Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://suzukiklub.pl/forum/ |
|
Akumulator w SX4 https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=10728 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Akiles [ 27-01-2013, 19:01 ] |
Tytuł: | Akumulator w SX4 |
Witam Dodam, że jestem tu na forum po raz pierwszy. Mam dwa pytania 1. Czy po odłączeniu akumulatora jest możliwość zakodowania się radia? Jak tego uniknąć? 2. Drugie pytanie - czy istnieje możliwość ( jeśli tak kto jak lub gdzie) zmiany języka w menu radia itp. z niemieckiego na polski? Z góry dziękuję i pozdrawiam |
Autor: | macioo [ 27-01-2013, 22:55 ] |
Tytuł: | |
Witaj! witamy się generalnie tutaj viewforum.php?f=46 Nie napisałeś jakie to radio itd... W podstawowym sprzed FL na pewno nic się nie koduje. Poza tym jak chcesz odpinać aq, to podepnij równolegle booster albo jakiś mały motocyklowy i nic ci nie zginie. Mnie się nie koduje ale nie chce mi się programować radia, więc korzystam z boostera. |
Autor: | Avalanche [ 28-01-2013, 07:29 ] |
Tytuł: | |
Właśnie - jakie radio? Jeżeli to jakiś wytwór nie oferowany w Europie Środkowej i Wschodniej, zmiana języka na polski będzie mało prawdopodobna. Odwiedź też dział Audio i video. |
Autor: | Akiles [ 28-01-2013, 17:41 ] |
Tytuł: | Witam |
Witam Jest to radio wbudowane firmy Siemens. Jest w nim Navi ale taka malutka. Auto jest z roku 2007 z Niemiec - jeśli chodzi o ten język. |
Autor: | SX4ever [ 28-01-2013, 18:27 ] |
Tytuł: | |
Pisalem juz na ten temat kilkukrotnie... SX4ever pisze: (...) Standardowo w takiej nawigacji sa do natychmiastowej dyspozycji dwa jezyki. W urzadzeniach sprowadzonych z Niemiec drugim jezykiem jest zazwyczaj angielski. Zmiany dokonuje sie w poprzez wybor w menu. Istnieje, przynajmniej teoretycznie, mozliwosc zastapienia tych jezykow innymi poprzez wgranie odpowiedniego softu z "dolaczonego do radia CD-ROM", ale czy jezyk polski mozna tam znalezc nie potrafie odpowiedziec, bo do swojego urzadzenia takiej plyty przy zakupie samochodu nie otrzymalem. Instrukcja obslugi ktora otrzymalem przy zakupie jest w dziewieciu jezykach, ale bez polskiego, wiec nie sadze aby byl na tym CD-ROM. Kiedys, juz przed kilku laty, widzialem taki CD-ROM w ktoryms z internetowych shopow, cena ok. 15,- EUR ale nie kupilem bo nie widzialem takiej potrzeby. |
Autor: | natter [ 07-02-2013, 21:41 ] |
Tytuł: | |
.Z mojego doświadczenia, samo radio fabryczne, nie gubi kanałów, tylko trzeba wpisać kod żeby działało. Co do "gawarisz w polskim jaziku" to zależy od marki samochodu, rownież kraju skąd kupiony. Czasem wystarczy podłączyć sie zwykłym disgnostycznym komputerem, a czasem trzeba wyczyścić ECU. Wgrywając nowy soft masz ojczysty, który sobie, życzysz. |
Autor: | rocker123 [ 10-07-2013, 08:04 ] |
Tytuł: | |
Akumulator w SX4 1,9 DDiS wymieniałem na nowy 4 lata temu. Teraz musiałem ponownie wymienić na nowy.. Czy po 4 latach akumulator ma prawo już paść - przebieg 50 tys. ? hmm |
Autor: | rezon [ 10-07-2013, 08:24 ] |
Tytuł: | |
rocker123 pisze: przebieg 50 tys. ? hmm ma prawo - zwłaszcza, jak jest mało używany - a ten był. Chociaż powinien pojeździć dłużej. Obecnie 5-7lat to praktycznie max, chociaż znam i 9-latka w benzynie FOrda.
|
Autor: | macioo [ 10-07-2013, 21:30 ] |
Tytuł: | |
Akumulator 4 lata w dieslu, to normalny wynik. Teraz akumulatory wytrzymują nieco ponad gwarancję i tyle. W benzynie ma zdecydowanie lżej, to i dłużej żyje (zazwyczaj, bo zdarzają się wyjątki). |
Autor: | marti [ 21-12-2013, 18:29 ] |
Tytuł: | |
Witam Wczoraj po prawie 6 latach wymieniłem akumulator na nowy varta 74ah (320zł), przy okazji naprawy alternatora ,spali się diody |
Autor: | Avalanche [ 17-04-2014, 19:41 ] |
Tytuł: | |
Mnie też czeka zakup nowego, ale nie wiem na razie jakiego. Varta jest tania, Exide też, Bosch trochę droższy... . |
Autor: | macioo [ 18-04-2014, 19:04 ] |
Tytuł: | |
I mój też po 5 latach i 95kkm już chyba za bardzo mocny nie jest. Niewielka nieszczelność przy ujemnej klemie (obrasta solą). No i wczoraj zagapiłem się siedząc w aucie na parkingu nie wyłączyłem swiateł. Po ok 0,5h napięcie spadło na tyle, że wyłączyło się radio. Podejrzewam już małą pojemność. Co do marki , to z doświadczenia mojego wynika, że nie warto dopłacac do jakiegoś superhiperextralux, bo zazwyczaj jak już zainstaluję budżetowy i na początku działa, to działa i już. Akumulatory wymieniam w małym warsztacie od kilkudziesięciu lat zajmującym się akumulatorami. Zawsze przed zainstalowaniem sprawdzają upływ w instalacji, prąd rozruchu itd. Do tego w razie reklamacji zawsze znajdą jakiś na podmianę na cza rozpatrzenia sprawy. P.S. Ostatnio polecili mi Toplę i sprawował się prawidłowo za rozsądną cenę. |
Autor: | Iron [ 21-04-2014, 09:48 ] |
Tytuł: | |
Stawiam na Boscha i jeszcze nie miałem problemów. |
Autor: | Avalanche [ 21-04-2014, 10:39 ] |
Tytuł: | |
A co myślicie o żelowym? |
Autor: | macioo [ 22-04-2014, 21:26 ] |
Tytuł: | |
Pewnie będzie działał. Ale po co? Będzie droższy, potrzebuje specjalnej ładowarki, a na dachu stawał raczej nie będziesz, żeby się bać o wyciek. ja bym nie kombinował. Najpewniej to się zapytać w jakiejś firmie co się akumulatorami zajmuje. Tam będą wiedzieli jak z prądami rozruchu, jak się rozładowuje itd. |
Autor: | Avalanche [ 22-04-2014, 21:43 ] |
Tytuł: | |
To na razie 2:0 dla zwykłego ![]() |
Autor: | Iron [ 25-04-2014, 20:17 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: A co myślicie o żelowym?
Moim zdaniem to nie miejsce na taki rodzaj, zastanowiłbym się czy relacja ceny do otrzymanego efektu końcowego jest właściwa i czy warto przepłacać. |
Autor: | Avalanche [ 09-09-2014, 07:19 ] |
Tytuł: | |
Znalazłem dwa pasujące wymiarem i parametrami. Mają przy tym niezłe ceny. Pytanie co zrobić ze zużytym? Przy zakupie w sklepie można oddać stary, ale kupując przez Internet??? |
Autor: | rezon [ 11-09-2014, 14:39 ] |
Tytuł: | |
Oddać do punktu skupu metali kolorowych stary. Żelowy nie potrzebuje specjalnej ładowarki, ale ma często inną charakterystykę - mniejszy prąd rozruchowy, więc na razie do autek tylko zwykłe kwasowe ![]() |
Autor: | Avalanche [ 11-09-2014, 16:03 ] |
Tytuł: | |
Wymieniony na Vartę Blue Dynamic (foto w zał.). Koszt z wymianą 260 zł. Różnica? Zobaczymy przy mrozach, ale na razie odpala jakby o pół sekundy szybciej. |
Autor: | Karwoś [ 22-11-2014, 13:21 ] |
Tytuł: | |
