Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-04-2024, 01:03

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03-06-2013, 13:21 
Offline

Rejestracja: 09-10-2011, 20:10
Posty: 20
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Witam.

Posiadam GV I 2.0 w automacie. Cały czas występuje takie zjawisko, że przy niecałych 80 km/h, komputer załącza najwyższy bieg automatu, i jest to ewidentnie za wcześnie, bo jeżeli auto nie przyspiesza dynamicznie powyżej tej prędkości występują silne drgania gdzieś spod spodu, które potem powyżej ok. 95 km/h nie są odczuwalne i uciążliwe. Natomiast w mieście no załączy i potem zrzuca dopiero przy dojściu do ok. 60 km/h. Wykombinowałem, że gdyby zmienić moment wejścia tego biegu najwyższego do minimum 90 km/h, wszystko byłoby ok.
Tak się dzieje, jak auto jest całkiem zimne, wtedy ten problem nie występuje.
Proszę o informację czy jest możliwa taka regulacja i gdzie to zrobić. Alternatywą jest serwis tuningowy, ale koszt startowy 1200 zł.

Dziękuję i pozdrawiam.

_________________
Pozdrawiam. PiotrW


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-06-2013, 16:30 
Offline

Rejestracja: 12-05-2010, 21:06
Posty: 110
Lokalizacja: Szczecin
PiotrW, po pierwsze zmień olej w skrzyni!!!
Generalnie odnośnie twojego problemu to kwestia stanu oleju a raczej wytworzonego przez niego ciśnienia.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-06-2013, 16:44 
Offline

Rejestracja: 09-10-2011, 20:10
Posty: 20
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Ja to zjawisko zauważyłem po raz pierwszy wracając dwa lata temu do domu - świeżo nabytym autem. I też myślałem, że to stary olej, więc wymieniłem. Po wymianie, do tej pory nic się nie zmieniło. No chyba, że trzeba drugi raz olej wymienić.

_________________
Pozdrawiam. PiotrW


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-06-2013, 18:44 
Offline

Rejestracja: 12-05-2010, 21:06
Posty: 110
Lokalizacja: Szczecin
PiotrW, no to masz coś ze skrzynią bo generalnie nie da się w prosty sposób zmienić czasów zmian biegów.
A czy przy wymianie oleju wymianiałeś filtr? No i jaki olej lałeś?


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-06-2013, 19:01 
Offline

Rejestracja: 09-10-2011, 20:10
Posty: 20
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Robiła to firma od skrzyń automatycznych, nie wiem jaki olej, pamiętam tylko, że mówili, że nie wymienia się filtra, bo jest metalowy i wymaga tylko płukania. Gość po wymianie przejechał się autem i powiedział, że skrzynia ok. Zapytany o przedmiotową kwestię stwierdził, że to komputer zleca momenty zmiany poszczególnych biegów i skrzynia nie ma tu nic do rzeczy. No więc wykombinowałem, że może trzeba dodać trochę mocy silnikowi, to się oszuka komputer, no ale na razie nie stać mnie na tuningowanie, natomiast ślamazarne poruszanie się po mieście zmusza mnie do szukania jakiegoś rozwiązania tego problemu.
Nawet niedawno znajomi mechanicy podnieśli auto i na wiszącym próbowali doszukać się miejsca, z którego dochodzi rezonans, ale nic nie zdziałali. Gdyby to była wina mostów albo wałów no to ok, a tak to ewidentnie przy ciepłym oleju zmienia na najwyższy bieg za szybko.

_________________
Pozdrawiam. PiotrW


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-06-2013, 20:32 
Offline

Rejestracja: 12-05-2010, 21:06
Posty: 110
Lokalizacja: Szczecin
PiotrW, znaczy że olej źle dobrany albo zbyt się grzeje i ma niską lepkość w wysokiej temperaturze.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-06-2013, 20:54 
Offline

Rejestracja: 09-10-2011, 20:10
Posty: 20
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
To dobra wiadomość, bo nie pomyślałem, że można zmienić rodzaj oleju, ale jeżeli tak, to trzeba najpierw zbadać właściwości tego wlanego i się dopiero do tego odnieść. Może mi na to pytanie odpowiedzą w jakiejś firmie zmieniającej olej. Gdyby tylko taka wymiana wystarczyła, byłoby super. Bardzo dziękuję za sugestię i zainteresowanie tematem.

_________________
Pozdrawiam. PiotrW


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-06-2013, 20:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Zmień olej i filtr specyfikację masz w instrukcji obsługi lub książce gwarancyjnej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2013, 18:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Nie zmieniaj oleju ani filtra,bo nic to nie da,widocznie tak jest zestopniowana skrzynia,przełożenia dobiera komputer ASB i tuning silnika nic nie da....
Możesz się poratować przyciskiem O/D Off. 8)

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-06-2013, 04:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Specyfikacja oleju musi odpowiadać wymaganiom producenta. Miałem taki przypadek w Carnivalu gdzie olej wymieniony w skrzyni nie odpowiadał takiej specyfikacji i lepkości kinematycznej.............skrzynia wariowała.
Olej możesz dobrać tutaj www.ravenol.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-06-2013, 07:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Nie sądzę,aby firma od skrzyń automatycznych nie umiała dobrać oleju,poza tym tam jest
Dextron III,więc co tu dobierać ?

