Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://suzukiklub.pl/forum/ |
|
Ignis "Nadmuch na szybe" https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=7221 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | wlodekw52 [ 05-12-2010, 19:11 ] |
Tytuł: | Ignis "Nadmuch na szybe" |
Beznadziejnie dmucha na szybę, rano trzeba przejechać 10 km. zanim szyba odparuje beznadzieja ![]() |
Autor: | ddaannttee [ 06-12-2010, 15:06 ] |
Tytuł: | |
Nadmuch jest w porządku tylko trzeba pamiętać o kilku zasadach: 1. Po każdym naniesieniu wody/śniegu pod butami powycieraj do sucha wycieraczkę - nie będzie wilgoci nie będzie parowania. 2. Jeśli masz klime włącz ją wraz z ciepłym powietrzem - wysuszy ci powietrze w kabinie. 3. Odkręć na max ogrzewanie i włącz nadmuch na szybę (jak trzeba to na max obroty) ale bez układu zamkniętego - jeśli wentylujesz wilgotnym powietrzem wewnątrz to pary się nie pozbędziesz. 4. Można zastosować na szybę sepcjalne środki, tzw. antypara Stosując te proste zasady nigdy nie miałem problemu z parującymi szybami. Nawet jeśli trochę zajdzie patrz punkt 2 lub 3 i wystarczy 30 sekund. |
Autor: | Avalanche [ 06-12-2010, 17:02 ] |
Tytuł: | |
Jeszcze dobrze jest mieć czysty filtr kabinowy (jeśli występuje). |
Autor: | piotrlob [ 06-12-2010, 17:57 ] |
Tytuł: | |
Kurcze, w ignisie to właśnie rewelacja! W lianie jest słabiej. Ignis momentalnie odparowuje. |
Autor: | Atosik [ 07-12-2010, 06:59 ] |
Tytuł: | |
I jeszcze warto dojeżdżając do celu podróży schłodzić szybę zimnym nadmuchem. Kiedy pozostaje ciepła, a na dworze mamy mróz to powstają piękne malowidła ![]() Wiesz, beznadziejnie to jest np. w Skodzie Oktavi 1,9TDI którą teraz użytkuje (pierwsza buda). Dojeżdżając do pracy w Igni mam cieplutko, Oplem Astrą też a skodą MASAKRA. |
Autor: | MarcinK [ 23-12-2010, 19:17 ] |
Tytuł: | |
Atosik - zdecydowanie metoda najlepsza. Zresztą już kiedyś był ten temat. Ja robię tak samo, czyli na 5 minut przed dojazdem pod blok załączam na max klimę i ustawiam na szybę. Działa, metodę polecam. Pozdrawiam |
Autor: | jasne [ 27-12-2010, 22:02 ] |
Tytuł: | |
tylko żeby załączyć klimę to potrzebne jest te +6*C albo porządnie nagrzana komora silnika ![]() i też dobija mnie strona kierowcy z której dopiero na końcu schodzi para :/ |
Autor: | Atosik [ 28-12-2010, 13:16 ] |
Tytuł: | |
Nie rozumiem co ma temperatura do klimy. Klimatyzacja powinna Ci się załączać obojętnie jaka jest temp. na zewnątrz. Jeśli nie to znaczy, że masz coś nie tak z klimą. Ja tak miałem w poprzednim autku, za mało czynnika chłodzącego i nie włączała się przy pewnych temperaturach. A klimę używam zawsze aby osuszyć kabinę, niezależnie od temperatury. Tak przy okazji mam teraz Forda Focusa i on ma automatyczne załączanie klimy przy skierowaniu nawiewu na szybę i jest mu obojętne jak jest ustawione pokrętło od regulacji temperatury, a juz w ogóle jaka jest temp. na zewnątrz. Pzdr |
Autor: | jasne [ 28-12-2010, 14:40 ] |
Tytuł: | |
a no chyba że wasze układy nie mają czujnika temperatury parownika wtedy to będzie non stop działał i przy mrozach zamarznie ujście skraplanej pary wodnej z wnętrza samochodu chyba że nie macie też takiego ujścia ? ![]() |
