazania zużycia PB.. średnio w tych samych warunkach .. 11,8 l/100 km . Bierze niewielkie ilości wachy (odpalanie, aktywny dotrysk VSR, wypalam LPG całkowicie i dopiero szukam stacji z LPG). Check nie zapala się, samochód deczko bardziej przymulony niż na Pb. Czy to nie dziwne, że średnie zużycie LPG jest zgodne z przekazami userów w necie, podcvzas gdy zużycie Pb jest tak wysokie. Jechałem zgodnie lub prawie zgodnie z przepisami. Trasa Piaseczno -> Ząb ok 7h15 min |
Autor: | gajowy [ 03-02-2013, 21:03 ] |
Tytuł: | |
Chodzi Ci o to że gazu powinien spalić te 20% więcej, a pali prawie tyle samo co PB? Może po odłączeniu akumulatora zrestartowało zapisane punkty mapy. Ja zauważyłem u siebie w GV że po odłączeniu akumulatora samochód uczy się na nowo np trzymania wolnych obrotów. Tzn przez pierwsze 10-15 min wolne obroty są raz za niskie, a raz za wysokie. Jak auto postoi trochę z włączonym silnikiem to w końcu się stabilizują i są na poziomie 700-800 / minutę. Może i u Ciebie komp musi się poduczyć |
Autor: | leniwiec [ 04-02-2013, 06:28 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: aktywny dotrysk VSR
A cóż to za patent Wtryskiwacze BRC są dosyc precyzyjne,ale...albo pali Ci za dużo beny,albo za mało lpg... Zrób taki eksperyment,jadąc ze stałą prędkością przełączaj co jakiś czas między Pb a lpg obserwując przy tym wskazania wskaźnika chwilowego średniego zużycia.Czy wartości zmieniają się przy przełączaniu pomiędzy paliwami?Eksperyment powtórz przy różnych prędkościach. |
Autor: | MarekC [ 04-02-2013, 08:23 ] |
Tytuł: | |
leniwiec pisze: Cytuj: aktywny dotrysk VSR A cóż to za patent Wtryskiwacze BRC są dosyc precyzyjne,ale...albo pali Ci za dużo beny,albo za mało lpg... Zrób taki eksperyment,jadąc ze stałą prędkością przełączaj co jakiś czas między Pb a lpg obserwując przy tym wskazania wskaźnika chwilowego średniego zużycia.Czy wartości zmieniają się przy przełączaniu pomiędzy paliwami?Eksperyment powtórz przy różnych prędkościach. VSR - to dotrysk benzyny w sytuacjach, w których gaz mógłby zniszczyć silni. Na przykład jazda na bardzo wysokich obrotach, czy pod dużym obciążeniem silnika. Robiłem tak - praktycznie bez zmian we wskazaniu. Coś jest nie tak ze zbyt dużym zużyciem Pb. gajowy pisze: Chodzi Ci o to że gazu powinien spalić te 20% więcej, a pali prawie tyle samo co PB? Może po odłączeniu akumulatora zrestartowało zapisane punkty mapy. Ja zauważyłem u siebie w GV że po odłączeniu akumulatora samochód uczy się na nowo np trzymania wolnych obrotów. Tzn przez pierwsze 10-15 min wolne obroty są raz za niskie, a raz za wysokie. Jak auto postoi trochę z włączonym silnikiem to w końcu się stabilizują i są na poziomie 700-800 / minutę. Może i u Ciebie komp musi się poduczyć
Znam tę procedurę "uczenia" ECU - sam ją wykonywałem ze 2 razy, z nadzieją że po tym będzie mniej Pb paliła - nie pomogło. Tu wykonał ją gazownik - najpierw 2,5..3 min na jałowych, później jazda z różnymi prędkościami obrotowymi.. Poza tym to o czym piszę zaobserwowałem na trasie prawie 1000 km, jakie zrobiłem w czasie krótkiego urlopu. Nie ma więc mowy o "uczeniu" się przez ECU. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |