Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://suzukiklub.pl/forum/

Wymiana paska klimy i alternatora
https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=15209
Strona 1 z 2

Autor:  encete [ 16-06-2017, 14:40 ]
Tytuł:  Wymiana paska klimy i alternatora

Witam wszystkich.
Czy ktos z was przerabial samodzielna wymiana paskow osprzetu silnika?
Mam zamiar dzisiaj podejsc do tematu i w zwiazku z tym mam takie pytania.

Czy podolam sam tylko z lewarkiem w garazu?
Czy pasek alternatora ma napinacz czy napina sie go samym alternatorem? A jesli tak to czy dziala to na zasadzie brechy i odpychania alternatora? Jesli nie to gdzie jest ewentualna sruba do napinania lub napinacz?

Czy pasek od klimy ( tutaj wiem ze klima ma srube do regulacji ) musze popuscic tez rolke ?

Bede wdzieczny za wszelkie odpowiedzi i podpowiedzi.

Pozdrawiam :toporek:

Autor:  encete [ 20-06-2017, 08:14 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

Upgrade tematu/ instrukcja wymiany paskow osprzetu silnika.
Jako ze nikt nie raczyl sie odezwac i jakkolwiek udzielic mi informacji podszedlem do tematu samodzielnie.

Jak to zrobic.
Wymagane- minimalne zdolnosci manualne oraz minimalne pojecie o silniku.
Podnosimy auto na lewarku wczesniej sciagajac kolo i przystepujemy do demontazu oslony paskow od dolu silnika, trzeba zdjac plastikow oslona trzymajaca sie na chyba 4 zatrzaskach i popuszczamy sruby trzymajace alternator od dolu (imbus- polecam troche ponapierdzielac mlotkiem w ta sruba i polac jakims odrdzewiaczem) oraz sruba trzymajaca od dolu kompresor klimy)
Teraz od gory.
Popuszczamy srube rolki napinacza klimy po czym odkrecamy napinacz klimy na max w dol, dobrze miec lamana koncowka kluczA bo inaczej trzeba demontowac zderzak, pasek klimy mozna juz zdjac.

Teraz popuszczamy srube na napinaczu alternatora z jedenj i drugiej str prowadnicy. Alternator mozna podciagnac do siebie reka. Sciagamy pasek i zakladamy nowy. Alternator napinamy pretem lub lomem.
Cala reszta skrecamy dokladnie w odwroconej kolejnosci jak demontowalismy.
Ja podolalem sam w 2h.
Napiecie paskow tak jak wszedzie tzn do mozliwosci obrotu o 90 st z oporem.

Autor:  TomOskroba [ 30-06-2017, 11:39 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

dzięki za opis kolego. sam się za to biorę
jakiej firmy paski używałes ? wyczytałem, że najlepszy do tego modelu jest fimry CONTITECH;

tu znalazłem do alternatora:
http://www.iparts.pl/czesc/pasek-klinow ... pk836.html

muszę jeszcze znaleźć do klimy i zabieram się za robotę bo piszczy jak zły, zanim wezme się za sam alternator chciałbym wykluczyć paski, więc od nich zacznę :)

Autor:  artax [ 02-07-2017, 12:01 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

W innym poście wspominałem Tobie ,ze dobre to są Bando(Japonia).Conti jest często montowane ale nie lepsze niż Bando.Z Bando nie ma własnie problemu piszczenia.O jakości przy OEM Japan nie wspomnę :]
pzdr Darek

Autor:  TomOskroba [ 03-07-2017, 11:49 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

@artax. przeoczyłem to :O
...przez ten weekend doszedłem do wniosku, że u mnie potrzebna jest regeneracja alternatora.
poranny świst eliminuje wyłączanie/włączanie świateł co sugerowałoby obciążenie na alternatorze.
prawdopodobnie łożysko, paski wyglądają dobrze. oczywiście też zmienie, ale najpierw regeneracja ;)
mam tylko problem bo są dwa rodzaje i z tego co wyczytałem różne długości ?
nie wiem jak to dobrać :p

Autor:  artax [ 03-07-2017, 13:14 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

jesli nie są jakoś strasznie zajechane, to będą widoczne na nich oznaczenia. Np; 5PK 835 .Ilość rowków i długość.W moim przypadku czyli SSS 2012.

Autor:  TomOskroba [ 03-07-2017, 13:42 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

już sprawdziłem w inter cars.
jakby ktoś chciał wiedzieć to dla rocznika 2005 1.3 92 KM

Od klimy: 4pk810

alternator: 4/5pk836

zostaje teraz kwestia demontażu :OOO
how ?

