Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 14-06-2025, 13:55

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 21-06-2023, 16:23 
Offline

Rejestracja: 19-06-2023, 15:37
Posty: 12
Suzuki: S Cross
Ja nie mówiłem o instrukcji tylko o książce serwisowej. W instrukcji jest napisane tak jak powiedziałeś, A co do wymiany po 1000km to opinie są bardzo podzielone. Dużo ludzi stwierdza, ze jeżeli nie będę przesadzał z obciążeniem silnika podczas docierania to drobne opiłki metalu które pozostaną, bez problemu będą zatrzymane przez filtr. Musze się nad tym jeszcze zastanowić. Dzięki za podanie obrotów.


Na górę
Post: 22-06-2023, 07:16 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 474
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Mam Vitarę z silnikiem K14D (mild hybrid) i moje obserwacje są takie, że od około 1500 obrotów już dość ładnie ciągnie bez odczucia męczenia silnika i staram się nie schodzić poniżej tej granicy. Mowa o normalnej jeździe po płaskim, przy wspinaniu się na góry to pewnie 2000 obrotów to minimum. Niestety podpowiadacz zmiany biegów jest ewidentnie ustawiony na tryb "eko" i jak tylko lekko się przekroczy 1500 to od razu chce wyższy bieg, ale nie ma co go słuchać, bo czuć, że silnik się męczy. Tak więc myślę, że jak będziesz jeździł od 2000 obrotów to będzie OK, a jak zejdziesz do koło 1500-1600 (tak jak ja) to też chyba nic się nie stanie, oczywiście cały czas mowa o normalnej jeździe po względnie płaskim terenie. Przy czym musisz spróbować sam to wyczuć, bo ja mam Vitarę i może S-Cross zachowuje się nieco inaczej.


Na górę
Post: 22-06-2023, 13:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1698
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Dużo ludzi mówi, że można jeździć na long-life albo nawet nie zmieniać oleju. Przetestowałem na starej kosiarce do trawy. Korba wyszła bokiem. Ładna katastrofa była. No, ale Twoje auto i Twoja kasa. :-)

Warto pamiętać, że filtry mają by-pass, który powinien się otwierać przy nadmiernym ciśnieniu, ale to nie są precyzyjne urządzenia i często otwierają się już po kilku tysiącach km. Oczywiście nie informują o tym. Wtedy wszystko idzie bez filtrowania z powrotem do silnika.

U mnie automat też chętnie jeździ 1500, ale przy manualu to może być niepraktyczne, bo każda przegazówka wymaga redukcji. Automat redukuje dość szybko o 1-2 biegi, więc mi to nie przeszkadza. W ostateczności przełączam na tryb sport.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 22-06-2023, 13:30 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 474
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Przy zwykłej jeździe utrzymuję obroty tam między 1500 a 2000 i nie mam uczucia, że auto muli lub źle to znosi. Przy zwykłym przyspieszaniu całkiem ładnie się zbiera i szybko obroty wzrastają do > 2000, ale wiadomo, że jak już jakaś większa górka lub konieczność szybkiego przyspieszenia to redukcja mile widziana. Przy czym ja jeżdżę raczej po emerycku, więc jak ktoś lubi ostrzejszą jazdę to pewnie te 2000 to minimum, no i piszę o sytuacji bez klimy, z klimą to już bliżej tych 2000 lepiej jeździć. Oczywiście o tylko moje odczucia, więc może te 2000 jest jednak zdrowsze dla silnika. :)


Na górę
Post: 22-06-2023, 17:23 
Offline

Rejestracja: 19-06-2023, 15:37
Posty: 12
Suzuki: S Cross
Bardzo dziękuje wszystkim za rady

• Obawiałem się, że 2000 obrotów które wydawało mi się naturalne przy normalnej jeździe, to może być za mało/niebezpieczne dla silnika - a teraz wiem, ze to jest ok.
• Co do zmiany oleju to pewnie pójdę na kompromis, poczekam 5000-7000km i wymiennie.
• Start/Stop zdecydowałem się używać, bo mi się nie chce pamiętać o ciągłym jego wyłączaniu a nie mam ochoty na żadne przeróbki, mam nadzieje, ze Japończycy wiedza co robią.

Takie jeszcze pytanie z innej strony. Wewnątrz pilota mam normalny kluczyk - rozwiązanie trochę dziwne jak dla mnie. Zastanawiam się czy da się nim odpalić samochód, bo nie znalazłem stacyjki, mam tylko przycisk start. Zakładam, że raczej nie bo w instrukcji nic o tym nie napisano – ale pytam na wszelki wypadek. Jeżeli nie, to po co to jest?


