leniwiec pisze:
Cytuj:
aktywny dotrysk VSR
A cóż to za patent
Wtryskiwacze BRC są dosyc precyzyjne,ale...albo pali Ci za dużo beny,albo za mało lpg...
Zrób taki eksperyment,jadąc ze stałą prędkością przełączaj co jakiś czas między Pb a lpg obserwując przy tym wskazania wskaźnika chwilowego średniego zużycia.Czy wartości zmieniają się przy przełączaniu pomiędzy paliwami?Eksperyment powtórz przy różnych prędkościach.
VSR - to dotrysk benzyny w sytuacjach, w których gaz mógłby zniszczyć silni. Na przykład jazda na bardzo wysokich obrotach, czy pod dużym obciążeniem silnika.
Robiłem tak - praktycznie bez zmian we wskazaniu.
Coś jest nie tak ze zbyt dużym zużyciem Pb.
gajowy pisze:
Chodzi Ci o to że gazu powinien spalić te 20% więcej, a pali prawie tyle samo co PB? Może po odłączeniu akumulatora zrestartowało zapisane punkty mapy. Ja zauważyłem u siebie w GV że po odłączeniu akumulatora samochód uczy się na nowo np trzymania wolnych obrotów. Tzn przez pierwsze 10-15 min wolne obroty są raz za niskie, a raz za wysokie. Jak auto postoi trochę z włączonym silnikiem to w końcu się stabilizują i są na poziomie 700-800 / minutę. Może i u Ciebie komp musi się poduczyć
Znam tę procedurę "uczenia" ECU - sam ją wykonywałem ze 2 razy, z nadzieją że po tym będzie mniej Pb paliła - nie pomogło.
Tu wykonał ją gazownik - najpierw 2,5..3 min na jałowych, później jazda z różnymi prędkościami obrotowymi..
Poza tym to o czym piszę zaobserwowałem na trasie prawie 1000 km, jakie zrobiłem w czasie krótkiego urlopu. Nie ma więc mowy o "uczeniu" się przez ECU.