Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://suzukiklub.pl/forum/

Regeneracja przekładni kierowniczej
https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=4137
Strona 1 z 1

Autor:  Bellator [ 29-12-2008, 12:55 ]
Tytuł:  Regeneracja przekładni kierowniczej

Witam czy może mi ktos polecic miejsce w Krakowie gdzie mozna zregenerowac przekladnie kierownicza ze wspomaganiem?

Autor:  Bellator [ 05-01-2009, 02:55 ]
Tytuł: 

ponawiam pytanie.

Autor:  Danio BB [ 06-01-2009, 21:54 ]
Tytuł: 

W Krakowie niestety nikogo nie znam. W Bielsku dałoby się załatwić.

Autor:  Bellator [ 07-01-2009, 21:49 ]
Tytuł: 

HMM a jakie koszty w Bielsku no i jak długo by to zajęło ? Pozdrawiam!

Autor:  wieniovitara [ 09-01-2009, 10:27 ]
Tytuł: 

Są w krakowie 2 takie miejsca 1 na przeciwko M1 ul centralna niestrty nie pamiętam nr. A 2 jest gdzieś na rybitwach. Tyle moge pomóc mało precyzyjnie ale zawsze coś. Pozdrawiam;)

Autor:  Bellator [ 31-01-2009, 10:16 ]
Tytuł: 

Hmmm na cetralnej juz dzwonilem ale tam chca aby im przywiesc wymontowany układ i w dodatku krecili nosem ze z Vitara moze byc problem. Wienio a ta na Rybitwach to wiesz moze jak sie chociaz nazywa?

Kurcze a moze w okolicach Krakowa zna ktos takowy zakład?

Cięzko juz chodzi ten układ kierowniczy- parkowanie nie nalezy do przyjemnych rzeczy.

Autor:  KozioŁ [ 31-01-2009, 17:53 ]
Tytuł: 

Sprawdź może pasek jest już luźny - ja też mało co nie oddałem pompy do regeneracji ;)

Autor:  wieniovitara [ 02-02-2009, 06:24 ]
Tytuł: 

Fakt św prawda ale myśle że kolega nam takiego nr-u nie wykreci;) Tylko faktycznie ma problem. A cieknie Ci gdzieś płyn lub poci sie... bo jak nie to raczej pasek. Nobacz napisz.

Autor:  Bellator [ 02-02-2009, 19:09 ]
Tytuł: 

Nie, wszystkie wycieki wyeliminowalem juz po zakupie auta. Ponadto przy manewrowaniu na postoju przy odbijaniu kierownicy w druga strone dochodza jakies dziwne trzaski. Niestety nie jestem tez zbytnio obeznany w mechanice samchodowej. Byłem w Krakowie w zakładzie zajmujacym sie autami 4x4. Pan był tak uprzejmy ze sie przejechal. Od razu powiedział ze układ kierowniczy chodzi za ciezko. Usłyszał rowniez te trzaski o ktorych wspominałem- on powiedział ze moze tu pomoc regeneracja. Pytałem sie mechanika swojego co on na to - stwierdzil ze na moim miejscu on by sie wstrzymal bo nie wiadomo do konca czy taka regeneracja jest potrzebna i czy pomoze a koszty niemałe:) No coz kazdy ma inne zdanie a ja dalej jezdze lekko mowiac niekomfortwo. Pozdrawiam!

Autor:  KozioŁ [ 02-02-2009, 21:11 ]
Tytuł: 

Jak pytałem o regenerację to powiedzieli mi, że może być kłopot, bo pompa jest aluminiowa, ale nie wiem dokładnie w czym problem.
Bardziej opłaca się kupić dobrą używkę, zwłaszcza, że koszt regeneracji to ok.200zł, a efekt niepewny, a cena używki to też ok.200zł.

Sprawdź jeszcze jak zachowuje się pompa podczas kręcenia kierownicą na postoju - u mnie stawała w miejscu no i okazało się, że pasek jest luźny i po prostu ślizgał się po kole pompy, po wymianie paska wspomaganie wróciło - koszt 30zł. :D

Jeżeli pompa nie cieknie i pasek jest naciągnięty, to trzeba wyjąć pompę, rozebrać i sprawdzić czy w środku wszystko z nią w porządku.

Jest jeszcze opcja, że przekładnia jest winna co moim zdaniem jest mało prawdopodobne, ale to łatwo sprawdzić - podnieść przednie koła i na zgaszonym silniku obracać kierownicą do oporu, jeżeli w krańcowych położeniach opór się NIE zwiększa i ogólnie kręci się lekko i cicho znaczy przekładnia jest w porządku.

Zaznaczam, że na mechanice znam się kiepsko a powyższe to moje dotychczasowe doświadczenia w tej materii ;)

Autor:  wieniovitara [ 04-02-2009, 07:38 ]
Tytuł: 

Panowie jak są trzaski to napewno nie pasek ! Trzeba by to oglądnąc. U góry jest kasowanie luzu klucz 17 i kontra duży sróbokręt płaski. Troszke odkreć zobacz jak. A te trzaski to może być tez krzyżak.. ten od kierownicy...

Autor:  Bellator [ 04-02-2009, 12:35 ]
Tytuł: 

Dzieki wielkie panowie. Pojade do mechanika i zasugeruje mu powyższe czynności. Pozdrawiam!

Autor:  KozioŁ [ 04-02-2009, 20:59 ]
Tytuł: 

wieniovitara pisze:
Panowie jak są trzaski to napewno nie pasek ! Trzeba by to oglądnąc. U góry jest kasowanie luzu klucz 17 i kontra duży sróbokręt płaski. Troszke odkreć zobacz jak. A te trzaski to może być tez krzyżak.. ten od kierownicy...


Z kasowaniem luzu przekładni to bym uważał - jak nie ma dramatu to lepiej się przyzwyczaić niż kasować, bo łatwo można zniszczyć przekładnię.

A jeśli chodzi o trzaski itp. to.. przez internet możemy sobie niestety tylko pogdybać.
;)

Autor:  wieniovitara [ 05-02-2009, 08:15 ]
Tytuł: 

E-tam :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/