Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://suzukiklub.pl/forum/

Akumulator w SX4
https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=10728
Strona 1 z 2

Autor:  Akiles [ 27-01-2013, 19:01 ]
Tytuł:  Akumulator w SX4

Witam
Dodam, że jestem tu na forum po raz pierwszy.
Mam dwa pytania
1. Czy po odłączeniu akumulatora jest możliwość zakodowania się radia? Jak tego uniknąć?
2. Drugie pytanie - czy istnieje możliwość ( jeśli tak kto jak lub gdzie) zmiany języka w menu radia itp. z niemieckiego na polski?
Z góry dziękuję i pozdrawiam

Autor:  macioo [ 27-01-2013, 22:55 ]
Tytuł: 

Witaj!
witamy się generalnie tutaj viewforum.php?f=46

Nie napisałeś jakie to radio itd...
W podstawowym sprzed FL na pewno nic się nie koduje. Poza tym jak chcesz odpinać aq, to podepnij równolegle booster albo jakiś mały motocyklowy i nic ci nie zginie. Mnie się nie koduje ale nie chce mi się programować radia, więc korzystam z boostera.

Autor:  Avalanche [ 28-01-2013, 07:29 ]
Tytuł: 

Właśnie - jakie radio?
Jeżeli to jakiś wytwór nie oferowany w Europie Środkowej i Wschodniej, zmiana języka na polski będzie mało prawdopodobna.

Odwiedź też dział Audio i video.

Autor:  Akiles [ 28-01-2013, 17:41 ]
Tytuł:  Witam

Witam
Jest to radio wbudowane firmy Siemens. Jest w nim Navi ale taka malutka. Auto jest z roku 2007 z Niemiec - jeśli chodzi o ten język.

Autor:  SX4ever [ 28-01-2013, 18:27 ]
Tytuł: 

Pisalem juz na ten temat kilkukrotnie...
SX4ever pisze:
(...) Standardowo w takiej nawigacji sa do natychmiastowej dyspozycji dwa jezyki.
W urzadzeniach sprowadzonych z Niemiec drugim jezykiem jest zazwyczaj angielski.
Zmiany dokonuje sie w poprzez wybor w menu.
Istnieje, przynajmniej teoretycznie, mozliwosc zastapienia tych jezykow innymi
poprzez wgranie odpowiedniego softu z "dolaczonego do radia CD-ROM", ale czy jezyk polski mozna tam znalezc nie potrafie odpowiedziec,
bo do swojego urzadzenia takiej plyty przy zakupie samochodu nie otrzymalem.

Instrukcja obslugi ktora otrzymalem przy zakupie jest w dziewieciu jezykach, ale
bez polskiego, wiec nie sadze aby byl na tym CD-ROM.
Kiedys, juz przed kilku laty, widzialem taki CD-ROM w ktoryms z internetowych shopow, cena ok. 15,- EUR ale nie kupilem bo nie widzialem takiej potrzeby.

Autor:  natter [ 07-02-2013, 21:41 ]
Tytuł: 

.Z mojego doświadczenia, samo radio fabryczne, nie gubi kanałów, tylko trzeba wpisać kod żeby działało. Co do "gawarisz w polskim jaziku" to zależy od marki samochodu, rownież kraju skąd kupiony. Czasem wystarczy podłączyć sie zwykłym disgnostycznym komputerem, a czasem trzeba wyczyścić ECU. Wgrywając nowy soft masz ojczysty, który sobie, życzysz.

Autor:  rocker123 [ 10-07-2013, 08:04 ]
Tytuł: 

Akumulator w SX4 1,9 DDiS wymieniałem na nowy 4 lata temu. Teraz musiałem ponownie wymienić na nowy.. Czy po 4 latach akumulator ma prawo już paść - przebieg 50 tys. ? hmm

Autor:  rezon [ 10-07-2013, 08:24 ]
Tytuł: 

rocker123 pisze:
przebieg 50 tys. ? hmm
ma prawo - zwłaszcza, jak jest mało używany - a ten był. Chociaż powinien pojeździć dłużej. Obecnie 5-7lat to praktycznie max, chociaż znam i 9-latka w benzynie FOrda.

Autor:  macioo [ 10-07-2013, 21:30 ]
Tytuł: 

Akumulator 4 lata w dieslu, to normalny wynik. Teraz akumulatory wytrzymują nieco ponad gwarancję i tyle. W benzynie ma zdecydowanie lżej, to i dłużej żyje (zazwyczaj, bo zdarzają się wyjątki).

Autor:  marti [ 21-12-2013, 18:29 ]
Tytuł: 

Witam
Wczoraj po prawie 6 latach wymieniłem akumulator na nowy varta 74ah (320zł), przy okazji naprawy alternatora ,spali się diody

Autor:  Avalanche [ 17-04-2014, 19:41 ]
Tytuł: 

Mnie też czeka zakup nowego, ale nie wiem na razie jakiego.
Varta jest tania, Exide też, Bosch trochę droższy... .

Autor:  macioo [ 18-04-2014, 19:04 ]
Tytuł: 

I mój też po 5 latach i 95kkm już chyba za bardzo mocny nie jest. Niewielka nieszczelność przy ujemnej klemie (obrasta solą). No i wczoraj zagapiłem się siedząc w aucie na parkingu nie wyłączyłem swiateł. Po ok 0,5h napięcie spadło na tyle, że wyłączyło się radio. Podejrzewam już małą pojemność.
Co do marki , to z doświadczenia mojego wynika, że nie warto dopłacac do jakiegoś superhiperextralux, bo zazwyczaj jak już zainstaluję budżetowy i na początku działa, to działa i już. Akumulatory wymieniam w małym warsztacie od kilkudziesięciu lat zajmującym się akumulatorami. Zawsze przed zainstalowaniem sprawdzają upływ w instalacji, prąd rozruchu itd. Do tego w razie reklamacji zawsze znajdą jakiś na podmianę na cza rozpatrzenia sprawy.
P.S. Ostatnio polecili mi Toplę i sprawował się prawidłowo za rozsądną cenę.

Autor:  Iron [ 21-04-2014, 09:48 ]
Tytuł: 

Stawiam na Boscha i jeszcze nie miałem problemów.

Autor:  Avalanche [ 21-04-2014, 10:39 ]
Tytuł: 

A co myślicie o żelowym?

Autor:  macioo [ 22-04-2014, 21:26 ]
Tytuł: 

Pewnie będzie działał. Ale po co? Będzie droższy, potrzebuje specjalnej ładowarki, a na dachu stawał raczej nie będziesz, żeby się bać o wyciek.
ja bym nie kombinował.
Najpewniej to się zapytać w jakiejś firmie co się akumulatorami zajmuje. Tam będą wiedzieli jak z prądami rozruchu, jak się rozładowuje itd.

Autor:  Avalanche [ 22-04-2014, 21:43 ]
Tytuł: 

To na razie 2:0 dla zwykłego :D

Autor:  Iron [ 25-04-2014, 20:17 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
A co myślicie o żelowym?



Moim zdaniem to nie miejsce na taki rodzaj, zastanowiłbym się czy relacja ceny do otrzymanego efektu końcowego jest właściwa i czy warto przepłacać.

Autor:  Avalanche [ 09-09-2014, 07:19 ]
Tytuł: 

Znalazłem dwa pasujące wymiarem i parametrami. Mają przy tym niezłe ceny.
Pytanie co zrobić ze zużytym? Przy zakupie w sklepie można oddać stary, ale kupując przez Internet???

Autor:  rezon [ 11-09-2014, 14:39 ]
Tytuł: 

Oddać do punktu skupu metali kolorowych stary. Żelowy nie potrzebuje specjalnej ładowarki, ale ma często inną charakterystykę - mniejszy prąd rozruchowy, więc na razie do autek tylko zwykłe kwasowe ;)

Autor:  Avalanche [ 11-09-2014, 16:03 ]
Tytuł: 

Wymieniony na Vartę Blue Dynamic (foto w zał.).
Koszt z wymianą 260 zł.

Różnica? Zobaczymy przy mrozach, ale na razie odpala jakby o pół sekundy szybciej.

Autor:  Karwoś [ 22-11-2014, 13:21 ]
Tytuł: 

U mnie produkcje 2007 USA przebieg 36000 mil (wiem mały - ale to żona do pracy jeździ) Akumulator oryginalny. Parkowany "pod chmurką". 2-3 lata temu już prawie kupiłem nowy ale w znajomym sklepie powiedziano mi - każdy akumulator trzeba ładować - i zamiast aku kupiłem prostownik - ładuje 2-3 x przed zimą po 10h (dzisiaj planuje podłączyć) i tak już chodzi 7 lat i może jeszcze pochodzi bo na razie nie widzę żeby niedomagał. Poza tym po pierwszym naładowaniu po raz pierwszy pojawiła się zielona lampka na aku - a zawsze była czarna - nawet jak był nowy.

Autor:  macioo [ 23-11-2014, 19:39 ]
Tytuł: 

Ta zielona dioda to taki bardziej bajer jest, bo pokazuje stan tylko jednej cel. U mnie niezależnie od stanu naladowania zawsze była czarna.
Co do ładowania, to jeśli masz silnik benzynowy i prawidłowe ładowanie, to doładowywać nie trzeba przy normalnej eksploatacji. Ja przez 5 lat ładowałem raz, jak siedziałem w środku przez dwie godziny słuchając radia i nie zwróciłem uwagi na włączone światła mijania. Auto nie odpaliło. Podładowałem 2h i resztę załatwił alternator.
Nawet żony 500tki od 4 lat, garażujacej pod chmurką nie ładowałem, a jeździ trasy po 2-3km do pracy i z powrotem.

Autor:  matwiel [ 24-11-2014, 07:50 ]
Tytuł: 

Witam,
Akumulator o jakich parametrach jest zalecany do Sx4 1.6 107 km?
Mam wersję japońską (2009) i od nowości akumulator wydawał mi się lipny - w temp ok 0 i poniżej rozrusznik kręci od nowości bardzo powoli (olej 5w30), zastanawiam się czy przy ok - 20 auto da radę w ogóle odpalić.... Czy zna ktoś parametry standardowego akumulatora? na moim nie mogę znaleźć żadnych danych... Z góry dziękuje za odpowiedź

Autor:  Avalanche [ 24-11-2014, 07:57 ]
Tytuł: 

W japońskiej jest o ile pamiętam inny niż w europejskiej, ale dla silnika 1.6 zalecają 44AH lub 60AH. W moim poprzedni i obecny to 60-tki.

Co do ładowania, to fabryczny ładowałem dwa razy - raz, gdy zostawiłem lampkę sufitową włączoną na kilkanaście godzin i raz profilaktycznie.
"Lampkę" miałem zawsze zieloną, nawet jak ledwo zipał ;)

Autor:  macioo [ 24-11-2014, 17:05 ]
Tytuł: 

matwiel pisze:
Witam,
Akumulator o jakich parametrach jest zalecany do Sx4 1.6 107 km?
Mam wersję japońską (2009) i od nowości akumulator wydawał mi się lipny - w temp ok 0 i poniżej rozrusznik kręci od nowości bardzo powoli (olej 5w30), zastanawiam się czy przy ok - 20 auto da radę w ogóle odpalić....


O ile pamiętam to miałem 44 albo 46Ah. Jeżeli wersja była z grzanymi fotelami to był jakiś ciut większy.
Podjedź do jakiegoś warsztatu najlepiej zajmującego się elektryką pojazdową i niech ci sprawdzą tak akumulator jak i instalację. Normalnie eksploatowany samochód nie powinien wymagać doładowywania, jeśli wszystko jest sprawne.
Przyczyn słabego kręcenia może być kilka:
1. felerny akumulator, który nie trzyma pojemności
2. ciężko pracujący rozrusznik (elektryk sprawdzi prąd jaki pobiera w trakcie rozruchu)
3. usterka w instalacji np. słaba masa, mikrozwarcia powodujące rozładowywanie akumulatora, nieprawidłowe ładowanie...
Jednym słowem, to takie trochę wróżenie z fusów. Jeżeli sam nie dysponujesz wiedzą i sprzętem do pomiarów, radzę udać się do fachowca. Taka usługa nie jest jakoś dramatycznie droga, według mnie nie powinna kosztować więcej niż kilkadziesiąt złotych.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/