Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://suzukiklub.pl/forum/

Grand Vitara - 2006/2007 V6 - prośba o opinie
http://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=3285
Strona 1 z 1

Autor:  holly [ 02-06-2008, 21:58 ]
Tytuł:  Grand Vitara - 2006/2007 V6 - prośba o opinie

Witam
Od jakiegoś czasu szukam nowego autka, miałem już prawie zaliczkowane mondeo, jednak znajomy podkusił mnie ofertą importu autka z USA. No i stanęło na Grand Vitarze. Pojeździłem testówką od dealera 2.0 benzyna. W sumie ok. Jak pewnie wiecie, import z USA ogranicza się do vitary z silnikiem 2,7 V6 4x4 i automat. Cieżko porównywać te 2 silniki, może ktoś z Szacownych Forumowiczów podzieli się wiedzą na temat tego silnika, osiągów, spalania, kosztów użytkowania, wymiany rozrządu oraz dostęności cześci zamiennych w Polsce. Podejrzewam, że problemem będzie osprzęt silnika oraz skrzyni biegów. Czego można się spodziewać po tym samochodzie ? Oczywiście, zdaję sobie sprawe ze spalania (pewnie średnio 12-14 l), jednak 20 tys. jakie robie rocznie to nic strasznego.
Pozdrawiam i góry dziękuję za rady.

Autor:  mar.wo [ 04-06-2008, 20:50 ]
Tytuł: 

Z Usa najczęściej 4x2 , zwróć na to uwagę .Silnik ( 2,7 l ) ma stare oprogramowanie , nie znaczy ,że złe ,tylko mało oszczędne ,sterujace układem wtrysku benzyny .Zuzycie jest znaczne ale jazda super .Silnik ma dużą moc ,znaczny jej zapas na poszczególnych biegach .Jeśli używać go na trasie np.: tylko autostrada to przy prędkściach rzędu 65 mil/h i długich trasach spalanie utrzymasz na poziomie 8,5 lna 100 km ( sprawdzone empirycznie przez piszącego te słowa ) ale w mieście i zimą przy krótkich dojazdach , nie pytaj , 18 nic dziwnego .Wersja amerykańska najczęściej jest gorzej wyposażona .Pomyśl o takim samym modelu tzn SGV 2,7 l ale ze Szwajcarii .Model europejski .Uwaga !!!!!! Importując go do Polski powinieneś odprawę celną na obszar UE zrobić w Niemczech w Urzędzi Celnym oczywiście możesz też w Polsce ale to kosztuje znacznie więcej ale kto bogatemu zabroni .

Autor:  holly [ 04-06-2008, 21:20 ]
Tytuł: 

dzięki. Niestety, auto ze szwajcarii odpada, Vitara z USA z powodu niskiego kursu USD oraz tamtejszym cenom. Podejrzewam, że na Vitare w CHF mnie nie stać...

Autor:  turbiss [ 11-07-2008, 17:48 ]
Tytuł: 

mar.wo pisze:
Z Usa najczęściej 4x2 , zwróć na to uwagę .Silnik ( 2,7 l ) ma stare oprogramowanie , nie znaczy ,że złe ,tylko mało oszczędne ,sterujace układem wtrysku benzyny


to znaczy że można gdzieś przeprogramować ten komputer -- ? a jesli tak to gdzie ?
pozdrawiam

Autor:  Avalanche [ 13-07-2008, 16:58 ]
Tytuł: 

Nowa generacji Grand Vitary w USA ma napęd 4x4, bez względu na wersję. Kiedyś były 4x2, ale to w I i II generacji.

Autor:  Jerry [ 21-07-2008, 20:42 ]
Tytuł: 

Też mi się wydaje, że kolega wcześniej mówi o jakiejś starszej wersji. Szukam alternatywy dla Balerona i od kilku tygodni wertuje ogłoszenia i informacje nt. amerykańskiej Vitary. Nie dość, że jest lepiej wyposażona to zdecydowanie tańsza. Wersję luxury 1-2 letnią można mieć za 60-70k. Spróbujcie za tyle kupić coś europejskiego...

A'propos spalania - w innym portalu czytałem "zwierzenia" posiadacza amerykańskiej SGV z 2007 roku - spalała 13 litrów w mieście. To nie jest dużo jak za komfort V6 i automatu :)

Autor:  Lgrzechu [ 21-07-2008, 20:46 ]
Tytuł: 

To chyba zwierzenia "senne". Miasto 14-16l/100km, trasa 10,5-12l/100km. Mam taka wiec wiem co mówię.

Autor:  Jerry [ 21-07-2008, 21:03 ]
Tytuł: 

Dziwne, to dużo. Subaru Forester 2.5 Turbo pod nogą znajomego tyle spala...

BTW - zdaje się, że zagazowałeś swoją vitarę. Jak się sprawuje na LPG?

Autor:  Lgrzechu [ 22-07-2008, 14:17 ]
Tytuł: 

A czemu GV 2.7 miałaby spalac mniej od Subaru Forester 2.5T ? Samochody porównywalne a turbo 2.5 "przekłada" się na 2.7 . Mi w cyklu mieszanym paliła 12.5l/100km PB ( jazda 120km/h czasem do 140km/h). Na gazie po 4 regulacjach jeździ b.dobrze - cykl mieszany ok. 15l LPG. Od samego początku jeżdziła na LPG dobrze ale po 300-400km wywalało check "uboga mieszanka" na drugiej sondzie przy katalizatorze. Pod nowym softem sterownika Stag 300 "gazownicy" wyregulowali instalację idealnie ( odchyłka nie przekracza +/- 5% ( przy tylu wywala check ) w innych samochodach dopuszczalna zwykle +/- 10% :-)

Autor:  Jerry [ 25-07-2008, 11:24 ]
Tytuł: 

Nie żartuj... Ten Forester to przecinak ;) 230KM, jakieś 6,5 do setki i spokojna jazda 180-200 km/h. Jechałem Grand Vitarą 2.0, więc nie mam odniesienia do 2,7 ale nie sądzę, aby zapewniał takie wrażenia jak Forester :P Faktem jest, że przy 200 km/h spalanie ponad 20 litrów jest naturalne...

Autor:  Lgrzechu [ 25-07-2008, 13:33 ]
Tytuł: 

Kosmicznej różnicy chyba nie ma między 185kM a 230 kM. Mi chodziło bardziej o typ obu aut, wagę, naped 4X4, przekładnię automatyczną, itp. To że samochód z turbo nie musi palic wiecej widzę po moim samochodzie służbowym-VW Pasat z 2001r. ze wzmacnianym silnikiem 1.9TD ( ok 140kM) przy predkosciach 130-150km/h nie pali na trasie wiecej jak 6.5-7l !!! Chodziło mi tylko o to że przy takich silnikach w wiekszosci przypadków spalanie bedzie porównywalne.

Autor:  Jerry [ 25-07-2008, 13:46 ]
Tytuł: 

no tak, ale to jest diesel... grande punto sport 1,9 td znajomego przy prędkościach 200 km/h też łyka ok 10 litrów ropy. ale benzynowe uturbione silniki subaru to inna para kaloszy...

Autor:  holly [ 05-08-2008, 11:53 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
Nowa generacji Grand Vitary w USA ma napęd 4x4, bez względu na wersję. Kiedyś były 4x2, ale to w I i II generacji.


nie jest tak (przynajmniej wg informacji jakie udało mi się zebrać), kupując w chwili obecnej nową GV (rok modelowy 2009) napęd 4x4 jest opcją, w standardzie jest 4x2 (napęd tył) poniżej link
http://www.suzukiauto.com/grand_vitara/ ... icing/#top
(kliknąć później po lewej stronie ekranu na Key Features)

wyraźnie jest napisane, że 4-Mode, full-time 4WD system with transfer case lock and low-range gear jest jako dodatkowa opcja w każdej z 3 wersji wyposażenia.

Dodatkowo, od 2007 roku biorąc napęd 4x4 w standardzie jest reduktor, wcześniej np 2006 reduktor był jako opcja do 4x4 (informacja z Suzuki USA).

Ogólnie trzeba bardzo uważać, ponieważ w USA jest bardzo wiele wersji 4x4 bez reduktora (rocznik 2006) i oczywiście z napędem 4x2 (b. dużo wersji luxury w opcji z napędem na tył)

Autor:  Avalanche [ 05-08-2008, 12:31 ]
Tytuł: 

holly pisze:
nie jest tak (przynajmniej wg informacji jakie udało mi się zebrać), kupując w chwili obecnej nową GV (rok modelowy 2009) napęd 4x4 jest opcją, w standardzie jest 4x2 (napęd tył) poniżej link

Racja :szok:
Ci Amerykanie nigdy mnie nie przestaną zadziwiać... .
Myślałem, że 2WD (tył) jest tylko w XL7 w standardzie :roll:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/