Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-06-2025, 23:38

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 25-09-2015, 20:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Tutejszy "Club CVT" składa się z 4 osób. Ja mieszkam we Wrocławiu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2015, 08:57 
Offline

Rejestracja: 05-05-2015, 09:23
Posty: 48
Lokalizacja: WLKP
a jak wygląda przyspieszenie...? jest wystarczające? jesteście zadowoleni..?
obecnie mam Tucsona CRDI 113KM, który ma niby 13s do setki, S-CROSS - 13,5s, mnie wystarcza, ale Tucson ma turbinę i ciągnie już od samego dołu....


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2015, 09:31 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Więc tu będzie znacznie gorzej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2015, 09:42 
Offline

Rejestracja: 05-05-2015, 09:23
Posty: 48
Lokalizacja: WLKP
ale jechałeś nim? i takie są Twoje wrażenia?
ja w zeszłym tygodniu byłem na dniach otwartych subaru, jeździłem levorgiem (1.6 turbo 170KM), a następnie foresterem xt (2.0 turbo 240KM) jeden ma 8.9s drugi 7.4s do setki i było..... podobnie :) nie poczułem tej różnicy 70KM...


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2015, 10:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Przyśpieszenie 0-100 km/h ma niewielkie znaczenie, dla mnie najważniejsze jest np. 60-120 - tu większość turbo-dieseli miażdzy wolnossące benzyny (przykładowo - jeśli benzyna ma 11 sekund do setki, to 0-50 w 4 sekundy i 50-100 w 7 sekund ; turbo-diesel - 0-50 w 6 sekund i 50-100 w 5 sekund).
Czy ktoś mógłby nagrać przyśpieszenie 60-100 ze skrzynią CVT?
@Avalanche, kiedyś wrzuciłeś na forum dane dotyczące elastyczności CVT - były niewiele gorsze niż 1.6 DDiS - ktoś może to potwierdzić?


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2015, 11:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Realne przyspieszenie do setki zajmuje nieco poniżej 11 sekund. (2 osoby, sucho). Podobnie prędkość maksymalna jest wyższa (można dojść do 180). Co do elastyczności - wiele zależy od włączonego trybu i sposobu użycia pedału gazu. Tego już nie mierzyłem, ale wydaje się być zadowalające. Ryk przy utrzymujących się wówczas 6 tysiącach obrotów to już inna sprawa...


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2015, 11:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
DS pisze:
@Avalanche, kiedyś wrzuciłeś na forum dane dotyczące elastyczności CVT - były niewiele gorsze niż 1.6 DDiS - ktoś może to potwierdzić?

Pamiętam, że były zaskakujące, więc dobrze by było potwierdzić, bo może komuś się coś pomyliło ;)

A tryb SPORT w S-Cross z CVT też tak wyraźnie poprawia dynamikę?


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2015, 12:27 
Offline

Rejestracja: 05-05-2015, 09:23
Posty: 48
Lokalizacja: WLKP
https://www.youtube.com/watch?v=A0w3VZnv3zw
tutaj 20 min zabawy ze skrzynią cvt, w trybie manualnym i automatycznym, przyspieszenia, prędkości, itd...


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2015, 13:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Avalanche pisze:
DS pisze:
@Avalanche, kiedyś wrzuciłeś na forum dane dotyczące elastyczności CVT - były niewiele gorsze niż 1.6 DDiS - ktoś może to potwierdzić?

Pamiętam, że były zaskakujące, więc dobrze by było potwierdzić, bo może komuś się coś pomyliło ;)

A tryb SPORT w S-Cross z CVT też tak wyraźnie poprawia dynamikę?


Pomiarów dokonywałem za pomocą zwykłego, mechanicznego chronografu, więc dokładność była taka sobie, w każdym razie koronkę dało się wcisnąć w 11 sekundzie.

Poprawia. Moc wydaje się rzeczywiście być większa - albo... normalna (vide wypowiedzi o zdławieniu mocy o kilkanaście koni w trybie auto) no i obroty są wyższe o jakiś 1000, co też oczywiście poprawia przyspieszanie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2015, 17:33 
Offline

Rejestracja: 05-05-2015, 09:23
Posty: 48
Lokalizacja: WLKP
ale ogólne Twoje wrażenia są...? jak w trasie? czujesz się bezpiecznie wykonując manewry wyprzedzania, itd...?


