Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 05-05-2024, 21:24

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 05-12-2011, 23:51 
Offline

Rejestracja: 03-12-2011, 14:33
Posty: 28
Witam wszystkich!

Jakiś czas temu miałem małą awarię, która spowodowała również awarię turbiny (zaczęła głośno gwizdać - jak karetka na sygnale). Wymieniłem na nową (nową, nie regenerowaną) w ASO.
Na początku spokój. Po dwóch tygodniach znów gwizdanie. Od ok 1800 do 2500 obrotów najbardziej słyszalne.
Nie tak głośno jak poprzednio, ale zjawisko martwiące mnie, tym bardziej, że już raz przeżyłem traumę ponoszenia kosztów wymiany turbo.
Czy w Waszych autach też słychać dość wyraźnie gwizd turbiny?
Mechanik w ASO stwierdził, że to normalne i w wielu SGV nawet nowych słychać gwizd turbiny. Dodam, że nie jest to ledwie słyszalny świst o o bardzo wysokim tonie, a nieco niższy tonowo gwizd.

Dodatkowo pytanie, co może być tego przyczyną? Staram się nie forsować auta, schładzać turbinę itd. Czy powodem może być nieszczelny układ dolotowy? Od jakiegoś czasu słychać delikatny świergot powietrza przy przyspieszaniu. Pojechałem właśnie na sprawdzenie uszczelnienia, ale turbina gwiżdże.

A może to nie turbo? Co jeszcze może wydawać z siebie odgłos gwizdania zależny od obrotów silnika?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-12-2011, 19:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 540
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
miałem podobną sytuacje w Fordzie Transicie tak jak opisujesz gwizdało dokladnie tak jak by turbina glośno chodziła jeden Medyk już turbine zamówił.... a okazało się że była dmuchnięta uszczelka pod kolektorem wydechowym ale to tak na marginesie......


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-12-2011, 23:28 
Offline

Rejestracja: 24-02-2011, 22:10
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
Tez mam GV 2007 ale nie gwizdze nic. NIE WYDAJE MI SIE aby w nowych autach cos takiego mialo miejsce. Gwizdac moze powietrze w nieszczelnym ukladzie lub jakies lozysko. A moze to pasek sie slizga albo alternator. Jak jest sucho tez swiszczy?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-12-2011, 23:50 
Offline

Rejestracja: 03-12-2011, 14:33
Posty: 28
ben pisze:
Tez mam GV 2007 ale nie gwizdze nic. NIE WYDAJE MI SIE aby w nowych autach cos takiego mialo miejsce. Gwizdac moze powietrze w nieszczelnym ukladzie lub jakies lozysko. A moze to pasek sie slizga albo alternator. Jak jest sucho tez swiszczy?


Dziś wstawiłem auto do ASO, która wymieniała turbinę. Zadzwonili po południu, że wykryli nieszczelność w połączeniu przewodu powietrznego oraz dodatkowo na połączeniu turbiny z kolektorem wydechu. Kamień z serca... ale jak oni to montowali, że trzeba się dobijać i domagać sprawdzenia i poprawiania? Podobno przestało gwizdać i świergotać. Jutro sam się przejadę i stwierdzę. Mam nadzieję, że pomogło.

P.S. Tak na marginesie pytanie: czy taka nieszczelność może powodować okresowe zapalanie się kontrolki "zygzak" i generować błąd z powodu niewłaściwego ciśnienia w układzie? Miałem tak, że najpierw pojawiła się ta kontrolka, a potem zaczęło gwizdać i świergotać powietrze. Nie wiem, czy to zbieg okoliczności, czy może to prawidłowe zachowanie czujników i komputera?


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2011, 08:52 
Offline

Rejestracja: 24-02-2011, 22:10
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
Ja mysle ze tak. U mnie byla nieszczelna uszczelka pod filtrem paliwa i zostal na komputerze wygenerowany blad. Poniewaz mialem jeszcze niesprawna swiece wiec zygzak sie palil bo byly 2 bledy - wiec nie wiem czy zapalilby sie przy samej nieszczelnosci.. Ale w ASO na komputerze bedzie wiadomo co i jak.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2011, 08:57 
Offline

Rejestracja: 13-11-2011, 21:56
Posty: 42
Mariusz pisze:
ben pisze:
Tez mam GV 2007 ale nie gwizdze nic. NIE WYDAJE MI SIE aby w nowych autach cos takiego mialo miejsce. Gwizdac moze powietrze w nieszczelnym ukladzie lub jakies lozysko. A moze to pasek sie slizga albo alternator. Jak jest sucho tez swiszczy?