U mnie produkcje 2007 USA przebieg 36000 mil (wiem mały - ale to żona do pracy jeździ) Akumulator oryginalny. Parkowany "pod chmurką". 2-3 lata temu już prawie kupiłem nowy ale w znajomym sklepie powiedziano mi - każdy akumulator trzeba ładować - i zamiast aku kupiłem prostownik - ładuje 2-3 x przed zimą po 10h (dzisiaj planuje podłączyć) i tak już chodzi 7 lat i może jeszcze pochodzi bo na razie nie widzę żeby niedomagał. Poza tym po pierwszym naładowaniu po raz pierwszy pojawiła się zielona lampka na aku - a zawsze była czarna - nawet jak był nowy. |
Autor: | macioo [ 23-11-2014, 19:39 ] |
Tytuł: | |
Ta zielona dioda to taki bardziej bajer jest, bo pokazuje stan tylko jednej cel. U mnie niezależnie od stanu naladowania zawsze była czarna. Co do ładowania, to jeśli masz silnik benzynowy i prawidłowe ładowanie, to doładowywać nie trzeba przy normalnej eksploatacji. Ja przez 5 lat ładowałem raz, jak siedziałem w środku przez dwie godziny słuchając radia i nie zwróciłem uwagi na włączone światła mijania. Auto nie odpaliło. Podładowałem 2h i resztę załatwił alternator. Nawet żony 500tki od 4 lat, garażujacej pod chmurką nie ładowałem, a jeździ trasy po 2-3km do pracy i z powrotem. |
Autor: | matwiel [ 24-11-2014, 07:50 ] |
Tytuł: | |
Witam, Akumulator o jakich parametrach jest zalecany do Sx4 1.6 107 km? Mam wersję japońską (2009) i od nowości akumulator wydawał mi się lipny - w temp ok 0 i poniżej rozrusznik kręci od nowości bardzo powoli (olej 5w30), zastanawiam się czy przy ok - 20 auto da radę w ogóle odpalić.... Czy zna ktoś parametry standardowego akumulatora? na moim nie mogę znaleźć żadnych danych... Z góry dziękuje za odpowiedź |
Autor: | Avalanche [ 24-11-2014, 07:57 ] |
Tytuł: | |
W japońskiej jest o ile pamiętam inny niż w europejskiej, ale dla silnika 1.6 zalecają 44AH lub 60AH. W moim poprzedni i obecny to 60-tki. Co do ładowania, to fabryczny ładowałem dwa razy - raz, gdy zostawiłem lampkę sufitową włączoną na kilkanaście godzin i raz profilaktycznie. "Lampkę" miałem zawsze zieloną, nawet jak ledwo zipał ![]() |
Autor: | macioo [ 24-11-2014, 17:05 ] |
Tytuł: | |
matwiel pisze: Witam,
Akumulator o jakich parametrach jest zalecany do Sx4 1.6 107 km? Mam wersję japońską (2009) i od nowości akumulator wydawał mi się lipny - w temp ok 0 i poniżej rozrusznik kręci od nowości bardzo powoli (olej 5w30), zastanawiam się czy przy ok - 20 auto da radę w ogóle odpalić.... O ile pamiętam to miałem 44 albo 46Ah. Jeżeli wersja była z grzanymi fotelami to był jakiś ciut większy. Podjedź do jakiegoś warsztatu najlepiej zajmującego się elektryką pojazdową i niech ci sprawdzą tak akumulator jak i instalację. Normalnie eksploatowany samochód nie powinien wymagać doładowywania, jeśli wszystko jest sprawne. Przyczyn słabego kręcenia może być kilka: 1. felerny akumulator, który nie trzyma pojemności 2. ciężko pracujący rozrusznik (elektryk sprawdzi prąd jaki pobiera w trakcie rozruchu) 3. usterka w instalacji np. słaba masa, mikrozwarcia powodujące rozładowywanie akumulatora, nieprawidłowe ładowanie... Jednym słowem, to takie trochę wróżenie z fusów. Jeżeli sam nie dysponujesz wiedzą i sprzętem do pomiarów, radzę udać się do fachowca. Taka usługa nie jest jakoś dramatycznie droga, według mnie nie powinna kosztować więcej niż kilkadziesiąt złotych. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |