Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-07-2025, 18:21

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21-07-2025, 14:01 
Offline

Rejestracja: 07-08-2023, 13:45
Posty: 3
Suzuki: S-Cross
Witam
W scrossie 1.4 turbo od niedawna podczas mocnego przyśpieszania pojawia się czasami efekt podszarpywania lub jak gdyby mikro przerywania. Auto ma przejechane 90tys, regularnie serwisowane w ASO, ostanio w ASO na przeglądzie 3 miesiące temu - nic nie wyszło. Efekt wyczuwalny bardziej na wysokich biegach 4-5-6 przy przyspieszaniu np pod górę. Nie zawsze da się to wyczuć. Gdy silnik się nagrzeje efekt nadal sie pojawia.
Ktoś ma pomysł co może być powodem?


Na górę
Post: 21-07-2025, 22:22 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 296
Suzuki: S-Cross
Zacznij od sprawdzenia czy/ile masz nagaru na cylindrach i zaworach i przy okazji zmień świece jak tego nie robiłeś.

Jaki olej lejesz? Z normą API SN czy API SP/SN plus?


Na górę
Post: 22-07-2025, 07:11 
Offline

Rejestracja: 07-08-2023, 13:45
Posty: 3
Suzuki: S-Cross
Świece były zmieniane 3 lata temu - przejechane na nich 45tys.
Co do oleju to sprawdze bo nie wiem który mają w ASO. A jaka jest różnica między nimi w użytkowaniu?


Na górę
Post: 22-07-2025, 19:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1705
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Można spróbować wlać lepsze paliwo. Czasem to pomaga - coś przeczyści, coś przepali. Jeśli dolegliwości są niewielkie to nie ma sensu od razu nastawiać się na remont. ;-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 23-07-2025, 11:38 
Offline

Rejestracja: 07-08-2023, 13:45
Posty: 3
Suzuki: S-Cross
Olej zalany to Ecstar 5w30 sn2
Paliwo 98 planuję zalać jak wyjeżdże obecne.


Na górę
Post: 23-07-2025, 11:57 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 296
Suzuki: S-Cross
Przy większym przebiegu w bezpośrednim wtrysku lubi się odkładać nagar w dolocie/na tłokach i powodować lspi


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]