Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://suzukiklub.pl/forum/

GRAND VITARA 1,9 Ddis kontrolka " zygzak "
http://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=7366
Strona 1 z 1

Autor:  tomekgips [ 04-01-2011, 18:19 ]
Tytuł:  GRAND VITARA 1,9 Ddis kontrolka " zygzak "

Witam wszystkich .

Mam oto taki problem ,jeżdżę już rok z zapaloną żółtą kontrolką w kształcie prostokąta z " zygzakiem " w środku ( w polu obrotomierza ) , diagnostyka po podpięciu do komputera wskazuje uszkodzenie przepływomierza , był wymieniany na inny ,to samo nie gasła , mój był zakładany do innej suzuki wszystko było ok , auto nie muli ,zbiera się wszystko ok , tylko ta kontrolka nie chce zgasnąć czy ktoś miał już taki problem ?

Pozdrawiam Tomasz

Autor:  tomekgips [ 04-01-2011, 18:34 ]
Tytuł: 

Nie nie jest na gwarancji ale autoryzowany serwis Suzuki już raz się tym problemem zajmował przez podmianę części z innego auta i nic , później chcieli by zostawić auto na dłużej ( cały dzień ) jednak się nie zdecydowałem . Pozdrawiam Tomasz

Autor:  czoboki [ 04-01-2011, 23:24 ]
Tytuł: 

Sorki coś namieszałem z postem i go wcięło. Wyszło, że piszesz post pod postem :)
Nie wiem, może ktoś na forum zna jakis przyzwoity serwis w twoich okolicach.

Autor:  leniwiec [ 05-01-2011, 13:39 ]
Tytuł: 

Wg instrukcji obsługi zapalenie się tej kontrolki"informuje o wystąpieniu usterki w układzie wtrysku paliwa"
Ciekawe,czy odpowiednio zdiagnozowano usterke,bo jakoś przepływomierz mi tu nie pasuje... :roll:

Autor:  tomekpol-74 [ 05-01-2011, 14:46 ]
Tytuł: 

czujnik temperatury silnika,bylem na kompie i to wykazał,zresztą to już któryś przypadek z kolei,no i ta sama diagnoza,było i jest gdzieś na forum.

Autor:  ajos28 [ 06-01-2011, 20:24 ]
Tytuł:  czujnik układu paliwowego

Witam u mnie jest podobny problem z kontrolką układu paliwowego.przyznaje się niebyłem jeszcze na serwisie ale kontrolka zapaliła się równo z pierwszym mrozem.teraz jak silnik jest zimny to świeci a jak jest rozgżany (po ponownym uruchomieniu) to czasami gasinie.może wiecie co to może byc? :D

Autor:  Alek_D [ 11-01-2011, 23:12 ]
Tytuł:  Re: czujnik układu paliwowego

Masz kolego do wymiany świece żarowe. Koszt za 4szt to 140 pln np za Japońskie DENSO. Wymieniaj w serwisie /koszt 75pln/ bo trzeba trochę osprzętu od turbo rozkręcić.

Pozdrawiam

Autor:  Mariusz757 [ 29-06-2012, 11:28 ]
Tytuł: 

Też miałem problem z tą kontrolką już nie jeden raz, w przypadku spadku mocy to przepływomierz, wzrostu spalania czujnik temperatury sprężarki, bez żadnych dodatkowych objawów to przepustnica lub też świece do wymiany. Podobno kontrolka mówi o jeszcze innych przypadkach ale na razie jeszcze (na szczęście :)) ) ich nie oświadczyłem

pozdr

Autor:  bartex009 [ 29-06-2012, 15:35 ]
Tytuł: 

A ja mam natomiast jeszcze inny problem gdy przeciągnę samochód na 2 biegu do 3 tys obrotów zapala się właśnie ta kontrolka i gdy obroty spadną do 2 tys kontrolka gaśnie czego to możne być przyczyna ? wtryski ?

Autor:  Mariusz [ 03-07-2012, 12:30 ]
Tytuł: 

U mnie była turbosprężarka, która nie dawała wystarczająco dużego ciśnienia doładowania, co objawiało się zapalaniem lub gaśnięciem kontrolki :-)

Autor:  bartex009 [ 04-07-2012, 11:47 ]
Tytuł: 

dzięki za odp :) Turbo jest po wymianie wiec faktycznie możliwe że to tego przyczyna

Autor:  ben [ 04-07-2012, 17:46 ]
Tytuł: 

Witam
Jedna z najczestszych przyczyn 'zygzaka' jest koniecznosc wymiany swiecy zarowej. U mnie tak bylo.

Serwis ASO ma ta przewage, ze komputer pokazuje dokladnie ktora to swieca.

W starszych programach diagnostycznych ( jezdzilem przedtem po "innych" stacjach ) wskazywalo ze modul, albo chcieli wymieniac pol samochodu.

Oczywiscie dobry mechanik sprawdzi omomierzem i trafnie okresli "ktora swieca".

Wiem, ze najtrudniejsza do wymiany jest pierwsza swieca od kabiny.. W ASO robili to prawie godzine.

pozdr

Autor:  Karwoś [ 04-07-2012, 17:49 ]
Tytuł: 

Podobno się w czasie wykrecania może urwać a wtedy wyobraźcie sobie robote i koszty.

Autor:  Mariusz [ 04-07-2012, 18:12 ]
Tytuł: 

bartex009 pisze:
dzięki za odp :) Turbo jest po wymianie wiec faktycznie możliwe że to tego przyczyna


A wymiana na co? Na nowego Garretta, czy regeneracja? Bo jeśli regeneracja, to nie zazdroszczę i radzę szybko kupić nową i wymienić, bo inaczej... padnie, a wtedy tylko nervosol uratuje :-)

Autor:  bartex009 [ 10-07-2012, 10:35 ]
Tytuł: 

Turbo jest po regeneracji no i niestety pierwsze złe oznaki już są, turbo zaczyna głośno chodzić :/

Autor:  Mariusz [ 10-07-2012, 10:46 ]
Tytuł: 

To naprawdę, szczerze radzę wymienić na nową sztukę, bo z doświadczenia wiem, że turbin Garrett ze zmienną geometrią nie da się poprawnie zregenerować. Producent nie sprzedaje części zamiennych. Miałem tak samo i skończyło się źle.

Autor:  bartex009 [ 16-07-2012, 22:59 ]
Tytuł: 

Dziekuke za inf. i za rady :) Suzuki niedlugo odwiedzi warsztat i mysle ze wszystko wroci do normy Pozdrawiam

Autor:  bartex009 [ 25-07-2012, 22:01 ]
Tytuł: 

Witam jestem po wizycie w serwisie, co do kontrolek wyszło praktycznie całkowicie zapchany filtr cząstek stałych po wypaleniu samochód wrócił do życia :) Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/