janek72 pisze:
Grand Vitara 2002 rok, bez przeróbek. W trybie 4H/4L dołączany jest przód. Wiem, że nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego, czyli, że podział mocy przód / tył jest stały. Czy podział mocy jest realizowany "na twardo" (jakieś zębatki?) czy "na miękko" (wiskotycznie?) ?
Wg. tego co piszesz to "na twardo". Dołączany jest napęd przedniego mostu, przekazywany łańcuchem w reduktorze.
janek72 pisze:
Wiem też, że nie ma blokady tylnego dyfra, również w trybie 4H/4L.
A przedni dyfer? Na necie znalazłem, że też nie jest blokowany, jedynie, że w momencie przełączenia na 4H dołączane są do niego półosie. A dyfer działa.
To dlaczego ciężko się skręca autem przy 4H, tak, jakby ten dyfer przedni był blokowany?
Przedni dyferencjał nie ma blokady. Skręca się ciężko z powodu braku międzyosiowego dyferencjału. Obie osie kręcą się z jednakową prędkością co utrudnia manewry na przyczepnym podłożu.