Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://suzukiklub.pl/forum/ |
|
Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=41&t=23163 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | NewToSuzuki [ 02-08-2024, 17:52 ] |
Tytuł: | Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
Cześć! Chcę kupić Vitarę w automacie. Co byście wybrali i dlaczego? 1) używaną 1.4 BoosterJet 129KM, przebieg 30 tys. km, rocznik 2021 czy 2) 1.5 strong hybrid, z salonu, rocznik 2024 Z góry dziękuję za pomoc! |
Autor: | Iron [ 03-08-2024, 20:53 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
Jeśli chodzi o pkt. 2 to poczytaj forum a znajdziesz tu opinie o tym rodzaju napędu, ja skromnie powtórzę swoją opinię, że strong hybrid nie za bardzo udał się Suzuki. Odnośnie pkt. 1 to przy kupnie używki trzeba być bardzo czujnym i ostrożnym, podchodzić do tematu spokojnie i bez emocji z dużą wiedzą w tym temacie lub zaprosić do pomocy zaufanego "fachowca". Sam rodzaj napędu ok, sprawdzony. Jednak ja polecam na dziś mild Hybrid najlepiej z salonu o ile pozwalają na to środki finansowe i ktoś chce nówkę, bo osobiście znam osoby które nigdy nie kupią w salonie bo........... Kończąc życzę Ci wyboru z którego będziesz zadowolony/a, bo auto powinno być dopasowane do preferencji użytkownika. |
Autor: | arekws1 [ 04-08-2024, 12:30 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
A czemu akurat Vitare? Pod kątem ceny, AWD czy czegoś jeszcze? Poza tym, 1.5 nie ma skrzyni automatycznej tylko zautomatyzowana i do tego dość słabe osiągi i spalanie jak na 2024. |
Autor: | NewToSuzuki [ 05-08-2024, 21:38 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
To będzie moje pierwsze auto i moje podstawowe kryteria to: -bezpieczeństwo (dla mnie to oznacza wyższą pozycję za kierownicą i dobrą widoczność) -niska awaryjność -sprawdzonona automatyczną skrzynią biegów Jechałam Vitarą jako pasażerka na długiej trasie i zapamiętałam komfort jazdy. Stąd też skierowałam swojego kroki do Suzuki. W ramach jazdy próbnej testowałam 1.4 i 1.5. Wersja z silnikiem 1.4 boosterjet zdecydowanie przyjemniejsza, ale... w manualu. Do jazdy po mieście automat by mi się przydał. Podsumowując, dobrze mi się jechało Vitarą 1.4, gorsze odczucia mam co do 1.5. Jeżeli nie Vitara, to co? Yaris Cross, używane Mazda CX-3/5, VW T-Roc? Co polecacie biorąc wymienione przeze mnie kryteria? |
Autor: | arekws1 [ 06-08-2024, 07:01 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
No cóż...bezpieczeństwo. Mam wrażenie że szukasz raczej większego SUVa niż crossovera. I z tego wszystkiego celował bym tu w CX5. Będzie i normalny automat, wysoko i reszta rzeczy. Ale jak Ci było wygodnie w Suzi to może Suzi, Ty kupujesz (tylko problem z automatem, bo w EU nie do dostania). |
Autor: | Remote [ 06-08-2024, 08:40 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
Zobacz sobie Hyundai Kona Full Hybrid. Kosztuje ok. 125-130 tys (rabaty na grupy zawodowe). Bardzo mało pali, całkiem dynamicznie jeździ no i ma dobry automat. O klasę cichsze auto od Vitary i zdecydowanie lepiej wykonane. To nowa konstrukcja w pełni wyposażona w systemy bezpieczeństwa. |
Autor: | Avalanche [ 06-08-2024, 13:35 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
Remote, co tak przy każdej okazji reklamujesz Hyundaia Konę? Nie sprzedają się za dobrze? ![]() CX-5, to co najmniej klasa wyżej pod każdym względem, od wymiarów (minus w mieście), przez cenę (+10-30 tysięcy PLN), wyraźnie wyższe spalanie, wyższe koszty serwisowania... CX-3 z kolei jest ładna, mniejsza od CX-5 i tyle. Też niezbyt oszczędna i kosztowna w utrzymaniu. Jeżeli używany też może być, to jest dużo innych opcji, w tym Vitara 1.4 z automatem - zdarzają się. |
Autor: | arekws1 [ 06-08-2024, 15:39 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
No mazdy miały być używane, więc z tych zaprezentowanych to najlepszy wybór (cx5) |
Autor: | Avalanche [ 06-08-2024, 16:43 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
dlaczego? |
Autor: | arekws1 [ 06-08-2024, 17:37 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
"używane Mazda CX-3/5, VW T-Roc". Z tych trzech aut, rozpatrując kwestie bezpieczeństwa jako wyższa pozycja za kierownicą, widoczność czy automat, to najlepiej spełnia je CX5 bo jest po prostu największy i jest to dość fajne auto. Nie było tam napisane "jakikolwiek używany". |
Autor: | NewToSuzuki [ 07-08-2024, 10:13 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
Dzięki za podpowiedzi! Jak jeszcze coś wpadnie Wam do głowy, to dawajcie znać! Mogę kupić demówkę Vitara 1.5 2024. Viatarę 1.4 6AT 2021 znalazłam za 15 tys mniej. Różnica mała, a auto już ma 3 lata, ma jakieś drobne rysy i odprysk na szybie... Przejadę się jeszcze na plac i zobaczę Toyotę, Mazdę i Hyundai'a. |
Autor: | Remote [ 07-08-2024, 11:38 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
Avalanche pisze: Remote, co tak przy każdej okazji reklamujesz Hyundaia Konę? Nie sprzedają się za dobrze? ![]() . Bo to dobre auto i idealne dla kogoś kto szuka czegoś nowoczesnego w klasie Vitary/Scrossa ale z lepszym wykonaniem i w dobrej cenie. Mam taką Konę w rodzinie i polecam. Jak się sprzedają to nie wiem - nie pracuję w Hyundai. |
Autor: | Avalanche [ 08-08-2024, 08:29 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
NewToSuzuki pisze: To będzie moje pierwsze auto i moje podstawowe kryteria to: -bezpieczeństwo (dla mnie to oznacza wyższą pozycję za kierownicą i dobrą widoczność) -niska awaryjność -sprawdzonona automatyczną skrzynią biegów Jeżeli chodzi o niezawodność, to 3/4-letnia Vitara wypada lepiej od większości proponowanych alternatyw. Np. tutaj (10 miejsce, Mazdy na 40 i 80; nawet Toyota nisko. Nieco lepiej wypadł tylko T-Roc): https://car-recalls.eu/reliability/reli ... 2-3-years/ Pozostałe kryteria spełniają wszystkie propozycje. Niektórzy odradzają automat (DSG) w słabszych wersjach silnikowych VW. Automaty w Mazdach i Suzuki są OK. W przypadku Hyundaia, warto sprawdzić czy Kona nie ma wad fabrycznych. Były 2 akcje przywoławcze w ostatnim roku - jedna oficjalna (iskrzące akumulatory) i jedna nienagłaśniana w Polsce: https://car-recalls.eu/pl/recall/hyunda ... eleration/ |
Autor: | NewToSuzuki [ 08-08-2024, 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
Pojadę obejrzeć jeszcze Seat'a Aronę 1.5 TSI DSG i używaną Kię Niro. Jakieś opinie tych modeli porównując je z Vitarą 1.5 6AGS? |
Autor: | Remote [ 09-08-2024, 06:02 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
Skrzynia AGS jest fatalna w kwestii komfortu jazdy. Historycznie ten typ jest też bardzo mało trwały. Myślę że jazda próbna rozwieje wszelkie wątpliwości. |
Autor: | Avalanche [ 09-08-2024, 06:52 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
O ile nic mi nie wiadomo o niskiej trwałości przekładni zautomatyzowanych w japońskich samochodach i ZTCW nie ma żadnych powszechnych problemów z AGS (co innego z DSG...), to niestety to najgorszy wybór z dostępnych rodzajów (niezależnie od marki). Kia Niro to ciekawy, niszowy wybór. Jednak ze względu na rzadkość tego modelu, nie brałbym. W razie stłuczki czy nietypowej usterki może być trudno z częściami i niewspółmiernie drogo. |
Autor: | Remote [ 09-08-2024, 07:55 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
Avalanche pisze: O ile nic mi nie wiadomo o niskiej trwałości przekładni zautomatyzowanych w japońskich samochodach i ZTCW nie ma żadnych powszechnych problemów z AGS (co innego z DSG...), to niestety to najgorszy wybór z dostępnych rodzajów (niezależnie od marki). Nic nie wiadomo, bo te skrzynie to wielka niewiadoma - konstrukcja niszowa. Nikt sie na tym nie zna (warsztaty), nie ma części aftermarketowych etc. DSG są miliony od 20 lat - wszystkie typy znane na wylot przez mechaników. Najmniej trwałe modele na suchych sprzęgłach (popularne DQ200) wytrzymują 150-200 tys km do wymiany sprzęgieł (koszt ok. 2200-2600pln) Wersje na mokrych sprzęgłach sa trwalsze ale montowane tylko do mocnych silników z momentem obr >300nm No a jazda DSG vs AGS to niebo, a ziemia. Tu nie ma co porównywać. |
Autor: | Avalanche [ 09-08-2024, 10:58 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
Obserwuję forum indyjskie i jakoś specjalnie na te AGS nie narzekają pod względem awaryjności, a tam sprzedaż idzie w grube tysiące sztuk rocznie. Nie wiem jak w Japonii, gdzie tego typu przekładnie są też od 20 lat na rynku. Remote pisze: No a jazda DSG vs AGS to niebo, a ziemia. Tu nie ma co porównywać. Pełna zgoda ![]() |
