Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 05:22

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13-12-2010, 19:11 
Offline

Rejestracja: 13-12-2010, 18:54
Posty: 4
Witam,

Ostatnio zakopałem się w koleinie tak ze jedno tylnie koło mi się kręciło (zapadło się w śniegu) a reszta się nie ruszała i niestety unieruchomiłem auto. Jak można wyjść z takiej sytuacji bez pomocy pchających sąsiadów:) Mam Vitare 3D z 2008 na benzyne, nie mam żadnych przełączników w aucie.
Gdyby włączyły się te pozostałe 3 koła to bym wyjechał bez problemu.
Może jest sposób jak sobie radzić mimo ograniczeń auta, jakaś technika jazdy?
Licząc na jakieś wskazówki pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-12-2010, 20:48 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Ro zumiem że masz 4x4 automatyczne?


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-12-2010, 20:59 
Offline

Rejestracja: 13-12-2010, 18:54
Posty: 4
tak, mam cały czas napęd 4x4 w tym modelu się go nie wyłącza ani nie włącza


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-12-2010, 21:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Jest stały napęd. Reduktora nie ma, ale blokada dyfra centralnego chyba jest, czy też nie ma? :szok:


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-12-2010, 22:39 
Offline

Rejestracja: 13-12-2010, 18:54
Posty: 4
w samochodzie nie ma zadnych przelacznikow, chyba raczej nie ma


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-12-2010, 23:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Jestes pewien ze nie masz takiego przelacznika?

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2010, 10:35 
Offline

Rejestracja: 13-12-2010, 18:54
Posty: 4
mam zaslepke, nie ma przelacznika


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2010, 10:53 
Offline

Rejestracja: 21-09-2006, 12:35
Posty: 427
Lokalizacja: Wisła
Z tego co ja się orientuję, to wersje trzydrzwiowe miały skromniejsze możliwości sterowania napędem 4x4 niż wersje pięciodrzwiowe. Odnosiłem wrażenie, że jest to bezpośredni odpowiednik trzydrzwiowej Toyoty RAV4, przy czym tamci w wersji pięciodrzwiowej nie wzbogacili układu sterowania 4x4, w przeciwieństwie do pięciodrzwiowej Vitary.

Rzut oka na najbliższe mi linki dla Vitary 3d i 5d wyraźnie pokazuje, że różnice są. Chociaż jest teraz lepiej dzięki wersji 2.4 VVT, która ma podobny (bądź identyczny) system sterowania 4x4 w obu wersjach "drzwiowych".

Wracając do pytania autor tego tematu - musi Pan nauczyć się z tym żyć i dostosowywać technikę swojej jazdy do ograniczonych możliwości auta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2010, 12:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
Co to Suzuki wyczynia to tak jak by zrobić ciągnik rolniczy bez tylnego zaczepu


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2010, 18:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Podobno 1,9DDIS 3d ma reduktor + 5-biegowa skrzynia
http://www.motoforum.pl/Magazyn/200515/grand_vitara.html


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2010, 23:33 
Offline

Rejestracja: 14-12-2010, 22:45
Posty: 5
Lokalizacja: WADOWICE
W europie wszystkie GV oprócz wersji krótkiej 3d 1.6 miały pokrętło do sterowania napędem co za tym idzie możliwość zblokowania centralnego dyfra albo włączenia reduktora.
Natomiast w USA była to opcja, serwisuję w swoim warsztacie długą 2.7 V6 w automacie i tegoż pokrętła nie ma.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2010, 21:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
mhm na stronie suzuki polska jest specyfikacja z której wynika że 3d bez napędu na obie osie nie ma


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2010, 17:36 
Offline

Rejestracja: 05-08-2010, 21:00
Posty: 17
Lokalizacja: Wadowice
mój ojciec ma ten sam model, kiedyś wjechaliśmy w półmetrowy śnieg i też się zakopaliśmy, ale u nas buksowało jedno koło z przedniej osi i jedno z tylnej. takie też powinno być moim zdaniem działanie tego napędu. dziwne zatem dla mnie jest to, że tylko jedno koło buksowało:)
następnym razem gaz do dechy;D


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2010, 18:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
no a w takiej rav4 wszystkie 4 się obracają :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2010, 22:21 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
W półmetrowym śniegu w rav4 żadne się już nie obraca. :lol:


Wracając do tematu, GV3d 1.6 benzyna nie ma reduktora i blokady centralnego dyfra, czyli jak tylko 1 koło się kręciło to wszystko w porządku. 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2010, 22:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
i tam może się zdarzyć :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2010, 22:26 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
W zimie najważniejszy jest szpadel, a szufla do śniegu to już wypas. :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2010, 22:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
szpadel lepsiejszy bo podkopie do żywej ziemi :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2010, 22:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Ale szufla lepsza jak trzeba tonę śniegu spod auta wydobyć.


Na górę
Post: 16-02-2011, 06:35 
Offline

Rejestracja: 08-09-2009, 05:15
Posty: 9
Owszem 3d GV 1,6 reduktora nie posiada.ale wyjedzie wszędzie.kwestia dobrania biegu i rpm.Posiada natomiast takie coś jak LCD i ta blokada dyfra sprawdza się ale przy przynajmniej czesciowym obciążeniem auta.Sam podróżując w pojedynkę w zimie woziłem mały worek starego cementu,alle 20-ka kanister z paliwem jest w zimie rozsądniejsza.Efekt tył nie pływa,koła są pod kontrolą, bo tył nie ucieka,nie trzeba już miękko tak wchoddzić na sniegu w zakręty.i autko ciągnie jak trzeba.A prace mam w terenie i na dokładkę mieszkam w górach.Reduktor dobry pod górę do pełzania ,ia przyczepy oza drogą oraz do dokładnego zakopania sę w piachu lub snegu.Głowa do góry i pojeżdzic poza miastem. :o


Na górę
Post: 16-02-2011, 10:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
fansuzi pisze:
LCD i ta blokada dyfra

Chyba LSD :P tak czy siak nazywanie tego mechanizmu blokadą,to lekka przesada,to jest po prostu mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem,prawdziwa blokada -jak dla mnie to np ARB :szalony:


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2011, 12:21 
Offline

Rejestracja: 30-03-2011, 12:33
Posty: 14
Lokalizacja: Zielonka
A jak dla mnie ARB, to firma, nie blokada;) Pozdrawiam;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]