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-06-2013, 08:20 
Offline

Rejestracja: 09-10-2011, 20:10
Posty: 20
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Objawy zachowania skrzyni są takie, że można odnieść wrażenie, że auto "przyzwyczaiło się" do jazdy po autostradach - a znielubiło jazdę miejską. (sprowadzone z Niemiec). No i dlatego od razu zleciłem wymianę oleju, a żeby mieć pewność, że będzie to wykonane solidnie, znalazłem wydaje mi się odpowiednią firmę. Próbowałem wyłączać Overdrive, czasami to trochę pomaga, ale przeważnie działa też źle, bo efekt jest taki, jak by skrzynia zrzucała nie jeden a dwa biegi niżej, więc to rozwiązanie jest złe. Rozmawiałem z tuningowcami i powiedzieli, że być może komputer ma zaprogramowane wartości dla każdego biegu oddzielnie, ale nie są tego pewni i trzeba spróbować. No i dlatego pytam na forum, bo opłata minimum 1200zł za coś, co nie jest pewne, póki co nie jest rozwiązaniem dla mnie akceptowalnym.

_________________
Pozdrawiam. PiotrW


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-06-2013, 15:14 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Wrzuciłem stronkę polecaną przez mrquad, dobierz olej i dla Grandy 2.0B podał mi:
zalecany Ravenol ATF Dexron III F III, dopuszczalny Dexron III H
czyli te Dexrony czymś się jednak różnią ...

W uwagach do tego drugiego "RAVENOL Automatik-Getriebe-Oel Dexron III H został zaprojektowany do zastosowania w przekładniach automatycznych z regulowaną blokadą hydrokinetycznego przetwornika momentu obrotowego."

Może jednak ma znaczenie któryz tych Dexronów III się wleje

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-06-2013, 18:11 
Offline

Rejestracja: 09-10-2011, 20:10
Posty: 20
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Moja instrukcja poleca Dexron IIE lub Dexron III. Wpadł mi w oko taki olej Valvoline Maxlife - podobno do skrzyń o przebiegu ponad 100 tyś. km. Ogólnie bardzo widać z opisu pożyteczny.
Jak tylko zmienię, bo i tak bym w tym roku zmieniał olej w skrzyni, dam znać czy cokolwiek pomogło. Mam nadzieję, że przynajmniej będzie odrobinę lepiej.

_________________
Pozdrawiam. PiotrW


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-06-2013, 19:35 
Offline

Rejestracja: 12-05-2010, 21:06
Posty: 110
Lokalizacja: Szczecin
PiotrW, rodzaj i lepkość oleju ma ogromne znaczenie! Oleje Valvoline LiqudMoly czy Motul... są OK i na pewno się nie zawiedziesz. Pamiętaj tylko aby dobrać olej zgodny ze specyfikacją i lej najlepszy na jaki Cię stać!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-06-2013, 06:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Ale tworzycie z tym olejem :roll:
Każdy Dextron III się nada,bo co to znaczy najlepszy olej ?
Jest jakiś obiektywny ranking najlepszych olei ?

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
Post: 14-06-2013, 11:37 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
PiotrW pisze:
Proszę o informację czy jest możliwa taka regulacja i gdzie to zrobić. Alternatywą jest serwis tuningowy, ale koszt startowy 1200 zł.

Dziękuję i pozdrawiam.


Można np. oszukać komputer modyfikując sygnał z czujnika prędkości.
Koła są w fabrycznym rozmiarze?
A może ktoś kiedyś przełożenia zmienił w mostach?


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-06-2013, 15:59 
Offline

Rejestracja: 09-10-2011, 20:10
Posty: 20
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Koła na pewno są w oryginalnym rozmiarze, natomiast co do mostów, to chyba też nikt nie grzebał, przynajmniej ja nic tam nie widziałem dziwnego i nic nie wiem na ten temat. Mechanicy też nic nie zauważyli, więc chyba wszystko jest w oryginale.

_________________
Pozdrawiam. PiotrW


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-06-2013, 14:07 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
Zmiana mostów albo przełożeń nie pozostawia po sobie śladów.
Pomiędzy wersjami banzynowymi i diesel są spore różnice. Auto nie jest nowe - może miało ciekawą przeszłość...
Można sprawdzić samemu przełożenia - podnieść koła i kręcić wałem. Wynik porównać z danymi technicznymi.
Najlepiej zacząć od najtańszych sposobów diagnozy problemu 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-06-2013, 05:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
kostuch pisze:
Można np. oszukać komputer modyfikując sygnał z czujnika prędkości.

Ciekaw jestem w jaki sposób chciałbyś to zrobić w domowych warunkach,skoro komputer skrzyni porównuje sygnały z czujników input/output shaft speed sensor oraz czujnika prędkości ?

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-06-2013, 23:22 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
leniwiec pisze:
kostuch pisze:
Można np. oszukać komputer modyfikując sygnał z czujnika prędkości.

Ciekaw jestem w jaki sposób chciałbyś to zrobić w domowych warunkach,skoro komputer skrzyni porównuje sygnały z czujników input/output shaft speed sensor oraz czujnika prędkości ?

Normalnie - wpuszczasz sygnały w dzielnik częstotliwości o regulowanym współczynniku i dostrajasz "do smaku". Na ogół wystarczy zmodyfikować sygnał prędkości.
Wykonanie takiego dzielnika (lub multiplikatora) w domowych warunkach to żaden wyczyn.
Można nawet sobie wyobrazić zmianę charakterystyki na życzenie - inna np do holowania przyczepy a inna do pomykania po autostradzie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-06-2013, 06:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2012, 14:10
Posty: 99
Lokalizacja: Przyjaźń
Suzuki: Vitara Long 2.0TD
W niektórych wozach jest zmiana czasów zmian przełożeń oraz rzeczywiście elektronika później zmienia biegi niż po zmianie ustawień więc raczej wszystko zaprojektowali inżynierowie, robią roboty, a teraz można samemu małą zabaweczkę skonstruować mając pojęcie na elektronice i lubiąc bawić się w trawienie płytek i lutowanie :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]