Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://suzukiklub.pl/forum/ |
|
[SX4] Świece niklowe vs. irydowe https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=2019 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Avalanche [ 05-10-2007, 15:53 ] |
Tytuł: | [SX4] Świece niklowe vs. irydowe |
2 pytania: - czy ktoś sprawdził doświadczalnie lub ma dobre podstawy teoryczne, że wymiana świec na irydowe daje wymierne korzyści dla kierowcy i jego wózka? - jakie są świece w SX4, bo instrukcja podaje dwa typy: niklowa (Denso K20PR lub NGK BKR6E) i irydowa (NGK IFR 6J11)? |
Autor: | waldis [ 06-10-2007, 19:02 ] |
Tytuł: | |
Spytałem pana Googla i TO powiedział. Co do drugiej sprawy, to pozostaje zdjęcie osłony silnika, a być może odkrecenie swiecy. |
Autor: | Avalanche [ 07-10-2007, 09:35 ] |
Tytuł: | |
No, tak - producent się chwali jak każdy. Tyle to też czytałem. Moża ktoś ma coś ponad Googla? Chodziło mi raczej o praktyczną i ekonomiczną stronę, ewentualnie jakieś racjonalne wyjaśnienie i przedstawienie wymiernych korzyści. Co do odkręcenia świecy - wiedziałem, że ktoś to zaproponuje. Bo to jest tzw. "oczywista oczywistość", ale nie miałem i nadal nie mam okazji aby to zrobić, więc pytam. |
Autor: | waldis [ 07-10-2007, 16:47 ] |
Tytuł: | |
Tu masz info o świecach od dealera samochodów, a nie od producenta świec, chociaż jeden od drugiego jest w jakiś sposób zależny. A co do odkręcania świec, jeśli ktoś ma irydowe, to nie znaczy, że u Ciebie są takie same i odwrotnie, no chyba, że ta sama seria fur opuściła fabrykę (może wystarczy zdjęcie osłony silnika?). Ale swoją drogą myślę, że nie warto wymieniać ich na zapas, póki obecnie posiadane są prawie nowe, bo ewentualne korzyści nie pokryja ich zapewne wysokiej ceny. |
Autor: | Avalanche [ 07-10-2007, 17:00 ] |
Tytuł: | |
No, ceny są wysokie, a sama dłuższa żywotność to za mały argument przy moich przebiegach. Może poprawa mocy i spadek spalania by mnie przekonało, ale poczekamy... |
Autor: | pimposh [ 07-10-2007, 23:36 ] |
Tytuł: | |
Irydowe mają zdecydowanie wyższą odporność termiczną jak standardowe - mówię to z organoleptycznego doświadczenia o którym niekoniecznie można powiedzieć zdroworozsądkowe. W silnikach nie sportowych, chyba ich fabrycznie się nie stosuje z innych względów jak długowieczność (wręcz, w porównaniu do klasycznych). W teorii zaś rzekomo robią ładne iskry (o zbliżonej charakterystyce) przy niższych napięciach i nadają się do uboższych mieszanek (stąd też fabrycznie stosuje je m.in. Mitsubishi w motorach GDI). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |