Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://suzukiklub.pl/forum/

Momenty dokręcania śrub
https://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=19038
Strona 1 z 1

Autor:  michw78 [ 21-01-2020, 12:32 ]
Tytuł:  Momenty dokręcania śrub

Witam.
Poszukuję jakichś informacji na temat momentów doręczania śrub w Suzuki Jimny. Może ktoś posiada jakąś tabele? Aktualnie teraz interesowałoby mnie momenty dokręcenia piasty koła przedniego i śrubki do sprzęgiełek przy kole w Suzuki Jimny 1,5DDIS.
Będę wdzięczny za podpowiedzi bardziej doświadczonych kolegów.

Autor:  sylwian70 [ 22-01-2020, 16:43 ]
Tytuł:  Re: Momenty dokręcania śrub

Nie znam momentów... śruby sprzęgiełka zdaje się że to fi 8mm co sugeruje maxymalny moment dokrecania 25-30Nm zależnie od twardości śruby[DIN] wystarczy 15Nm.Dokręcenie piasty to poważny aspekt bezpieczeństwa myślę że ok.200Nm wystarczy bo ta nakrętka za masywna i za twarda to nie jest.

Autor:  michw78 [ 22-01-2020, 20:42 ]
Tytuł:  Re: Momenty dokręcania śrub

Dzięki za odpowiedź. Skończyłem przeczesywać przepastny internet i w końcu znalazłem. I jeszcze tak dla informacji do piasty potrzebny jest specjalny klucz za ok 125zł.

Autor:  sylwian70 [ 22-01-2020, 23:54 ]
Tytuł:  Re: Momenty dokręcania śrub

Mam tą specjalistyczną nasadkę. Przy wymianie łożyska 5 lat temu byłem zmuszony zakupić 230 zł bo okoliczni mechanicy nie mieli a nakrętka nie chciała się poddać innymi sposobami...

Autor:  michw78 [ 17-02-2020, 09:03 ]
Tytuł:  Re: Momenty dokręcania śrub

I po wymianie łożysk piast w kołach przednich i łożysk zwrotnicy. Naprawa banalnie prosta, jeżeli wszystko się odkręca. Ja niestety napotkałem trzy problemy. Z jednej i drugiej strony śruby mocujące czujniki ABS ukręciły się używając nawet niewielkiej siły. Ogólnie jak zagłębiałem się w temat, to standard. Rozwiercić, nagwintować lub założyć nakrętkę i problem z głowy. Drugi problem to odkręcenie jednej z piast. Śruba była tak dokręcona, że złamałem pokrętkę do klucza nasadowego, a drugą uszkodziłem (przy czym były to narzędzia wysokiej klasy), uszkodziłem specjalistyczny klucz (fotka we wcześniejszym poście), a i tak się nie odkręciła. Specjalistyczny klucz musiałem przerobić i go naprawiłem (w sumie jakby producent tak zrobił od razu, to zdecydowanie byłby lepszy i trwalszy) i niestety musiałem podjechać do wypożyczalni po klucz udarowy. Dopiero ten klucz, dał radę. Kwadrat na 1cal i siła 1000Nm. Odkręcił, ale też chwilkę mu to zajęło. Po dokręceniu odpowiednią siłą 220Nm zagięcie w nakrętce nie pokryło się z rowkiem na piaście. Brakowało 2,0cm (w prostej linii) abym mógł zaklepać zabezpieczenie. Bilans naprawy we własnym garażu: 40zł wypożyczenie klucza udarowego, 60zł przeróbka nasadki, złamane/uszkodzone dwie pokrętki. i kilka dni postoju, ale i tak było warto... :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/