Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 23-04-2024, 08:28

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 09-01-2011, 13:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2010, 19:20
Posty: 10
WITAM WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW -MAM MAŁY PROBLEM NA DESCE ROZDZIELCZEJ ŚWIECI MI SIĘ ŻÓŁTA LAMPKA -SILNIK. W INSTRUKCJI JEST TO OPISANE JAKO ---Samochód ten jest wyposażony w sterowany
mikroprocesorem układ ograniczający
toksyczność spalin. W zespole wskaźników
umieszczona jest lampka ostrzegawcza,
informująca o konieczności dokonania
obsługi tego układu. Lampka ta zapala
się po obróceniu wyłącznika zapłonu
do pozycji „ON” lub „START” i gaśnie po
uruchomieniu silnika.
Jeżeli lampka zaświeci się podczas pracy
silnika, oznacza to, że w układzie ograniczającym
toksyczność spalin wystąpiła
usterka. Należy zlecić autoryzowanej stacji
obsługi SUZUKI naprawę uszkodzenia.--(SAMOCHÓD GV 5D 2.0 BENZ GAZ 2007)- CZY JEST MI KTOŚ W STANIE WYJAŚNIĆ O CO CHODZI ,CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ,GDZIE TO SIE ZNAJDUJE.
I CZY POWSTAŁA JAKAS KSIĄŻKA BĄDŹ OPIS USTEREK SUZUKI GRAND VITARA 05-11 . PYTAM PONIEWAŻ UWAŻAM ŻE SKASOWANIE BŁĘDU W ASO NIC MI NIE DA -INTERESUJE MNIE PRZYCZYNA I SKUTKI) A OBAWIAM SIĘ ŻE W ASO MOGĄ TO ZBAGATELIZOWAĆ.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-01-2011, 13:47 
Offline

Rejestracja: 18-12-2010, 22:48
Posty: 21
Lokalizacja: Siewierz
sonda lambda albo katalizator jedyne co przychodzi mi do głowy
jeszcze EGR - to system recylkulacji spalin


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-01-2011, 14:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
@VOYTEC2010:
Podzielam Twoje zdanie, ze samo kasowanie bledu nic nie daje, porownalbym takie dzialanie do "leczenia" zebow tabletka przeciwbolowa...
Samych przyczyn palenia sie tej kontrolki moze byc naturalnie wiecej, dyskutowalismy na ten temat juz w Forum SX4, moze warto to przejrzec:
viewtopic.php?t=6398&postdays=0&postorder=asc&start=0
I jeszcze jedna prosba..., unikaj pisania duzymi literami.
Pozdrawiam - SX4ever


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-01-2011, 21:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
VOYTEC2010 przyczyn zapalenia lampki silnika może być wiele.żeby na 100% sie dowiedzieć gdzie jest problem,musisz podpiąć skaner OBD i odczytać kody błędów,w dzisiejszych czasach każdy szanujący się warsztat posiada taki skaner.
Nieprawidłowo działająca instalacja lpg może być jedną z przyczyn.
Żeby skasować kontrolke,nie musisz jechać do ASO-wystarczy na chwile odpiąć kleme z aku :)
Należy pamiętać,że czynność ta kasuje tylko lampke,błędy pozostają zapisane w pamięci ECU. :szalony:


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-01-2011, 16:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-08-2008, 21:36
Posty: 41
Lokalizacja: Dolny Śląsk
ta lampka to tak zwany "check engine" i tak jak wspominał Leniwiec prawie każdy warsztat posiada kabel+oprogramowanie do odczytania błędów ,zresztą koszt takiego zestawu na allegro to ok 100 zł, w ASO podpięcię pod komputer kosztuje 150 zł . Co do błedów to mogę się założyć, że do regulacji są zawory - to częsty przypadek w GV z LPG


Na górę
Post: 13-01-2011, 08:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2010, 19:20
Posty: 10
:D pozdrawiam forumowiczów. Kontrolka "check engine" zapaliła się z powodu błędu PO171 tz. zbyt ubogiej mieszanki paliwowej . Sprawę rozwiązałem tak że pojechałem do serwisu gazu tam gdzie zakładałem a tam jest pewien "łebski" mechanik który miał już do czynienia z tym w tych modelach podłączył pod kompa wyregulował i po temacie. Powodem było zatankowanie kiepskiej jakości gazu - co fakt przyznaję się bez bicia pojechałem do znajomego i w drodze powrotnej zatankowałem w stacji "no name" gaz i jak już dojechałem nie zwróciłem uwagi że samochód na trasie "wrombał" mi około 17 l gazu na sto co było ewenementem a w standarcie mam 11 l , 12 l na sto. Dbam zawsze o samochody i latam z każdą pierdołą regularnie wymieniam płyny itp. dlatego tak się podnieciłem tą kontrolką.
PS. Istnieje książka typu -Sam naprawiam Suzuki Grand Vitara- jest po angielsku ale i tak jak widzę jest bardzo pomocna. Widziałem też książkę po polsku ale nie potrafiłem jej zassać. Jak ktoś potrzebuje to dajcie znać na forum al wyślę przez maila albo podajcie jakiś prosty sposób to ją udostępnię dla ogółu. Jest w formacie PDF i są w niej zawarte wszelki problemy i możliwości łącznie z tabelami przerwań komputera.Pozdrawiam :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-01-2011, 20:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-12-2010, 13:59
Posty: 16
Co do tej kontrolki to jakiś czas temu miałem podobną sytuację! auto też mam zagazowane, ale troszkę inaczej rozwiązałem problem!
Auto od zawsze po założeniu gazu tankowałem na Orlenie i wystąpił po czasie taki problem, pojechałem ustawić komputerowo instalację i problem zniknął.
Jakieś 2 tygodnie później problem znów się pojawił i panowie którzy zakładali mi gaz wymienili jakiś zawór w instalacji bo coś było z nim nie tego.
Kontrolka znów zgasła, od tego czasu tankuję na Shellu i niby jest dobrze, ale tydzień później w czasie jazdy (auto dostało wycisk) kontrolka zaświeciła się pomrugała i zgasła! I od tego czasu nadal jest wszystko ok!
Jak znajdę paragony to powiem Ci co dokładnie mi wymienili! (oczywiście to była naprawa gwarancyjna)

Więc jeśli Ci się kontrolka znów się zaświeci (Czego Ci nie życzę) niech Ci ktoś obejrzy instalację gazową, czy wszystko jest ok mechanicznie.

Pozdrawiam!


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-01-2011, 10:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Cytuj:
ale tydzień później w czasie jazdy (auto dostało wycisk) kontrolka zaświeciła się pomrugała i zgasła

Jaki masz samochód :?: Jaka pojemność :?:
Jaki reduktor lpg :?: Bo to co napisałeś sugeruje,że reduktor się nie wyrabia i silnik może iść na ubogo na wysokich obrotach :!:


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-01-2011, 11:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-12-2010, 13:59
Posty: 16
Oczywiście że mam GV, rocznik 2006.
Reduktor muszę sprawdzić.

Kolego leniwiec wybacz ale nie rozumiem tego co napisałeś...


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-01-2011, 16:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Proste,jeżeli reduktor jest za mało wydajny to na wysokich obrotach nie dostarcza wystarczającej ilości gazu,co spowoduje podanie do silnika ubogiej mieszanki,tłumaczyłoby mruganie lampki check engine...
Po puszczeniu nogi z gazu wróciło do normy,więc kontrolka zgasła.

Jaka pojemnośc silnika i jaki ten reduktor :?:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]