Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://suzukiklub.pl/forum/

Suzuki Grand Vitara II
http://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=6811
Strona 1 z 1

Autor:  bodek1984 [ 29-08-2010, 18:21 ]
Tytuł:  Suzuki Grand Vitara II

Witam Szanownych Kolegów

Przymierzam się prężnie do wymiany samochodu z sedana na pierwszy samochód terenowo - rekreacyjny. Jako że posiadam mitsubishi poszukiwania wiedzy i opinii nt. auta zaczęły się od pajero II 2.5/2.8 TD. Brałem też pod uwagę RAV4, cherokee. Chciałbym się drodzy koledzy coś od was dowiedzieć własnie o grand vitara I 2.0TD/HDi. Czy posiada środkowy mechanizm różnicowy? Jeśli tak to czy można go zablokować? Czy jest blokada mostu? Na co ogólnie uważać przy zakupie? Jakie są newralgiczne części tego auta? Czego unikać w specyfikacji samochodu? (jak np: skrzyni ES Pajero). Dzięki z góry i pozdrawiam.

Np taka, co sadzicie?
http://otomoto.pl/suzuki-grand-vitara-2 ... 20325.html

Autor:  marirus [ 29-08-2010, 21:10 ]
Tytuł: 

GV I zbudowana jest jak tradzycyjna terenówka ma ramę i sztywny most z tyłu, z przodu półmost i kolumny MacPherson. Przeniesienie napędu to klsyka z dołączanym pzrzodem na sztywno i reduktorem(przełożenie H 1-L 1,816) bez centralnego mech. różnicowego co wyklucza jazdę z napędem na obie osie po asfalcie itp. Blokada tylnego mostu to LSD. Od 1998-2000 silnik Mazdy 2,0TD(87KM) słabawy ale daje rade za to trwały, 2,0HDI(109KM) to silnik koncernu PSA, prawidłowo eksploatowany też ok. Przy zakupie sprawdzić warto stan napędów, są wytrzymałe ale nie zaszkodzi. Generalnie auto wporzo jest, jak się o nie dba jest praktycznie bezawaryjna.

Autor:  bodek1984 [ 29-08-2010, 21:26 ]
Tytuł: 

Dzięki wielkie za te cenne informacje:) Ostatecznie rozwiało to moje wątpliwości: zaczynam więc poszukiwania zdrowego egzemplarza gv I.
Pozdrawiam

Autor:  mrk2607 [ 30-08-2010, 19:12 ]
Tytuł: 

Mam doświadczenie z jazdy (w sensie dłuższym powyżej roku) dwoma samochodami typu SUV: RAV4 2.0B 5D , GV I 2.0TD 92KM 5D (GV I - SUV?).
Po pierwsze polecam więcej KM w obojętnie w jakim to aucie SUV lub terenowym z oczywistych względów: koła, buda, masa - wszystko większe. 150-konna RAV4 przyspiesza prawie jak dobra osobówka, GV I i 92KM poczujesz się jak kierowca ciężarówki. Wymiary tych aut zew. i wew. prawie to samo, ciut większe w RAV4 zwłaszcza bagażnik. Właściwości jezdne:
RAV4 - asfalt świetne prawie jak w osob., polne drogi, łąki, mało grząskie tereny bardzo porównywalnie z GV I, piaskownica, nierówny teren najlepiej nie wjeżdżać; GV I - asfalt jak niema kolein to w miarę ok, spora różnica z osob., tam gdzie pisałem RAV 4 nie wjeżdżać to z GV I załączyć 4L i miłej zabawy. Z ciekawostek doświadczonych w życiu: które auto łatwiej wyjedzie z grząskiego, głębokiego śniegu? Odp. RAV4 :szok: Spalanie: RAV4 praktycznie stałe, nie zależne miasto/trasa 12L LPG -+ 1L; GV I 7-11L ON. Ogólnie to RAV4 to auto bezpieczniejsze (stałe 4x4), bardziej komfortowe i z tego co widzę nie ma różnic w awaryjności. Jest to porównanie dwóch konkretnych aut, tak więc przy innych kombinacjach (silnik, karoseria) mogą być mniejsze lub większe różnice. Naprawdę należy dobrze zastanowić się na wyborem z tego typu aut, bo jest bardzo spora różnica w ogólnej eksploatacji na co dzień. Jeżeli tylko ma to być auto na ryby lub dojechanie polną, błotnistą drogą to tylko polecam RAV4 lub podobny. GV I zakupiłem po RAV4 i się trochę szczerze rozczarowałem w co dziennej eksploatacji ale jak na weekend zjadę w dobry teren to reduktor i rama to ... :D

Autor:  bodek1984 [ 30-08-2010, 20:42 ]
Tytuł: 

Cytuj:
GV I zakupiłem po RAV4 i się trochę szczerze rozczarowałem w co dziennej eksploatacji ale jak na weekend zjadę w dobry teren to reduktor i rama to ... :D


Właśnie:)

Przymierzam się do 4x4 od dłuższego czasu i doszedłem do wniosku, że jednak wolę mieć możliwość skosztowania terenu kosztem udogodnień osobówek (a te i tak się nie nadają na nasze drogi) niż kupić coś do wszystkiego i niczego bo takim autem wydaje się być RAV4.

Dzięki za porównanie:)

Co sądzisz o automacie w tym GVI? Miałeś może jakąś styczność z tą skrzynią? Oczywiście chodzi mi o wytrzymałość. Znalazłem ciekawie zapowiadającą się GV I 87KM w automacie.

Autor:  albin1981 [ 31-08-2010, 16:43 ]
Tytuł: 

ja też myślałem że GV I nie pojadę nigdzie dalej i okazało sie że robie ok 20 000 km rocznie to jaki jest komfort jazdy decyduje tylko to jak szybko oswajasz się z nowymi warunkami ;) a co do śniegu to bym się kłócił bo do domu mam trochę pod górkę a minatura obok postu pokazuje ze nie jest to mini górka i poprzedniej zimy ani raz mnie nie zawiodła

Autor:  marirus [ 31-08-2010, 20:43 ]
Tytuł: 

Automat - według uznania. W razie awarji przy automacie koszty naprawy większe, poza tym w prostocie siła. Osobiście nie jestem przekonany do automatów. Według mnie silnik Mazdy (87KM) jest trochę za słaby do automatu.

Autor:  Cordoba_2004 [ 03-09-2010, 09:57 ]
Tytuł: 

nie polecam automatu w tym aucie...

Właśnie dane mi było pojeździć krótką rav I i cały czas meczy mnie myśl że gdyby włożyć jej opony terenowe to tak strasznie z gv by nie przegrała ale to moja subiektywna opinia.

aaaaa

i wiem co to reduktor i rama :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/