Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://suzukiklub.pl/forum/ |
|
Wymiana paska klimy i alternatora https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=15209 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | encete [ 16-06-2017, 14:40 ] |
Tytuł: | Wymiana paska klimy i alternatora |
Witam wszystkich. Czy ktos z was przerabial samodzielna wymiana paskow osprzetu silnika? Mam zamiar dzisiaj podejsc do tematu i w zwiazku z tym mam takie pytania. Czy podolam sam tylko z lewarkiem w garazu? Czy pasek alternatora ma napinacz czy napina sie go samym alternatorem? A jesli tak to czy dziala to na zasadzie brechy i odpychania alternatora? Jesli nie to gdzie jest ewentualna sruba do napinania lub napinacz? Czy pasek od klimy ( tutaj wiem ze klima ma srube do regulacji ) musze popuscic tez rolke ? Bede wdzieczny za wszelkie odpowiedzi i podpowiedzi. Pozdrawiam ![]() |
Autor: | encete [ 20-06-2017, 08:14 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
Upgrade tematu/ instrukcja wymiany paskow osprzetu silnika. Jako ze nikt nie raczyl sie odezwac i jakkolwiek udzielic mi informacji podszedlem do tematu samodzielnie. Jak to zrobic. Wymagane- minimalne zdolnosci manualne oraz minimalne pojecie o silniku. Podnosimy auto na lewarku wczesniej sciagajac kolo i przystepujemy do demontazu oslony paskow od dolu silnika, trzeba zdjac plastikow oslona trzymajaca sie na chyba 4 zatrzaskach i popuszczamy sruby trzymajace alternator od dolu (imbus- polecam troche ponapierdzielac mlotkiem w ta sruba i polac jakims odrdzewiaczem) oraz sruba trzymajaca od dolu kompresor klimy) Teraz od gory. Popuszczamy srube rolki napinacza klimy po czym odkrecamy napinacz klimy na max w dol, dobrze miec lamana koncowka kluczA bo inaczej trzeba demontowac zderzak, pasek klimy mozna juz zdjac. Teraz popuszczamy srube na napinaczu alternatora z jedenj i drugiej str prowadnicy. Alternator mozna podciagnac do siebie reka. Sciagamy pasek i zakladamy nowy. Alternator napinamy pretem lub lomem. Cala reszta skrecamy dokladnie w odwroconej kolejnosci jak demontowalismy. Ja podolalem sam w 2h. Napiecie paskow tak jak wszedzie tzn do mozliwosci obrotu o 90 st z oporem. |
Autor: | TomOskroba [ 30-06-2017, 11:39 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
dzięki za opis kolego. sam się za to biorę jakiej firmy paski używałes ? wyczytałem, że najlepszy do tego modelu jest fimry CONTITECH; tu znalazłem do alternatora: http://www.iparts.pl/czesc/pasek-klinow ... pk836.html muszę jeszcze znaleźć do klimy i zabieram się za robotę bo piszczy jak zły, zanim wezme się za sam alternator chciałbym wykluczyć paski, więc od nich zacznę ![]() |
Autor: | artax [ 02-07-2017, 12:01 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
W innym poście wspominałem Tobie ,ze dobre to są Bando(Japonia).Conti jest często montowane ale nie lepsze niż Bando.Z Bando nie ma własnie problemu piszczenia.O jakości przy OEM Japan nie wspomnę ![]() pzdr Darek |
Autor: | TomOskroba [ 03-07-2017, 11:49 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
@artax. przeoczyłem to :O ...przez ten weekend doszedłem do wniosku, że u mnie potrzebna jest regeneracja alternatora. poranny świst eliminuje wyłączanie/włączanie świateł co sugerowałoby obciążenie na alternatorze. prawdopodobnie łożysko, paski wyglądają dobrze. oczywiście też zmienie, ale najpierw regeneracja ![]() mam tylko problem bo są dwa rodzaje i z tego co wyczytałem różne długości ? nie wiem jak to dobrać :p |
Autor: | artax [ 03-07-2017, 13:14 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
jesli nie są jakoś strasznie zajechane, to będą widoczne na nich oznaczenia. Np; 5PK 835 .Ilość rowków i długość.W moim przypadku czyli SSS 2012. |
Autor: | TomOskroba [ 03-07-2017, 13:42 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
już sprawdziłem w inter cars. jakby ktoś chciał wiedzieć to dla rocznika 2005 1.3 92 KM Od klimy: 4pk810 alternator: 4/5pk836 zostaje teraz kwestia demontażu :OOO how ? |
