Witam
Jest problem nr. 1. GV z listopada 2005 roku, przejechane 112 000 km.
Ostatnio zapala się uparcie kontrolka "check engine" - komputer wyrzuca błąd P0420, czyli: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) lub jak ktoś woli: System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu. W serwisie gdybają: może katalizator może sonda, może cośtam. Wymiana sondy w ASO: 1000 pln, katalizator: ponad 3000. Patrzę na stronie intercars lub allegro - sondy chodzą od 200 do 500, oryginalne Bosh. Sęk w tym, że wszystkie te sondy to są te PRZED katalizatorem, a ja potrzebuję tę ZA katalizatorem (200 stówek nie żal, a sondę samemu można zamontować). I tu pojawia się pytanie: czy ktoś miał taki problem, czy sonda za i przed katalizatorem jest taka sama, gdzie szukać takiej sondy i co tam jeszcze?
Dla dopełnienia tematu dodam, że błąd P0420 może oznaczać jeszcze:
* Leaded fuel was used where unleaded was called for
* An oxygen sensor is not reading (functioning) properly
* The engine coolant temperature sensor is not working properly
* Damaged exhaust manifold / catalytic converter / exhaust pipe
* Retarded spark timing
---------------------------------------------------------------------------------
Problem nr 2. Szczególnie na wolnych obrotach słyszalny jest delikatny stukot/klekot, jakby coś luźne było (choć nie dokońca to oddaje specyfikę tego dźwięku). W serwisie 4x4 chłopaki powiedzieli, że hałasuje łożysko od... zapomniałem czego :), a poza tym trzeba by wymienić napinacz i pompę wody oraz to właśnie hałasujące łożysko. W ASO natomiast stwierdzili, że do wymiany jest jedynie pompa wspomagania (3500 zł). No i w zasadzie nie wiem, co robić...może jakieś sugestie?
Pozdrawiam
|