Witam. Trafiło do mnie Suzuki SX4 S cross z roku 2015 z problemem braku mocy do około 2000 obrotów. Po osiągnięciu tej granicy autko jedzie w zasadzie normalnie.
Na wstępie zlikwidowałem przyczynę dwóch błędów- przepalona świeca żarowa oraz P010F (Korelacja czujnika MAF A/B) Wymieniłem przepływomierz + kliknąłem wymianę w sterowniku. Błąd nie wrócił przez kilkadziesiąt kilometrów, więc zakładam że przepływomierz był uszkodzony.
Dodatkowo, dosyć rzadko zdarza się, że autko wchodzi w tryb awaryjny- stało się to 1 raz przez 100 km jazdy.
Ciśnienie turbosprężarki- ~1.4 bar, dźwigienka od zmiennej geometrii działa lekko i w pełnym zakresie;
Przewody podciśnieniowe sprawdzone, nie stwierdziłem nieszczelności;
Sprawdziłem cały układ dolotowy od filtra aż po kolektor ssący szukając nieszczelności;
Przepustnica działa prawidłowo (zasterowana przez komputer diagnostyczny);
Zawór egr działa, brak nadmiernych osadów;
DPF- róznica ciśnień na biegu jałowym 5/7 mbar, około 50-60 mbar podczas normalnej jazdy 70-90 km/h, a maksymalnie udało mi się wykręcić 140 mbar. (zaglądałem również do niego przez sondę i wygląda normalnie- nie ma nadmiernych osadów, nie jest wypalony);
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem lub podpowie co mogę sprawdzić jeszcze przed demontażem dpf, turbosprężarki itd
Kolejny etap to według mnie demontaż i czyszczenie DPF.