Nie mieszalem sie dotad do powyzszej dyskusji, bo choc moj SX4 ma ESP to jednak jest wersja 2WD wiec nie jestem "fachowcem" mogacym sie opierac na wlasnych doswiadczeniach, a o takowe - miedzy innymi - pytal Kolega
gwizdon...
Cytuj:
Tak zrobiono te systemy, żeby sobie nawzajem przeszkadzały zamiast działać razem
Rozumiem, ze to mial byc zart... i nie mam absolutnie nic przeciwko temu, ale... w dalszym ciagu postu nalezaloby przynajmniej sprobowac odpowiedziec powaznie na postawione w temacie watku pytanie...
Cytuj:
ESP został wprowadzony chyba tylko po to aby auto mogło dostać gwiazdek w testach zderzeniowych.
ESP nie ma zadnego wplywu na wyniki testow zderzeniowych.
Cytuj:
Ja mam wersję bez ESP ale 4x4 i nie widzę innego powodu dlaczego jest teraz montowany ESP
I tak ma w zasadzie byc, nie powinienes nawet wiedziec ze masz takie "cos" na pokladzie, aby nie "kalkulowac" sobie dodatkowego marginesu bezpieczenstwa.
Tylko wowczas masz szanse na wsparcie w chwili gdy sam sie przeliczysz lub nagla sytuacja na drodze przerosnie Twoje umiejetnosci...
Post Kolegi
domino jest tutaj najlepszym przykladem, ze ESP ma prawo bytu i w samochodach z napedem 4WD.
Uzupelniajac wypowiedz Kolegi
mmr, faktycznie podstawowym parametrem kontrolowanym przez system ESP jest przyspieszenie w kierunku poprzecznym, ale oprocz niego kontrolowane sa predkosci obrotow kazdego kola, polozenie pedalu gazu, polozenie kola kierownicy, predkosc pojazdu, predkosc obrotowa silnika etc. etc....
i jeszcze jedno, uklad ASR jest jednym z elementow ESP.
Mysle ze warto przejrzec te publikacje:
- w oryginale:
http://www.kfztech.de/kfztechnik/sicherheit/ESP.htm
- lub w "przekladzie" przy uzyciu translatora:
http://translate.google.de/translate?js ... l=de&tl=pl
Ponadto warto chyba obejrzec te filmy, aby zobaczyc jak wyglada to w praktyce:
http://www.youtube.com/watch?v=NiZjeeMExY4
http://www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu ... re=related
znajomosc japonskiego ulatwi zrozumienie

:
http://www.youtube.com/watch?v=62n_AI5M ... re=related