Na górę
Post: 22-06-2023, 18:33 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 246
To jest sprytnie rozwiązane, jak padnie Ci bateria to za pomocą kluczyka otworzysz drzwi. W większości przypadków to już wystarczy do normalnego odpalenia, bo będziesz bliżej anteny. Jakby to nie zadziałało, bo bateria jest całkiem pusta,to wystarczy, ze przyłożysz kluczyk do przycisku start i możesz odpalić


Na górę
Post: 22-06-2023, 21:34 
Offline

Rejestracja: 19-06-2023, 15:37
Posty: 12
Suzuki: S Cross
To bardzo sprytne rozwiazanie! Dziekuje.


Na górę
Post: 30-09-2024, 18:39 
Offline

Rejestracja: 21-07-2024, 20:01
Posty: 4
Suzuki: S-cross 1.4 2WD 6-b.
Cytuj:
Tylko jakie to sa niskie / optymalny i wysokie obroty w liczbach?
Co do wymiany oleju, to byc moze w Polsce ciagle jest po 1000km. Ja mieszkam w Dublinie i tutaj powiedzieli mi, ze po 15000km a w ksiazce serwisowej mam nawet 20000km.


cześć. Kupowałem s-crossa w czerwcu 2024r. z tym samym silnikiem 1.4 i w manualu, obecnie jest wrzesień i mam 4,5tys.km najechane, no i oczywiście polskie ASO wymagało wymiany oleju po 1000km. Tak zwany przegląd "0" kosztował 370zł. Odnośnie zmian biegów i obrotów - na te nieszczęsne strzałki w ogóle nie zwracam uwagi - również uważam, że sugerują zmianę i jazdę na zbyt niskich obrotach, ja zwykle utrzymuję 1800-2200. Co ciekawe jadąc 90km/h na tempomacie w terenie lekko falistym (droga wojewódzka poza obszarem zabudowanym) lepiej jechać na biegu 5 niż 6 (można zejść z zużyciem paliwa poniżej 5l/100km, zaś na biegu 6 wyjdzie około 5,5l/100km). Odnośnie systemu Start/Stop - jeśli masz manual to masz nad nim pełną kontrolę przy pomocy sprzęgła. Widzisz że zanosi się dłuższe stanie na światłach wrzucasz 0 i puszczasz sprzęgło, system wyłączy silnik. Zaś jak widzę, że postoję krótko wolę trzymać sprzęgło w podłodze i bieg 1. Przez te przejechane 4,5 tys. km auto oszczędziło prawie 1 litr paliwa a system działał prawie 1 godzinę. Uważam że to pic na wodę, ale trudno.


Na górę
Post: 20-02-2025, 23:57 
Offline

Rejestracja: 17-07-2021, 23:10
Posty: 40
Suzuki: S-Cross
piosx pisze:
Cytuj:
Tylko jakie to sa niskie / optymalny i wysokie obroty w liczbach?
Co do wymiany oleju, to byc moze w Polsce ciagle jest po 1000km. Ja mieszkam w Dublinie i tutaj powiedzieli mi, ze po 15000km a w ksiazce serwisowej mam nawet 20000km.


cześć. Kupowałem s-crossa w czerwcu 2024r. z tym samym silnikiem 1.4 i w manualu, obecnie jest wrzesień i mam 4,5tys.km najechane, no i oczywiście polskie ASO wymagało wymiany oleju po 1000km. Tak zwany przegląd "0" kosztował 370zł. Odnośnie zmian biegów i obrotów - na te nieszczęsne strzałki w ogóle nie zwracam uwagi - również uważam, że sugerują zmianę i jazdę na zbyt niskich obrotach, ja zwykle utrzymuję 1800-2200. Co ciekawe jadąc 90km/h na tempomacie w terenie lekko falistym (droga wojewódzka poza obszarem zabudowanym) lepiej jechać na biegu 5 niż 6 (można zejść z zużyciem paliwa poniżej 5l/100km, zaś na biegu 6 wyjdzie około 5,5l/100km). Odnośnie systemu Start/Stop - jeśli masz manual to masz nad nim pełną kontrolę przy pomocy sprzęgła. Widzisz że zanosi się dłuższe stanie na światłach wrzucasz 0 i puszczasz sprzęgło, system wyłączy silnik. Zaś jak widzę, że postoję krótko wolę trzymać sprzęgło w podłodze i bieg 1. Przez te przejechane 4,5 tys. km auto oszczędziło prawie 1 litr paliwa a system działał prawie 1 godzinę. Uważam że to pic na wodę, ale trudno.


Pic na wode czy nie, tak jak napisałeś w manualu to idzie to jeszcze jakoś sensownie kontrolować.
W zakorkowanym ruchu miejskim w przypadku automatu, problem jest taki, że każde zbliżenie się do prędkości 0 powoduje zgaszenie silnika.
Jeśli ruch odbywa się tak, że podjeżdża się metr i stop, i po sekundzie znowu metr i znowu stop itd, to w ciągu minuty moje suzuki jest w stanie zgasić silnik z 20 razy albo i więcej. Takie działanie tego systemu własciwie eliminuje jakikolwiek jego sens.


