Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://suzukiklub.pl/forum/

Nowy Swift 2022, 2023
https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=107&t=20067
Strona 1 z 3

Autor:  f72 [ 17-01-2021, 20:06 ]
Tytuł:  Nowy Swift 2022, 2023

Pojawiają się nieoficjalne wiadomości, że przyszły Swift będzie Toyotą Yaris w nieco innym opakowaniu. Czy ktoś ma więcej informacji na ten temat?

Autor:  dawidk [ 17-01-2021, 21:04 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Też mnie to uderzyło, oglądając Pertyna. Przeszukałem internet, nic nie znalazłem. Trzeba czekać.

Autor:  Avalanche [ 18-01-2021, 07:41 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Nie wierzę

Autor:  Kainti [ 18-01-2021, 07:55 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Też trochę ciężko mi w to uwierzyć, biorąc pod uwagę jak Swift świetnie się sprzedaje w Azji, a Yaris praktycznie tam nie istnieje..

Autor:  dawidk [ 18-01-2021, 11:24 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

No i (między innymi) właśnie dlatego miałoby to sens. Chociaż obecnego swifta wysyłają z Japonii, ale regulacje EU (z)robią swoje, kto wie, czy co jeszcze. Nie sądzę, żeby taki Swift z MGU i AGS (jaki jest dostępny w Japonii) u nas się dobrze przyjął. Toyota ma już gotowe, właściwe rozwiązanie. No i europejski klient jest wymagający...

Oczywiście osobiście nie wyobrażam sobie koniec natywnej duszy swifta.

Autor:  f72 [ 18-01-2021, 13:24 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Też nie wiem, co o tym myśleć. Biorąc pod uwagę, że dwa modele Suzuki przejęło od Toyoty w zasadzie bez żadnych zmian, to zakrawa to już na lekki skandal. Obecny Yaris, nie powiem mi się podoba, ale wolałbym jeździć jednak Swiftem. Może jakimś rozwiązaniem byłyby znaczne zmiany stylistyczne Yarisa a tylko podobieństwa mechaniczne.

Autor:  wawax [ 18-01-2021, 13:59 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Suzuki produkuje rocznie niecałe 3 mln pojazdów (wszystkich, źródło Wikipedia), a Toyota czy VW ponad 10 mln. Takie PSA produkujące ok. 4mln łączy się z Oplem (1,2mln), Renault z Nissanem mają ponad 7mln. Skala produkcji pozwala ograniczać koszty. To tylko biznes, klient i tak kupi, bo nie będzie miał wyboru. Czasy fajnej motoryzacji powoli się kończą. Cieszę się, że udało mi się jeszcze kupić fajne Suzuki i na parę lat mam czym jeździć. :-)

Autor:  f72 [ 18-01-2021, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

wawax pisze:
Suzuki produkuje rocznie niecałe 3 mln pojazdów (wszystkich, źródło Wikipedia), a Toyota czy VW ponad 10 mln. Takie PSA produkujące ok. 4mln łączy się z Oplem (1,2mln), Renault z Nissanem mają ponad 7mln. Skala produkcji pozwala ograniczać koszty. To tylko biznes, klient i tak kupi, bo nie będzie miał wyboru. Czasy fajnej motoryzacji powoli się kończą. Cieszę się, że udało mi się jeszcze kupić fajne Suzuki i na parę lat mam czym jeździć. :-)


...może i masz rację

Autor:  Xyloos [ 19-01-2021, 09:26 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Prawdopodobnie wcześniej czy później Toyota przejmie kontrolny pakiet akcji Suzuki. Już teraz współpraca techniczna i modelowa jest zacieśniana. Poza tym Toyota ma coraz więcej akcji Suzuki i odwrotnie. Czeka nas czas megakorporacji we wszystkich aspektach życia nie tylko moto.

Autor:  Avalanche [ 19-01-2021, 10:16 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Bardzo wątpliwe.
Skąd informacja, że ma "coraz więcej akcji... i odwrotnie"?

Firmy wymieniły się pakietami akcji w ramach współpracy. Toyota nabyła 4,94% za ponad 900 mln USD w 2019 r., a Suzuki kupiła ok. 0,2% akcji Toyoty za połowę tej ceny.
Z tego co wiem, nic się nie zmieniło. Jest to raczej zwyczajowa forma potwierdzenia partnerstwa, stosowana przez japońskie koncerny.

Autor:  wawax [ 19-01-2021, 10:45 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Nie tylko japońskie.

Co będzie w przyszłości to wróżenie z fusów. Być może będzie tak jak w przypadku Fiata z Chryslerem (też wymiana akcji) - wspólne niektóre platformy i silniki. Ale obie firmy były zbliżone wielkością sprzedaży. Suzuki jest 3x mniejsze od Toyoty, więc może raczej pójdzie to w kierunku modelu VAG - silna integracja projektowania i różnice na poziomie opakowania/wykończenia.

Każdy wzrost kosztów projektowania nowych modeli będzie sprzyjał większej integracji. Nie zapowiada się, aby te koszty miały spadać.

Autor:  Xyloos [ 19-01-2021, 11:03 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Jak współpracują dwie firmy mała (stosunkowo) i duża to ta pierwsza staje się najczęściej częścią tej dużej... oczywiście jest to proces stopniowy. Są liczne przykłady z moto branży też.

Autor:  Avalanche [ 19-01-2021, 12:02 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Mazda i Ford
Suzuki i GM
Subaru i Toyota
Mitsubishi i PSA

W żadnym z tych przypadków przejęcie uznanego modelu przez firmę mającą większą pozycję nie nastąpiło lub na krótko i z mizernym skutkiem.

Autor:  Remote [ 19-01-2021, 13:28 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Toyota potrzebowała tanich modeli Suzuki na Azję.
Suzuki potrzebowalo zaawansowanych technologii Toyoty na Europę.

Moim zdaniem bardzo dobrze ze w tę stronę to idzie, bo inaczej Suzuki by padło w Europie w ciągu kilku lat.
Tanie auta typu Baleno u nas się nie sprawdzają sprzedazowo, w przeciwieństwie do Azji.

Minus taki ze nie będzie już tak udanych jakościowo i cenowo modeli jak Swift czy Vitara.
Taki Swace czy Across to jednak porażka. Za drogie jak na znaczek S na kierownicy.


Ps. Rav4 Hybrid 306 KM wystartował z cena 228 900 zł....

Autor:  f72 [ 19-01-2021, 17:30 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

No ciekawie się to zapowiada. Zobaczymy, czy to jakaś poważna współpraca, czy tylko chwilowy deal, jak kiedyś z Fiatem. Rzeczywiście czasy są takie, że ze sprzedażą na poziomie 3 mln aut rocznie ciężko będzie Suzuki generalnie przetrwać na rynku, choć nie zapominajmy, że Suzuki to też (albo przede wszystkim) motory i silniki zaburtowe, tak więc to "3 razy mniejsze" to tak różnie można traktować. Jeśli z tego jednak ma być poważna współpraca, to też wyróżnienie dla Suzuki, że wielka Toyota akurat z nimi chce to zrobić.

...a o jakość bym się nie martwił. Jeśli też za ładniejsze, lepszej jakości wnętrza trzeba będzie trochę dopłacić, to przynajmniej ja się na to piszę ;-)

Autor:  dawidk [ 25-01-2021, 20:54 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Ploty-nie-ploty znalezione w internecie.

Wg. tajwańskiego Yahoo, Swift ma dalej być swiftem i ma być ewolucją obecnego modelu (dalej klamka w słupku C). Przebudowana platforma HEARTECT, która ma być dostosowana pod elektryfikację. Premiera 2022, Sport 2023.

Autor:  f72 [ 25-01-2021, 21:37 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

dawidk pisze:
Ploty-nie-ploty znalezione w internecie.

Wg. tajwańskiego Yahoo, Swift ma dalej być swiftem i ma być ewolucją obecnego modelu (dalej klamka w słupku C). Przebudowana platforma HEARTECT, która ma być dostosowana pod elektryfikację. Premiera 2022, Sport 2023.



No i pięknie! Czekamy na oficjalne wiadomości. Nadzieja jest :D

Autor:  psz [ 28-01-2021, 16:04 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Myślicie, że w Europie Suzuki stanie się niczym więcej jak budżetową marką Toyoty?

Autor:  Avalanche [ 28-01-2021, 18:10 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Nie.

Poza tym, aktualnie Toyota ma niewielki udział w Suzuki. Podobny ma zresztą w Mazdzie.
Jedynie Subaru już w 20% chyba należy do Toyoty.

Autor:  czoboki [ 29-01-2021, 11:12 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Ale tak może być odbierana, mimo że tak naprawdę nią nie będzie. Nie każdy sprawdza udziały. ;)
Patrzą na produkty i jak widzą, że Suzuki to Toyota, to tak traktują.

Autor:  f72 [ 16-02-2021, 13:53 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

https://www.rushlane.com/new-gen-maruti ... 93906.html

Autor:  f72 [ 14-05-2021, 09:44 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Nowa generacja Suzuki Swift 2022 z łagodną hybrydą pojawi się w przyszłym roku
Czwarta generacja Suzuki Swift, która zadebiutowała w grudniu 2016 roku, zostanie zastąpiona ulepszonym Suzuki Swift 2022 w lipcu przyszłego roku - czytamy w raporcie japońskiego magazynu Best Car

Japońska publikacja stworzyła spekulatywne przedstawienie nowej generacji Suzuki Swift, przedstawiające niższą maskę, bardziej wyrazisty grill, kompaktowe reflektory LED, smukłe przednie światła przeciwmgielne LED, ostrzejsze linie charakteru i wyższe klamki tylnych drzwi. Ma czystszą, ale bardziej sportową obudowę z większą ostrością i agresywnością. Reflektory są po prostu zmodyfikowaną wersją obecnego projektu bez górnej części, co może nie być ostatecznym projektem.