Autor: | Atosik [ 29-12-2010, 09:36 ] |
Tytuł: | |
Mój Focus ma roczek i klimka działa nawet przy 20 stopniowym mrozie. Wydaje mi się, że w takim samochodzie klimatyzacja co prawda manualna ma wszystkie możliwe elementy do poprawnego działania. A co do skraplania to w/g mnie skrapla się wtedy kiedy jest różnica temperatur. To takie moje luźne obserwacje bo kiedy jest gorąco na dworze to auta "sikają" z klimatyzacji, a kiedy jest chłodno to jakoś tak wody nie ma. W moim Ignisie klima chodzi cały czas niezależnie od temp. więc? Pzdr |
Autor: | jasne [ 29-12-2010, 14:58 ] |
Tytuł: | |
jeżeli w twoim cudownym ignisie działa klima przy -20*C to do jakiej temperatury schładza powietrze ? inaczej jaką masz temperaturę na kratkach nawiewu ? ![]() skraplanie zależy od wilgotności bo klima osusza powietrze, o ile nie musi w zimie być samo powietrze wilgotne to wnosimy sporo wilgoci ze sobą na ubraniach i butach |
Autor: | Atosik [ 29-12-2010, 19:00 ] |
Tytuł: | |
Aż mnie zmusiłeś do testu. Więc tak u nas jest teraz około 2 stopni mrozu. Uruchomiłem Ignaca i jak obroty się unormowały włączyłem klimatyzację. 1. Obroty silnika wzrosły 2. Słychać było stukot od zadziałanie elektromagnesu(?) Mam cudownego Ignaca!!! ![]() Klimatyzacja ma pewien zakres możliwości schładzania więc pisanie jaka będzie temp na wylocie z kratek wentylacyjnych jest co najmniej dziwne. Nigdy przy temperaturze 45stopni na plusie nie wyleci Ci 15stopni na kratce. A dodatkowo w instrukcji obsługi jest napisane, że klimatyzacja powoduje wysuszanie powietrza... ...z wykorzystaniem funkcji "ogrzewanie i usuwanie zaparowania szyb" co oznacza, że klimatyzacja nie tylko służy do schładzania powietrza. BTW Mam jeszcze Astrę II i w niej też załącza się klimatyzacja jak jest mróz na dworze. Uważasz, że trafiam na cudowne auta? Pzdr |
Autor: | jasne [ 29-12-2010, 20:04 ] |
Tytuł: | |
co najmniej ciekawe ![]() to jak działa w innych autach nie musisz pisać bo to forum suzuki i kilka rozwiązań mają innych. w przeciwieństwie do ciebie nie mam okazji pochwalić się posiadaniem innych samochodów ale wiem że klima u innych producentów działa przy niższych temperaturach więc tu nie dyskutuje z tobą. dziwi mnie tylko fakt że większości znanych mi suzuk klima nie działa przy temperaturach niższych od 5*C (sx4, swift, ignis) -nie masz garażu, samochód pod chmurką, wychłodzony (nie wyłączony 5s po trasie) wchodzisz, odpalasz i klima działa tak jak w lecie ? -ile trwało unormowanie poziomu obrotów idle ? -masz DDIS ? nie wiem o co ci chodzi z tymi 45*C i chyba sam nie wiesz bo nawet test serwisu nie wygląda w taki sposób, porównanie z kosmosu czytałeś może instrukcje serwisową ? przy teście czujnika temperatury parownika jest taki opis: Cytuj: If the temperature is less than approximately 2.5°C
(36.5°F), compressor and condenser cooling fan should be stop (come back at more than approxi- mately 4°C (39.2°F) pomożesz mi go zinterpretować ? to że klima osusza powietrze jest powszechnie znane ale dzięki za przypomnienie ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |