Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-06-2025, 07:15

Strefa czasowa UTC+01:00

Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość

Suzuki: Swift
Dzień dobry, zastanawiam się nad zakupem używanego Suzuki Swift z rocznika 2020-2023 z silnikiem 1,2 DualJet 83KM. Byłbym wdzięczny za odpowiedzi na pytania:
- ile pali średnio przy mieszanej jeździe (jestem raczej spokojnym kierowcą)?
- jak szybko nagrzewa się zimą, czy ogrzewanie jest wydajne?
- jak wydajnie działa klimatyzacja?
- czy trzeba na coś szczególnego zwrócić uwagę przed zakupem?

Awatar użytkownika

1. Najniższy wynik z tankowania jaki zrobiłam to 3,4l (trasa drogami lokalnymi z okolic Kołobrzegu do Płocka, w tym krótki odcinek autostrady, jazda typowo "na wynik"), co ciekawe komputer pokazał wtedy 3,8. Standardowo w takich warunkach mam 4,2-4,5. Do granicy 6l/100km z tankowania nigdy nie dotarłam. Wydaje mi się, że spokojny kierowca niezależnie od warunków nie wskoczy powyżej 5,5l. Typowe przekłamania komputera względem dystrybutora to u mnie 0,1-0,2l/100km, stąd moje zdziwienie najniższym wynikiem z tankowania.
2. Nagrzewa się wolniej niż mk6, ale tragedii nie ma. Dużo dla komfortu pierwszych kilometrów zimą robią podgrzewane fotele, ale domyślam się, że w tym pytaniu nie chodzi o komfort, tylko o techniczny aspekt użytkowania niedogrzanego auta.
3. Automatyczna - bardzo dobrze, ale nie mrożąco, a chwilami bym tego oczekiwała. Z manualną nie mam doświadczenia w mk8, a w mk6 i mk7 była odczuwalna różnica w wydajności w zależności od typu klimy.