Autor: | TomOskroba [ 10-07-2017, 06:55 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
paski zakupione, dzisiaj zdejmuje koło i osłony silnika i zabieram się za demontaż alternatora, pasek klimy można zmienić luzując jedną z rolek. pasek od alternatora zaczeka, aż ten się zregeneruje. |
Autor: | encete [ 13-07-2017, 18:54 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
Ja kupilem DAYCO. Co do dlugosci do klimy tam powinna byc 4PK 810 ale ja kupilem 813 i dziala jak trzeba. Co do alternatora to 5PK 835. Napiecie do 90st z mocnym oporem. |
Autor: | TomOskroba [ 18-07-2017, 13:48 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
ja już ogarnąłem. kupiłem firmy CONTI ponoć najlepsze po tych które szły na pierwszy montaż generalnie u mnie przyczyną piszczenia był alternator, który całkowicie był do wymiany. wszystko w nim padło. szczotki, łożyska, płyta. wirnik. zamienili na nowy + wymieniłem paski i nawet teraz nie świśnie ![]() |
Autor: | TomOskroba [ 22-08-2017, 12:35 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
jestem ponad miesiąc po wymianie ww. pasków klimy i altka + wymianie całego alternatora. niestety, pisk sporadycznie się pojawia. ostatnio piszczał przez 5 sek kiedy wjechałem w kałużę. ostatnio też rano po dłuższym postoju, ale to tylko 1 sek podczas ruszenia. mimo, że występuje to bardzo rzadko, to jednak występuje. da się to zupełnie wyeliminować ? może paski CONTI nie są odpowiednie i potrzeba tych co idą na pierwszy montaż ? ciekaw jestem jak to będzie przy mrozach ![]() |
Autor: | artax [ 22-08-2017, 17:54 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
ulegasz namowom mechaników...Wczesniej pisałem Tobie Bando i po problemie.Jest sporo opinii; ,ze ludziom paski piszczały m.in Conti a po założeniu Bando cisza. pzdr p.s.Często mechanicy mają "układ" z dostawcami firmy X.Jak myslisz czy mechanikowi zależy aby klient do niego wracał czy jezdził bezawaryjnie... ![]() ![]() |
Autor: | TomOskroba [ 23-08-2017, 06:06 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
nie ulegam i dawno wiem na jakiej zasadzie działa warsztat samochodowy ![]() w inter cars prosiłem o bando ale mieli tylko conti, zaryzykowałem i kupiłem. No i miałeś racje, altek jest nowy wiec to na bank wina pasków, na razie nie ma tragedii więc będę jeździł dalej, jak zacznie się pogarszać to zmienię na bando ![]() dzieki za info ![]() |
Autor: | TomOskroba [ 19-09-2017, 05:33 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
wziąłem się za szukanie paska BANDO i nie jest w cale łatwo. 31zł z dostawą to uczciwa cena jednak czas oczekiwania to ok.20 dni :O 5PK 835 - alternator |
Autor: | artax [ 19-09-2017, 18:07 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
TomOskroba pisze: wziąłem się za szukanie paska BANDO i nie jest w cale łatwo. 31zł z dostawą to uczciwa cena jednak czas oczekiwania to ok.20 dni :O 5PK 835 - alternator bez problemow mozna zlokalizować .Zwłaszcza ,ze podawałem juz tobie ten link... http://allegro.pl/suzuki-swift-05-10-1- ... 24604.html p.s.Podajesz VIN auta i dobierają .Wysyłka natychmiast.Kto nie słucha ten 2 razy płaci ... ![]() |
Autor: | TomOskroba [ 20-09-2017, 06:11 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
wymieniałem na CONTI bo akurat stał samochód na warsztacie i kolega wymieniał alternator i takie były dostępne :p trudno, nie pali mi się i mogę poczekać, zamówiłem w podobnej cenie z tym że ja zamówiłem 5PK 835 nie pamietam jaki instalowałem, mam nadzieję, że to nie przeszkadza ? ![]() |
Autor: | artax [ 20-09-2017, 07:53 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
TomOskroba pisze: wymieniałem na CONTI bo akurat stał samochód na warsztacie i kolega wymieniał alternator i takie były dostępne :p trudno, nie pali mi się i mogę poczekać, zamówiłem w podobnej cenie z tym że ja zamówiłem 5PK 835 nie pamietam jaki instalowałem, mam nadzieję, że to nie przeszkadza ? ![]() podany link jest przykladem ,ze paski Bano są dostepne bez problemu.5PK LUB 4PK to oczywiscie inne paski.Jeden naped alternatora a drugi spręzarki klimy |
