Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://suzukiklub.pl/forum/

Suzuki Swift 1.3 2009r
https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=21879
Strona 1 z 1

Autor:  Mateo1916 [ 03-01-2023, 22:58 ]
Tytuł:  Suzuki Swift 1.3 2009r

Witam
Pacjent
Suzuki Swift 1.3 2009r produkcja węgierska z nalotem 150 tys.

A wiec miesiąc temu zakupiliśmy dla mamy swifta.
Po tygodniu jazdy zapalił się check i po sprawdzeniu był błąd P0240 dotyczący kata.
Do tego samochód dymi mocno na biało (nie czuć w spalinach nic niepokojącego)
Miałem wrażenie ze ubywa płynu chłodniczego dlatego zrobiliśmy test UPG ale wyszło ze jest wszystko ok.
Po zakupie został wymieniony olej + wszystkie filtry oraz świece zapłonowe na denso irydowe.

Od czego zacząć dalsza diagnostykę ? Ściągać głowice ? Co do płynu nie jestem w 100% pewny czy go ubywa ale wydaje mi się ze tak.
Dodam na koniec ze spalanie wynosi 10L co wydaje się dość spore na ten motor.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  gosia51340 [ 04-01-2023, 17:04 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Swift 1.3 2009r

Pierwsza sprawa to jak był wykonywany test na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Zgodnie z instrukcją? W ten sposób praktycznie nigdy nie wyjdzie pozytywny, bo typowo M-seria ma przedmuchy w wyższych partiach obrotów. Trzeba mu po prostu "dać w pi**ę" podczas wykonywania testu. Po tego typu jeździe warto też spojrzeć czy na akumulatorze nie ma plam z płynu. Zobacz czy po jeździe (gdzie samochód zdążył się rozgrzać) dolny wąż chłodnicy jest zimny czy ciepły. Kolejna sprawa to korek chłodnicy: czy jest fabryczny na 1.1 bara? Zakładając "mocniejszy" korek najłatwiej maskuje się te widoczne gołym okiem objawy UPG w M-serii. Do weryfikacji też temperatura podczas jazdy (oczywiście z komputera, nie wskaźnika w kabinie).
Rozumiem, że zostały sprawdzone najbardziej banalne rzeczy jak po prostu wyciek płynu i sprawdzenie układu pod ciśnieniem. Woda z płynu też może parować, ale nie w takim stopniu, żeby po miesiącu ubytek był zauważalny.
P0420 - temat opisywany już tak wiele razy, że nie warto chyba się powtarzać ;)
10l/100km to może być dużo, a może być mało. Przy spokojnej jeździe na krótkich miejskich odcinkach nie dziwi mnie taka wartość. Przy jeździe "but, hamulec, but, hamulec" spodziewałabym się nawet więcej.

Autor:  Mateo1916 [ 04-01-2023, 18:11 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Swift 1.3 2009r

Tak, test UPG był przeprowadzony zgodnie z instrukcja i pod czas testy były wysokie obroty.
Były sprawdzone wszystkie przewody i na jednym od zbiornika był lekki biały nalot ale został już wymieniony.
Dzisiaj mama była w trasie i jak wróciła pod dom to dalej bydlak dymil tak samo jak rano po odpaleniu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  gosia51340 [ 04-01-2023, 22:30 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Swift 1.3 2009r

Standardowo instrukcje w testach zalecają gazowanie do 2,5-3k obrotów, a to zdecydowanie za mało, żeby test wyszedł, stąd moje pytanie.

Autor:  Mateo1916 [ 05-01-2023, 06:33 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Swift 1.3 2009r

Test był robiony na wysokich obrotach o których piszesz.
Zamierzam go jeszcze powtórzyć za nim zapadnie decyzja o ściąganiu głowicy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/