Autor:  TomOskroba [ 10-07-2017, 06:55 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

paski zakupione, dzisiaj zdejmuje koło i osłony silnika i zabieram się za demontaż alternatora, pasek klimy można zmienić luzując jedną z rolek. pasek od alternatora zaczeka, aż ten się zregeneruje.

Autor:  encete [ 13-07-2017, 18:54 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

Ja kupilem DAYCO.

Co do dlugosci do klimy tam powinna byc 4PK 810 ale ja kupilem 813 i dziala jak trzeba.
Co do alternatora to 5PK 835.

Napiecie do 90st z mocnym oporem.

Autor:  TomOskroba [ 18-07-2017, 13:48 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

ja już ogarnąłem.
kupiłem firmy CONTI
ponoć najlepsze po tych które szły na pierwszy montaż
generalnie u mnie przyczyną piszczenia był alternator, który całkowicie był do wymiany.
wszystko w nim padło. szczotki, łożyska, płyta. wirnik. zamienili na nowy + wymieniłem paski i nawet teraz nie świśnie ;)

Autor:  TomOskroba [ 22-08-2017, 12:35 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

jestem ponad miesiąc po wymianie ww. pasków klimy i altka + wymianie całego alternatora.
niestety, pisk sporadycznie się pojawia.
ostatnio piszczał przez 5 sek kiedy wjechałem w kałużę.
ostatnio też rano po dłuższym postoju, ale to tylko 1 sek podczas ruszenia.
mimo, że występuje to bardzo rzadko, to jednak występuje.
da się to zupełnie wyeliminować ? może paski CONTI nie są odpowiednie i potrzeba tych co idą na pierwszy montaż ?
ciekaw jestem jak to będzie przy mrozach :)

Autor:  artax [ 22-08-2017, 17:54 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

ulegasz namowom mechaników...Wczesniej pisałem Tobie Bando i po problemie.Jest sporo opinii; ,ze ludziom paski piszczały m.in Conti a po założeniu Bando cisza.
pzdr
p.s.Często mechanicy mają "układ" z dostawcami firmy X.Jak myslisz czy mechanikowi zależy aby klient do niego wracał czy jezdził bezawaryjnie... :] Zapytaj mechanika o firmę Bando zobaczymy co powie :) Ja gwarantuje ,ze to 1 liga.

Autor:  TomOskroba [ 23-08-2017, 06:06 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

nie ulegam i dawno wiem na jakiej zasadzie działa warsztat samochodowy ;), te paski kupiłem sam.
w inter cars prosiłem o bando ale mieli tylko conti, zaryzykowałem i kupiłem.
No i miałeś racje, altek jest nowy wiec to na bank wina pasków, na razie nie ma tragedii więc będę jeździł dalej, jak zacznie się pogarszać to zmienię na bando ;) widzę, że trzeba zamawiać przez internet bo nigdzie tego nie mają
dzieki za info ;)

Autor:  TomOskroba [ 19-09-2017, 05:33 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

wziąłem się za szukanie paska BANDO i nie jest w cale łatwo. 31zł z dostawą to uczciwa cena jednak czas oczekiwania to ok.20 dni :O
5PK 835 - alternator

Autor:  artax [ 19-09-2017, 18:07 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

TomOskroba pisze:
wziąłem się za szukanie paska BANDO i nie jest w cale łatwo. 31zł z dostawą to uczciwa cena jednak czas oczekiwania to ok.20 dni :O
5PK 835 - alternator


bez problemow mozna zlokalizować .Zwłaszcza ,ze podawałem juz tobie ten link...
http://allegro.pl/suzuki-swift-05-10-1- ... 24604.html
p.s.Podajesz VIN auta i dobierają .Wysyłka natychmiast.Kto nie słucha ten 2 razy płaci ...:))

Autor:  TomOskroba [ 20-09-2017, 06:11 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

wymieniałem na CONTI bo akurat stał samochód na warsztacie i kolega wymieniał alternator i takie były dostępne :p
trudno, nie pali mi się i mogę poczekać, zamówiłem w podobnej cenie
z tym że ja zamówiłem 5PK 835 nie pamietam jaki instalowałem, mam nadzieję, że to nie przeszkadza ? :o

Autor:  artax [ 20-09-2017, 07:53 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

TomOskroba pisze:
wymieniałem na CONTI bo akurat stał samochód na warsztacie i kolega wymieniał alternator i takie były dostępne :p
trudno, nie pali mi się i mogę poczekać, zamówiłem w podobnej cenie
z tym że ja zamówiłem 5PK 835 nie pamietam jaki instalowałem, mam nadzieję, że to nie przeszkadza ? :o

podany link jest przykladem ,ze paski Bano są dostepne bez problemu.5PK LUB 4PK to oczywiscie inne paski.Jeden naped alternatora a drugi spręzarki klimy