Autor: | Bungakr [ 09-08-2024, 11:34 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
Vitara 1.5 - sporo krytyki sypie się na ten model w internecie jaki to nieudany model, czytając opinie mam wrażenie że to jakiś totalny bubel nienadający się do jazdy... wprawdzie nie przypominam sobie jakiś bardziej krytycznych opinii od użytkowników tego modelu, ale od osób nie znających tego auta i owszem. Jako użytkownik tego modelu, owszem zgodzę się z opiniami typu: fatalne głośniki, archaiczne sterowanie komputerem pokładowym, brak domykania szyb z pilota itp. ale jeśli chodzi o komfort jazdy absolutnie się nie zgodzę, auto jak na swoją klasę jest bardzo komfortowe. Skrzynia działa przyzwoicie, owszem czuć kiedy zmienia biegi ale nie jest to jakieś bardzo przeszkadzające. Idealna była by Vitarka z silnikiem i skrzynią ze Swace-a ale niestety takiej opcji nie ma. Natomiast jeśli ktoś jest w stanie zaakceptować pewne kompromisy to mogę śmiało polecić "Stronga" gdyż jest bardzo komfortowy, dość oszczędny i mam nadzieję że będzie też bezawaryjny. Moim zdaniem jeśli ktoś przesiądzie się z manuala lub auta z automatem z przed 15 lat to będzie zadowolony. W tej cenie uważam że Vitara nie ma zbytniej konkurencji, za ok 30 000,- więcej jest Nissan Qashqai i Honda HR-V ale czy warto dołożyć 25% więcej ? Ja się zdecydowałem na Vitarę i decyzji nie żałuję. |
Autor: | arekws1 [ 10-08-2024, 09:24 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
Narzekania są raczej na skrzynie, nie na wolnossacy 1.5. W przeciwieństwie do 1.4 z oszukanym znaczkiem "hybrid", jest to pierwsza prawdziwa hybryda Suzuki. Tyle że to nie powinno być sparowane z AGS a z eCVT. Może się kiedyś takim przejadę z ciekawości bo Aisin też potrafi przywalić przy zmianie biegów (szczególnie przy zrzucaniu 4 na 3 w Sport). No i jak Aisin padnie to trzeba szykować do 20k na regenerację (w dziadowskim budzetowym aucie, a i tak pamiętać o wymianach oleju), a w tym AGS to co tam jest? Siłownik? No i zwykła skrzynia, która pewnie można przerobić ma MT. Pewnie wyjdzie ekonomiczniej |
Autor: | Remote [ 11-08-2024, 15:06 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
Przy 1.5 Hybrid trzeba jeszcze pamiętać o wysokich obrotach na trasie. (jak we wszystkich wolnossących silnikach o małej pojemności) Przy 120 km/h jest ok. 2800 rpm, a przy 140 km/h już ok. 3500 rpm. Gdyby Suzuki dało mocniejszy silnik elektryczny to pewnie lepiej by to jeździło w mieście (nawet uwzględniając szarpiącego AGSa) W Swace mamy elektryczny silnik 95 KM, a w Vitarze/Scross tylko 33 KM ![]() |
Autor: | Bungakr [ 26-08-2024, 12:17 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
Remote pisze: Przy 120 km/h jest ok. 2800 rpm, a przy 140 km/h już ok. 3500 rpm. ![]() Mniej więcej się zgadza ... ale są wyjątki ![]() |
Autor: | arekws1 [ 26-08-2024, 20:44 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
Bardzo fajnie. To pewnie tryb żeglowania? (Już się nie będę znęcał nad suzuki, bo inne marki mają to zaimplementowane nawet w miękkich hybrydach, np. Audi q5. Podobno wystarczy 48V hybryda i male aku). Takie głupie pytanie, w Full Hybrid jest wogole start/stop? Bo rozumiem że jesli jest to ruszy z EV? Klima też wtedy normalnie działa?(np. na swiatlach) |
Autor: | Bungakr [ 27-08-2024, 12:40 ] |
Tytuł: | Re: Vitara automat: 1.4 BooosterJet VS 1.5 DualJet |
Start stop...(raczej coś w tym rodzaju) działa to tak że np. na światłach auto gaśnie, a raczej już do świateł dotacza się na EV i tak też rusza a silnik spalinowy załącza się po chwili lub po mocniejszym wciśnięciu gazu. W mieście na Ev jedzie różnie 0,5 - 1 km. po czym odpala silnik spalinowy na którym jedzie kolejny 1-2 km i znów na Ev, po odpuszczeniu gazu lub przy delikatnym przyspieszaniu jeździ na EV. Auto na EV jeździ z górki i po płaskim, pod górkę praktycznie zawsze włącza się silnik spalinowy. Klimatyzacja działa jakoś tak że po przejściu w tryb ev kompresor po jakiś 30 sek. się wyłącza a po kolejnych 30 sek. załącza się ponownie kompresor i praktycznie od razu załącza się też silnik spalinowy. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |