mzielarz pisze:
Witajcie, podpinam się do tematu. Kizashi 2.4 J24B AWD, USA, przebieg 110 tyś, gazownia V gen. vialle pośredni ciekły wtrysk w kolektorze dolotowym założona "przeze mnie" ok 25tys km temu, wszystko chodziło ok przez 1,5 roku. Uszkodziłem łącznik elastyczny tłumika, z czasem wydech zaczął mocno hałasować, wydech ogólnie był mocno skorodowany, zdecydowałem się na wymianę, kupiłem okazyjnie cały wydech (za katalizatorem) używany z europy w dużo lepszym stanie wizualnym wraz z drugą sondą lambda DENSO 149100-9430. Wymieniłem wszystko jak leci. Pierwszej sondy i kat nie ruszałem. Po kilku kilometrach po wymianie pojawił się CE P2096. Pognałem do gazownika, dostroił, dalej CE, nowy firmware to samo, polecił sprawdzić na PB, po kilkunastu-kilkudziesięciu błąd też wystąpił, wróciłem do starej sondy, znów regulacje i znów CE na LPG i PB. Odwiedziłem miejscowego poleconego elektronika, podłączył komp, pomierzył popatrzył wszystko cacy wszystko w normie sondy napięcia itp. polecił jeździć na PB aż przestanie wywalać, 300km bez poprawy. Odwiedziłem autoryzowany serwis suzuki, diagnoza taka sama, wszystko wydaje się być ok, też polecili jeździć na PB. Błąd pojawiał się średnio co 15-40km. Odpiąłem aku, odpaliłem na zimnym wolne obroty itd. 240km bez CE aż nagle [cenzura] znów P2096 a za 20km powtórka wszystko oczywiście na PB. Ręce mi już opadają nie mogę znaleźć jakiegoś sensownego tropu czym to jest spowodowane. Pojawia się to najczęściej na wolnych obrotach przy małych prędkościach. Poradźcie coś proszę, bujam się z tym już klika miesięcy. Obroty nie falują, ogólnie nie odczuwam nic niepokojącego w pracy silnika. Jednak pomarańczowy wyświetlacz i migający wykrzyknik na desce jest niesamowicie irytujący. Będę bardzo wdzięczy za pomoc w rozwiązaniu problemu.
Dzięki, już sobie poradziłem, przy pomocy wujka google, forum subaru i hyundai udało mi się dotrzeć do przyczyny problemu. Kod błędu P2096 (mieszanka zbyt uboga za katalizatorem / zbyt dużo tlenu w mieszance) był jak najbardziej właściwy. powodem tego był rozszczelniony fragment wydechu pomiędzy katalizatorem a drugą sondą lambda. Mała szczelina - pęknięty spaw na kolanku. Nie sądziłem, że tak mała nieszczelność może powodować pojawianie się CE. Pozdrawiam.