Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-06-2025, 23:45

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 13-02-2014, 12:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Przestudiowałem ogromna liczbę wpisów na forach Toyoty, Mitsubishi. O wadach, zaletach, trwałości... Ogromnie polaryzujący wypowiedzi temat. Co do przekładni cvt na tym forum nie zdołałem znaleźć praktycznie żadnych wypowiedzi.

Miałem tez przyjemność poprowadzić S-crossa z taką przekładnią na odcinku jakichś 30 km. Nie było tego wiele - jazda autostradą, powrót do centrum miasta w korku.
Spostrzeżenia, nader skromne, są takie (potwierdza je Żona).
1. Auto moim zdaniem nie wyje podczas przyspieszania, nawet dość mocnego. Nie jest to żadna uciążliwość. A to jest podstawowy zarzut, powtarzany w niemal każdej recenzji.
2. Przy szybkości 120 km/h obroty w trybie all grip auto trzymają się około 2 tysięcy. Jest cicho.
3. Potwierdzam, ze nie da się ruszyć z piskiem opon, w każdym razie ja nie zdołałem. Działa ów torque converter, tłumaczony na nasz jako sprzęgło. Ruszanie w trybie sport wydaje się być nieco żwawsze (jak i przy manualnej skrzyni). Ale zakorkowane ulice nie pozwoliły pełne tego potwierdzenie.
4. Nie wypowiem się na temat trybu manualnego - praktycznie go nie sprawdziłem, skupiając się na trybie D.

Jeżdżę niewiele, raczej na podmiejskich trasach do 100 - 200 km, w weekendy, zdecydowanie mało agresywnie. Wstyd może się przyznać, ale Swift po niecałych 6 latach przejechał 16 tysięcy...poprzednik też niewiele więcej. Więcej najeździłem się lata temu.

Wrażenia z jazdy są sympatyczne. Wrażenia z lektury testów, opinii itp- raczej odstraszające.

Pomóżcie :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-03-2014, 22:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Wiem że to nieładnie podciągać własny temat. Ale czas płynie, wiosna już... a ja dalej mam wątpliwości a nie nowe auto :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-03-2014, 08:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Samochód jest zbyt krótko na rynku, a CVT w Suzuki dotąd nie występowało (nie licząc Kizashi, którego właściciele należą do elitarnego klubu "odmieńców" ;) ).

Jednak fakt, że firma zdecydowała się na takie rozwiązanie może wskazywać, że nie oczekuje problemów.
Jeżeli tym samochodem też nie będziesz jeździł więcej niż 20-30 tys. km rocznie przez kilka lat, to nie powinno być żadnych kłopotów z obsługą.

Teoretycznie skrzynia ta ma przyczynić się do spadku spalania, ale to zależy od sposobu użytkowania.

A w ogóle to dlaczego chcesz CVT?


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-03-2014, 09:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Przy wyborze CVT warto dodać, że skrzynia ma być z zasady bezobsługowa (jak łańcuch rozrządu), producent nie przewiduje wymiany pasa, jak również wymiany jakichkolwiek części, w tym również płynu w skrzyni biegów, w ramach obsługi okresowej samochodu w całym jego zakresie eksploatacji. Okresowej kontroli podlega jedynie poziom płynu w skrzyni biegów, wynika to z harmonogramu przeglądów okresowych zalecanych przez producenta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-03-2014, 10:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Dlaczego chcę CVT ? Generalnie chciałem automat. Ale Suzuki. Dlatego CVT. A automat - ze względu na odzywające się z wiekiem stare rany po operacji lewej stopy. Całe życie jeździłem samochodami z manualna skrzynią, ale ostatnio noga bardziej doskwiera... Czyli całkiem istotny powód.
No i jeszcze jedno. Kiedy jadę z Żoną i widzę jak ona wrzuca biegi w całkiem sprawnie i lekko działającej skrzyni Swifta... :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-03-2014, 10:22 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Niektórzy kierowcy zamiast automatu kupują samochód z dieslem > 100 KM i tempomatem. Po starcie wrzucają czwórkę i tak zostaje do końca trasy :]


W takim razie bierz :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-04-2014, 20:20 
Offline

Rejestracja: 31-12-2013, 09:37
Posty: 3
SX4 poprzedniej generacji w USA od 2010 miało CVT.
Sam jestem posiadaczem takiego. o i pełnia zadowolenia z jazdy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-04-2014, 11:08 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Masz rację, zapomniałem o tej rzadkiej u nas wersji 2WD Sportback z silnkiem 2.0/150 KM i CVT. Chyba jednego takiego widziałem kiedyś na Allegro.


