Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://suzukiklub.pl/forum/ |
|
Suzuki Swift 1.3 2009r https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=21879 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mateo1916 [ 03-01-2023, 22:58 ] |
Tytuł: | Suzuki Swift 1.3 2009r |
Witam Pacjent Suzuki Swift 1.3 2009r produkcja węgierska z nalotem 150 tys. A wiec miesiąc temu zakupiliśmy dla mamy swifta. Po tygodniu jazdy zapalił się check i po sprawdzeniu był błąd P0240 dotyczący kata. Do tego samochód dymi mocno na biało (nie czuć w spalinach nic niepokojącego) Miałem wrażenie ze ubywa płynu chłodniczego dlatego zrobiliśmy test UPG ale wyszło ze jest wszystko ok. Po zakupie został wymieniony olej + wszystkie filtry oraz świece zapłonowe na denso irydowe. Od czego zacząć dalsza diagnostykę ? Ściągać głowice ? Co do płynu nie jestem w 100% pewny czy go ubywa ale wydaje mi się ze tak. Dodam na koniec ze spalanie wynosi 10L co wydaje się dość spore na ten motor. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | gosia51340 [ 04-01-2023, 17:04 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Swift 1.3 2009r |
Pierwsza sprawa to jak był wykonywany test na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Zgodnie z instrukcją? W ten sposób praktycznie nigdy nie wyjdzie pozytywny, bo typowo M-seria ma przedmuchy w wyższych partiach obrotów. Trzeba mu po prostu "dać w pi**ę" podczas wykonywania testu. Po tego typu jeździe warto też spojrzeć czy na akumulatorze nie ma plam z płynu. Zobacz czy po jeździe (gdzie samochód zdążył się rozgrzać) dolny wąż chłodnicy jest zimny czy ciepły. Kolejna sprawa to korek chłodnicy: czy jest fabryczny na 1.1 bara? Zakładając "mocniejszy" korek najłatwiej maskuje się te widoczne gołym okiem objawy UPG w M-serii. Do weryfikacji też temperatura podczas jazdy (oczywiście z komputera, nie wskaźnika w kabinie). Rozumiem, że zostały sprawdzone najbardziej banalne rzeczy jak po prostu wyciek płynu i sprawdzenie układu pod ciśnieniem. Woda z płynu też może parować, ale nie w takim stopniu, żeby po miesiącu ubytek był zauważalny. P0420 - temat opisywany już tak wiele razy, że nie warto chyba się powtarzać ![]() 10l/100km to może być dużo, a może być mało. Przy spokojnej jeździe na krótkich miejskich odcinkach nie dziwi mnie taka wartość. Przy jeździe "but, hamulec, but, hamulec" spodziewałabym się nawet więcej. |
Autor: | Mateo1916 [ 04-01-2023, 18:11 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Swift 1.3 2009r |
Tak, test UPG był przeprowadzony zgodnie z instrukcja i pod czas testy były wysokie obroty. Były sprawdzone wszystkie przewody i na jednym od zbiornika był lekki biały nalot ale został już wymieniony. Dzisiaj mama była w trasie i jak wróciła pod dom to dalej bydlak dymil tak samo jak rano po odpaleniu. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | gosia51340 [ 04-01-2023, 22:30 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Swift 1.3 2009r |
Standardowo instrukcje w testach zalecają gazowanie do 2,5-3k obrotów, a to zdecydowanie za mało, żeby test wyszedł, stąd moje pytanie. |
Autor: | Mateo1916 [ 05-01-2023, 06:33 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Swift 1.3 2009r |
Test był robiony na wysokich obrotach o których piszesz. Zamierzam go jeszcze powtórzyć za nim zapadnie decyzja o ściąganiu głowicy. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |