Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 05-08-2025, 18:29

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13-09-2010, 21:13 
Offline

Rejestracja: 13-09-2010, 21:02
Posty: 3
Witam, niedawno kupiłem grand vitarę 2005 2.0 benzyna. Często jeżdżę w terenie i przeszkadzają mi ABSy, a więc mam pytanie czy w tym samochodzie można wyłączyć ABS i jak to zrobić?


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-09-2010, 09:28 
Offline

Rejestracja: 09-06-2010, 17:19
Posty: 59
Lokalizacja: Kozienice
Układ ABS nie działa przy prędkości jazdy
poniżej około 6 km/h.
A powyżej zawsze działa.
Chyba, że wymontujesz bezpieczniki siłowników ABS :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-09-2010, 13:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4035
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Jedyny sposób to chyba bezpiecznik, to samo z ESP, czasem też by się przydał wyłącznik bo na 4H czesto mi przeszkadza.

A z ta prędkościa i ABS, to nie wiem jak to jest do końca, bo mam wrażenie, że nie całkiem tak jak mówisz, ale mogę się mylić :D

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-09-2010, 21:09 
Offline

Rejestracja: 13-09-2010, 21:02
Posty: 3
Wyłączanie bezpieczników już sprawdziłem,jest jeden pod konsolą 10A,po wyjęciu migają kontrolki napędów. Dwa inne znajdują się w komorze silnika,30A i 50A opisane jako"Bezpiecznik siłownika ABS" Wyjęcie jednego też powoduje miganie kontrolek napędów,a po wyjęciu drugiego zaświeciła kontrolka "serwis silnik" i nie chciała zgasnąć. A więc bezpieczników wyjmować chyba nie można. Chodzi mi o to aby wyłączać ABS bez popsucia całej reszty elektroniki w tym aucie. Potrzebne jest mi to np. do zatrzymania się pod stromą piaszczystą górką,ale i przy hamowaniu na piachu jest tragedia.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-09-2010, 22:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4035
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
jacek-jacon pisze:
Potrzebne jest mi to np. do zatrzymania się pod stromą piaszczystą górką,ale i przy hamowaniu na piachu jest tragedia.

Dokładnie, bardzo przeszkadza. No coż trzeba będzie pokombinować inaczej :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-09-2010, 21:43 
Offline

Rejestracja: 05-04-2010, 21:26
Posty: 12
Lokalizacja: Sulejówek
A nie wystarczy załozyc dodatkowego "pstryczka" na kabelku idacym do czujnika ABS w kole ? komputer zdiagnozuje bląd i wyłaczy ABS ...


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-09-2010, 08:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4035
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
datajan pisze:
A nie wystarczy załozyc dodatkowego "pstryczka" na kabelku idacym do czujnika ABS w kole ? komputer zdiagnozuje bląd i wyłaczy ABS ...

Jest to jeden ze sposobów i tak bym chciał zrobić i dla ABC i dla ESP. Pytanie tylko jak się zachowa komputer równiez po włączeniu tych układów ponownie, czy będzie migał kontrolkami i potrzebny będize reset czy też nie.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-09-2010, 10:54 
Offline

Rejestracja: 16-10-2009, 18:16
Posty: 246
nie wiem jak u was ale w wersji amerykanskiej po przestawieniu reduktora na tryb tereneowy u mnie wylacza abs i esp przynajmniej zapalaja sie kontrolki ale nie wiem czy to akurat jest wlaczone gdyz po terenie nie jezdzilem!!


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-09-2010, 10:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4035
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
siubuk pisze:
nie wiem jak u was ale w wersji amerykanskiej po przestawieniu reduktora na tryb tereneowy u mnie wylacza abs i esp przynajmniej zapalaja sie kontrolki ale nie wiem czy to akurat jest wlaczone gdyz po terenie nie jezdzilem!!


ABS nie jest wyłączany (chyba ;) w sobote jeździłem po żwirowni, ale teraz nię moge sobie przypomnieć czy ABS mi zaskakiwał czy nie), ESP tak. Ale tu chodzi o wyłącznie ABC i ESP juz przy 4HL lub nawet przy 4H.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-10-2010, 19:33 
Offline

Rejestracja: 13-09-2010, 21:02
Posty: 3
czoboki pisze:
datajan pisze:
A nie wystarczy załozyc dodatkowego "pstryczka" na kabelku idacym do czujnika ABS w kole ? komputer zdiagnozuje bląd i wyłaczy ABS ...

Jest to jeden ze sposobów i tak bym chciał zrobić i dla ABC i dla ESP. Pytanie tylko jak się zachowa komputer równiez po włączeniu tych układów ponownie, czy będzie migał kontrolkami i potrzebny będize reset czy też nie.

Zrobiłem taką próbę, po odłączeniu jednego czujnika koła absy faktycznie się wyłączają, ale napędy również nie działają. Na szczęście po ponownym podłączeniu czujnika absy są z powrotem aktywne. A więc dalej zostaje pytanie jak je bezpiecznie wyłączyć?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]