KrisB4 pisze:
Podobno to na Placu Czerwonym w Moskwie rozdają Wołgi.
A na prawdę to nie w Moskwie tylko w Leningradzie, nie na Placu Czerwonym tylko na Newskim Prospekcie, nie rozdają tylko kradną i nie Wołgi a rowery.
Zapewne ci sami mechanicy twierdzą że full syntetyk niszczy silnik bo wypłukuje syfy które go "uszczelniały" i dlatego zajechany silnik na syntetyku zaczyna brać olej. Ta... brud pod paznokciami też je "uszczelnia".
System FAP w koncernie PSA sucks - awaria pompy podającej dodatek (FBC - Fuel Borne Catalyst) lub brak tego dodatku i cały system leży i kwiczy.
Wiadomo każdy chwali to co ma jednak nie kierujmy się stereotypami ponieważ często są przesadzone. O żadnej awarii pompy nie słyszałem chociaż siedzę na forum ponad rok . Jeśli kończy się płyn Eolys dostajemy stosowny komunikat o niskim stanie. Dolewa się go co 80-140tys km zależy czy jeździ się po trasie czy w mieście. Również "Planetem" można sprawdzić w każdej chwili jaki jest stan. Zapychanie Fap-ów następuje najczęściej dopiero przy 170-220tys km. Do tego przebiegu nie zdarzają się problemy. Mój znajomy ma VW i już po 15 tys km zapchał mu się filtr u mnie niczego takiego nie miałem a zrobiłem już /dopiero 60tys km. Moje zdanie popieram artykułem z gazety motoryzacyjnej gdzie jawnie pisze się o problemach głównie z PDF mniej z FAP ponieważ: Auto Świat Poradnik 01.01.2010 "dodatek zwiększa temperaturę spalania przez co sadza wypala się podczas normalnej jazdy".
Kolega twierdzi ,że procesu dopalania nie da się przerwać w filtrze PDF , chyba jednak można go zaburzyć ... AŚ Poradnik 01.01.2010: "Konieczne jest zapewnienie auto specjalnych warunków : trzeba przez kilkanaście minut jechać na podwyższonych obrotach ze stałą prędkośćią. To ważne ,bo niedokończona procedura jest całkowicie nieskuteczna"
Poza tym koszt wymiany filtra w pugu to 2tys zł w aso a poza aso około 1tys zł więc jest to cena nie porównywalna z VW ,Suzuki, Seat gdzie życzą sobie od 8-12tys przynajmniej rok temu tak było.
Wole 407 która w cale nie jest taka awaryjna co najwyżej ma kilka bodajże 2 przypadłości typu zaśniedniałe gniazdo żarówki tylnych lamp co powoduje komunikat o jej przepaleniu ,niż passata w którym pęka głowica silnika 2.0 TDI (
www.vwszrot.pl) ...aha w nowym mondeo jest ten sam silnik co w 407 ce tylko nazwali go tdci a nie Hdi więc jeśli kolega z Galaxy ma 2.0Tdci to bardzo możliwe ,że ma silnik konstrukcji PSA w którym trzeba po 80-150tys km dolać dodatek
Co do paliwa. Niech kolega kupuje zwykła ON na markowej stacji bo moim zdaniem szkoda pieniędzy na te uszlachetnione i nie przejmuje się niczym. Jak ma się popsuć wtryskiwacz to i tak się popsuje chociaż byśmy mu dupę miodem smarowali
Najważniejsze ,żeby nie tankować na stacjach firmy krzak , "czerwonki" oraz oleju "kujawskiego".Dla świętego spokoju nie zalecam również Bio paliw.
Są też ludzie ,którzy twierdzą ,że jak zatankują paliwo na stacji X to przejadą więcej niż na stacji Y. Z moich statystyk jakie prowadzę nie widzę żadnej różnicy w spalaniu (wycinek z moich statystyk prowadzonych na motostat.pl ):
Diesel (lukoil) 6.65 l/100km 846.45 l na 12 736.00 km
Statoil SupraDiesel 6.46 l/100km 133.11 l na 2 060.00 km
Orlen Ekodiesel 6.48 l/100km 57.68 l na 890.00 km
Shell Diesel Extra 6.77 l/100km 219.16 l na 3 236.00 km
Najbardziej pozytywne odczucia mam po stacji shell. Taksówkarze w moim mieście chwalą ją, ostatnio jest na niej konkurencyjna cena a poza tym ma ładną infrastrukturę oraz...logo
. Najbliższa moja stacja Statolia prowadzi dziwną politykę cenową mianowicie udaje ,że nie widzi spadku ceny w odróżnieniu do wzrostu. Nie lubię takiego dziadostwa więc na nią nie jeżdżę.