Autor: | TomOskroba [ 20-09-2017, 09:25 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
no tak tylko że do klimy jest 4pk 810 a do altka 4/5 pk 835 ta różnica tyczy się też długości :O zaraz się okaże ze nie będzie pasować i wyjde z siebie, ale to tylko z mojej winy ^^ |
Autor: | artax [ 20-09-2017, 10:16 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
TomOskroba pisze: no tak tylko że do klimy jest 4pk 810 a do altka 4/5 pk 835 ta różnica tyczy się też długości :O zaraz się okaże ze nie będzie pasować i wyjde z siebie, ale to tylko z mojej winy ^^ tak dludosc wg vin dobieraja a cyfry 4-5 okreslaja ilość rowkow... |
Autor: | TomOskroba [ 20-09-2017, 10:47 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
no dokładnie tak, no ale po vin wychodzi 4/5 rowków więc musi pasować :p bez zbędnego pitolenia zajrze dziś do auta i zobacze jakie były ![]() |
Autor: | kubajle [ 20-09-2017, 17:38 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
TomOskroba pisze: jestem ponad miesiąc po wymianie ww. pasków klimy i altka + wymianie całego alternatora. Ostatnio wymieniłem na conti po 2 tyg rozleciał się całkowicie więc nie polecam tych pasków a pisk po wymianie był gorszy od tego starego paska który miał podejrzewam ładnych parę lat był taki sztywny a nie piszczałniestety, pisk sporadycznie się pojawia. ostatnio piszczał przez 5 sek kiedy wjechałem w kałużę. ostatnio też rano po dłuższym postoju, ale to tylko 1 sek podczas ruszenia. mimo, że występuje to bardzo rzadko, to jednak występuje. da się to zupełnie wyeliminować ? może paski CONTI nie są odpowiednie i potrzeba tych co idą na pierwszy montaż ? ciekaw jestem jak to będzie przy mrozach ![]() Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | TomOskroba [ 21-09-2017, 05:59 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
No mój to piszczy po ruszeniu po dłuższym postoju i przez pierwsze 15 min później, czasami nawet na jałowym ![]() a po wjechaniu w kałużę to już masakra jest @kubajle skoro pasek się rozleciał to chyba uszkodziło silnik ? |
Autor: | kubajle [ 21-09-2017, 06:25 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
TomOskroba pisze: No mój to piszczy po ruszeniu po dłuższym postoju i przez pierwsze 15 min później, czasami nawet na jałowym Dzięki bogu nic się nie stało tylko stracił wspomaganie założony nowy i śmiga dalej ![]() a po wjechaniu w kałużę to już masakra jest @kubajle skoro pasek się rozleciał to chyba uszkodziło silnik ? Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | artax [ 21-09-2017, 20:21 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
Tom silnik to moze uszkodzić jak trachnie pasek rozrządu a nie od klimy lub alternatora ![]() Druga sprawa czy jesli macie wspomaganie elektryczne (bo chyba takie jest w mk6)to raczej nie ma pompy wspomagania układu kierowniczego.Tym samym pasek nie napędza ukł hydraulicznego .Chyba ,ze tyczy sie starej wersji z hydraulicznym wspomaganiem. |
Autor: | TomOskroba [ 22-09-2017, 05:51 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana paska klimy i alternatora |
artax pisze: Tom silnik to moze uszkodzić jak trachnie pasek rozrządu a nie od klimy lub alternatora ![]() Druga sprawa czy jesli macie wspomaganie elektryczne (bo chyba takie jest w mk6)to raczej nie ma pompy wspomagania układu kierowniczego.Tym samym pasek nie napędza ukł hydraulicznego .Chyba ,ze tyczy sie starej wersji z hydraulicznym wspomaganiem. pokręciłem, widocznie cały czas żyję audi które miało pasek rozrządu ^^ co do pasków udało mi się odwołać ten 5pk835 bo jest to nieprawidłowy pasek. skorzystałem z usług człowieka którego wkleiłeś aukcję. Aby rozwiać wszystkie wątpliwości, dla kolejnych pokoleń. dla suzuki swift mk6 paski tylko firmy BANDO. oznaczenia: Alternator: 4PK835 Klimatyzacja: 4PK815 ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |