Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 23-04-2024, 16:54

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Post: 11-05-2012, 21:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2010, 14:45
Posty: 15
Grand Vitara lift zawieszenia +5cm, dystanse+30mm na stronę...czeka na lift budy, felgi i oponki (BFG 245/75/16) :))
Obrazek


Mam w związku z tym pytanie czy słyszał ktoś jakieś opinie o felgach Black Wheels 8x16 ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-05-2012, 23:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
no ciekawie!! jak jeszcze dołożysz większe koła to będzie całkiem dobrze.
a jakim zestawem to podnosiłeś? ,czy może jakieś swoję kombinacje?


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2012, 06:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2010, 14:45
Posty: 15
sewmustaf pisze:
no ciekawie!! jak jeszcze dołożysz większe koła to będzie całkiem dobrze.
a jakim zestawem to podnosiłeś? ,czy może jakieś swoję kombinacje?


Amorki Ironmena, 5cm poliuretanowe podkładki pod sprężyny i wymienione wszystkie gumy w zawieszeniu na poliuretany.

Obrazek



Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2012, 07:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Zamiast podkładek, wrzuciłbym sprężynki Ironmena do tych amorków.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2012, 07:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2010, 14:45
Posty: 15
mrquad pisze:
Zamiast podkładek, wrzuciłbym sprężynki Ironmena do tych amorków.


Pierwotnie taki był plan :) ale zakres prac był dość spory...lift, poliuretany, wymiana łożysk, wymiana wszystkich filtrów, płynów (silnik,skrzynia,dyfry), tuleje, drążki, końcówki, stabilizatory, cylinderki, klocki, szczęki....aż mnie głowa boli na samo wspomnienie....i jeszcze trochę innych drobnostek :roll: , więc zostały podkładki....bo jeszcze felgi, oponki i lift budy chcę zrobić...


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2012, 08:24 
Offline

Rejestracja: 11-05-2012, 05:30
Posty: 16
Wygląda to ciekawie ale powiedz czy na przednim amorku nie ma konfliktu?
Bo na zdjęciu osłona amorka zostawia z centymetr odstępu i może to przy skokach zawieszenia ja powyginać...
Sam czy ktoś to robił? te podkładki i amorki to koszt jakiego rzędu?
Słyszałem też że nie trzeba amorków (przód) nowych dłuższych a wystarczy górne mocowanie odwrócić i zyskuje się 3cm.
A ponoć na tył od poloneza tracka się dobrze nadają.

Ps.
Opony. Czy nie wystarczą jakieś AT 225/70/r16 no i zostawić je na tych felgach?
I tak opona wyższa a chyba nie ma co przesadzać z wielkością bo potem jedynka będzie bardzo długa, a reduktor jak oryginalna jedynka...


A lift budy to jaki planujesz?


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2012, 08:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2010, 14:45
Posty: 15
zakamarek pisze:
Wygląda to ciekawie ale powiedz czy na przednim amorku nie ma konfliktu?
Bo na zdjęciu osłona amorka zostawia z centymetr odstępu i może to przy skokach zawieszenia ja powyginać...
Sam czy ktoś to robił? te podkładki i amorki to koszt jakiego rzędu?
Słyszałem też że nie trzeba amorków (przód) nowych dłuższych a wystarczy górne mocowanie odwrócić i zyskuje się 3cm.
A ponoć na tył od poloneza tracka się dobrze nadają.

Ps.
Opony. Czy nie wystarczą jakieś AT 225/70/r16 no i zostawić je na tych felgach?
I tak opona wyższa a chyba nie ma co przesadzać z wielkością bo potem jedynka będzie bardzo długa, a reduktor jak oryginalna jedynka...


A lift budy to jaki planujesz?


Niestety moje umiejętności nie sięgają aż tak daleko, żeby wszystko samemu zrobić. Znajomy mechanik ma trochę więcej oleju w głowie do takich spraw niż ja :)) Lift budy też jemu zostawię ale już ustalaliśmy co i jak...a reszta wyjdzie w praniu :))
Jak na razie wszystko gra jeździłem trochę po różnych dziurach i dołach i jeszcze nic nie uszkodziłem :)) Jeżeli chodzi o koszty to amory 1750, komplet podkładek to wydatek około 200zł, komplet tulei 850...itd,itp...
Autko mam od nowości, kiedyś z salonu wziąłem :lol: i kombinacje z przeszczepami nie bardzo mnie interesują...poza tym używam go też na codzień i muszę mieć względną pewność, że nie rozkraczy się w najmniej oczekiwanym momencie...