Na górę
 Tytuł: cvt
Post: 07-04-2014, 21:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
Witam

cytat: "Samochód jest zbyt krótko na rynku, a CVT w Suzuki dotąd nie występowało (nie licząc Kizashi, którego właściciele należą do elitarnego klubu "odmieńców" )."

CVT w suzuki mamy już od kilkunastu lat ! choćby we flagowym burgmanie i kingquadach, tych ostatnich nikt raczej grzecznie nie traktuje a są praktycznie bezawaryjne, wymienia się tylko pasek (~50$).

Jeździłem - polecam !!


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-04-2014, 07:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Mówimy o samochodach :P
Ale dzięki za uwagę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2014, 22:11 
Offline

Rejestracja: 19-12-2013, 20:29
Posty: 5
Avalanche pisze:
Masz rację, zapomniałem o tej rzadkiej u nas wersji 2WD Sportback z silnkiem 2.0/150 KM i CVT. Chyba jednego takiego widziałem kiedyś na Allegro.


Mój to 4WD.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2014, 21:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
To już absolutna rzadkość :D
Chyba był w sprzedaży tylko w latach 2012 - 2013.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2014, 23:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Pewnie testowali przed wprowadzeniem nowego modelu. I pożegnaniem się z USA...

A o CVT napływają nadal sprzeczne opinie. Skargi dotyczą głównie:
- mułowatości przy ruszaniu i pierwszych 20 - 30 km/h
- zbyt niskich obrotów przy około 50 km/h, hałasowania przy przekraczaniu tej prędkości
- dziwnego niekiedy zachowaniu się podczas wyprzedania - skrzynia czasem "waha się", obniża obroty lub ich nie zwiększa itp
- nadmiernego reagowania wzrostem obrotów na wzniesienia, podmuchy wiatru

Generalny wniosek nasuwa się taki. To skrzynia dla lubiących bardzo spokojną, ekonomiczną jazdę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-04-2014, 14:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
A propos, to oglądałem jakiś ruski test video na youtube i co ciekawe w wersji z CVT w trybie ręcznej "zmiany biegów" uzyskali gorsze przyspieszenie do 100 km/h ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-04-2014, 22:03 
Offline

Rejestracja: 19-12-2013, 20:29
Posty: 5
Avalanche pisze:
To już absolutna rzadkość :D
Chyba był w sprzedaży tylko w latach 2012 - 2013.


Mój to 2012.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-04-2015, 22:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Wziąłem to CVT. Więcej uwag dodam po jakimś czasie.

Mam pytanie do użytkowników takiego modelu (ściślej, chyba do jedynej użytkowniczki Yaga :) )
W trybie AUTO podczas przyspieszania w okolicy 50 - 60 km/h rozlega się odgłos jakiegoś siłownika (? takie trwające ze 3 sekundy, niezbyt głośne jakby miauknięcie). Zwykle przy odpuszczeniu pedału gazu, albo przy spokojniejszym przekraczaniu tego przedziału prędkości. Co to może być? Skrzynia ustawia na gwałt najwyższy możliwy "bieg" (obroty spadają przy tej prędkości do niewiele ponad tysiąc. Czy tez włącza/wyłącza się napęd na tylne koła? W pozostałych trybach takiego odgłosu nie ma. Nie jest to jakiś wielki problem, ale ciekawość mnie zjada. Żona też to słyszy i śmieje się że mamy auto z kotem pod maską.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2015, 09:24 
Offline

Rejestracja: 21-09-2010, 08:00
Posty: 117
Lokalizacja: Kraków
Sporo jeździmy na auto, ale nie słyszałam żadnego miauknięcia ;)
Może to być dlatego, że a) nie występuje b) muzyka jest na tyle głośna że nie słychać.

Ale postaram się sprawdzić.