Autor:  TomOskroba [ 20-09-2017, 09:25 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

no tak tylko że do klimy jest 4pk 810 a do altka 4/5 pk 835
ta różnica tyczy się też długości :O
zaraz się okaże ze nie będzie pasować i wyjde z siebie, ale to tylko z mojej winy ^^

Autor:  artax [ 20-09-2017, 10:16 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

TomOskroba pisze:
no tak tylko że do klimy jest 4pk 810 a do altka 4/5 pk 835
ta różnica tyczy się też długości :O
zaraz się okaże ze nie będzie pasować i wyjde z siebie, ale to tylko z mojej winy ^^

tak dludosc wg vin dobieraja a cyfry 4-5 okreslaja ilość rowkow...

Autor:  TomOskroba [ 20-09-2017, 10:47 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

no dokładnie tak, no ale po vin wychodzi 4/5 rowków więc musi pasować :p
bez zbędnego pitolenia zajrze dziś do auta i zobacze jakie były ;)

Autor:  kubajle [ 20-09-2017, 17:38 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Wymiana paska klimy i alternatora

TomOskroba pisze:
jestem ponad miesiąc po wymianie ww. pasków klimy i altka + wymianie całego alternatora.
niestety, pisk sporadycznie się pojawia.
ostatnio piszczał przez 5 sek kiedy wjechałem w kałużę.
ostatnio też rano po dłuższym postoju, ale to tylko 1 sek podczas ruszenia.
mimo, że występuje to bardzo rzadko, to jednak występuje.
da się to zupełnie wyeliminować ? może paski CONTI nie są odpowiednie i potrzeba tych co idą na pierwszy montaż ?
ciekaw jestem jak to będzie przy mrozach :)
Ostatnio wymieniłem na conti po 2 tyg rozleciał się całkowicie więc nie polecam tych pasków a pisk po wymianie był gorszy od tego starego paska który miał podejrzewam ładnych parę lat był taki sztywny a nie piszczał

Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka

Autor:  TomOskroba [ 21-09-2017, 05:59 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

No mój to piszczy po ruszeniu po dłuższym postoju i przez pierwsze 15 min później, czasami nawet na jałowym :sciana:
a po wjechaniu w kałużę to już masakra jest

@kubajle
skoro pasek się rozleciał to chyba uszkodziło silnik ?

Autor:  kubajle [ 21-09-2017, 06:25 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Wymiana paska klimy i alternatora

TomOskroba pisze:
No mój to piszczy po ruszeniu po dłuższym postoju i przez pierwsze 15 min później, czasami nawet na jałowym :sciana:
a po wjechaniu w kałużę to już masakra jest

@kubajle
skoro pasek się rozleciał to chyba uszkodziło silnik ?
Dzięki bogu nic się nie stało tylko stracił wspomaganie założony nowy i śmiga dalej

Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka

Autor:  artax [ 21-09-2017, 20:21 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

Tom silnik to moze uszkodzić jak trachnie pasek rozrządu a nie od klimy lub alternatora :]

Druga sprawa czy jesli macie wspomaganie elektryczne (bo chyba takie jest w mk6)to raczej nie ma pompy wspomagania układu kierowniczego.Tym samym pasek nie napędza ukł hydraulicznego .Chyba ,ze tyczy sie starej wersji z hydraulicznym wspomaganiem.

Autor:  TomOskroba [ 22-09-2017, 05:51 ]
Tytuł:  Re: Wymiana paska klimy i alternatora

artax pisze:
Tom silnik to moze uszkodzić jak trachnie pasek rozrządu a nie od klimy lub alternatora :]

Druga sprawa czy jesli macie wspomaganie elektryczne (bo chyba takie jest w mk6)to raczej nie ma pompy wspomagania układu kierowniczego.Tym samym pasek nie napędza ukł hydraulicznego .Chyba ,ze tyczy sie starej wersji z hydraulicznym wspomaganiem.


pokręciłem, widocznie cały czas żyję audi które miało pasek rozrządu ^^

co do pasków udało mi się odwołać ten 5pk835 bo jest to nieprawidłowy pasek.
skorzystałem z usług człowieka którego wkleiłeś aukcję.
Aby rozwiać wszystkie wątpliwości, dla kolejnych pokoleń.
dla suzuki swift mk6 paski tylko firmy BANDO.

oznaczenia:
Alternator: 4PK835
Klimatyzacja: 4PK815
:ok:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/