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2015, 17:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Generalnie to ja nie lubię wyprzedzać ;)
Ale o ile robi się to energicznie, nie ma problemów. Skrzynia potrafi zredukować do "3" czy "2" biegu szybciej, niż ja bym podjął i wykonał taką decyzję ręcznie. Niemniej, ze względu na ów ryk, częste wyprzedzanie nie jest zbyt przyjemne. To jest skrzynia dla niezbyt się śpieszących :) Manetki do ręcznej zmiany przy wyprzedzaniu raczej nie pomagają. Zastosowanie mają w górach, głównie przy dłuższych zjazdach do hamowania silnikiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-10-2015, 09:54 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Dodam coś od siebie. Mam c-maxa 2.0 hybryda ze skrzynią eCVT 190KM. Skrzynia sprawuje się bardzo dobrze. 0-100 to ok 7,8sek. Elastyczność - nie wiem - ale od 100 do 150 jedzie tak jak wcześniej. Podejrzewam że za jakiś czas takie skrzynie wyprą całkowicie skrzynie "biegowe" - mają mniejsze opory a reagują bardzo szybko.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-11-2015, 21:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
override23 pisze:
Avalanche pisze:
A jak spalanie?

Aha - w okresie zimowym, na zimnym silniku skrzynia CVT trochę bardziej uciążliwa - do rozgrzania silnika dość głośno jest i mało dynamicznie. Spalanie wzrosło do od 7 do 7.4 L/100km,


Zapamiętałem sobie ten wpis. Nadeszła pierwsza zima dla mojego CVT. Oj, oj. Przy zerze stopni przez kilka kilometrów od odpalenia "na zimno" auto ledwie ciągnie. Głośno, obroty wysokie, muli. Czy to kwestia CVT, czy też silnik jest tak skąpo odżywiany ? Macie podobne problemy?


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-11-2015, 22:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 177
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Nie podejrzewam, aby 'mulenie' przy niskich temperaturach było sprawką skrzyni CVT. Co prawda w swoim S-cross nie mam CVT (oj! jak żałuję, iż nie udało mi się kupić auta z tą skrzynią!), ale mam doświadczenie z taką skrzynią w Toyocie. Przez cztery zimy nigdy nie zaobserwowałem ani głośniejszej pracy skrzyni, ani jakiegoś szczególnego 'mulenia'. Zawsze ta skrzynia pracowała tak samo dobrze, równo przyspieszała - dla mnie rewelacyjne było to rozwiązanie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2015, 22:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Nie mam porównania z modelami z manualną skrzynią. Może to ten odchudzony silnik przy włączonym ogrzewaniu (i jeszcze w trybie auto) jest taki słabowity przez pierwsze 2-3 kilometry. Potem wszystko robi się jak latem... znośne.

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 04-06-2016, 17:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Tak się przypominam po kilku miesiącach. Dołączył jeszcze ktoś z CVT? Jakieś wrażenia?
Ciekawe, czy ta skrzynia będzie stosowana w kolejnych latach. Face lifting czasowo zdechł, a miał być podobno ze zwykłym automatem.
Ja nadal jestem zadowolony. Gdyby autko miało ze 20 - 30 koni więcej (i wczesnego, wyższego momentu obrotowego) byłoby idealnie.

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 04-06-2016, 20:21 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Gdyby dwa lata temu sprzedawali ze zwykłym automatem, to pewnie bym się skusił. Możliwe że nawet na CVT bym się skusił gdybym miał dzisiejszą wiedzę. Trochę się wówczas bałem tej bezstopniowej skrzyni. Chyba się starzeję, bo jeszcze kilka lat temu wyśmiałbym każdego, kto zaproponowałbym automat. ;)
Kolejne auto będzie raczej na 100% automat. No chyba że jakaś mega okazja się trafi z manualem. :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: 01-07-2016, 08:40 
Offline

Rejestracja: 01-07-2016, 08:37
Posty: 1
Suzuki: S-CROSS CVT
tarant2 pisze:
Wziąłem to CVT. Więcej uwag dodam po jakimś czasie.

Mam pytanie do użytkowników takiego modelu (ściślej, chyba do jedynej użytkowniczki Yaga :) )
W trybie AUTO podczas przyspieszania w okolicy 50 - 60 km/h rozlega się odgłos jakiegoś siłownika (? takie trwające ze 3 sekundy, niezbyt głośne jakby miauknięcie). Zwykle przy odpuszczeniu pedału gazu, albo przy spokojniejszym przekraczaniu tego przedziału prędkości. Co to może być? Skrzynia ustawia na gwałt najwyższy możliwy "bieg" (obroty spadają przy tej prędkości do niewiele ponad tysiąc. Czy tez włącza/wyłącza się napęd na tylne koła? W pozostałych trybach takiego odgłosu nie ma. Nie jest to jakiś wielki problem, ale ciekawość mnie zjada. Żona też to słyszy i śmieje się że mamy auto z kotem pod maską.

WItam,
U mnie jest to samo, to nie jest usterka tylko normalna praca przekładni.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]