Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 05:43

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02-01-2009, 10:48 
Offline

Rejestracja: 02-01-2009, 10:47
Posty: 7
Lokalizacja: Wadowice
Witam.
Mam taki problem, gdy jeżdżę na napędzie 4H to niekiedy wyskoczy mi napęd 4WD i wskakuje na 2WD.
Innym razem gdy pojeżdżę na 4H i przełożę na 2H to po przejechaniu jakis 200 metrów bardzo mocno szarpnie autem.
Niekiedy mogę jeździć na tych napędach i nic się nie dzieje a niekiedy są takie objawy jak opisałem wcześniej, wie ktoś może co się dzieję?
Z góry dziękuje.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-01-2009, 15:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-12-2007, 15:55
Posty: 90
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wyskakiwanie 4H to zwykle objaw zużycia reduktora. Najpierw sprawdź jednak poduszki pod zespołem napędowym (silnik, skrzynia) może się zdarzyć że zespół napędowy się rusza i "wybija" lewarek o otwór w podłodze i gumowy mieszek .
Szarpanie jest spowodowane nie wypięciem się napędu półosi.
Po wyłączeniu napędów (4H-> 2H) musisz cofnąć 2-3m żeby się sprzęgiełka piast rozłączyły (oczywiście jeżeli masz "automaty"). Jeżeli szarpanie nie ustąpi to czeka Cię naprawa lub wymiana sprzęgiełek piast.

_________________
Daniel


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2009, 01:36 
Offline

Rejestracja: 02-01-2009, 10:47
Posty: 7
Lokalizacja: Wadowice
Dzięki za odpowiedź.
Jak można sprawdzić czy mam owe "automaty" czy nie.
Vitara jest moim pierwszym samochodem terenowym.
Dzisiaj przejechałem jakieś 60 km na 4H i wszystko śmigało aż miło, ale chyba dla pewności oddam to pod ręce mechanika żeby to sprawdził.
Duże mogą być koszty tych usterek które opisałeś?


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2009, 07:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
a te 60 km to po asfalcie na 4h?


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2009, 15:28 
Offline

Rejestracja: 02-01-2009, 10:47
Posty: 7
Lokalizacja: Wadowice
Śnieg, asfalt, trochę pól, asfalt...


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2009, 20:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
noo to jak po asfalcie jeździsz na 4h to nic dziwnego, że napęd się buntuje ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2009, 21:09 
Offline

Rejestracja: 02-01-2009, 10:47
Posty: 7
Lokalizacja: Wadowice
Ale dlaczego? O ile się nie mylę [jeżeli tak to proszę mnie poprawić] 4H to napęd na 4 koła szosowy a 4L jest typowo w teren.
Oczywiście asfalt pokryty był śniegiem, lodem, warunki trudne. Na czarnym asfalcie jeżdżę na 2H.
P.S.
Można zmieniać z 2H na 4H w trakcie jazdy?
Ja zawsze się zatrzymuję na luz, sprzęgło i wtedy zmiana.


Ostatnio zmieniony 05-01-2009, 21:18 przez bysiek_s_k, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2009, 21:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Poczytaj, zapamiętaj i wykonaj, a i napęd będzie sprawny i właściciel Vitary zadowolony ;)

viewtopic.php?t=3084

viewtopic.php?t=2649


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2009, 21:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
vitara nie ma centralnego dyferencjału, także przy napędzie na 4 koła, podczas jazdy po łuku powstają naprężenia między przednią i tylną osią - na luźnej nawierzchni (piach, błoto, śnieg, lód) naprężenia te idą w poślizg, ale na asfalcie (nawet mokrym) nie mają się gdzie podziać i w efekcie najsłabsza część przeniesienia napędu dostaje po tyłku, także masz szczęście jeśli tylko wyrzuca ci napęd, gorzej jak coś poważniejszego się ukręci ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2009, 22:18 
Offline

Rejestracja: 02-01-2009, 10:47
Posty: 7
Lokalizacja: Wadowice
Dzięki za wszelkie informacje.
Oczywiście się do nich zastosuje:]


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-01-2009, 11:25 
Offline

Rejestracja: 17-07-2008, 19:59
Posty: 105
Lokalizacja: kraków
Kolego przy takich objawach to już chyba 'troche po czasie' na nauke. miejmy nadzieje, że nie załatwiłeś.....w tej biednej wiertarce:) pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-01-2009, 12:09 
Offline

Rejestracja: 02-01-2009, 10:47
Posty: 7
Lokalizacja: Wadowice
Kolego ja myślę, że w czasie, bo dopiero co kupiłem vitarę, nie wiem jak poprzedni właściciel się obchodził, ale ja już będę wiedział co i jak :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-01-2009, 21:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-12-2007, 15:55
Posty: 90
Lokalizacja: Bielsko-Biała
W vitarach występują dwa rodzaje sprzęgieł piast : z przełączaniem ręcznym ( na piaście przedniego koła jest przełącznik "free->lock") lub automaty ( w piaście jest pokrywka bez przełącznika).
Koszt sprzęgiełka to ok. 150-200pln za używane, sprawne, naprawa reduktora to już zwykle kilkaset złotych (300-600pln).

_________________
Daniel


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]