Na górę
Post: 23-02-2025, 17:59 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 341
To prawda. W przypadku AT S&S utrudnia rowniez parkowanie i powolne manewry. Zalozmy ze chcemy lekko podjechac do przodu, nie da sie, bo sie auto wylaczy. Puszczamy hamulec i tak w kolko.
Co do jazdy na niskich obrotach, to o ile pamietam, ta mala sprezareczka zaczyna sie krecic dosc nisko, nie chce sklamac ale cos ponizej 1500. Moze stad te dziwne podpowiedzi. Jednak ja unikalbym jazdy na niskich obrotach raczej ze wzgledu na odkladanie sie nagaru (wtrysk bezposredni) czy ryzyka wywalenia upg.


Na górę
Post: 09-03-2025, 20:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-11-2024, 22:03
Posty: 76
Suzuki: S-CROSS 1.0 2018
Rozważam dwie metody wyłączenia u siebie S&S: wypięcie kabelka monitorującego napięcie akumulatora lub wypięcie czujnika zamknięcia maski silnika. Jeśli ktoś przerabiał którąkolwiek z metod, prosiłbym o dokładne wskazówki (może jakąś fotkę?) który to kabelek lub gdzie ten czujnik. Dziękuję i pozdrawiam.

_________________
S-Cross 1.0 Boosterjet, 2018


Na górę
Post: 10-03-2025, 20:18 
Offline

Rejestracja: 18-10-2019, 21:00
Posty: 115
Lokalizacja: War-Maz
Suzuki: SX4 S-CROSS 1,4 AT
Kamyq pisze:
...Jeśli ktoś przerabiał którąkolwiek z metod, prosiłbym o dokładne wskazówki (może jakąś fotkę?) który to kabelek lub gdzie ten czujnik.

Odpięcie czujnika przy akumulatorze wywali od razu kupę błędów na desce.
Ja mam zrobione poprzez zamek klapy silnika, niewątpliwą zaletą tej metody w moim wykonaniu jest brak świecenia lampki o wyłączeniu SS na desce, po prostu nie świeci się nic nie potrzebnego.
Metodę opisałem w temacie jak poniżej.
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=20838&p=177612#p177612

edit
Teraz zauważyłem, że masz 1,0 a tam chyba automatów nie było, więc jeżeli masz skrzynię manuala to wystarczy odpić czujnik na skrzyni biegów i wówczas moduł od SS nie wie, że skrzynia stoi na luzie i nie włącza SS. Niestety nie podpowiem jak ten czujnik wygląda i gdzie dokładnie jest bo mam automat. Czysto teoretycznie powinny być w skrzyni dwa czujniki jeden od wstecznego i drugi od luzu, ewentualnie może być jeden, który realizuje te dwie funkcje ale wówczas musi mieć minimum trzy przewody i wtedy jeden z nich należy przeciąć.

edit 2
Sprawdziłem w dokumentacji, jeżeli skrzynia manual to czujnik od biegu neutralnego ma dwa przewody różowy i żółty.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1,4T FWD AT (2019)


Ostatnio zmieniony 10-03-2025, 20:49 przez zabezp, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: 10-03-2025, 20:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-11-2024, 22:03
Posty: 76
Suzuki: S-CROSS 1.0 2018
Dzięki. Ja też uważam że brak świecącej się pomarańczowej kontrolki na desce to duży plus.

_________________
S-Cross 1.0 Boosterjet, 2018


Na górę
Post: 11-03-2025, 09:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1698
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
W masce silnika jest stycznik. Wystarczy go odkręcić i przykręcić odwrotnie. 2 minuty roboty. Nic nie świeci na desce.

Efekty uboczne: nie działa alarm, akumulator jest ładowany jednolitym napięciem (nie ma skoków 12,7-14,4), minimalnie wzrośnie zużycie paliwa.

Ja tak miałem w vitarze, ale potem kupiłem przejściówkę. Świeci mi na tablicy żółta kontrolka. Ale czy koledzy, którym kontrolki przeszkadzają w nocy jeżdżą bez świateł? To przecież też włącza kontrolkę na tablicy. :-D

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 11-03-2025, 09:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-11-2024, 22:03
Posty: 76
Suzuki: S-CROSS 1.0 2018
Alarmu nie mam, bieda wersja. A ładowanie stałym prądem, to wg mnie dodatkowa zaleta- Aku powinien dłużej pociągnąć. Dziękuję i Pozdrawiam.

_________________
S-Cross 1.0 Boosterjet, 2018


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]