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2012, 18:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
zakamarek pisze:
Słyszałem też że nie trzeba amorków (przód) nowych dłuższych a wystarczy górne mocowanie odwrócić i zyskuje się 3cm.
A ponoć na tył od poloneza tracka się dobrze nadają.

Ps.
Opony. Czy nie wystarczą jakieś AT 225/70/r16 no i zostawić je na tych felgach?
I tak opona wyższa a chyba nie ma co przesadzać z wielkością bo potem jedynka będzie bardzo długa, a reduktor jak oryginalna jedynka...


A lift budy to jaki planujesz?
Obracanie górnego mocowania przedniego amora jest możliwe tylko w vitarze, w GV I do tegoż mocowania przykręcana jest również rozpórka kielichów więc patent odpada. Z tego co wiem amor poldka tracka owszem jest dłuższy ale jest zakończony ucho/ucho i trzeba dorabiać jego górne mocowanie np. z ceownika. Opony 245/75R16+bodylift będą ok A więcej masz na tym forum http://suzuki.info.pl/forum/

wp45 dalej będzie jak w filmiku :?: http://www.youtube.com/watch?v=MQJ9ZTdnNOI&feature=fvsr


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2012, 23:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2010, 14:45
Posty: 15
wp45 dalej będzie jak w filmiku :?: http://www.youtube.com/watch?v=MQJ9ZTdnNOI&feature=fvsr[/quote]


:))))))) OBY :)))))))


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-05-2012, 12:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
ja bym nie robił liftu budy bo i tak dużo większych kół nie założysz bo sie nie uciągnie!! a jak ma 5cm podniesine zawieszenie i da opone 225/75 czy 245/75 to będzie wystarczająco wysoko , a buda tylko zwiększy przeswit między kołem a nadkolem a mosty zostaną w tym samym miejscu!! -
a jeszcze zapytam czy obniżałeś przedni dyfer bo jak nie to czy nie obciąża za bardzo przegubów??? dodałbyś może foto z przodu od spodu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-05-2012, 16:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
sewmustaf pisze:
a jeszcze zapytam czy obniżałeś przedni dyfer bo jak nie to czy nie obciąża za bardzo przegubów???

Do 50mm liftu nie jest to konieczne aczkolwiek nie zaszkodzi i wydłuży żywotność półosiek


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-05-2012, 21:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2010, 14:45
Posty: 15
sewmustaf pisze:
ja bym nie robił liftu budy bo i tak dużo większych kół nie założysz bo sie nie uciągnie!! a jak ma 5cm podniesine zawieszenie i da opone 225/75 czy 245/75 to będzie wystarczająco wysoko , a buda tylko zwiększy przeswit między kołem a nadkolem a mosty zostaną w tym samym miejscu!! -
a jeszcze zapytam czy obniżałeś przedni dyfer bo jak nie to czy nie obciąża za bardzo przegubów??? dodałbyś może foto z przodu od spodu.


Sorki, ale dopiero wróciłem do domu :) fotkę zrobię jutro i wkleję. Co do tego liftu to jest w tym sporo racji....sam zastanawiam się nad sensem tego przedsięwzięcia. Koszt spory a jakie korzyści????? Większy zapas między budą a kołem a dokładnie tak jak napisał kolega sewmustaf mosty i tak zostają na miejscu....
Koła 245/70/16 a 225/75/16....a co to za różnica???? 225 wejdą z palcem w... bez liftu budy

Właśnie dlatego lift budy jeszcze nie zrobiony :? motam.... ale sam siebie w pomysłach co dalej???? Pakować się w koszty liftu budy czy po prostu wstawić 225/75... i tak głównie po czarnym jeżdżę ale teren i to całkiem ciężki w górach udaje mi się parę razy w roku zaliczyć (śnieg po jajka albo błoto co kalosze ściąga :)) )

Koledzy a co myślicie o oponkach KUMHO KL-71 225/75/16 ? Miał ktoś z Was jakieś doświadczenie z takimi gumami???
Pytam bo znajomy mnie namawia, że podobno całkiem, całkiem...


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-05-2012, 21:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Jak bez bodyliftu to 225/75R16 lub 235/70R16 będą ok oba rozmiary to +/-29" jeżeli chodzi o 245/75R16(30,5")jest około cal różnicy, to bez bodyliftu może być ciasno zwłaszcza na dobiciu tyłu i max skręcie(jak widzę masz dystanse kół 30mm więc nie będzie obcierać o ramę)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-05-2012, 13:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2010, 14:45
Posty: 15
marirus pisze:
sewmustaf pisze:
a jeszcze zapytam czy obniżałeś przedni dyfer bo jak nie to czy nie obciąża za bardzo przegubów???

Do 50mm liftu nie jest to konieczne aczkolwiek nie zaszkodzi i wydłuży żywotność półosiek


strona lewa:

Obrazek


strona prawa:

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-05-2012, 20:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2010, 14:45
Posty: 15
marirus pisze:
Jak bez bodyliftu to 225/75R16 lub 235/70R16 będą ok oba rozmiary to +/-29" jeżeli chodzi o 245/75R16(30,5")jest około cal różnicy, to bez bodyliftu może być ciasno zwłaszcza na dobiciu tyłu i max skręcie(jak widzę masz dystanse kół 30mm więc nie będzie obcierać o ramę)


Koledzy, nigdy nie jeździłem na MT-kach :roll:, mój max osiągnięć, na razie, kończy się na yokohamie geolandarze ...
MT-ki mnie kuszą ale jednak zdecydowaną większość czsu spędzę na czarnym i nie mam kompletnie pojęcia czy sam się nie zamęczę na nich?
BFG AT T/A KO też mnie kuszą ale te terenu prawdopodobnie nie uciągną :( A Kumho KL-71 ? Podobno na czarnym znośne a w terenie dobrze robią...

Co sądzicie? Jakie są Wasze doświadczenia?


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-04-2013, 09:18 
Offline

Rejestracja: 11-05-2012, 05:30
Posty: 16
po długich poszukiwaniach kogoś kto podejmie się liftu mojej grand Vitary analazłem odpowiedniego człowieka.
Robi to naprawde dobrze za rozsądne pieniądze.
No i podniósł go na podkładkach, nie widziało my sie więc pojechał na zbierzność i na pomiary i wyszły mu spore jaja. Koła zapadają się do środka, te za dużo o 18mm tam za mało, wyszło żę samochodzik jest po niezłym walnięciu. Prawdopodobnie bocznym.
Ale suma sumarum.
Przednie zawieszenie podniesione o 2 cale a koła schodzą się bardzo do środka.
Dlaczego tak jest nikt nie wie...
Może podpowiecie...


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-06-2013, 12:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
OJ... POMYŚL LOGICZNIE,JAK PODNOŚISZ PRZÓD TO ODCHYLAJĄ CI SIĘ WACHACZE I CO ZA TYM IDZIE PRZYCIĄGA KOŁA DOŁEM DO SIEBIE ŻEBY TO SPROSTOWAĆ STOSUJE SIĘ ŚRUBY MIMOŚRODOWE DO PRZEDNICH AMORTYZATORÓW .hm ale dwa cale to jest 5cm ja mam z przodu 4cm i nie ma ani śladu przy 5cm też nie powinno być żle???


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-06-2013, 14:27 
Offline

Rejestracja: 11-05-2012, 05:30
Posty: 16
Logika raz jest a raz jej nie ma. W przypadku zakupu mini terenówki jej nie było.
Podnieśli +5cm, zostawali wspomniane śruby. Efekt mniej widoczny jak u kolegi wp5 ale jest jakieś 4cm wyżej, a le to nie koniec, mam już AT 225/70/r16 teraz umówiony jestem na założenie windy i osłony silnika zachodzącej na zderzak aż pod samą wyciągarkę...

Obrazek

Obawiam się że filmik na samym początku może być też o mnie bo plany mam jeszcze większe.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-06-2013, 08:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
a czego nie 225 na 75?? przy lifcie też wchodzą a zawsze coś wyżej, ale spoko wystarczy na 70, a winda to co , chodzi o wciągarkę?? no a co do odchylenia kół to u mnie przy 3,5cm z przodu nie ma sladu żeby się schodziły koła do srodka,


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-06-2013, 10:24 
Offline

Rejestracja: 11-05-2012, 05:30
Posty: 16
Bo ja zacząłem od dupy strony czyli najpierw opony, podem ten lift zawieszenia i koła mi sie zeszły niestety, teraz robie tą osłone i wyciągarkę-windę.
Potem w planach mam zamiar poprawić ten lift zawieszenia i zrobić lift budu i wtedu wsadzić 225/85r16


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]