Aha, co do wspomnianej wcześniej mułowatości przy ruszaniu, nie zgadzam się. Spokojnie można sprawnie ruszyć ze świateł, wyprzedzić tych co na drugim pasie i wskoczyć na trzeci pas w razie potrzeby - sprawdzone x razy, mąż rusza bardzo dynamicznie (ja mniej ;) )


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2015, 21:03 
Offline

Rejestracja: 18-11-2014, 18:33
Posty: 9
Witam,

Ja od roku jeżdżę S-Crossem ze skrzynią CVT. Na liczniku ponad 25tys km. Codziennie pokonuję ok 100 km w drodze do pracy. W związku z tym szukałem auta, które będzie tę podróż umilało. Dla mnie automat taki jest. Co do samej specyfiki pracy skrzyni CVT - jest jaka jest, ja się przyzwyczaiłem i nie narzekam. Dynamika jest dla mnie wystarczająca. Ustawiając tryb SPORT można być spokojnym jeśli chcesz ruszyć dynamicznie. Na każdym poziomie prędkości obroty trzymane na niższym poziomie niż przy przekładni manualnej - dla mnie na plus ze względu na mniejszy generowany hałas. Co do hałasu przy przyspieszaniu - faktycznie S-Cross jest słabo wyciszonym autem, a ponieważ przy CVT silnik wkręca się wysoko jak chcesz dynamicznie przyspieszyć i trzyma te obroty wysoko - to może być to uciążliwe. Jest to jednak kwestia przywyczajenia. Dla mnie plusy zdecydowanie niwelują minusy i jestem zadowolony z mojego wyboru :).


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2015, 22:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
A jak spalanie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2015, 22:19 
Offline

Rejestracja: 18-11-2014, 18:33
Posty: 9
Avalanche pisze:
A jak spalanie?


Od samego początku zapisuję przebiegi i tankowania i wygląda to tak:

średnie spalanie od samego początku - 6.88L/100km

najniższe średnie spalanie na jednym baku (30% miasto, 70% teren pozamiejski) - 6.2L/100km

najwyższe średnie spalanie na jednum baku (80% autostrada, większość pokonana przy staraniu trzymania prędkości ~130km/h) - 8.68L/100km

najniższe średnie spalanie na odcinku 50km (30% miasto, 70% teren pozamiejski) - 5.4L/100km (bardzo oszczędna jazda)

Generalnie spalanie w przypadku S-Crossa było jednym z powodów dla których zdecydowałem się na jego zakup biorąc pod uwagę codzienne 100km dojazdy do pracy (diesla nie chciałem) :)

Aha - w okresie zimowym, na zimnym silniku skrzynia CVT trochę bardziej uciążliwa - do rozgrzania silnika dość głośno jest i mało dynamicznie. Spalanie wzrosło do od 7 do 7.4 L/100km,


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2015, 22:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
I tak bardzo dobrze :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 07:01 
Offline

Rejestracja: 18-11-2014, 18:33
Posty: 9
Też tak uważam :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-06-2015, 14:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Wracając do miauczącej skrzyni biegów. Problem (?) wydaje się istnieć generalnie i raczej nie jest usterką, tylko "ten typ tak to ma". Zaznaczyć trzeba, że poza efektem dźwiękowym odczuwa się przez chwilę spadek mocy (na obrotomierzu widać zmniejszenie obrotów). Im mocniejsze wciśnięcie pedału gazu/większe przyspieszanie tym zjawisko to jest mniej odczuwalne i słyszalne. Nie zaobserwowałem go podczas jazdy na D w trybie sport i snow , pojawia się natomiast w każdym z trybów AllGrip przy ręcznym (M) wybieraniu biegów, na 4.

W tym temacie użytkownik Stefan nawet nagrał film z owym miauknięciem i spadkiem obrotów. Tak go to wkurzało, ze oddał samochód.
http://sx4forum.de/viewtopic.php?f=8&t= ... 6dbb1c0114

Filmik
https://www.youtube.com/watch?v=bHr5XWzDYls&app=desktop


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-06-2015, 09:57 
Offline

Rejestracja: 14-06-2015, 09:52
Posty: 4
Witam, jeżdzę SCrossem CVT od roku, miauczy tak samo jak opisany powyżej- to normalne. Ja to nawet bardzo polubiłem;-)

_________________
AmiBoy


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-09-2015, 10:57 
Offline

Rejestracja: 05-05-2015, 09:23
Posty: 48
Lokalizacja: WLKP
a czy ktoś z posiadających s-crossa cvt mieszka w Poznaniu lub w okolicach...? bo oczywiście żaden diler nie ma testówki w tej opcji :(
jeździłem vitarą automatem i bardzo ładnie tam działa skrzynia, ale ponieważ kieruje się raczej w stronę s-crossa, chciałbym wypróbować jak w nim działa cvt...
po 24 latach w manualu chcę teraz mieć automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]