Ulepszona platforma HEARTECT

U podstaw Suzuki Swift 2022 może być ta sama platforma HEARTECT, z niewielkimi ulepszeniami w zakresie bezpieczeństwa, obsługi i komfortu. Jest miejsce na wzrost długości i szerokości, ale wszelkie znaczące przyrosty i wymiary zbliżyłyby się do Suzuki Baleno. Dla porównania, obecny Swift Suzuki w Japonii ma 3845/3855 mm długości, 1695 mm szerokości i 1500 mm / 1525 mm wysokości. Rozstaw osi rozciąga się na 2450 mm.

2022 Suzuki Swift - Brak pełnego systemu hybrydowego?
2022 Suzuki Swift może nie otrzymać `` mocnego '' systemu hybrydowego, takiego jak obecna generacja
Magazyn Best Car donosi, że pełny system hybrydowy nie będzie dostępny w nadchodzącym Suzuki Swift 2022.
Największą wiadomością z przodu zespołu napędowego jest wycofanie elektryfikacji przez Suzuki, donosi Best Car. Chociaż firma oferowała w Japonii w pełni hybrydowy układ napędowy (w którym samochód może jeździć na krótkich dystansach w trybie `` EV '') w Swift trzeciej i czwartej generacji , nie planuje wprowadzenia tego systemu do użytku. nowy pojazd. Dostępny będzie jednak łagodny hybrydowy układ napędowy, prawdopodobnie z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym zamiast obecnego 12-woltowego. Nowe funkcje bardziej zaawansowanego systemu łagodnej hybrydy mogłyby obejmować sterowanie napełnianiem momentem obrotowym i pracę silnika elektrycznego na biegu jałowym. Podstawowym silnikiem byłaby wolnossąca jednostka benzynowa o pojemności 1,2 litra.

2023 Suzuki Swift Sport będzie kontynuacją łagodnej hybrydy
Suzuki Swift Sport najprawdopodobniej będzie kontynuowane jako łagodna hybryda w następnej generacji, sugeruje raport z response.jp . Powinien być kontynuacją obecnego 1,4-litrowego silnika Boosterjet K14D z 48-woltowym systemem łagodnej hybrydy . Silnik generuje 95 kW (129 KM) mocy maksymalnej i 253 Nm maksymalnego momentu obrotowego i jest wspomagany przez silnik WA06B o mocy 10 kW (14 KM) i 53 Nm. Silnik czerpie energię z 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego, który magazynuje energię elektryczną odzyskaną podczas zwalniania i hamowania.

Suzuki Swift Sport nowej generacji może trafić do sprzedaży około rok po premierze nowego Swifta.

Strategia elektryfikacji Suzuki

W lutym 2021 roku Suzuki przedstawił aktualizację swojego długoterminowego planu elektryfikacji. Suzuki powiedział, że „następne pięć lat będzie okresem skoncentrowanego rozwoju, aby Suzuki przetrwało po 2025 r.”. W pierwszej połowie dekady opracuje i skomercjalizuje system hybrydowy Suzuki nowej generacji. Premiery z nowym systemem hybrydowym rozpoczną się w 2025 r.

Plan elektryfikacji obejmuje wprowadzenie hybrydowych układów napędowych do pojazdów mini, kompaktowych i użytkowych, hybryd typu plug-in (PHEV) oraz rozszerzanych modeli wyposażonych w ich układ hybrydowy. Plan redukcji emisji CO2 podczas eksploatacji zakłada pełne zastosowanie elektryfikacji do 2030 r. Od 2030 r. Celem jest zwiększenie udziału pojazdów o napędzie elektrycznym.

Autor:  Avalanche [ 01-11-2021, 09:14 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Wg Bestcarweb.jp nowy Swift Sport zadebiutuje dopiero na początku 2023 roku.

Wymiary:
D: 3990 mm
S: 1740 mm
W: 1500 mm
Rozstaw osi: 2450 mm

Masa własna: 980 kg

Moc: 150 KM

https://bestcarweb.jp/images/320948/7/

Autor:  superczesiu [ 03-11-2021, 13:25 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Powiem szczerze że nawet mi się podoba ten nowy sport - ciekawe jak będzie wyglądał po przejściu przez dział księgowy.

Autor:  f72 [ 14-05-2022, 14:08 ]
Tytuł:  Re: Nowy Swift 2022, 2023

Czy ktoś zna przyczynę ciszy na temat nowego Swifta? Żadnych zdjęć szpiegowskich, bardzo mało przecieków. Czyżby premiera się opóźniała? W zaprzyjaźnionym serwisie Suzuki też nic nie wiedzą

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/