Dziś wstawiłem auto do ASO, która wymieniała turbinę. Zadzwonili po południu, że wykryli nieszczelność w połączeniu przewodu powietrznego oraz dodatkowo na połączeniu turbiny z kolektorem wydechu. Kamień z serca... ale jak oni to montowali, że trzeba się dobijać i domagać sprawdzenia i poprawiania? Podobno przestało gwizdać i świergotać. Jutro sam się przejadę i stwierdzę. Mam nadzieję, że pomogło.

P.S. Tak na marginesie pytanie: czy taka nieszczelność może powodować okresowe zapalanie się kontrolki "zygzak" i generować błąd z powodu niewłaściwego ciśnienia w układzie? Miałem tak, że najpierw pojawiła się ta kontrolka, a potem zaczęło gwizdać i świergotać powietrze. Nie wiem, czy to zbieg okoliczności, czy może to prawidłowe zachowanie czujników i komputera?

A tak z ciekawości zapytam. Ile tzw.ASO liczy policzyło sobie za tą zabawę (wymianę turbinki)?


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2011, 09:25 
Offline

Rejestracja: 03-12-2011, 14:33
Posty: 28
Sama usługa wymiany turbiny - 400 zł.
Nowa turbina - 1700 zł, ale kupowana poza ASO u lokalnego dystrybutora Garrett.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2011, 15:18 
Offline

Rejestracja: 13-11-2011, 21:56
Posty: 42
Mariusz pisze:
Sama usługa wymiany turbiny - 400 zł.
Nowa turbina - 1700 zł, ale kupowana poza ASO u lokalnego dystrybutora Garrett.

No, to jeszcze do przeżycia. Ale skoro przyczyną gwizdu były nieszczelności, to znaczy, że turbinka była dobra ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2011, 15:59 
Offline

Rejestracja: 03-12-2011, 14:33
Posty: 28
NieE... Stara była kaput. To nowa zaczęła gwizdać (tzn. tak myślałem) i okazuje się, że to nieszczelności. Ale dopóki nie odbiorę i się nie przejadę sam - to się jeszcze nie cieszę przedwcześnie... Kilka razy się już tak cieszyłem, a potem było zonk.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-12-2011, 15:42 
Offline

Rejestracja: 03-12-2011, 14:33
Posty: 28
No i przejechałem się... Dosłownie i w przenośni. Po uszczelnieniu wszystkich przewodów turbina nadal gwiżdże. Zrobiłem kolejną rundę śledczą i teraz mam wersję, że podobno jeśli kolektor wydechowy lub katalizator jest przytkany sadzą - turbina jest "wytężona" i wydaje z siebie dźwięk gwizdania.
Ręce opadają...
Ale nie mam chyba wyjścia - muszę zlecić wyczyszczenie tych dwóch elementów. Inaczej mogę załatwić kolejną turbinę.

Słyszeliście kiedyś o czymś takim?


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-12-2011, 15:56 
Offline

Rejestracja: 13-11-2011, 21:56
Posty: 42
A masz FAPa ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-12-2011, 16:07 
Offline

Rejestracja: 03-12-2011, 14:33
Posty: 28
klemens pisze:
A masz FAPa ?


Tak - DPF.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-12-2011, 16:20 
Offline

Rejestracja: 13-11-2011, 21:56
Posty: 42
Proponuję nie wyrzucać więcej kasy w ASO, tylko udać się do http://www.godula.pl/
celem lokalizacji i usunięcia usterki, wyrzucenia (sprzętowego i programowego DPFa) a przy okazji przeprogramowania (indywidualnego) sterownika i dołożenia paru KM i Nm. Jak już to zrobisz, odczujesz potrzebę postawienia mi duuużej flaszki.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]